کد خبر : 78674
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1395 - 9:35
-

خوراکچی:هر موفقیتی که داشتیم با مربی ایرانی بوده است / خداحافظی کشاورز برایم سخت بود

خوراکچی:هر موفقیتی که داشتیم با مربی ایرانی بوده است / خداحافظی کشاورز برایم سخت بود
مربی پیشین تیم ملی فوتسال با تمجید از عملکرد فوتسالیست‌های کشورمان در جام جهانی گفت:ناکامی‌های ما با مربی خارجی رقم خورده و هر موقع که موفقیتی داشتیم در حضور مربی ایرانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،محمود خوراکچی در مورد پیروزی تیم ملی فوتسال ایران برابر پرتغال و کسب عنوان سومی جام جهانی گفت: پیش از هر چیز این پیروزی تاریخی را به بازیکنان و خانواده آنها تبریک می‌گویم چرا که خانواده اعضای تیم ملی همیشه در کنار آنها بودند و کمال همکاری را داشتند.

وی افزود: بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتسال با این نتیجه نشان دادند که ما ایرانی‌ها می‌توانیم دست به کارهای بزرگ بزنیم.

مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران با اشاره به حضور مربی ایرانی در راس کادر فنی تیم ملی گفت: این مسابقات نشان داد که هر موقع مربی ایرانی در تیم حضور دارد ما موفق بوده‌ایم. دلیلش این است که مربی ایرانی با شرایط روحی و روانی بازیکنان آشناست.

وی اضافه کرد:‌ ما در بازی برابر برزیل و پرتغال با ۲ گل عقب بودیم اما توانستیم در هر دو بازی نتیجه را برگردانیم. در دیدار مقابل پرتغال دیدیم که سرمربی تیم یک دقیقه بعد از شروع نیمه دوم پس از اینکه دو گل خوردیم تایم اوت گرفت و همین کار باعث شد بتوانیم بازی را برگردانیم. این زمان به موقع گرفته شد و بازیکنان با اعتماد به نفس توانستند بازی را برگردانند. اینها دلایلی است که ما می‌گوییم مربی ایرانی برای تیم ملی خوب است. ناکامی‌های ما با مربی خارجی رقم خورده و هر موقع که موفقیتی داشتیم در حضور مربی ایرانی بوده است.

خوراکچی در مورد نیمه اول بازی رده‌‌بندی برابر پرتغال اظهار داشت: پرتغال ابتدای نیمه اول کوبنده بازی کرد و اگر تمرکز دروازه‌بان ما نبود ممکن بود گل بخوریم ولی پس از گذشت  ۲-۳ دقیقه از بازی، بازیکنان ما سوار بازی شدند. به نظرم در این نیمه ما حملات زهردار‌تری نسبت به حریف داشتیم.

این کارشناس فوتسال با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان در نیمه دوم عنوان کرد:‌در نیمه دوم بر خلاف پرتغال، بازی را با ارنج همیشگی شروع نکردیم و پرتغال بازی را در دست گرفت. اما با تایم اوت به موقعی که گرفته شد بازیکنان ما توانستند دوباره تمرکزشان را به دست بیاورند.

خوراکچی اضافه کرد:‌ در این نیمه به دلیل اینکه بازیکنان ما از لحاظ بدنی آماده‌تر بودند حریف را مجبور کردند تا ۵ خطای خود را انجام دهد و پس از آن مالک توپ و میدان شدند.

وی ادامه داد: در زمانی که از هر دو تیم یک بازیکن اخراج شد ما فوتبالی شبیه همان فوتبال‌های ۳ به ۳ که در محلات بازی می‌شد را مشاهده کردیم. فوتبالی که فوتسال ما هم نشات گرفته از همان است.

وی در مورد ضربات پنالتی نیز گفت: انتخاب پنالتی‌زن‌ها به دلیل شرایط بازی و میزان خستگی و آمادگی بازیکنان بود ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم چرا طاهری که در این بازی به میدان نرفته بود برای پنالتی زدن پشت توپ ایستاد. حتما او از نظر روحی و آمادگی جسمی در شرایط بهتری برای پنالتی زدن بود که انتخاب شد.  محمدی هم با پنالتی‌هایی که گرفت موفق شد روزی تاریخی را برای ما رقم بزند.

خوراکچی با اشاره به اینکه سومی جام جهانی کار ایران را سخت‌تر می‌کند عنوان کرد: اگر دقت کنید از میان ۴ تیم دوره قبلی هیچ کدام به این مرحله نرسیدند و این نشان می‌دهد که فوتسال فراگیر شده و این مسئله می‌تواند زنگ خطری برای ما باشد که اگر به ان توجه نکنیم ممکن است برای ما مشکل ساز شود.

مربی پیشین تیم ملی فوتسال ادامه داد: از حالا نوبت مسئولان است که از این تیم حمایت کنند تا بتواند به روند موفقیت خودش ادامه دهد.

خوراکچی با اشاره به خداحافظی کشاور از تیم ملی اظهار داشت: کشاور در زمانی که من و انصاری‌فر در تیم ملی بودیم دعوت شد. آن زمان او را در شهر ری انتخاب کردیم و به تیم ملی آوردیم. پس از آن او به یکی از با اخلاق‌ترین فوتسالیست‌های ایران تبدیل شد. بسیار از خداحافظی او ناراحتم و برایم سخت بود. امروز ۱۳ سال از روزی که او را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم می‌گذرد. ای کاش می‌شد زمان را نگه داشت تا شاهد حداخافظی این بازیکنان بزرگ نباشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

علی دوشنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

برا چی خداحافظی کشاورز برای تو سخت بود؟!!!!!!آخ حواسم نبود ا نفر دیگه به مربیان احتمالی فصل بعد اضافه شد. واویلا.خخخخخخ