کد خبر : 74480
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1395 - 9:48
-

اخطار و اخراج زیاد،ضعف در ضربات ایستگاهی و سنت شکنی در نیمه مربیان

اخطار و اخراج زیاد،ضعف در ضربات ایستگاهی و سنت شکنی در نیمه مربیان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان با برگزاری دو بازی دوستانه در مشهد مقابل ازبکستان پرونده بازی های تدارکاتی اش پیش از جام جهانی را بست و با دو پیروزی با اختلاف سه گل با روحیه ای خوب راهی کلمبیا خواهد شد. نکته هایی از دو بازی دوستانه ایران را مرور می

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان با برگزاری دو بازی دوستانه در مشهد مقابل ازبکستان پرونده بازی های تدارکاتی اش پیش از جام جهانی را بست و با دو پیروزی با اختلاف سه گل با روحیه ای خوب راهی کلمبیا خواهد شد. نکته هایی از دو بازی دوستانه ایران را مرور می کنیم.

عملکرد خوب ایران در زمان یار کمتر

ایران در بازی اول خود مقابل ازبکستان در نیمه اول اسماعیل پور را به دلیل اخراج از دست داد تا دو دقیقه با یک یار کمتر با ازبکها روبرو شود.در این دقایق ایران به خوبی توانست خودش را از زیر فشار در آورده و بازی را کنترل کند.اگر در زمان پاور پلی حریف هم، ایران بتواند مثل این لحظات به خوبی از فشار دربیاید اتفاق مثبتی است.

اخطار و اخراج زیاد

هم در تورنمنت تایلند و هم در دو بازی با ازبکستان ایران اخطاری ها و اخراجی های زیادی داشت. در جام جهانی هر بازی حکم فینال را دارد و کوچکترین اشتباه به قیمت حذف تیم تمام می شود.کارفنی باید با بازیکنان صحبت کرده و در بعد تمرکز آنها را تقویت کند.

ضربات ایستگاهی بی برنامه

ایران همانطور که ناظم الشریعه اشاره کرد در ضربات ایستگاهی مشکل دارد.چه در زمانی که حریف از این حربه استفاده می کند و چه زمانی که خودش می خواهد بزند برنامه ندارد.این عامل باعث شد تا در تورنمنت تایلند روی چند شروع مجدد گل بخوریم و در دو بازی با ازبکستان هم چند ضربه مان از دست برود.

برنامه برای خطا گرفتن

در بازی اول در نیمه اول ازبکستان بیش از ۵ دقیقه ۵ خطا بود اما ایران نتوانست خطا بگیرد.تیم کشورمان از معدود تیم های دنیاست که بازیکنان پا به توپ و تکنیکی دارد.در این لحظات کادرفنی باید از بازیکنان فانتزی باز بیشتر استفاده می کرد تا از حریف خطا بگیرد.این می تواند در جام جهانی برایمان مورد استفاده قرار بگیرد.

برتری در نیمه مربیان

در تورنمنت تایلند ایران هیچکدام از سه بازی اش در نیمه مربیان را نبرد.این یعنی کادرفنی نتوانست به آنالیز خوبی از حریف برسد اما در مصاف با ازبکها برعکس بود و هر دو بازی ار در نیمه مربیان بردیم.این می تواند یک نکته مثبت در کارنامه تیم کشورمان باشد.

ستاره ای به نام فرهاد

بدون تردید فرهاد توکلی این روزها آماده ترین مهره تیم ملی است.هر چند به غیبت او در اردوهای گذشته تیم ملی خرده گرفتیم اما نمی توان منکر آمادگی او شد.فرهاد بعد از درخشش در جام باشگاه های آسیا در ۵ بازی اخیر تیم ملی هم جزو بهترین ها بوده و تنها بازیکنی است که در هر ۵ بازی موفق به گلزنی شده است.

بی اعتمادی ناظم؟

ناظم الشریعه چرا به برخی بازیکنان اعتماد نکرد.دعوت از شجری، عباسی، افشار، فراهانی، اسفندیاری، جعفری و … وقتی زمان بازی کمی به انها رسید به چه دلیل بود؟ چرا این بازیکنان دعوت شدند در حالی که فرصت بازی پیدا نکردند.کاش ناظم الشریعه در دو بازی با ازبکستان به آنها بیشتر میدان می داد.

سیستم چرخشی در جام جهانی؟

میزان آمادگی هر دو دروازه بان اصلی ما در یک سطح و تقریبا مطلوب است. ناظم الشعریه در بازیهای تدارکاتی یکی در میان به صمیمی و محمدی بازی داد.آیا او در جام جهانی هم قصد استفاده چرخشی از دروازه بان ها را دارد؟به نظر می رسد این سیستم چندان منطقی نباشد و ناظم الشریعه باید زودتر دروازه بان اصلی اش را معرفی کند.استفاده از سیتسم چرخشی منسوخ شده است.

باتجربه ها به داد رسیدند

به نظر می رسد محمد کشاورز و محمد طاهری به عنوان با تجربه ترین مهره های ایران چندان مورد وثوق ناظم الشریعه نیستند.گرچه این دوبازیکن مهره های کلیدی و تاثیرگذاری هستند اما در تیم اصلی حضور ندراند.در بازی های اخیر بار زیادی از روی دوش تیم توسط این ذو بازیکن برداشته شد.ناظم الشریعه باید در میدان بزرگی مثل جام جهانی به آنها بیش از قبل اعتماد کند.

حسن زاده غایب بازیهای تدارکاتی

تیم ملی ۵ بازی تدارکاتی پیش از جام جهانی برگزار کرد که در هر۵ بازی اصغر حسن زاده غایب بود. اگر تیم ملی بیشتر بازی می کرد و تدارک بهتری داشت فرصت استفاده از یکی از کلیدی ترین مهره هایش را هم پیدا می کرد.در هر صورت حسن زاده بدون بازی تدارکاتی راهی جام جهانی می شود.

انتخاب نفرات بهترین تیم ایران

طی روزهای اخیر از تیم کنونی ایران به عنوان برترین تیم تاریخ فوتسال یاد شده و حتی افتخاری رئیس سابق کمیته فوتسال مدعی شده اگر این تیم نتواند به جمع ۴ تیم برتر دنیا برود تیم دیگری از ایران در سالهای آینده قادر به رخ دادن این مهم نخواهد بود.در مدت اخیر به برخی نفرات تیم ملی انتقاداتی وارد بود. برخی دعوت شده ها که حرف و حدیثهایی داشتند و برخی غایبین که چرا دعوت نشدند.در برهه فعلی باید سیاست حمایت باشد از تک تک ۱۴ بازیکن تیم ملی اما امیدواریم ناظم الشریعه بدون در نظر گرفتن حرف و حدیث ها بهترین و آماده ترین نفرات را برای جام جهانی انتخاب کند.

بدرقه تیم پر امید

تیم ایران هر چند در مراسم نمادین در مشهد بدرقه شد اما فدراسیون قصد دارد در تهران هم مراسمی برای بدرقه تیم برگزار کند.تیم پر امیدی که بهترین بدرقه اش دعای خیر مردم و فوتسال دوستان است.چشم همه به ساق های ۱۴ ستاره است تا حماسه آفرینی کنند و نشان دهند که فوتسال زودتر از همه تیم های دیگر درخشیده و این درخشش همچنان هم ادامه دارد.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.