کد خبر : 78973
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1395 - 11:03
-

جاوید:عامل باخت ما به روسیه حرفه ای نبودنمان بود/ قبل از بازی برزیل بی خیال نتیجه بودیم و گفتیم برویم از بازی لذت ببریم/از لحاظ امکانات در حد تیم سوم گروه هستیم نه تیم سوم جهان!

جاوید:عامل باخت ما به روسیه حرفه ای نبودنمان بود/ قبل از بازی برزیل بی خیال نتیجه بودیم و گفتیم برویم از بازی لذت ببریم/از لحاظ امکانات در حد تیم سوم گروه هستیم نه تیم سوم جهان!
مهدی جاوید بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی 2016 فوتسال بود. بازیکنی که با 5 گل زده و 5 پاس گل نقش مهمی در موفقیت تاریخی فوتسال ایران داشت.در این گفتگو او حرفهای تازه ای از جام جهانی زده است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مهدی جاوید بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان ایران در جام جهانی ۲۰۱۶ فوتسال بود. بازیکنی که با ۵ گل زده و ۵ پاس گل نقش مهمی در موفقیت تاریخی فوتسال ایران داشت.در این گفتگو او حرفهای تازه ای از جام جهانی زده است:

از جام جهانی برایمان بگو.شکستی که از اسپانیا خوردیم خارج از تصور همه بود؟

ما خوب شروع نکردیم. هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما در این بازی بدشانس بودیم.تیم هم هنوز هماهنگ نبود و چند بازیکن ما در بازی های تدارکاتی مصدوم شده بودند و آمادگی کامل نداشتیم.باخت جلوی اسپانیا کار ما را سخت کرد و استرس به جان تیم افتاد ولی در هر صورت به عنوان تیم سوم صعود کردیم و این عامل توقعات را از ما کم کرده بود.

و بازی برزیل در یک هشتم نهایی؟

ما کار غیر ممکن را ممکن کردیم.برزیل را که بریدم شرایط عوض شد.واقعیت این است که اوضاع طوری بود که همه کمترین شانس را برای ما قائل بودند و روی کاغذ برزیل برنده قطعی این بازی بود. چیزی که به ما کمک کرد این بود که بار روانی از روی دوش ما برداشته شد و قول و قرار گذاشتیم که از بازی کنار هم لذت ببریم و استرس نتیجه را نداشته باشیم.ما در این بازی فوتسال ایرانی را به نمایش گذاشتیم و بعد از این بازی بود که شرایط برای ما عوض شد و نگاه ها تغییر کرد.

و بازی با روسیه و شکستی که مانع فینالیست شدن ما شد؟

فکر می کنم ما در این بازی جزئیات یک تیم حرفه ای را رعایت نکردیم.اینکه بلافاصله بعد از گل زدن گل بخوریم خارج از اصول حرفه ای گری است.این چیزهای کوچک باعث شد که فینالیست شدن را از دست بدهیم.روسیه ۵ خطا شده بود و ما فرصت به تساوی کشاندن بازی را داشتیم و شرایط هم به نفع ایران بود اما تمرکزمان را از دست دادیم و بازی را ناباورانه باختیم.

یکی از صحنه های بیاد ماندنی و البته تلخ بعد از گل سوم ایران به روسیه در ثانیه های پایانی بودکه به سرتان می زدید؟

-واقعا ما چیزی برای فینالیست شدن کم نداشتیم.اگر تمرکز داشتیم برنده می شدیم اما جریمه سنگینی برای این بی تجربگی خود دادیم و درس بزرگی برای ما بود که این موقعیت ها را از دست ندهیم.

با ۵ گل و ۵ پاس گل عملکرد خوبی داشتی.خودت راضی هستی؟

مربیان باید راضی باشند .من همیشه اولین منتقد خودم هستم و تلاش زیادی کردم به تیم ملی کمک کنم و خوشحالم که تا حدودی به موفقیت تیم کمک کردم.

در بین گلهایی که زدی کدام را بیشتر دوست داری؟

همه گلهایم در جام جهانی برایم شیرین و لذت بخش بود اما گل اولی که به پاراگوئه زدم حسابی چسبید چون زیبا هم بود.

چه تفاوتی بین بدرقه و استقبال تیم ملی بود؟

تفاوت از زمین تا آسمان بود. به نظرم انتقادها به نحو کافی از فدراسیون شده است.ما با عملکردمان پاسخ کم و کاستی ها را دادیم.فوتسال ایران شایستگی های زیادی دارد. ما می توانیم سه تیم ملی همزمان داشته باشیم.نیروی انسانی زیادی داریم و نفرات دیگری هم می توانستند به جام جهانی بیایند.این یعنی پتانسیل فوتسال ما بالاست و اگر به آن توجه شود رسیدن به قهرمانی جهان هم دشوار نیست.

اما این بحث هم هست که وقتی فوتسال با این امکانات کم تیم سوم جهان می شود چه لزومی به هزینه بیشتر است؟

اگر این تفکر باشد واقعا نمی توان به آینده امیدوار بود.واقعیت و امکانات ما در حد تیم سوم گروه بود  نه سوم جهان. ما فاصله زیادی از لحاظ سخت افزاری با برزیل،اسپانیا،ایتالیا و روسیه داریم ولی از لحاظ نیروی انسانی پا به پای برزیل هستیم. مطمئن باشید برزیل و اسپانیا در جام جهانی بعدی برای قهرمانی می آیند و در دوره بعد ما کار سختی داریم.این دور هم اتفاق بود که تیم سوم شدیم چون حمایت خوبی از ما نشد ولی اگر حمایت شویم و امکانات باشد می توانیم به رده بهتری هم امیدوار باشیم.

در جام جهانی حسرت په چیزی را خوردی؟

نرسیدن به فینال بزرگترین حسرت من بود. ما خوب بازی کردیم و می توانستیم فینالیست شویم و این برای من ناراحت کننده بود.

احتمالا بعد از جام جهانی پیشنهاد  اروپایی هم برسد؟

من قبل از جام جهانی هم دو سه تا پیشنهاد داشتیم اما الان تمام فکر و ذکرم قهرمانی با گیتی پسند است تا پس از چند دوره نایب قهرمانی امسال به قهرمانی برسیم.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

طرفدار جمعه , ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰:۴۸

بایدعلت باخت به روسیه رادرگل دوم وسوم آنهاجستجوکردکه ردپای مافیای داخلی درمیان بود