کد خبر : 78738
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 16:55
-

اسماعیل‌پور:شاید هر ۵۰ سال ،ایران بتواند برزیل را در جام جهانی شکست دهد/ بعید می‌دانم سومی جهان تکرار شود

اسماعیل‌پور:شاید هر ۵۰ سال ،ایران بتواند برزیل را در جام جهانی شکست دهد/ بعید می‌دانم سومی جهان تکرار شود
ستاره تیم ملی فوتسال می گوید که حضور در میان سه ستاره برتر جام جهانی بزرگترین افتخار زندگی ورزشی است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،ستاره تیم ملی فوتسال می گوید که حضور در میان سه ستاره برتر جام جهانی بزرگترین افتخار زندگی ورزشی است.

احمد اسماعیل پور ستاره تیم ملی فوتسال در جام جهانی کلمبیا بود که نقش پر رنگی در کسب عنوان سومی جام جهانی داشت. ستاره تیم ملی در نهایت از سوی کمیته برگزاری مسابقات به عنوان یکی از سه بازیکن با ارزش این مسابقات انتخاب شد تا بیش از گذشته نقش این بازیکن در نتیجه گیری تیم ملی مشخص شود. اسماعیل پور پیش از پرواز به سمت ایران درباره موضوعات مختلفی با ورزش سه صحبت کرد که مشروح آن در ادامه می آید:

*تیم ایران در مرحله گروهی همه را نا امید کرد و نمایش دور از انتظاری داشت.

به دلیل کمبود بازی های تدارکاتی و نداشتن تدارک خوب برای تورنمنتی مانند جام جهانی، شروع بسیار بدی در جام داشتیم و باخت بدی برابر اسپانیا که یکی از قدرت های جهان است داشتیم که این نتیجه برای خود ما نیز دور از انتظار بود. دیدار با آذربایجان نیز تیم برتر زمین بودیم و باید برنده زمین را ترک می کردیم اما با بد شانسی این بازی مساوی شد تا با قرعه سخت برزیل رو به رو شویم.

*خودتان انتظار داشتید برابر برزیل برنده از زمین خارج شوید؟

بازی با برزیل واقعا سخت بود اما ما به تیم ایمان داشتیم. بازیکنان برای این دیدار همبستگی و هم دلی داشتند و امیدوار به برد وارد زمین شدیم. در ابتدا تحت تاثیر نام برزیل بودیم ولی بعد از اینکه دو گل عقب به خودمان آمدیم و خوشبختانه با یاری خدا بازی بزرگی را بردیم. شاید هر ۵۰ سال این اتفاق بیفتد که ایران بتواند برزیل را در مسابقات جام جهانی شکست دهد.

*بازی با روسیه نیز تیم برتر میدان بودید اما در نهایت روسیه به فینال رسید.

وقتی برزیل را شکست دادیم به خود باوری رسیدیم. بازی با روسیه را بد شروع کردیم اما در ادامه سوار بازی بودیم و می توانستیم برنده این دیدار را ترک کنیم. دیدار با روسیه بد شانسی با اندکی نا داوری باعث شد تا فینالیست نشویم. روسیه نیز در فینال با اشتباه داوری نتوانست قهرمان جهان شود. ما از تیم روسیه بسیار سرتر بودیم و حسرت غیبت در دیدار فینال را خواهیم خورد.

*در جام های جهانی بعدی باید از تیم ملی فوتسال انتظار تکرار این نتایج را داشت؟

با امکاناتی که فوتسال دارد و این تدابیری که اندیشیده شده، بعید می دانم که فوتسال بتواند جز چهار تیم باشد. اگر امکانات فراهم باشد و مانند تیم های دیگر هزینه انجام شود، جوانان زیادی هستند که می توانند در آینده ایران را قهرمان جهان کنند. جوانان ما پتانسیل زیادی دارند اما باید امکانات مناسب در اختیار آنها قرار بگیرد.

*خیلی ها تدارک کم تیم ملی فوتسال را با فوتبالی ها و نتایج متفاوت آنها مقایسه می کنند.

فوتسالی ها خودشان را با هیچکس مقایسه نمی کنند. ما ورزشی جدا و مشخص هستیم که افتخارات ما مشخص می کند در چند سال اخیر چه جایگاهی داریم.

*ارتباط خوب بازیکنان و ناظم الشریعه یکی از نکاتی بود که درباره آن صحبت های زیادی مطرح می شود.

مربی ایرانی یک حسنی نسبت به مربی خارجی دارد که از نظر احساسی به بازیکنان نزدیک تر است. ایشان به بازیکنان از نظر احساسی نزدیک شدند و نقطه قوت تیم ما نیز همین موضوع بود که منجر به نتیجه گیری ما شد.

*در پایان مسابقات جز سه بازیکن ارزشمند شدی. بدون تعارف های همیشگی در این باره صحبت کن.

بدون تعارف می گویم که همه برای این عنوان زحمت کشیدند. این عنوانی است که همه دوست دارند آن را به دست بیاورند و هر کسی نمی تواند به آن دست پیدا کند. خدا را شکر می کنم که این عنوان نصیب من شد. هیچ چیز به این اندازه من را در دنیا خوشحال نکرد زیرا به بزرگترین افتخار ورزشی ام دست پیدا کردم.

*حداقل انتظار شما از مسئولان در بازگشت به ایران برای آینده فوتسال چیست؟

فوتسال ایران جایگاه جهانی دارد. ما سوم جهان هستیم و انتظار داریم که به فوتسال به اندازه افتخاراتش نگاه کنند. مردم فوتسال را دوست دارند و مسابقات را پیگیری می کنند و به نظرم باید به اندازه این افتخارات به این رشته توجه شود.

*خداحافظی کشاورز از تیم ملی یکی دیگر از اتفاقات مهم این مسابقات بود.

محمد کشاورز سیزده سال برای تیم ملی زحمت کشید و برای همه الگو است. من نزدیک به ۷ سال با او هم باشگاهی بودم و چیزهای زیادی از او یاد گرفتم. امیدوارم مسئولان یک خداحافظی در شان او برگزار کنند و امیدوارم هرچه سریعتر با پشت سر گذاشتن مصدومیت به مسابقات باشگاهی باز گردد.

*و حرف پایانی.

در مدتی که در کلمبیا حضور داشتیم پیام های زیادی از طرف مردم دریافت کردیم که برای ما دلگرم کننده بود. باید بابت این پیام ها از مردم تشکر کنیم و از اینکه توانستیم مردم را خوشحال کنیم واقعا شادمان هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا جعفری دوشنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۴

چه نا امید. بعد که من میگم شانسی بود این سومی . میگند چرا میگی. اینم از ملی پوش ما. ما هر دو روره قبل از این تا جند قذمی چهارتیم هم رفتیم . بعیدم نبود اگه رده بندی هم میرفتیم برنده بشیم .