کد خبر : 65571
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 - 9:37
-

هیئت رئیسه فوتسال، منافع خود را به ملی ترجیح داد؟

هیئت رئیسه فوتسال، منافع خود را به ملی ترجیح داد؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و راهیابی به رقابت‌های جام جهانی، مسئولان فوتسال به غیر از تورنمنت تایلند و بازی دوستانه با ازبکستان، هنوز نتوانسته اند اردوی مناسبی را برای تیم ملی دست و پا کنند.در اینجا دو نکته در برنامه های فوتسال مورد توجه است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و راهیابی به رقابت‌های جام جهانی، مسئولان فوتسال به غیر از تورنمنت تایلند و بازی دوستانه با ازبکستان، هنوز نتوانسته اند اردوی مناسبی را برای تیم ملی دست و پا کنند.در اینجا دو نکته در برنامه های فوتسال مورد توجه است. نگاه ملی یا منافع باشگاهی.
مدیران باشگاه‌ها برای تیمداری در لیگ با توجه به هزینه های کلان به فکر نتیجه گیری هستند و سرمربی تیم ملی هم همه تفکر خود را معطوف به برنامه ریزی بهتر به منظور حضور پر قدرت و قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر جهان کرده است.
ضمن آنکه تیم تاسیسات دریایی قهرمان لیگ برتر هم نماینده ایران در رقابت های آسیایی است که از ۲۵ تیر تا دوم مرداد به مصاف رقبای خود میرود که در اینجا باید شرایط این تیم برای حضور در رقابت های بین المللی و داخلی در نظر گرفته شود.
اگر لیگ برتر فوتسال امسال به جای ششم مرداد زودتر آغاز می شد، بازیکنان در شرایط مسابقه قرار می گرفتند که به سود تیم ملی و همچنین تیم تاسیسات دریایی بود، چرا که هدف از برگزاری لیگ نتیجه گیری در عرصه بین المللی است. با این حال نباید از نفوذ اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال که عموما مدیران باشگاه ها را تشکیل می دهند، در تصمیم گیری های مهم برای این رشته غافل شد.
به هر حال مسئولان باشگاه ها با در نظر گرفتن شرایط تیم های خود ترجیح می دهند، آغاز لیگ برتر را به اوایل مرداد موکول کنند تا از طریق فشردگی مسابقات صرفه جویی اقتصادی بیشتر داشته باشند.
با توجه به اینکه برخی باشگاه‌ها در حال حاضر از شرایط مالی خوبی برخوردار نیستند و هم اکنون در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتسال و تکاپوی مدیران و مربیان باشگاه‌ها برای جذب بازیکنان مورد نظر و تامین منابع مالی هستیم ، باشگاهها ترجیح میدهند که حتی لیگ برتر دیرتر از زمان خود شروع شود چرا که اگر یک بازیکن خارجی هم قصد حضور در تیمی را داشته باشد، تاخیر یک ماهه هزینه ها را کم می کند.
این در حالی است که تیم ملی فوتسال ۲۰ شهریور عازم رقابت های جام جهانی کلمبیا می شود و نیاز به مسابقات تدارکاتی دارد. رقابت هایی چون جام جهانی محلی برای تفریح و کسب تجربه نیست. رویدادی در این سطح برای کسب موفقیت نیاز به نگاه هوشمندانه تر مدیران و تصمیم گیرندگان اصلی دارد.
تیمی چون ویتنام که از تیم های قدرتمند این رشته محسوب نمی شود در حال برگزاری دیدارهای دوستانه تدارکاتی است در حالیکه ملی پوشان فوتسال منتظر فراهم شدن شرایطی برای برپایی اردوی دوم هستند،اردویی که ابتدا قرار بر این بود در کیش برگزار شود و حالا صحبت از اردبیل است! استانی که در فوتسال کشور جایگاهی ندارد.
ضمن آنکه با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان عملا تیم ملی اردوی مناسبی ندارد ،هر چند که می توان با مهیا کردن شرایط ، تیم به یک کشور اروپایی برود و حتی با تیم های باشگاهی اروپا دیدارهای دوستانه برگزار شود که برای آماده سازی و تقویت ملی پوشان مفید خواهد بود.
در واقع برگزاری لیگ فشرده از نظر این مدیران صرفه جویی اقصادی را به دنبال دارد در حالیکه این فشردگی به لحاظ فنی به سود فوتسال ایران نیست.
ضمن آنکه سرمربی تیم ملی تمایل داشت که با آغاز لیگ برتر در تیر بازیکنان برای باشگاه‌های خود چند هفته به میدان بروند و در فرم ایده آل قرار گیرند و بازی های لیگ به نوعی بازی تدارکاتی هم برای ملی پوشان محسوب میشد.این موضوع می توانست هم برای تیم تاسیسات به عنوان نماینده ایران در آسیا و هم تیم ملی در جام جهانی مفید باشد.
اما این شائبه به وجود می آید که اعضای هیئت رئیسه که خود مالکان باشگاه ها در لیگ برتر هستند منافع باشگاه های خود را بر منافع ملی ترجیح دادند.
یاداشت:مرتضی ایزدپناه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.