کد خبر : 79866
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1395 - 16:10
-

کشاورز:نگران بودم خداحافظی ام تلخ شود/ احتمال داشت مقابل آذربایجان من دروازه بان شوم/دوست دارم کادرفنی بگوید چرا به من کم بازی رسید؟/ شب بازی با برزیل شرایط روحی تیم مناسب نبود /هیچ کس نمی خواست به برزیل پنالتی بزند

کشاورز:نگران بودم خداحافظی ام تلخ شود/ احتمال داشت مقابل آذربایجان من دروازه بان شوم/دوست دارم کادرفنی بگوید چرا به من کم بازی رسید؟/ شب بازی با برزیل شرایط روحی تیم مناسب نبود /هیچ کس نمی خواست به برزیل پنالتی بزند
حالا باید او را کاپیتان سابق تیم ملی خطاب کنیم.مردی که وارث خوبی برای بازوبندکاپیتانی وحید شمسایی بود. مربیان تیم ملی خیالشان از وجود یک لیدر در تیم راحت بود و محمد کشاورز به خوبی توانسته بود بین بازیکنان هم ارتباط برقرار کند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حالا باید او را کاپیتان سابق تیم ملی خطاب کنیم.مردی که وارث خوبی برای بازوبندکاپیتانی وحید شمسایی بود. مربیان تیم ملی خیالشان از وجود یک لیدر در تیم راحت بود و محمد کشاورز به خوبی توانسته بود بین بازیکنان هم ارتباط برقرار کند.در نقش پررنگ او در موفقیت تیم ملی در جام جهانی اخیر زیاد صحبت شده است و شاید اینجا باشد که برای خداحافظی او از فوتسال ملی ناراحت باشیم.کشاورز حالا در گیتی پسند تمام هنر فوتسالش را معطوف به بازی های باشگاهی می کند و فوتسال ملی ایران در آینده از موهبت وجود او محروم خواهد بود.کاپیتان تیم ملی در شرایطی که عصا به دست بود به خبر ورزشی آمد و با ما از زاویه ای متفاوت گپ زد:

*تیم ملی از تهران با چه شرایطی به کلمبیا رفت؟

-ما مشکلات زیادی داشتیم .بازی تدارکاتی،امکانات ضعیف ولی به هر شکل و نحوی که بود وارد کلمبیا شدیم.در حالت مقایسه ما از همه ضعیف تر بودیم و دور اول بازی ها هم تحت تاثیر همین مشکلات برای ما به سختی گذشت.فکر می کنم دور گروهی را دلچسب شروع نکردیم و هر چه رو به جلو رفتیم پخته تر شدیم.

*قبول دارید بازی با اسپانیا این نتیجه قابل باور نبود؟

-به نظر من مشکلات بازی تدارکاتی در این بازی خودش را نشان داد. شوک بدی به تیم وارد شد و فکر نمی کردیم ۵بر یک ببازیم.ما در دو دوره قبل ازاین هم با اسپانیا بازی کرده بودم و خوب بودیم اما در این بازی بد گل خوردیم و بد نتیجه گرفتیم.

*بازی با مراکش هم علیرغم پیروزی چندان خوب نبودیم؟

-در این بازی هم مشکلات ادامه داشت.فکر می کنم دیر رفتن تیم هم تاثیر منفی گذاشت و این برد به خودمان هم نچسبید.

و بازی با آذربایجان و دیداری که باید آن را می بردیم تا به برزیل نخوریم؟

-قبل از بازی همه می دانستیم که باید این بازی را ببریم.بین مسیر هموار تایلند و مسیر دشوار برزیل این ما بودیم که تصمیم می گرفتیم.انصافا در این بازی حقمان مساوی نبود. باز هم همان استرس و مشکلاتی که داشتیم باعث شد تا تیم سوم گروه شویم در حال که حداقل حق ما دومی در گروه بود.

در این بازی ما یک دروازه بان بیشتر نداشتیم و چون صمیمی محروم بود و فقط سپهر محمدی را داشتیم چه تمهیدی اندیشیده شده بود؟

سعی کردیم خیلی بازیکنان را درگیر این ماجرا نکنیم و ذهن آنها را مشغول مسائل فنی کنیم.با سپهر صحبت کردیم و به او اطمینان دادیم که مشکلی پیش نمی آید با این حال برنامه این بود که اگر سپهر به هر دلیلی نتوانست بازی کند ۵ نفره بازی کنیم و کسی که کاور می پوشد کار دروازه بانی را هم انجام دهد.

خود شما معمولا کاور می پوشیدی؟

-بله.این احتمال وجود داشت که من درون دروازه قرار بگیرم.

در مرحله گروهی شما زمان زیادی بازی نکردید.از مرحله حذفی به خصوص بازی با برزیل رفته رفته زمان بازی شما هم بیشتر شد.چرا در مرحله گروهی کم بازی می کردید؟

-من دلیل این قضیه را نمی دانم و دوست دارم کادرفنی در این باره صحبت کند.ولی هر چه بالاتر رفتیم زمان بازی ام بهتر و بیشتر شد.

برای خودت این قضیه مهم نبود؟

-خدا شاهد است ذهنم کمک کردن به تیم بود و فکرم را درگیر این ماجرا کردم.سعی کردم هر وقت که به زمین رفتم بهترین بازی را ارائه بدهم و در بیرون زمین هم به پیشرفت تیم کمک کنم.

تا زمان بازی با برزیل شرایط تیم چطور بود؟

من شب قبل از بازی حس کردم شرایط روحی تیم چندان مساعد نیست.از کادرفنی اجازه گرفتم و جلسه ای خصوصی را با بازیکنان برگزار کردم. ما یکسری جلسات هماهنگی بین خود بازیکنان داشتیم و این هم مثل همان جلسات بود. بچه ها ناامید بودند.می گفتند ما با بهترین تیم دنیا بازی داریم.من دیدم باید با بازیکنان صحبت کنم.گفتم هر کس چقدر شانس برای پیروزی قائل است.۵درصد؟۱۰ درصد ؟۲۰ درصد؟۳۰ درصد؟گفتم هر کس به همان نسبتی که اعتقاد دارد تلاش کند.برویم سرمان را بگذاریم تا برنده شویم.از بچه ها خواستم تا نظرشان را بگویند و هرکس حرفی زد. حس کردم جرقه ای در تیم به وجود آمد که من امیدوار شدم.اعتماد به نفس به تیم برگشت و تا زمان حضور در رختکن رفته رفته شرایط بهتر هم می شد.خوشبختانه در بازی هم پر انرژی و شجاع بودیم و برنده شدیم.

وقتی که با دوگل عقب افتادیم امیدی داشتید که تیم به بازی برگردد؟

من قبل از بازی،بین نیمه و لحظه به لحظه می گفتم می توانیم برنده شویم و این حس قلبی ام بود. نوع بازی که می کردیم طوری بود که می شد برنده باشیم.خوشبختانه حسین طیبی کبریت را روشن کرد.

چیپ شما هم کار را تمام کرد؟

هیچ وقت این گل را فراموش نمی کنم.یک دقیقه و ۳۰ ثاینه مانده بود که این گل را زدیم و بازی به تساوی کشیده شد.

و صحبت های شما پیش از پنالتی ها که حسابی چسبید؟

زمان پنالتی ها حس کردم تیم هیجان دارد.گفتم با صحبت هایم این هیجان ها را از بازیکنان بگیرم.همه پنالتی زدن را به هم پاس می دادند و می خواستند شانه خالی کنند.یک لحظه به فکرم رسید حرفهایی بزنم که فشار را از روی بازیکنان بردارم.صحبتهایی کردم که بازیکنان راحت پشت توپ بروند.موفق هم بودیم چون هر بازیکنی پشت توپ رفت خوب زد و پنالتی اش را گل کرد.

خودت چرا پنالتی نزدی؟

-من خودم هیچوقت خوب پنالتی نمی زنم.معتقدم چپ پاها پنالتی زن های خوبی نیستند.البته اگر نیاز می شد من هم پشت توپ می ایستادم.

برخورد برزیلی ها قبل و بعد از بازی چطور بود؟

روز قبل از بازی تمرینشان بعد از تمرین ما بود و برخورد خیلی خوبی با ما داشتند.فالکائو،ژه که سابقه بازی در ایران را داشت و بقیه برخورد خوبی داشتند و ژه حتی دقایقی با بازیکنان گپ زد.

و بعد از بازی هم همه چیز تحت الشعاع برخورد تیم ایران با فالکائو بود ؟

این کار کاملا خود جوش بود و هیچ برنامه ریزی برای آن نکرده بودیم.آمدیم ذکر را بگوییم و به رختکن برویم که دیدیم فالکائو ناراحت است.رفتیم سمت فالکائو و نمی دانستیم چه برخوردی می کند.گفتیم او بازیکن برزگی است و تنهایش نگذاریم و فکر می کنم به جز برد و باخت چیزهای دیگری هم مهم است.

*بازی با پاراگوئه هم در نیمه اول گره خورد؟

-مقابل پاراگوئه حقمان بود که برنده باشیم.نیمه اول پایاپای بود اما درنیمه دوم و وقت های اضافه کاملا سوار بر بازی بودیم و آنها جرات آمدن به زمین ما را نداشتند.کاملا دفاعی می کردند همان دفاع اتوبوسی.مزد زحمات خود را در ثانیه های آخر گرفتیم و خدا را شکر بردیم.

*ماجرای پست های اینستاگرامی هم بعد از این بازی رخ داد؟

آن زمان اتفاقی افتد که ما مجبور به این کارشدیم.متاسفانه ازایران خبرهایی آمد که به تیم ملی ۵ هزار دلار پاداش دادند و صحبت هایی شد که حقیقت نداشت.صبح که برای صبحانه رفتیم دیدم بازیکنان ناراحت هستند و وقتی پرس و جو کردم به این نتیجه رسیدم که از این حرفها دلخورند.با بچه ها جلسه گذاشتیم و به این جمع بندی رسیدیم که همه در صفحه شخصی مان این دلنوشته را قرار دهیم.

*متن آن را چه کسی نوشته بود؟

-کار همه بچه ها بود. باورکنید.هر جمله را یکی می گفت.  بعد نظر  دادیم و در نهایت متنی شد که دیدید و فقط برای تکذیب برخی صحبت ها بود.

*اینکه این بیانیه روی تمرکز تیم در بازی با روسیه اثر گذشت چه؟

این را اصلا قبول ندارم.بچه ها اگر می خواستند دنبال پول و لباس باشند همان اول کار را ول می کردند.این قضیه اصلا روی بازی با روسیه اثر نگذاشت.

*بازی با روسیه و مصدومیت شما کار تیم ملی را خراب کرد. قبول داری؟

این مصدومیت تنها از دست دادن یک بازیکن نبود بلکه هارمونی تیم ما به هم ریخت. من در این بازی در دقیقه ۹ آسیب دیدم. مستقیم از ورزشگاه به بیمارستان رفتم.مصدومیتم خیلی بد بود و بعدها یک عکاس عکس آن را به من نشان داد و وقتی دیدم حالم بد شد.آن عکس را پاره کردم و از عکاس هم خواستم جایی پخش نکند.در این بازی فرهاد توکلی هم محروم بود و فقط در عقب گیر حمید احمدی مانده بود که این اتفاق خلائی در تیم ایجاد کرد و هارمونی تیم به هم ریخت.ما در این بازی خوب کار کردیم و حقمان این بودکه برنده باشیم.

*اینکه می گویند اگر شما بودید بازی را می بردیم قبول داری؟

نمی شود اینجوری گفت اما من می گویم اگر فرهاد توکلی بود بازی را نمی باختیم.

*بازی با پرتغال هم پایان خوبی برای ما بود

این بازی پایاپای بود اما پس ازانکه دو گل خوردیم حقمان بود که برنده بازی باشی.بچه انصافا خوب کار کردند و ه بازی برگشتیم.

*جاوید در این بازی گلش را به شما تقدیم کرد؟

از او ممنونم.این پیروزی برای همه با ارزش بود اما برای من رنگ و بوی دیگری داشت و روزی تاریخی برایم رقم خورد.

در زمان پنالتی ها خبری از شما نبود؟

طبق قانون فیفا بازیکنان مصدوم در زمان بازی می توانند با گرمکن روی نیمکت بنشینند اما موقع پنالتی ها این حق را ندارند و اگر بمانند باید پنالتی بزنند. به همین خاطر من و قدرت بهادری به راهرو رفتیم و بعد از پنالتی ها برگشتیم.

قبل از این بازی از تیم ملی خداحافظی کردی.این تصمیم را از کی گرفته بودی؟

-از تهران تصمیمم را گرفته بودم و با چند نفر مشورت کردم.با خانواده ام و یکی دو نفر از فوتسالی ها.در ایام جام جهانی هم با کادرفنی در میان گذاشتم.بعد از بازی با مراکش بود که به کادرفنی گفتم.

نگران نبودید که تیم نتیجه نگیرد و خداحافظی شما جلوه خوبی نداشته باشد؟

-چرا اتفاقا.نگران بودم.وقتی به برزیل خوردیم ناراحت بودم که ببازیم و خداحافظی ام تلخ شود.اما هر اتفاق دیگری هم رخ می داد تصمیم را گرفته بودم و خداحافظی می کردم.البته کادرنفی مخالف بودند اما بالاخره قبل از بازی با پرتغال رسما اعلام کردم.

حالا شرایط را برای فوتسال ما چطور می بینی؟

این جام جهانی نقطه عطفی در فوتسال ما بود و بار دیگر همه نگاه ها راروانه فوتسال کرد. فوتسال زنده شد و به نظرم نباید رها کنیم.باید به دنبال استقلال فوتسال باشیم.اسپانسرها بیایند و از همه مهمتر پخش تلویزیونی.

باشگاهی تا چه زمانی بازی می کنی؟

تا زمانی که بتوانم بازی کنم و از بازی کردن لذت ببرم در باشگاهی خواهم بود.اما قطعا مربی نمی شوم.انجام دادن این دو کار با هم سخت است و تا زمان بازی قطعا مربی نخواهم شد.

از تجربه مربی بازیکنی در گیتی پسند انگار راضی نیستی؟

من زمانی که مربی بازیکن شدم فقط و فقط هدفم کمک به تیم بود چون در آن برهه مشکل مالی داشتند و می خواستم که در هزینه های تیم صرفه جویی شود اما با این کار آینده ام را به خطر انداختم.

به مربیگری تیم ملی هم فکر می کنی؟

خیلی زود است در این باره صحبت کنیم.من الان بازیکن هستم نه مربی و هر وقت مربی شدم به این قضیه فکر می کنم اما آرزویم مربیگری در تیم ملی است.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

یک فوتسالی سه شنبه , ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱:۴۸

با سلام خدمت همه فوتسال دوستان..
کشاورز عزیز، همه از اینکه دوبازی آخر رو به خاطر مصدومیت ازروی نیمکت بازی هارو دنبال میکردی ناراحت بودن، هیچ وقت گلی که روی پاس زیبای جاوید به برزیل زدی رو فراموش نمیکنیم، و اون صحبت های استادانه که کوه تجربه گری خودته نشون میدادبه بازیکنان قبل از پنالتی ها زدی رو هم همیشه دریادوخاطره مردم موندگار کردی، ممنون بابت همه چیز،، خدا حافظ مرد اسطوره ایه فوتسال ایران،، ان شاء الله که هرچه زودتر مصدومیتت برطرف بشه و با گیتی پسند قهرمان لیگ بشین، همیشه سالم و سلامت باشی ? ? ?

نام ... چهارشنبه , ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

اتفاقا یکی باید از اقای ناظم بپرسه کسی که مدتها بود مصدوم بود و حتی برای باشگاهش هم بازی نکرد به چه دلیل انتخاب کرد؟
توی همین دقیقی هم در زمین حضور داشتند پوشش مناسب که نداشت در سرعت جا میماند و برگشت به دفاع ضعیفی داشت و در سرعت هم جا میماند
حالا طرف مدعی هست که چرا کم بازی کرده؟! زرشک