کد خبر : 70379
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 9:33
-

چرا تاسیسات از قهرمانی اش دفاع نکرد؟

چرا تاسیسات از قهرمانی اش دفاع نکرد؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم تاسیسات دریایی با شکست از ناگویا ژاپن در ضربات پنالتی نتوانست به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه یابد تا یک ناکامی بزرگ را در کارنامه خود ثبت کند. شاگردان شمسایی در شرایطی برای اولین بار نتوانستند یک تیم ایرانی را به مرحله نیمه نهایی بفرستند که همه چیز

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم تاسیسات دریایی با شکست از ناگویا ژاپن در ضربات پنالتی نتوانست به جمع ۴ تیم برتر آسیا راه یابد تا یک ناکامی بزرگ را در کارنامه خود ثبت کند. شاگردان شمسایی در شرایطی برای اولین بار نتوانستند یک تیم ایرانی را به مرحله نیمه نهایی بفرستند که همه چیز برای تکرار قهرمانی این تیم در آسیا فراهم بود اما این تیم به هدف اصلی اش که کسب دو عنوان قهرمانی پیاپی بود نرسید. برای بررسی علل ناکامی ایران می توان دلایل زیادی را برشمرد که در زیر برخی از آنها را مرور می کنیم.

۱-تنها در غربت: واقعیت این است که جز در رو روز پایانی که آن هم با مکاتبات تاسیساتی ها فراهم شد سفارت ایران در تایلند چندان هوای بازیکنان تاسیسات را نداشت. سفیر ایران در بانکوک در آخرین بازی به سالن آمد و خبری از حضور در اردوی تاسیسات یا فراهم آوردن شرایطی برای زندگی راحت تر در این کشور نبود. از جمله این شرایط مشکل تغذیه بازیکنان بود.

۲-مشکل تغذیه: از همان روز ابتدایی حضور در هتل گلدن تولیپ،تاسیساتی ها با مشکل تغذیه روبرو بودند.غذاهای خاص تایلندی ها با ادویه هایی که به مذاق بازیکنان ما خوش نمی آمد باعث شد تا خیلی زود از ذخیره غذایی این تیم برای حل مشکل بازیکنان استفاده شود و پس از چند روز این ذخیره غذایی هم تمام شد تا مشکل تغذیه بازیکنان هم از لحاظ جسمانی و هم فنی روی تیم تاثیر بگذارد.

۳-عدم پخش تلویزیونی: بدون هیچ تردیدی پخش نشدن بازی ها تاثیر روحی منفی روی بازیکنان داشت.پیش از هر سه بازی تاسیسات این زمزمه که بازی آنها پخش مستقیم می شود به گوش رسید اما خبری از پخش بازیها نبود تا بازیکنان بعد از هر بازی علت آن را جستجو کنند.گرچه مسئولان صدا و سیما مدعی شدند پخش این بازی ها از سوی فرستنده تایلندی تا پیش از مرحله نیمه نهایی ممکن نیست اما در صورت پرداخت حق پخش ناچیز ۲۴۰۰ دلاری برای هر بازی می شد از همان گام اول بازی های نماینده ایران دراین مسابقات به صورت زنده روی آنتن برود.

۴-جوی به ضرر ایران: در هر سه بازی ایران در این مسابقات،جو سالن به ضرر تیم تاسیسات بود. تماشاگران که دوست نداشتند ایران در مراحل بالاتر حریف تیم چونبوری تایلند شود در هر بازی تیم رقیب را تشویق می کردند تا مبادا تیم ایران برنده از بازی خارج شود.اوج این تشویق ها در بازی با ناگویا بود که تماشاگران تایلندی برای چشم بادامی ها سنگ تمام گذاشتند.

۵-مشکلات فنی: فارغ از همه مسائل بالا که می تواند تنها بهانه ای و نه دلیلی برای حذف نماینده ایران باشد از بعد تاکتیکی و فنی تاسیساتی ها به خصوص در بازی با ژاپن با مشکلاتی روبرو بودند.شاگردان شمسایی که دو بازی دشوار را در مرحله گروهی پشت سر گذاشتند در مصاف با ژاپن انصافا مردانه جنگیدند اما برخی اشتباهات هم از آنها رخ داد. برای مثال در دو بازی گروهی در نیمه دوم، حریف به خصوص در دقایق پایانی از لحاظ بدنی با افت روبرو می شد اما در دیدار با ناگویا ژاپنی ها نه تنها در وقت عادی بلکه در ۱۰ دقیقه وقت اضافه که روی هم ۵۰ دقیقه مفید بود کم نیاوردند و جنگنده و سرحال مقابل تاسیسات کار کردند.کار به جایی رسید که در برخی دقایق پرس ژاپنی ها باعث حیرت تاسیسات شده بود و آنها تصور نمی کردند  بعد از سپری شدن دقایق زیادی از بازی،ناگویا توانایی پرس آنها را داشته باشد.تاسیسات به همین دلیل برای خروج از پرس و فشار چشم بادامی ها برنامه ریزی خوبی نکرده بود.

۶-عدم فرصت طلبی: اگر فرصتی دست داد و بازی های تاسیسات دریایی در این رقابتها را مشاهده کردید از فرصت هایی متعددی که بازیکنان این تیم در هر سه بازی از دست دادند حیرت زده خواهید شد. در هر سه این دیدارها نماینده ایران می توانست با کمی ظرافت و دقت حرفیش را دورقمی کند. بله! همین تیم ناگویا هم موقیعت های زیادی به ایران داد اما با بی دقتی بازیکنان ایرانی هدر رفت. در واضح ترین این موقعیت ها سعید عباسی در بازی با ناگویا در جریان مسابقه یک پنالتی را از دست داد و توپ برگشتی را به شکلی ابتدایی به دستان دروازه بان ژاپن کوبید.

۷-اشتباه در ضربات پنالتی:اشتباه کادرفنی تاسیسات در تعیین زنندگان پنالتی نیز در شکست این تیم تاثیر مضاعفی داشت. تاسیساتی ها گرچه دوضربه اول خود را به گل تبدیل کردند اما ضربه سوم را به عباسی سپردند که در جریان بازی یک بار پنالتی اش را به دستان دروازه بان ناگویا کوبیده بود.سپردن مجدد پنالتی به این بازیکن آن هم حساس ترین پنالتی که گل نشدن آن منجر به خداحافظی تاسیساتی ها می شد باعث حیرت اهالی فوتسال شد تا این بازیکن با گل نکردن پنالتی اش عملا حذف تاسیسات را رقم بزند.انتظار می رفت یا در جریان بازی یا در انتهای آن یکی از پنالتی زن ها وحید شمسایی باشد چه اینکه بردارش امیر در کنفرانس پس از بازی با ناگویا هم تاکید کرد که برادراش وحید پنالتی زن اول تیم است اما شمسایی به هر دلیل از زدن پنالتی سر باز کرد تا این اتفاق رخ دهد.

۸-انگیزه ژاپنی ها: چشم بادامی ها که سال گذشته در همین مرحله یکچهارم نهایی از تاسیسات شکست خوردند و ناکام شده بودند در جام ملتهای آسیا هم نتوانستند سهمیه آسیا را کسب کنند تا فوتسال آنها در مسیر نابودی قرار بگیرد. این رقابتها برای آنها آخرین فرصت بود و شاگردان کاستا پرتغالی اگر از این جام هم دست خالی بیرون می آمدند فاجعه در فوتسال ژاپن تکمیل می شد.به همین دلیل بود که سرمربی چشم بادامی ها در نشست خبری پیش از بازی تاکید کرد که به بازیکنانش گفته برای بردن ایران باید یک تیم باشند و این تیم بودن باعث شد تا آنها در تمام دقایق بازی از جان مایه گذاشته و در نهایت مزد آن را بگیرند.

۹-فوتسال و تاسیسات هستند: برای شمسایی دنیا به آخر نرسیده است.وحید که ویترینی از مدالها و کاپ ها را دارد و در سالهای اخیر قهرمان بلامنازع فوتسال ما بوده حالا دچار یک ناکامی شده است.به خصوص که این ناکامی با قرار گرفتن آنها در رده آخر جام باشگاه های جهان هم توام شده اما این می تواند مسیر تازه ای را پیش روی وحید قرار ردهد.آقای گل فوتسال جهان قطعا بیش از همه از اتفاقات بانکوک درس خواهد گرفت و در آینده از این ناکامی به عنوان سر فصل تازه ای در شروع موفقیت های جدیدش یاد خواهد کرد. فوتسال باقی ماند با همه تلخ و شیرینی ها و برد و باخت هایش و تاسیسات هم هست تا در لیگ به دنبال یک قهرمانی دیگر باشد اگر وحید شمسایی بخواهد…

۱۰-و اما جام باشگاه ها: جام باشگاه ها برای نماینده ایران تمام شد اما هنوز هم ردی از ایرانی ها هست.احتمالا امروز قضاوت یکی از دو دیدار رده بندی یا فینال به محمود نصیرلو داور ایرانی این پیکارها خواهد رسید.ضمن اینکه در بازی فینال هم دو بازیکن ایرانی حضور دارند.فرهاد توکلی و قدرت بهادری که با درخشش آنها نفت الوسط عراق شگفتی بزرگ را رقم زد و چونبوری میزبان را در نیمه نهایی شکست داد.در فینال این تیم با اتکا به بازیکنان ایرانی اش رودروی ناگویایی قرار خواهد گرفت که پس از حدف تاسیسات،نماینده امارات را هم در نیمه نهایی شکست داد تا شاهد یک فینال جذاب در این رقابتها باشیم.

منبع:خبرورزشی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نصف جهان شنبه , ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

برو جمع کن بابا وحید شمسایى و کادر فنیش گند زدن با این نتایج افتضاح حالا تو اومدى آسمون و ریسمون دارى میبافى؟؟! خیلى زشته میخواهید این آبرو ریزى رو ماست مالى کنید !!!

گیتی پسند قهرمان شنبه , ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

طبیعی هست تمام این نکاتی که در بالا نوشتی باید سرمربی تیم یعنی وحید شمسایی رعایت میکرد از غذا و پوشاک گرفته تا پنالتی زدن اون پسره عباسی !!! خوب خودش چرا پنالتی نزد با این همه ادعا؟؟!! خوب ترسیده میخواسته مثل الان بندازه تقصیر یکی دیگه!خخخخخخ بابا با این مطالب سخفیف هیچ کسی نمیتونه این خرابکاری تاریخی رو جمع کنه خیالتون راحت!!! تو آسیا اعتبار فوتسال و لیگ ایران زیر سوال رفت والسلام

نام ... شنبه , ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

امسال هم تاسیسات قهرمان میشود نار حت نباشید گیتی پسندیها