کد خبر : 67993
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1395 - 15:06
-

عرض پیما: آمادگی قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را دارم

عرض پیما: آمادگی قضاوت در جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا را دارم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ وحید عرض پیما – داور بین المللی فوتسال در خصوص انتخاب خود به عنوان داور رقابتهای جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا گفت: حدوداً دو روز گذشته لیست داوران منتخب جهت قضاوت مسابقات از سوی فیفا اعلام شد و برای اولین بار

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ وحید عرض پیما – داور بین المللی فوتسال در خصوص انتخاب خود به عنوان داور رقابتهای جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا گفت: حدوداً دو روز گذشته لیست داوران منتخب جهت قضاوت مسابقات از سوی فیفا اعلام شد و برای اولین بار جام جهانی فوتسال را سوت خواهم زد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تجربه ای از قضاوت تیم هایی که اکنون در جام جهانی حضور دارند، داشته یا خیر گفت: پیش از این ۲ بار در مسابقات گرندپریکس حضور داشتم و مسلماً قضاوت دیدارهای تیم هایی همچون برزیل، آرژانتین و برخی تیم های آمریکای جنوبی، تأثیر به سزایی در عملکردم در جام جهانی خواهد داشت. در مسابقاتی هم که در کویت برگزار شد برخی باشگاه های اروپایی حضور داشتند. در لیگ قطر هم اکثراً با پرتغالی ها و برزیلی ها مواجه می شدیم. می توانم بگویم که به خوبی آمادگی قضاوت تیم های حاضر در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ کلمبیا را دارم. البته باید بگویم که لیگ فوتسال ایران در زمره لیگ های قوی در جهان به شمار می رود و به جرأت می توان آن را جزو برترین ها دانست.
عرض پیما در ادامه افزود: زمانی که در ازبکستان بودیم، پیشنهاد برگزاری دوره ای برای افزایش سطح آگاهی بازیکنان تیم ملی فوتسال در خصوص مسائل داوری را به سرمربی تیم دادم که این موضوع برای اجرایی شدن نیاز به برنامه ریزی دارد. مسلماً برگزاری چنین دوره ای کمک شایانی به افزایش آمادگی آنان می کند.
داور بین المللی کشورمان در خصوص تمرینات آماده سازی جهت قضاوت در جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ خاطرنشان کرد: برای حضور در این مسابقات تمرینات آماده سازی خود را از سال گذشته آغاز کرده ام. شرایط تست داوران در این مسابقات دستخوش تغییرات زیادی بوده است. می توان گفت پیگیری تمرینات شامل سه بُعد چابکی، توانایی و سرعتی است. هر کدام از این ابعاد به تمرینات خاصی نیاز دارد و بسیار سخت است.
وی گفت: داوری فوتسال در سطح بین المللی صد در صد به سمت حرفه ای شدن پیش می رود. برای کاندیداتوری قضاوت جام جهانی فوتسال ۱۰ داور از آسیا انتخاب شدند که ۲ داور آن ژاپنی بود. این در حالی است که در ایران نیز پتانسیل های بسیار خوبی داریم که نیاز به حمایت دارند. موفقیت در این سطح مستلزم آن است که برای داوران فوتسال امکاناتی نظیر مکان ورزشی، مربی تمرین، دکتر تغذیه و … فراهم شود. باید برای پیشرفت داوران برنامه ریزی شود، تا شاهد حضور بیشتر داوران ایرانی در عرصه بین المللی باشیم.
عرض پیما در پایان افزود: ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا کُرسی خوبی داریم و علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس AFC، رئیس کمیته فوتسال کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست. موفقیت فوتسال در جام جهانی حتی در صورت عملکرد خوب، نیاز به حمایت دارد. در حال حاضر تمام تمرکزم برای اهتزاز پرچم ایران در کلمبیاست و امیدوارم با کمک مسئولین به این مهم دست پیدا کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.