کد خبر : 73980
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395 - 9:49
-

کاش زودتر از این بازی ها می کردیم / ابر و باد و مه و داور باعث باخت به تایلند

کاش زودتر از این بازی ها می کردیم / ابر و باد و مه و داور باعث باخت به تایلند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تساوی تیم ملی مقابل قزاقستان اروپایی در روی کاغذ علیرغم اینکه این تیم در رنکینگ پابین تر از ایران است چندان نتیجه بدی نیست اما وقتی می بینیم همین قزاقستان ۹ گل به ژاپن زده و ما به تایلندی که با چشم بادامی ها مساوی کرده می بازیم کمی نگران

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تساوی تیم ملی مقابل قزاقستان اروپایی در روی کاغذ علیرغم اینکه این تیم در رنکینگ پابین تر از ایران است چندان نتیجه بدی نیست اما وقتی می بینیم همین قزاقستان ۹ گل به ژاپن زده و ما به تایلندی که با چشم بادامی ها مساوی کرده می بازیم کمی نگران می شویم. قبول داریم که شرایط بازی ایران با تایلند شرایط متفاوتی بوده است.اینکه ۸ هزار تماشاگر در سالن بانکوک آره نا یکصدا تایلند را تشویق می کردند،اینکه داور تایلندی رسم مهمان نوازی را به جای نیاورده و تا جایی که توانسته هوای تیم کشورش را داشته،اینکه ناظم الشریعه مربی خوش اخلاق فوتسال ما جوش می آورد و اخراج می شود و اینکه تیم ملی در غیاب ستاره های مصدومش به میدان می رود همه اینها را قبول داریم اما توجیهی برای شکست از تایلند نیستند.وقتی نوشتیم که تیم ملی به بازی تدراکاتی نیاز دارد و برای آبدیده شدن باید رنگ میدان را ببیند فکر این روزها را می کردیم که در کمتر از یک ماه تا جام جهانی تازه اولین بازی خود را برگزار کنیم.

تیم بازیکن محور؟

تیم ملی پیش از تورنمنت تایلند دو عقب گیر خود یعنی محمد کشاورز و حمید احمدی را به دلیل مصدومیت همراه خود نبرد.پیش از بازی اول هم دو مهره کلیدی ما یعنی حسن زاده و طیبی مصدوم شدندکه اولی به ایران بازگشت.در این شرایط تیم ملی ناچار به تغییراتی در ترکیب خود شد با این حال نشان داده که در غیاب این بازیکنان با مشکلاتی روبروست. فوتسال ما گرچه در تمام دوران ها ستاره هایی را داشته اما هیچگاه متکی به بازیکنی نبوده و نگرانیم که تیم ناظم الشریعه بازیکن محور باشد.حسن زاده و طیبی بازیکنان آماده ای هستند اما در تیم کنونی فرهاد توکلی،مهران عالیقدر،مهدی جاوید،احمد اسماعیل پور و .. هم شرایط ایده آلی دارند اما می بینیم که در مقابل تایلند شکست می خوریم که توجیه پذیر نیست.

گلهایی که خوردیم

درست است که ناظم الشریعه از دقیقه ۹ از روی سکوها تیم ملی را هدایت کرد و داوری هم به ضرر تیم کشورمان بوده است اما مروری بر گلهایی که در مصاف با تایلند خوردیم موید این نکته است که در این گلها داوری چندان هم مقصر نبوده است. روی ضربات کرنر و شروع مجدد ضعف نشان دادیم.سپهر محمدی هم گلر چابک و آماده همیشگی نبود. ضریب اشتباهات بازیکنان ما هم زیاد بود آن هم بازیکنانی که در چنین شرایط جوی و داوری تجربه بازی دارند و نباید اسیر این اتفاقات شوند.

دست ایران از قهرمانی کوتاه ماند

با توجه به نتایج رقم خورده در بازی های دو روز ابتدایی عملا تیم ملی شانسی برای قهرمانی ندارد.سالن بانکوک آره نا یک ماه پیش قهرمانی را از تاسیسات دریایی در جام باشگاه های آسیا گرفت و حالا شاهد از دست رفتن قهرمانی تیم ایران در این سالن هستیم.از تیمی که قهرمانی جام باشگاه های آسیا را از دست داد تا تیمی که نتوانست قهرمان تورنمنت تایلند شود محمدرضا سنگ سفیدی و حسین طیبی در هر دو تیم حضور داشتند.در بازی های امروز تساوی دو تیم قزاقستان و تایلند تیم قزاق را قهرمان می کند و هر کدام از دو تیم برنده بازی باشند قهرمان تورنمنت می شوند.

محک خوب ایران مقابل چشم بادامی ها

تیم ایران امروز به بازی های خود در تورنمنت تایلند پایان خواهد داد.حریف ایران ژاپنی است که هر چند دستش از جام جهانی کوتاه مانده اما برنامه های آماده سازی خود را پیش می برد و این می تواند برای مسئولان فوتسال ما درس عبرتی باشد.ژاپن در بازی اول با تایلند به تساوی رسید اما در بازی دوم خود با نتیجه عجیب ۹ برصفر مغلوب قزاقستان شد.قزاق ها در این بازی از ابتدا با سیتم پاورپلی وارد میدان شدند و با توجه به تبحری که در ارائه این سیستم دارند از همان اول کار چشم بادامی ها را تمام کردند. بازی امروز می تواند محک خوبی برای شاگردان ناظم الشریعه باشد.اگر تیم ایران در این بازی از طیبی سود ببرد می تواند بازی در حضور او را تجربه کند و اگر این بازیکن به بازی نرسد سومین آزمون تیم ملی در غیاب یکی از مهره های کلیدی اش خواهد بود و ناظم الشریعه باید این بار از فرصت بوجود آمده نهایت بهره را ببرد.تیم ایران بدون اینکه فریب شکست پرگل ژاپن از قزاقستان را بخورد باید برای رسیدن به پیروزی تلاش کند.گرچه بازی های تدراکاتی جایی برای آزمون و خطاست اما در آستانه جام جهانی ترک چنین تورنمنتی بدون پیروزی روی روحیه ملی پوشان و جو عمومی نسبت به فوتسال تاثیر منفی خواهد گذاشت.بازی ایران با ژاپن ساعت ۳۰/۱۴ امروز خواهد بود.

وضعیت مصدومان تیم ملی

میثم شیرزاد پزشک تیم ملی درباره وضعیت دو بازیکن مصدوم گفت: حسین طیبی در تمرینات روز نخست تیم در تایلند از ناحیه انگشت شست پا دچار کشیدگی شدید تاندون شد که حتی قادر به راه رفتن هم نبود. طی چند روز اخیر با یخ‌گذاری و فیزیوتراپی مستمر بهبود ۷۰ درصدی حاصل شده است اما صلاح دیدیم فعلا به میدان نرود.حسن زاده هم از ناحیه عضله دوقلوی پای چپ دچار کشیدگی درجه یک شده و جهت معاینه دقیق‌تر و درمان به تهران بازگشت تا بعد از انجام سونوگرافی مشخص شود که پارگی عضله دارد یا خیر و تحت فیزیوتراپی قرار بگیرد. پیش‌بینی می‌شود برای بهبود کامل حسن‌زاده بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان نیاز باشد.

ناظم الشریعه بعد از شکست چه گفت؟

سرمربی تیم ملی گفت: ما پس از جام ملت‌های آسیا بعد از ۷ماه توانستیم بالاخره بازی‌های قرص و محکم و به درد بخوری داشته باشیم خصوصا مقابل تیمی که با حضور ۸هزار تماشاگرش فشار زیادی به تیم ما وارد کرد و به ما خلاهایی را در کارهای دفاعی‌مان داشتیم را نشان داد. تنها دلخوشی ما از این بازی این بود که برخی مشکلات دفاعی تیم ما با نفراتی که در اختیار داشتیم روشن شد و خدا را شکر جایی تن به شکست دادیم که فرصت برای ترمیم و جبران داریم. واقعیت این است که تیم ما بازی مقابل قزاقستان را برابر تایلند انجام نداد و ما باید مشکلات خود را از الان شناسایی و ترمیم کنیم.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

شما باید گلهای الکل رو که علی صمیمی خوردو هم بزارین فقط زوم کردیم به سپهر محمدی ی طرفه به قاضی نرین لطفا

نام سه شنبه , ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

یکی نیست به آقای ناظم بگه برادر من شما که میگی بعد هفت ماه یه بازی سنگین انجام دادیم لیگ ما که دوماهه شروع شده دو ماهه قبلش هم گیریم برا آماده سازی تیمها و جام باشگاهها
سه ماه دیگه رو شما چیکار میکردی اردو که میتونستید برگزار کنید
شما تو این مدت همش دنبال مانور بودی یه بار استعداد یابی – یه بار کلاس مربیگری توجیهی ( البته بودن داشتن مدرک مدرسی ) – یه بار تو بزرگداشت این -یه بار تو بزرگداشت اون
برادر من شما فقط میخوای باشی شما و گروهت یه لقمه چرب و نرم گیرتون اومده به این سادگی که ولش نمیکنید
تورو به خدا لااقل توجیه الکی نکنید

نام ... سه شنبه , ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹

البته با یک بازی نمیتوان قضاوت درستی کرد ولی تیم ملی ایران، آن تیم همیشگی نبود.

نام ... پنجشنبه , ۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۹:۳۵

توی بازی با تایلند ساز تیم کوک نبود ودروازه بان هم باتوجه به بازی بچه ها ونداشتن آرایش تیمی کاری نمی توانست بکنه وشکست را براحتی پذیرا شدیم. که البته در موقع خوبی این اتفاق افتاد اگر درس بگیریم.