کد خبر : 78368
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1395 - 9:42
-

کشاورز: حیدریان و شمسایی تکرار نشدنی هستند /تا زمانی که لذت ببرم بازی می‌کنم/کادرفنی تا جام جهانی بعدی فرصت دارد تا زمینه حضور جوان‌ترها را مهیا کند

کشاورز: حیدریان و شمسایی تکرار نشدنی هستند /تا زمانی که لذت ببرم بازی می‌کنم/کادرفنی تا جام جهانی بعدی فرصت دارد تا زمینه حضور جوان‌ترها را مهیا کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،صبح دیروز یک خبر از اردوی تیم ملی فوتسال در کلمبیا و ساعاتی قبل از بازی رده‌بندی مقابل پرتغال اهالی فوتسال را شوکه کرد. محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی با صدور بیانیه‌ای خداحافظی‌اش از بازیگری در تیم ملی را اعلام کرد. بازیکن با اخلاقی که کلکسیونی از افتخارات را به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،صبح دیروز یک خبر از اردوی تیم ملی فوتسال در کلمبیا و ساعاتی قبل از بازی رده‌بندی مقابل پرتغال اهالی فوتسال را شوکه کرد. محمد کشاورز کاپیتان تیم ملی با صدور بیانیه‌ای خداحافظی‌اش از بازیگری در تیم ملی را اعلام کرد. بازیکن با اخلاقی که کلکسیونی از افتخارات را به همراه دارد.
کشاورز در بیانیه‌اش نوشته بود که «در روز تاریخی فوتسال کشور و حضور در بازی رده‌بندی جام جهانی کلمبیا یک تصمیم بزرگ گرفتم. بیش از ١٣ سال با افتخار و عشق در خدمت تیم ملی بوده‌ام و برای سربلندی کشور و مردم خوب و عزیزم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرده‌ام. خوشحالم که به لطف خدا و دعای شما مردم عزیز آرزوی دیرینه‌ام که شکست برزیل پرافتخار ترین تیم دنیا و حضور در جمع چهار تیم برتر دنیا بوده تحقق یافته است.»
به تصمیم‌تان احترام می‌گذاریم اما قطعا دلمان برای بازی‌های شما تنگ خواهد شد. ما انتظارش را نداشتیم.
شما لطف دارید. من بالاخره باید یک روز این کار را انجام می‌دادم. با اینکه خیلی برایم سخت بود اما خوشحالم که در بهترین روز ممکن این تصمیم را گرفتم. البته کادر فنی قبل از مسابقات در جریان این موضوع قرار داشت. قبل از من بزرگان زیادی از فوتسال رفتند و جای شان را به جوان‌ترها دادند. این طبیعت ورزش است. الان هم نوبت به من رسید تا جا را برای جوان‌ترها و آینده سازان فوتسال ایران باز کنم. امیدوارم در تمام روزهایی که برای تیم ملی کشورم به میدان رفتم مثمر بوده باشم.
به جایگزینی جوان‌تر‌ها اشاره کردید به نظرتان نسل فعلی می‌تواند جای امثال کشاورزها را پر کند؟
بله در حال حاضر بازیکنان خوب بسیاری مثل حسن زاده، طیبی، جاوید و… داریم که سرمایه‌های تیم ملی محسوب می‌شوند. ما جوانان با استعداد زیادی در کشورمان داریم و مطمئن هستم که می‌توانند میدانداری کنند و فوتسال کشورمان را از اینکه هست بهتر کنند. خودم آینده خیلی روشنی برای فوتسال کشور می‌بینم. البته امثال حیدریان‌ها و شمسایی‌ها تکرار نشدنی هستند. این عزیزان زحمات بسیاری را برای فوتسال ایران کشیدند.
بعد از خداحافظی فالکائو برزیلی حالا جهان فوتسال در فاصله کمتر از ۱۰ روز از تماشای بازی یکی دیگر از بهترین بازیکنان دنیا محروم می‌شود.
از شما ممنونم. اما مطمئن باشید بازیکنان بسیار خوبی هستند که باز هم روزهای خوب را برای هواداران فوتسال رقم بزنند.
شما از عملکرد ۱۳ ساله تان در تیم ملی رضایت دارید.
من در هر بازی که به میدان رفتم همه تلاشم را کردم اما پاسخ سوال شما را مردم باید بدهند. امیدوارم که نمره قبولی از این عزیزان بگیرم.
اکثر کارشناسان معتقدند که در بهترین شرایط خداحافظی کردید.
بعد از جام جهانی کلمبیا تیم‌ ‌ملی فوتسال دو سال تا جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ و چهار سال تا جام جهانی بعدی فرصت دارد تا زمینه حضور جوان‌ترها را مهیا کند. تا تیم را جوان کرد. دوست داشتم در شرایط خوبی از تیم‌ ‌ملی جدا شوم و هم خودم و هم تیم‌ ‌ملی در روزهای اوج باشند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و فکر می‌کنم که در دوران طلایی‌ فوتسال کشورم خداحافظی کردم و از این بابت بسیار خوشحالم.
البته این خداحافظی فقط در سطح ملی است و…
بله. من با باشگاه گیتی پسند قرارداد دارم و تا زمانی که بتوانم بازی کنم و از بازی کردن لذت ببرم به فوتسالم در سطح باشگاهی ادامه می‌دهم. این خداحافظی فقط در رده ملی بود.
عناوین و افتخارات شما در فوتسال بسیار زیاد است که پرداختن به آنها صفحات بیشتری از روزنامه را می‌طلبد. کدام یک از آنها برای تان لذتبخش‌تر بود؟
خدا را شکر می‌کنم که روزهای خوب زیادی را در فوتسال دیدم و تجربه کردم. اما چند بازی هیچ‌وقت از یادم نمی‌رود. مثل همان گلی که در فینال آسیایی به ازبکستان زدم و قهرمان شدیم. یا گلی که به برزیل در همین دوره از مسابقات جهانی کلمبیا زدم و پیروزی مقابل پاراگوئه و راهیابی به جمع چهار تیم برتر جهان. این جزو همان روزهایی بود که فراموش شدنی نیست.
خاطره تلخ هم دارید؟
خیلی کم. شاید تلخ ترین خاطره‌ام باخت به تایلند در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۲ بود که شب بسیار سختی را برایم رقم زد. ما در آن بازی به هیچ وجه مستحق شکست نبودیم.
هنوز طول درمان شما مشخص نشده است؟
نه. چون هنوز پایم متورم است و امکان گرفتن MRI را ندارم. چند روزی باید بگذرد و به همین دلیل وقتی به تهران آمدم پیگیر وضعیت مصدومیتم خواهم بود و پس از عکسبرداری مدت درمانش هم مشخص خواهد شد. البته همه تلاشم را خواهم کرد تا با درمان منظم خیلی زود به شرایط بازی برسم و در خدمت تیمم باشم.
خداحافظی شما واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. حسین شمس، وحید شمسایی و… هم به نیکی از شما یاد کردند.
من صحبت‌های محبت آمیز تمام این عزیزان را شنیدم. آقای شمس، شمسایی، لک از تمام این عزیزان ممنونم. الان که این پیام‌ها را می‌شنوم آرامش پیدا می‌کنم و تحمل این تصمیم سخت برایم آسان‌تر می‌شود.
بحث پاداش‌های تیم ملی فوتسال هم سرو صدای زیادی به پا کرد. حتی علی پروین هم گفت که باید پای پله‌های هواپیما ایستاد و به محض پیاده شدن فوتسالیست‌ها به هرکدام شان یک کلید آپارتمان داد.
من صحبت‌های ایشان را خواندم. علی آقا خیلی لطف کردند. حرف ما این است که حق فوتسال را بدهند. شما مطمئن باشید با توجه و امکانات بیشتر می‌توان نتایج بهتری هم کسب کرد. فوتسال در تمام نقاط ایران طرفدار دارد و ما این موضوع را در شهرهایی که برای بازی می‌رویم به چشم می‌بینیم. همین که برای هر بازی تمام سالن پر می‌شود نشان از علاقه مردم به این رشته دارد.
بازیکنان تیم ملی هم پیراهن شما را امضا کردند.
بله. بچه‌های تیم که همه نسبت به من محبت داشتند و برای شان بهترین‌ها را آرزو دارم. این اقدام آنها خیلی به من روحیه داد و کار بسیار قشنگی بود.
صحبتی مانده.
فرصت را غنیمت شمرده و از تمام بزرگان فوتسال، اساتید و دوستان که با پیام‌های شان به من روحیه دادند سپاسگزاری می‌کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.