کد خبر : 79993
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1395 - 17:15
-

طیبی: یک پروانه سرنوشت ما در جام جهانی را عوض کرد/ تیم ۲۰۰۸ از تیم امسال بهتر بود/سنگ سفیدی:مسئولان فکر می کردندبه جام رمضان می رویم نه جام جهانی/ فیفا قبل از بازی با برزیل برای ما بلیت برگشت گرفته بود

طیبی: یک پروانه سرنوشت ما در جام جهانی را عوض کرد/ تیم ۲۰۰۸ از تیم امسال بهتر بود/سنگ سفیدی:مسئولان فکر می کردندبه جام رمضان می رویم نه جام جهانی/ فیفا قبل از بازی با برزیل برای ما بلیت برگشت گرفته بود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،آنها را دوقلوهای فوتسال خطاب می کنند.دوقلو هایی که رفاقتشان در تیم ملی زبانزد است و دو عضو جدانشدنی از هم که البته حالا بین آنها جدایی افتاده است.پیشنهاد غیرت قزاقستان به حسین طیبی باعث شده تا او هم تیم اش در تیم تاسیسات ر ا تنها بگذارد و راهی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،آنها را دوقلوهای فوتسال خطاب می کنند.دوقلو هایی که رفاقتشان در تیم ملی زبانزد است و دو عضو جدانشدنی از هم که البته حالا بین آنها جدایی افتاده است.پیشنهاد غیرت قزاقستان به حسین طیبی باعث شده تا او هم تیم اش در تیم تاسیسات ر ا تنها بگذارد و راهی اروپا شود.این گفتگوی خواندنی با دو بازیکن دوست داشتی فوتسال ایران را بخوانید:

قبول دارید بازی با اسپانیا خارج از انتظارات فوتسال ما بود؟

طیبی: ما بازی تدارکاتی خوبی نداشتیم.در بازی های آسیایی همیشه سه بازی مرحله گروهی حکم بازی تدارکاتی را برای ما داشت اما جام جهانی حسابش فرق می کرد.من فکر می کنم در این بازی خوب بازی کردیم اما خوب نتیجه نگرفتیم.

سنگ سفیدی:بگذارید اینطور بگویم که ماجرای ما از قبل از بازی با اسپانیا شروع شد.مسئولان فکر کردند تیم به جام رمضان می رود.نه بازی داشتیم نه لباسی و نه هتل.انگار دور هم جمع شده بودیم و اگر می بردیم تشکر می کردند و می باختیم هم می گفتند باخته اند.مراسم بدرقه ما را در سالن بازی گرفتند.خدا را شکر شیرینی هم در مراسم بدرقه ما بود اما به ما شیرینی نرسید.به ما گل دادند و خودشان هم یک عالمه قول .عکس های خوبی هم گرفتند.ما با این شرایط به مصاف اسپانیا رفتیم.

*اما این تیم بهترین تیم تاریخ بود؟

طیبی:کسانی که می گفتند این تیم بهتری تیم تاریخ است لطف داشتند.به نظرم تیم ۲۰۰۸ بهترین تیم تاریخ بود.این جمله فشار روی ما را زیاد کرد.ما بدون برنامه ریزی درست به مسابقات رفتیم.ژاپنی که در جام جهانی نبود برنامه ریزی مدونی داشت و بازیهای خوبی هم انجام داد.ما گروه سختی هم داشتیم.به نحوی که سه تیم از گروه ما به جمع ۸ تیم برتر رسیدند.ما اگر از آذریایجان امتیاز نمی گرفتیم حذف شده بودیم.

سنگ سفیدی: بازی با اسپانیا تنها دیداری بود که ما همه بازیکنان خود را داشتیم.اول بازی بد شروع کردیم اما بعد از گل خورده خوب شدیم.فکر می کنم تایمی که مربی اسپانیا گرفت ورق را برگرداند.فشار از این تیم کم شدو آنها بهتر کار کردند.ولی مطمئن باشید همین اسپانیا اگر در مراحل بالاتر به ما می خورد می بردیمشان.خود اسپانیایی ها هم فکر می کردند بازی مساوی می شود.

بازی با مراکش هم چندان خوب نبودیم؟

طیبی:شکست به اسپانیا فشار روی ما را زیاد کرد.ما در شرایط بازی نبودیم اما جمع کردن بچه ها بعد از باخت کار سختی بود. خدا را شکر شرایط بهتر شدو بچه ها برگشتند.در بازی با مراکش هم شرایط بازی نداشتیم.اما زورمان از حریف بیشتر بود و اگر آماده تر بودیم با اختلاف بهتری آنها را می بردیم.

و بازی با آذربایجان و شرایط بدی که داشتیم؟

سنگ سفیدی:ما می خواستیم برویم که به عنوان تیم دوم صعود کنیم.انها می دانستند که شرایط چطور است و فکر می کنم شانس هم با ما یار نبود.تا گل می زدیم گل می خوردیم و این به خاطر فشاری بود که روی بازیکنان وجودداشت.وقتی یک گل عقب افتادیم دیگر به فکر هیچ چیز نبودیم که خدار ا شکر حسین گل تساوی را زد و با همان گل صعود کردیم.

طیبی:محمدرضا یک پاس قشنگ داد و من توپ را گل کردم.آنجا نمی دانستیم که اگر ببازیم هم به عنوان تیم سوم بالا می آییم و فکر می کردیم با شکست حذف می شویم به همین خاطر این گل ارزش زیادی برایم داشت.

در این شرایط بازیکنان برای بازی با برزیل چه احساسی داشتند؟

طیبی:هیچ کس فکر نمی کرد برزیل را ببریم.تیمی که ۵ دوره قهرمان جهان شده بود و بردن آنها برای خیلی ها رویا بود. شب قبل از بازی کشاورز  بازیکان را جمع کرد و گفت جوری بازی کنید که راضی باشید.ما وقتی وارد شهر بازی با برزیل یعنی بوکارامانگا شدیم افشین کاظمی گفت این شهر، شهر ماست و من احساس خوشایندی دارم واز همین لحظه بود که بازیکنان رفته رفته در جو بازی با برزیل و شکست این تیم قرار گرفتند.بگذارید از یک ماجرای عجیب برای شما بگویم.وقتی به رختکن بازی با برزیل رفتیم من آخرین نفر وارد شدم و دیدم که یک پروانه روی جا لباسی من هست.من این صحنه را که دیدیم گفتم که بازی را می بریم و حتی به آقای ناظم الشریعه گفتم که مطمئنم بازی را می بریم.معتقد بودم خدا رحمتش را به ما نشان داده و به همه گفتم که بعد از بازی دلیل این حرفم را می گویم.خدا را شکر بازی را بردیم.ما با قلبمان بازی کردیم و بعد از بازی گفتم که این رحمت خدا بوده و آن پروانه سرنوشت بازی را برای ما تعیین کرد.

سنگ سفیدی:دو عامل باعث شد که حسابی برای بازی با برزیل جری شویم و به نوعی به ما بر بخورد.یکی اینکه قبل از بازی با برزیل فیفا برای ما بلیت برگشت را گرفته بود و دیگری هم حرفهایی که فالکائو زده بود که می خواهد با آقای گلی،بهترین بازیکن جام و کسب قهرمانی با فوتسال خداحافظی کند.این اتفاقات انگیزه ما را دو چندان کرد.

طیبی:خدا وکیلی در این بازی دعای خیر مردم را کاملا حس کردیم و با لطف خدا و دعای مردم از پنالتی ها سربلند ییرون آمدیم.

دراین بازی طیبی هم مصدوم شد؟

طیبی: سه بر دو عقب بودیم.واقعا حیف شد که مصدوم شدم.فکر کردم پایم شکست و خیلی ناراحت بودم.کسی که مرا به بیمارستان برد لطف زیادی کرد و با گوشی او بازی و پنالتی ها را دیدم.

این سوال را سنگ سفیدی جواب بدهد.چطور جرات زدن پنالتی به برزیل را پیدا کردی؟

سنگ سفیدی :روز قبل از بازی با برزیل تمرینات پنالتی انجام دادیم.همه بچه ها پنالتی هایشان گل شد الا من. به حسن زاده گفتم من پنالتی ام امروز گل نشد اما فردا اگر پنالتی بزنم گل می شود.در تمرینات به تیرک زدم اما فردا پنالتی ام گل شد.وقتی کشاورز آن حرفها را قبل از پنالتی ها زد انگار انگیزه ای گرفتم. البته این را هم بگویم که هزار بار دیگر هم بگویند دوباره پنالتی بزن جرات ندارم بزنم اما آن لحظه یک انرژی گرفتم و همین انرژی باعث شد توپم گل شود.

برخورد با فالکائو هم جالب توجه بود؟

سنگ سفیدی:واقعا بازیکن بزرگی بود.سه گل به ما زد و هر وقت توپ را می گرفت گل می کرد. ما بعد از بازی غرق خوشحالی بودیم اما او غریبانه گریه می کرد.داشت به سمت رختکن می رفت که ما دیدیم شایسته بهترین بازیکن دنیا این اتفاق نیست.به نوبه خودمان کاری کردیم که از مردم ایران و کشور ما راضی باشد.

طیبی:من رفاقت زیادی با او دارم و خودش شخصا از من دعوت کرد تا دی ماه در تیم منتخب جهان باشم.او فکرش را نمی کرد که این اتفاق بیفتد و خدارا شکر که بازتاب خوبی داشت.

بازی با پاراگوئه چطور بود؟

طیبی: همیشه بازی های ما با این تیم نزدیک بوده است.مربی آنها قبلا بازیکنشان بود و عقب گیر بازی می کرد.خودش چرک بازی می کرد و این چرک بازی کردن را به تیمش هم منتقل کرده بود.در این بازی توپ و میدان دست ما بود و حدرا شکر که قبل از پنالتی بازی را بردیم.

ماجری پیراهن های وصله پینه بعد از این بازی حسابی خبرساز شد؟

سنگ سفیدی: اصلا پیراهنی در کار نبود.ما چمدانمان یک مارک بود و پیراهنمان مارک دیگر.اسپانسر اصلی گفته بود ما پیراهن می دهیم و همین لباس را فقط در اختیار تیم فوتسال می گذاریم.لباس هایی که آرم های بزگری داشت و شاید با همین وضعیت مار ا به بازیها راه نمی دادند.ما مجبور بودیم در سالن گرم با گرمکن بازی ها را ببینیم. برای ما زیر پیرهان خریدند تا با پیراهن اصلی تمرین نکنیم ولی بچه ها گفتند ما اینهارا نمی پوشیم.تا روز بازی با اسپانیا مطمئن نبودیم که بازی کنیم.هیچ کس هم نبود که کمکی کند.قبل از بازی با روسیه یکی زیرپست اینستاگرامی مهدی جاوید نوشت که شما پول بیت المال را دارید حرام می کنید.در حالی که ما پولی نگرفته بودیم.

بازی با روسیه می توانست اتفاقی تاریخی را برای ما رقم بزند.طیبی که سابقه بازی در روسیه را داشتی چیزی به کادر فنی در مورد این تیم گفته بودی؟

طیبی: کمک مربی روسیه در تیم نوریل نیکل سرمربی ما بود.اوت و کرنهای آنها همان هایی بود که در تیم باشگاهی با ما تمرین می کرد و من اینها را به ناظم الشریعه گفته بودم.ما ۱۰ دقیقه اول را خوب شروعن کردیم.مصدومیت کشاورز و نبود توکلی باعث شد تا هارمونی تیم به هم بریزد.مطمئن باشید اگر بازی یک دقیقه دیگر ادامه داشت ما نمی باختیم. داوری هم فوق العاده ضعیف بود وحتی بازیکن روسیه روبینیو بعد از بازی به من گفت دست داور درد نکند که آن خطا را نگرفت و فکر می کنم قسمت نبود که برنده این بازی باشیم.

بازی با پرتغال و روز تاریخی فوتسال ما؟

طیبی:بازی خوبی بود.ما دقایقی تمرکز خود را از دست دادیم.من بطری آب را که بر داشتم بخورم تا زمانی که زمین گذاشتم دو تا گل خوردیم.خیلی خوب به بازی برگشتیم.فکرمی کنم اخراج سنگ سفیدی هم به موقع بود. چون یک نفر از هر دو تیم کم شد و در این شراییط بازی مستقیم و نفر به نفر مهم بود که ما در این زمینه برتری داشتیم  و افشین کاظمی یک گل قشنگ زد و در ادامه هم جاوید که به زیبابی گل تساوی را زد و بازی به پنالتی کشید.

سنگ سفیدی:موقعی که اخراج شدم مرا بردند به اتاق دوپینگ چون تنها جایی بود که تلویزیون داشت تا بازی را ببنیم .بازکین پرتغال هم که اخراج شده بود با من بود.غیر از ما دکتر آنها و یکی دو نفر دیگر هم بودند.ایران که گل زد من بلند شدم و مشت کردم و خوشحالی کردم که بازیکن پرتغال بلند شد تا سمت من حمله کند که دکتر آنها او را گرفت. من گفتم اگر او ناراحت است می تواند برود اما من از اینجا تکان نمی خورم.او را به رختکن بردند و خدا را شکر گل دوم ایران را هم با خیال راحت دیدم.بازی که تمام شد فکر نمی کردم مستقیم به پنالتی برود.اول فکر می کردم اشتباه شده اما دیدم سپهر یک پنالتی را هم گرفت که خیلی خوشحال شدم و دعا می کردم که ببریم تا هم مردم خوشحال شوند و هم هدیه خوبی به کشاورز بدهیم.

طیبی:خیلی دوست داشتیم روی سکو برویم.وقتی بازی با برزیل را بردیم از خدا خواستم یک رویی به ما بکند و بتوانیم روی سکو برویم.پنالتی سوم را من زدم که اگر گل نمی شد سوم نمی شدیم.همه انرژی ام را گذاشتم که گل کنیم و می دانستم که نگاه یک مملکت به این توپ است.خدا را شکر که توپ گل شد.و بعد هم سپهر توپ را گرفت و در ادامه برنده شدیم.

حالا همه حرف از تغییر نگاه ها به فوتسال و قهرمانی در جام جهانی بعدی می زنند؟

طیبی:فکر می کنم بعد از مدتی همه فوتسال را فراموش کنند. اما این دید باید عوض شود. باید امکانات بهتری بدهند و برنامه ریزی خوبی برای آینده شود.تا بتوانیم این سکو را حفظ کنیم و بالاتر برویم.فکر می کنم با این امکانات در دوره بعداز گروهمان هم صعود نمی کنیم چون همه نگاه ها به ایران تغییر می کند و همه برای شکست ایران می آیند.

سنگ سفیدی:اگر می خواهیم قهرمان شویم باید نگاه ها به فوتسال تغییر کند.باید این رشته مستقل شود.اگر فوتسال جدا نشود ناخودآگاه زیر سایه فوتبال خواهد بود.همه جای دنیا به فوتسال توجه بیشتری می شود. فوتسال ما این پتانسیل را دارد که از زیر سایه فوتبال جدا شود.اسپانسرها بیایند،پخش مستقیم باشد و برنامه ریزی داشته باشیم.اینکه یک ماه قبل از جام ملتها اردو بزنیم درست نیست.باید از الان برنامه ریخت.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.