کد خبر : 73932
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1395 - 10:20
-

خوراکچی:ای کاش تیم ملی در تورنمنت قوی تری شرکت می کرد/بدشانسی نیاوریم می توانیم جزو چهار تیم برتر باشیم/ باید در این شرایط به کادر فنی و بازیکنان روحیه داد

خوراکچی:ای کاش تیم ملی در تورنمنت قوی تری شرکت می کرد/بدشانسی نیاوریم می توانیم جزو چهار تیم برتر باشیم/ باید در این شرایط به کادر فنی و بازیکنان روحیه داد
یک کارشناس فوتسال گفت: تیم ملی فوتسال روزهای حساسی را سپری می کند و باید در این شرایط به کادر فنی و بازیکنان روحیه و انگیزه داد.
به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی با اشاره به حضور  تیم ملی فوتسال در تورنمنت تایلند و با بیان اینکه لنگه کفش کهنه در بیابان نعمت است، اظهار کرد: باید توجه داشت که با شرایط کنونی تیم ملی و ناتوانی در برگزاری بازی های تدارکاتی بعد از بازی های آسیایی و با توجه به این که کمتر از ۲۵ روز دیگر جام جهانی آغاز می شود، این تورنمنت می تواند در شناخت نقاط قوت و ضعف و چیدمان ترکیب به کادر فنی کمک کند، اما ای کاش می توانستیم در تورنمنت قوی تری شرکت کنیم.
وی با بیان این که مسابقات بین المللی در هر رشته ای، اردوها و بازی های تدارکاتی خاصی را می طلبد، ادامه داد: در برخی از رشته های المپیک که در آن انتظار نتیجه گیری بود، موفق به کسب مدال نشدیم، مانند حمید سوریان که لقب تکنیکی ترین فرنگی کار جهان را دارد، اما بازی که در آن از حریف خود جلو بود را باخت که این امر به خاطر نداشتن بازی های تدارکاتی و اردوهای مناسب رخ داد. در واقع ما بیشتر روی پتانسیل کشورمان متمرکز شدیم و خیال خودمان را راحت کرده ایم.
این کارشناس فوتسال در همین رابطه افزود: فوتسال در کشور ما پتانسیل بالایی دارد و ما نیز همیشه متکی به همین پتانسیل بودیم، اما دلیل نمی شود که چون کشور فوتسال خیزی داریم، بازی های تدارکاتی انجام ندهیم زیرا مسابقات بین المللی مثل جام جهانی، بازی های تدارکاتی و اردوهای خاص خودش را می طلبد.
خوراکچی در رابطه با وضعیت دیگر تیم های شرکت کننده در تورنمنت تایلند که شامل ژاپن، قزاقستان و تایلند است که رنکینگ جهانی همه آنها از ایران پایین تر است، گفت: ژاپن و تایلند در آسیا تیم های خوب و درجه یک محسوب می شوند، ولی در جهان جایگاه بالایی ندارند، سرعتی بازی می کنند، اما رقبای جدی برای ایران محسوب نمی شوند. قزاقستان نیز یک تیم درجه دو است و تاکتیکی و فیزیکی بازی می کند. در مجموع یک بازی تدارکاتی عالی نیست، ولی صلاح بود که در آن شرکت کنیم زیرا در غیر این صورت تا جام جهانی کلمبیا نمی توانستیم در تورنمنت دیگری شرکت کنیم.
وی با تاکید بر این که ایران پتانسیل بالایی در فوتسال دارد، افزود: ما بازیکنان خوبی داریم که تنها مشکل آنها وضعیت اقتصادی است به همین دلیل تعداد زیادی از آنها این رشته را به صورت نیمه حرفه ای دنبال می کنند و مجبور هستند در کنار تیم ملی کار کنند تا زندگیشان  تامین شود، اگر این مشکلات وجود نداشت، می توانستم بگویم ایران یک پای فینال جام جهانی خواهد بود، ولی با همین شرایط هم، اعتقاد دارم دنیا به فوتسال ایران سر تعظیم فرود خواهد آورد و اگر بدشانسی نیاوریم می توانیم جزو چهار تیم برتر باشیم.
وی با اشاره به انتقاداتی که به تیم ملی وارد می شود، خاطر نشان کرد: تیم ملی فوتسال روزهای حساسی را سپری می کند و باید در این شرایط به کادر فنی و بازیکنان روحیه و انگیزه داد. اگر پیشنهادی در رابطه با تیم ملی داریم بهتر است حالا با هم اندیشی و تعامل با کادر فنی تیم آن را در میان بگذاریم نه این که بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی و اگر نتیجه نگرفته باشند، شروع به انتقاد کنیم.
منبع:ایسنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

خوراکچی دیگه دستش رو شده برا مدیرا وفوتسالیا با این کارا هم کسی نمیخوادش مگه تیمی مثل میثاق که مجانی باید بره …کسی که زیر بلیط آدمی مثل شمسایی باشه بهتر ازاین نمیشه سیا باز

نام دوشنبه , ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

سلام به مسئولین محترم سایت : این همه کارشناس و مدرس و مربی کاربلد تو این مملکت هست اونوقت قشنگ نیست شما با یه نفر مصاحبه میکنید که سر نخواستنش دعواست
ایشون کجای ورزش این مملکته که راجع به المپیک و سوریان اظهار نظر میکنه
تیمهای لیگ برتری هم که تکلیفشون روشن شد دیگه برا چی با این آقا مصاحبه میکنید

فامیل دور دوشنبه , ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

من دیگه حرفی ندارم. استاد محمودخان شما ادامه بدید