کد خبر : 69046
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1395 - 9:53
-

شش تیم برتر آسیا در دو گروه مرحله مقدماتی/تمهیدات تاسیسات برای قرعه عجیب جام باشگاه ها

شش تیم برتر آسیا در دو گروه مرحله مقدماتی/تمهیدات تاسیسات برای قرعه عجیب جام باشگاه ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تاسیسات دریایی که امشب برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا راهی تایلند می شود مسابقات خود در این دوره را از ۲۵ تیر با مصاف با نماینده ازبکستان آغاز می کند و سپس روز ۲۷ تیر هم با نماینده لبنان روبرو می شود. قرعه های دشوار در دو

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تاسیسات دریایی که امشب برای حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا راهی تایلند می شود مسابقات خود در این دوره را از ۲۵ تیر با مصاف با نماینده ازبکستان آغاز می کند و سپس روز ۲۷ تیر هم با نماینده لبنان روبرو می شود.

قرعه های دشوار در دو گروه اول

گرچه تایلندی ها میزبانی این دوره از رقابتها را بر عهده دارند اما به نظر می رسد بر خلاف رسوم قرعه کشی ها خبری از مراعات حال میزبان نیست و نماینده تایلند با قرعه دشواری روبرو شده است.تیم چونبوری در گروه اول این پیکارها با تیم های ویپرز استرالیا و ناگویا ژاپن همگروه است.استرالیا تیم پنجم آسیاست و ژاپن هم علیرغم ناکامی در دوره های اخیر مسابقات باشگاهی و ملتهای آسیا،همواره از قدرتهای فوتسال قاره کهن است به خصوص که ناگویا با سابقه ترین تیم این پیکارها هم هست و با توجه به حذف در دوره قبلی در مرحله یکچهارم نهایی توسط تاسیسات دریایی و از سوی دیگر عملکرد ضعیف ژاپنی ها در فوتسال قهرمانی آسیا، با انگیزه جبران این نتایج به میدان می آید.چونبوری در این شرایط برای دور بعد هم قرعه آسانی ندارد.

سرنوشت گره خورده گروه اول و دوم

گروه دوم این پیکارها هم یکی از دشوار ترین قرعه ها را دارد.تاسیسات دریایی مدافع عنوان قهرمانی با تیم الملک ازبکستان همگروه است. تیمی که تعدادی از بازیکنان ملی پوش ازبکستان را که چندی پیش در مسابقات قهرمانی آسیا از ایران شکست خورد و نایب قهرمان شد در اختیار دارد و دیگر تیم این گروه المیادین لبنان است. لبنانی ها در فوتسال تیم دست و پا بسته ای نیستند و به خصوص تیم های باشگاهی این کشور در مسابقات آسیایی همواره نتایج خوبی گرفته اند.نکته عجیب اینکه در شرایطی ۶ تیم برتر آسیا در دو گروه اول و دوم مقدماتی حضور دارند که در مرحله یکچهارم نهایی هم ۴ تیم برتر این دو گروه با هم روبرو می شوند و این یعنی تا پیش از مرحله  نهایی از ۶ قدرت اول فوتسال آسیا تنها دو تیم به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا می کنند.

علت قرعه آسان دو گروه دیگر

در گروه های سوم و چهارم اما قرعه آسانی صورت گرفته است به نحوی که در گروه سوم نمایندگان چین،عراق و امارات و در گروه چهارم نمایندگان ویتنام،قطر و چین تایپه حضور دارند.علت اصلی این قرعه کشی به حضور نمایندگان عراق و ویتنام در مرحله نیمه نهایی دوره قبل و حذف نمایندگان تایلند وژاپن در مرحله حذفی برمی گردد. در دوره پیش که در اصفهان برگزار شد نمایندگان ویتنام،عراق و کویت به همراه تاسیسات به نیمه نهایی صعود کردند.با توجه به تعلیق فوتسال کویت،چین تایپه به جای این تیم وارد رقابتها شده و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم دو تیم دیگر نیمه نهایی گذشته را یعنی ویتنام و عراق در کنار تاسیسات قهرمان دوره قبل و تایلند میزبان مسابقات به عنوان سرگروه های چهار گانه انتخاب کرده است بدون اینکه به سوابق تیم هایی مثل ازبکستان،ژاپن و استرالیا در فوتسال آسیا توجهی کند.

تمهیدات تاسیسات

تاسیسات دریایی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی باید از اعتبار فوتسال ایران و قهرمانی اش دفاع کند.شاگردن شمسایی که سایه سنگین نتایج ضعیف در جام باشگاه های جهان را هم روی دوش خود احساس می کنند برای رویایی با این تیم ها برنامه ریزی ویژه ای کرده اند. شمسایی در این خصوص به خبر ورزشی گفت: در مرحله گروهی بازی های آسانی نداریم و با نمایندگان ازبکستان و لبنان روبرو می شویم. تیم الملک ازبکستان چندین بازیکن تیم ملی این کشور که سال گذشته با تیم ایران در فینال آسیا روبرو شدند را در اختیار دارد.تیم لبنانی هم بازیکنان خوبی دارد و از بازیکنان خارجی هم سود می برد. به نظرم بازی های دشواری در مرحله گروهی داریم ولی این دو تیم را آنالیز کرده ایم و با شناخت کافی از آنها به میدان می رویم.در مرحله حذفی هم به احتمال زیاد یکی از دو نماینده ژاپن یا تایلند حریف ما خواهند شد که احتمالا ژاپن به عنوان تیم دوم گروه اول به ما می خورد. ما در دوره قبل هم با ناگویا در یک چهارم نهایی روبرو شده و این تیم را شکست دادیم اما امسال کار به مراتب دشواری تری داریم و نباید ناکامی ژاپنی ها در بازی های آسیایی را به تیم ناگویا هم سرایت بدهیم. این تیم شرایط خوبی دارد و می خواهد فوتسال ژاپن را بار دیگر مطرح کند. اگر آنها در این رقابتها ناکام باشند ژاپن کار دشواری برای بازگشت به سطح اول فوتسال دارد و به نظر می رسد برنامه های ویژه ای برای قهرمانی دارند. با این حال برای ما که می خواهیم قهرمان شویم این مسائل اهمیت ندارد و باید ژاپن،تایلند یا هر تیم دیگری را ببریم.

عبور از یکچهارم،سند قهرمانی

چنانچه تاسیسات دریایی بتواند از دو سد محکم گروهی و یکچهارم نهایی عبور کند شایسته ترین تیم برای قهرمانی است .شاگردان شمسایی در این دو مرحله حداقل سه قدرت فوتسال آسیا را از پیش رو بر می دارند و در این شرایط شابسته ترین تیم برای قهرمانی هستند. در جمع ۴ تیم برتر مرحله نهایی تاسیسات شرایطی را دارد که می تواند پس از عبور از مرحله قبل،سند قهرمانی آنها را امضا شده دانست.هیچکدام از تیم های دو گروه سوم و چهارم حریفان چغری برای نماینده ایران نیستند و شاید به همین دلیل باشد که تاسیساتی ها تمام تمرکز خود را به دو بازی گروهی و بازی یکچهارم نهایی معطوف کرده اند.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.