کد خبر : 68569
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1395 - 15:26
-

تاسیسات دریایی توقعاتم را برآورده نکرد/ آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی نماینده نداشت پس جام بین قاره‌ای واقعی نبود/ اینترمویستار سه ستاره خود را به قطر نیاورد

تاسیسات دریایی توقعاتم را برآورده نکرد/ آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی نماینده نداشت پس جام بین قاره‌ای واقعی نبود/ اینترمویستار سه ستاره خود را به قطر نیاورد

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در گفتگوی اختصای با پایگاه خبری فوتسال ایران گفت: جام باشگاه‌های بین قاره‌ای که در قطر برگزار شد چند نکته داشت و مهمترین آن اینکه این مسابقات جام باشگاه‌های جهان نبود اما به نوعی مسابقات بین قاره‌ای بود که با تایید فیفا و AFC برگزار شد. در این مسابقات دو تیم

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در گفتگوی اختصای با پایگاه خبری فوتسال ایران گفت: جام باشگاه‌های بین قاره‌ای که در قطر برگزار شد چند نکته داشت و مهمترین آن اینکه این مسابقات جام باشگاه‌های جهان نبود اما به نوعی مسابقات بین قاره‌ای بود که با تایید فیفا و AFC برگزار شد. در این مسابقات دو تیم آسیایی، سه تیم از اروپا و دو تیم از آمریکای جنوبی شرکت کرده بودند.

وی با بررسی تاریخچه این بازی‌ها ادامه داد: این تقریبا دومین حرکتی است که در آسیا برای باشگاه‎های جهان به صورت باشگاهی رخ داد که اولین آن در کویت در سال۲۰۱۳ بود به ما نامه نوشتند که این کار را انجام دهند که در آنجا از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند که نماینده ایران هم در آن مسابقات دبیری تبریز بود.

تارقلی‌زاده تصریح کرد: ‌در دوره امسال که به هر حال اسمش بین قاره‌ای بود و در قطر برگزار شد، مسابقات از نظر سازماندهی و سطح کیفی خیلی خوب بود و غیر از اینترموویستار که سه بازیکن اصلی و ستاره‌اش را به خاطر قراردادهای دیگری که داشتند نیاورده بود، بقیه تیم‌ها از لحاظ کیفی خوب بودند.

وی با بررسی سایر تیم‌های صاحب نام این تورنمنت تاکید کرد: دینامومسکو به معنی واقعی تیم‌ملی روسیه را داشت. بارسلونا جوان شده بود اما خیلی خوب بود. کالوس باربوسا از نظر شکل و قدرت خوب بود واز نظر سازماندهی هم خوب ظاهر شد. بحث این مسابقات در قطر فقط تماشاچی بود چون به هر حال فوتسال بدون تماشاچی جذابیت خودش را از دست می‌دهد.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا یادآور شد: در جام باشگاه‌های جهان هر تیمی می‌تواند شرکت کند اما در بین قاره‌ای باید قهرمان قاره شرکت کند اما هنوز این قاعده از سوی فیفا تصویب نشده که مسابقات جدیدی به نام اینترکنتیننتال فیفا ورد کاپ برگزار شود. به هر شکل حرکتی از سوی قطر شروع شده و قراردادی ۵ساله است که این کشور مسابقات را برگزار کند اما طوری نیست که قهرمان قاره‌های جهان شرکت کنند و به صورت رسمی ثبت شده باشد.

تارقلی‌زاده در خصوص قوانین و مقررات این مسابقات نیز گفت: این مسابقات قواعد خاص خودش را داشت. این مسابقات را ما به عنوان کنفدراسیون برگزار نکردیم اما عواملی از ما همکاری کردند، ما هم کمک کردیم و حمایت کردیم تا حمایتی از فوتسال باشد. AFC قواعد این مسابقات را ننوشته بود و قواعد داخلی خودشان بود چراکه این مسابقات به صورت رسمی داخل تقویم ما نبود.

وی ادامه داد: هر مسابقه می‌تواند قوانین داخلی خودش را داشته باشد شاید قطری‌ها در آینده با ما مکاتبه کنند و بتوانیم قوانین آنها را منطبق با فیفا و AFC کنیم. حتی فرمت مسابقات هم در این دوره یکسری اشکالات داشت که انشاالله آن را هم در آینده رفع خواهیم کرد.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا تکلیف جام بین قاره‌ای اصلی فیفا را نامعلوم دانست و گفت: جام بین قاره‌ای اصلی فیفا که تقاضا شده چندین سال است روی میز فیفاست که هنوز مصوب نشده به صورت قانونی و رسمی برگزار شود. به طوری که دیدید در این مسابقات قطر نه قهرمان آفریقا بود، نه قهرمان اقیانوسیه بود و نه آمریکای شمالی و حتی داوران اکثرا اروپایی بودند و از کنفدراسیون‌های دیگر نبودند. همان‌طور که عرض کردم ما هدفمان کمک به توسعه فوتسال بود اما مسابقات به صورت رسمی نبود و ما فقط کمک به برگزاری آن کردیم.

تارقلی‌زاده با اشاره به سطح مسابقات خاطرنشان کرد: این مسابقات رقابتی بود بین اروپا، آمریکای‌جنوبی و آسیا که البته نمی‌توان گفت چه تیمی قویتر و چه تیمی ضعیف‌تر بود. اگر بررسی کنیم می‌بینیم که در مسابقه داخلی برزیل بین دو تیم به طور مثال کارلوس باربوسا، مگنوس را شکست داده بود و با یک برد و باخت نمی‌توان گفت چه تیمی قویتر بود.

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.