کد خبر : 78563
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395 - 14:49
-

هشدار سرمربی اسبق در مورد خطر حضور دلال ها ، المپیک ۲۰۲۰، مربیان رانده و مانده و …

هشدار سرمربی اسبق در مورد خطر حضور دلال ها ، المپیک ۲۰۲۰، مربیان رانده و مانده و …
سرمربی اسبق تیم ملی در مصاحبه مفصل از عملکرد تیم ملی در جام جهانی و آنیده این تیم گفت .وی اعتقاد دارد :ناگهان در دنیای فوتسال یک اتفاق عجیب و غریب در کلمبیا رخ داد که هیچ کس باورش نمی شد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان شب گذشته و در دیدار رده بندی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ برزیل در حالی موفق به کسب عنوان سومی این دور از رقابتها شد که با توجه به گروه و مسیر سختی که داشت خیلی ها منتظر بازگشت زودهنگام این تیم به میهن را داشتند ولی فرزندان دلیر و بی ادعای میهن مان دیشب کاری کردند که دنیا قدرت فوتسال ایران را باور کند اما آینده پیش روی این تیم تا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن چندان روشن به نظر نمی رسد.

حسین شمس، درباره کسب عنوان سومی تیم ملی فوتسال در جام جهانی اظهار داشت: سال های سال است که مردم و علاقمندان به فوتسال منتظر این اتفاق بودند. در این دوره همه کارشناسان متفق القول بر این باور بودند که این تیم بهترین تیم تاریخ ایران است و منتظر بودیم که موفق عمل کند ولی نه با این راه دشواری که پیش رویش قرار گرفت.

*از سربالایی به این عنوان رسیدیم
وی افزود: ما پیش از شروع مسابقات راه ساده ای برای برای تیم ملی مان تصور کرده بودیم و فکر می کردیم که تیم مان در گروه خود دوم بشود و در درو بعد با تیم تایلند رودررو شود و یک مسیر صاف تر را طی کنیم که به جمع ۴ تیم برسیم ولی متأسفانه شرایط به نوعی رقم خورد که ما در سربالایی افتادیم و به برزیل بزرگ خوردیم و کارمان خیلی سخت شد. بعد از آن همه ما قطع امید کردیم و فکر می کردیم که تیم مان بعد از این بازی به تهران برمی گردد.

*اتفاقات عجیبی در کلمبیا رخ داد
دارنده ۵ عنوان قهرمانی با تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت های آسیایی ادامه داد: ولی ناگهان در دنیای فوتسال یک اتفاق عجیب و غریب در کلمبیا رخ داد که هیچ کس باورش نمی شد ما در ۱۶ تیم، دو تیم بزرگ را از پیش رو برداریم و از آن طرف هم اسپانیا با مصدومیت دو تن از بازیکنان بزرگش آن اتفاقات برایش رخ داد و حذف شد و سبب شد که ما در جمع ۴ تیمی قرار بگیریم که هیچکدام شان سابقه قهرمانی در جهان را هم نداشتند.

*نخ سوزن و دلار! بلای جان تیم شد
شمس افزود: البته تا قبل از بازی با روسیه و بعد از دیدار مقابل پاراگوئه یکسری اتفاقاتی برای تیم ملی مان رخ داد که موجب شد تا تمرکز این تیم خوب و یکدست بر هم بریزد و آن هم زمانی بود که بحث اهدای پاداش و ۱۰ هزار دلاری و ۷ هزار دلار و ۱۵۰۰ دلار و این چیزها در رادیو و تلویزیون عنوان شد و یا آن بحث نخ و سوزن و لباس دوختن بچه ها اینقدر در فضای مجازی مطرح شد که فکر این بچه ها را به خودش مشغول کرد. همه این اتفاقات موجب شدند که تمرکز این تیم به هم ریخته شده و در نهایت با روسیه آن بازی خوب شان را انجام ندهند. وقتی دیدیم که آرژانتین روسیه را در فینال برد مشخص شد که ما می توانستیم راحت این تیم را شکست بدهیم و حتی قهرمان شویم.

*در حق بچه ها “دوستی خاله خرسه” شد!
سرمربی تیم قهرمان جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۰۹ ادامه داد: ای کاش یک بزرگتر در کنار این تیم بود و مانع از این می شد که بچه ها در صفحه شخصی شان پیام بگذارند و مانع بروز این اتفاقات می شد. ای کاش دوستانی که یکمرتبه می خواستند همه جوره محبت شان را به این تیم اثبات کنند دوستی خاله خرسه نمی کردند. یک نفر بزرگتر به آنها می گفت که تا بازگشت صبر کنند و بعد کارها را پیگیری می کرد.

*وزارتخانه و فدراسیون دنبال جلب توجه بودند!
شاید نوعی رقابت برای محبت کردن به این تیم بین فدراسیون و وزارت ورزش شکل گرفت و شرایط به گونه ای پیش رفت که هر طرف می خواست عنوان کند که ما هم هستیم. متأسفانه در این قبیل موارد که می بینند توجه مردم به یک موضوعی زیاد می شود خودشان را می اندازند وسط و بدتر کارها را خراب می کنند. این تیم که مستحقش هم بود فراهم می شد. این همه دلار دلار کردن و حرف از پاداش زدن تمرکز تیم را در دیدار با روسیه برهم ریخت و کار خراب شد.

*ملی پوشان به کشاورز هدیه دادند
این کارشناس فوتسال درباره بازی رده بندی تیم ملی گفت: دیدیم که وقتی بچه ها تمرکز لازم را داشته باشند حتی با اینکه در بازی با پرتغال دو بر صفر عقب بودند چطور اینقدر به حریف فشار آوردند که پرتغال مرتکب ۵ خطا شد و روی خطای ششم مهدی جاوید ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد و در نهایت بازی به تساوی کشیده شد. البته آنها از خداحافظی کشاورز هم انگیزه دیگری داشتند تا یک عنوان خوب و شایسته را به کاپیتان تیم شان که از دنیای فوتسال خداحافظی کرده هدیه بدهند.

*تعویض دروازه بان خیلی به موقع بود
شمس خاطر نشان کرد: در ضیافت پنالتی ها هم دو بار سه بار جلو افتادیم و تقریبا همه مردم رو به سکته قرار گرفتند از بس که بچه ها این پنالتی ها را بد زدند ولی چون تمرکز داشتند و سپهر احمدی گلر دوم مان عالی عمل کرد و جا دارد از کادر فنی هم تشکر کنیم که بلافاصله بعد از گل اولی که خوردیم به موقع در دروازه دست به تعویض زدند و سپهر هم دو تا پنالتی گرفت و در نهایت مردم نفس راحتی کشیدند و جان سالم به در بردیم.

*خداحافظی کشاورز باشکوه بود
مدرس AFC در ارتباط با خداحافظی محمد کشاورز از دنیای فوتسال یادآور شد: شکر خدا این عنوان شایسته لایق این تیم بود و در ادامه هم در لحظه خداحافظی محمد کشاورز اتفاق جالبی که افتاد حضور اینفاتنینو و فالکائو بود که پایین آمدند و البته کشاورز استحقاق این خداحافظی با شکوه را هم داشت.

*عنوان اسماعیل پور حالاحالاها تکرار نمی شود
شمس گفت: اینکه احمد اسماعیل پور عنوان سومین بازیکن برتر فوتسال جهان را از آن خود کرد هم از دیگر اتفاقات بزرگی بود که حالا حالاها برای فوتسال ما تکرار نخواهد شد و یادگاری باقی می ماند که یک ایرانی جزو سه بازیکن برتر جهان قرار گرفت. شکر خدا همه چیز خوب تمام شد.

*غول بزرگ فردا همه چیز را می بلعد
وی درباره بازگشت تیم فوتسال به میهن افزود: باز هم تکرار می کنم که شکر خدا همه چیز خوب است و سه شنبه صبح (فردا) هم تیم ملی به ایران برمی گردد و احتمالا خیلی ها برای گرفتن عکس یادگاری کنار این تیم به فرودگاه می روند ولی بعد از آن یک غول بزرگ به نام فوتبال می آید و همه چیز را می بلعد و دوباره فوتسال و فوتبال ساحلی و همه این مسایل به دست فراموشی سپرده می شود تا ۴ سال بعد دوباره مسابقات بعدی و اتفاقات دیگر از راه برسد.

*از حالا به فکر المپیک باشیم
این کارشناس فوتسال در ادامه گفت و گو با مشرق درباره اینکه قرار است در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن فوتسال جایگزین فوتبال شود و چه توصیه ای به مسئولان ورزش برای تدارک تیم ملی فوتسال مان برای آن بازیها دارد که می تواند شانس کسب یک مدال در المپیک بعدی باشد اظهار داشت: ما قبل از ۲۰۲۰ المپیک ۲۰۱۸ جوانان را در بوینس آیرس آرژانتین در پیش داریم. در همسایگی ما همین قطر که هیچ جایگاهی هم در فوتسال ندارد الان تیم زیر ۱۸ سالش را برای این مسابقات تدارک دیده و ژاپن هم می خواهد همین تیمش را به المپیک جوانان بفرستد. این هم برای اولین بار است که فوتسال به جای فوتبال به المپیک جوانان آمده است.

*تیم زیر ۱۸ سال ایران کجاست؟
شمس در ارتباط با تیم زیر ۱۸ سال فوتسال کشورمان خاطر نشان کرد: اما آیا کسی از تیم زیر ۱۸ سال ما خبر دارد؟ اصلا چنین تیم داریم؟ من پاسخ می دهم که نه! اصلا چنین چیزی نداریم. یعنی اینقدر ما خواب هستیم باز هم یکی دو ماه مانده به آن مسابقات ما دوسال وقت داریم و می توانیم آنجا یک مدال بگیریم. همین حال تیم دانش آموز ما در مسابقات جهانی یا قهرمان می شود یا نایب قهرمان. در همین دور آخر مسابقات هم بعد از برزیل دوم شد. می توان همین تیم را تا آن مسابقات آماده کرد. ولی متأسفانه اینقدر همه متمرکز روی تیم ملی فوتبال هستند که کسی توجهی به این تیم ها ندارد. تیمی که می تواند در المپیک ۲۰۱۸ یک مدال بگیرد و بعد در ۲۰۲۰ ژاپن هم یک مدال دیگر بگیرد.

*این تیم فوتسال تا المپیک پیر می شود
کارشناس فوتسال کشورمان تأکید کرد: ما باید از الان بدانیم که سن بازیکنان این تیم ملی فوتسال مان طوری نیست که همه آنها بتوانند تا ۲۰۲۰ بازی کنند و برای بازی در ۴ سال بعد پیر می شوند. پس باید یک خون تازه به تیم ملی فوتسال برسد و اینقدر هم نیرو استعداد داریم که خدا می داند. فقط باید از آنها استفاده شود. همین کادر فنی بماند و فقط چند نفر از بزرگتر های باتجربه را در تیم حفظ کنند. باور داشته باشیم که با این همه استعداد پیدا کردن چند جوان برجسته و خوب کار راحتی است فقط باید خواست.

*اعتماد به مربی ایرانی این نتیجه را دارد
شمس در ارتباط با این سئوال مشرق که حضور مربیان ایرانی در سومی جهان تا چه اندازه تأثیر داشته و چرا در این سال ها با مربیان خارجی چنین توفیقی نصیب تیم ملی مان نشده است گفت: باید قبول کرد ارتباط فرهنگی و عاطفی که بین مربی ایرانی با بازیکنان جود دارد کتمان شدنی نیست. اما مربی بزرگ خارجی آوردن هیچ اشکالی ندارد و خود ما هم که مدرس ای اف سی هستیم هم اگر یک مربی بزرگ به ایران بیاید می رویم کنارش می نشینیم و از او کار یاد می گیریم ولی وقتی مربی را می آوردند که سطحش از مربی ایرانی پایین تر است و بعد یک رقم وحشتناک را می دهند و مربی ایرانی کنار می زنند و نتیجه هم نمی گیرد این است که ما با آن مخالفیم.

*مربیان رانده و مانده از همه جا نمی خواهیم
سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال بیان کرد: هر زمان یک مربی بزرگ مثل “فرانسیو لوپز” سرمربی محترم تیم ملی اسپانیا بیاید چرا که نه! همه ما پای کلاس درسش می نشینیم. اما می رویم یک آدمی را پیدا می کنیم که از همه جا رانده مانده است و می آوریم و می گوییم که سرمربی مان باشد و تمام مربیان ایرانی هم باید کنار او بنشینند و نگاه کنند. اتفاقی که در این دوره رخ داد ثابت کرد که هر زمان به ایرانی اعتماد شده و به او فرصت داده اند او خودش را نشان داده که می تواند.

* مربی خارجی بزرگ با این پول ها ایران بیا نیست
شمس در پایان اذعان داشت: حتم دارم وقتی این تیم برگردد می گویند که خب حال وقت این است که یک مربی بزرگ با این تیم کار کند و یک آدم دلال هم می رود و یکی را می آورد و دوباره همان آش و همان کاسه می شود. اگر واقعا قرار است یک مربی بیاوریم یک مربی بزرگ که غیر ممکن است با این ارقامی که ما می توانیم بپردازیم بیاید را بیاوریم. بنابراین ما باید به همین مربیان جوان اعتماد کنیم و آنها را به کلاس های مربیگری بفرستند تا کنار تیم های ایتالیا، برزیل و اسپانیا باشند و دانش شان را افزایش بدهند و بعد دوباره خودشان در خدمت تیم ملی قرار بگیرند.

منبع:مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فیونا یکشنبه , ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

آفرین بر سرمربی بادانش فوتسال و راهنماییهای راه گشایش.

نام یکشنبه , ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱

باید یکى به ابن شمس بگه بابا دیگه آخه تا کى میخواى حسادت کنى یعنى این تیم باید روسیه آماده رو شکست میداد؟! و قهرمان میشد با این إمکانات افتضاح؟! میخواى مقام سومى جهان رو کوچیک کنى؟! اونى که همیشه حرف پول و پاداش میزنه خودت هستى و بازیکناى تیم ملى اینا از خودت یاد گرفتن !! بس کن که دیگه حرفات براى مردم آرزشى نداره مردم ایران به این تیم و کادر فنى با دانش اون افتخار میکنند