کد خبر : 83257
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1395 - 15:40
-

افتخاری:ضعف داوری یکی از دلایل اصلی جنجال در اصفهان بود/اگر برخورد قاطع نداشته باشیم کار از دستمان در می رود

افتخاری:ضعف داوری یکی از دلایل اصلی جنجال در اصفهان بود/اگر برخورد قاطع نداشته باشیم کار از دستمان در می رود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سید رضا افتخاری مشاور رییس کمیته فوتسال درباره جنجال و درگیری در بازی دیروز گیتی پسند اصفهان و حفاری اهواز در لیگ برتر فوتسال، عنوان کرد: فوتسال شرایط خاص خودش را دارد. به دلیل فضای کم سالن‌ و نزدیکی تماشاگران به زمین کنترل جو سخت است. در این بازی هم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سید رضا افتخاری مشاور رییس کمیته فوتسال درباره جنجال و درگیری در بازی دیروز گیتی پسند اصفهان و حفاری اهواز در لیگ برتر فوتسال، عنوان کرد: فوتسال شرایط خاص خودش را دارد. به دلیل فضای کم سالن‌ و نزدیکی تماشاگران به زمین کنترل جو سخت است. در این بازی هم سالن‌ها مملو از تماشاگر بود چرا که مقام سومی ایران در جهان علاقه‌مندان به فوتسال را زیاد کرده و استقبال خوبی از بازی می‌شود. با اینکه تاکید کرده بودیم ماموران نیروی انتظامی به تعداد کافی در سالن مستقر شوند اما کنترل بازی از دست مسئولان اجرایی خارج شد.

وی افزود: ما به همکاری مسئولان تیم‌ها احتیاج داریم. هر اتفاقی که بیفتد از روی نیمکت است. قبل از اینکه علی عابدین آن حرکت را انجام دهد تماشاگران تیم خودشان را تشویق می‌کردند اما بعد از ورود او به زمین و بیرون زدن توپ بازی به جنجال کشیده شد. امروز جلسه هیات رییسه را با حضور علی کفاشیان تشکیل دادیم و مدارکی که به دست‌مان رسیده بود را بررسی کردیم. این مدارک در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفته و تا زمان صدور حکم این کمیته علی عابدین محروم خواهد بود و کارت بازی او ضبط شده است. ما اگر برخورد قاطع نداشته باشیم کار از دستمان در می‌رود.

مشاور رییس کمیته فوتسال با بیان اینکه نماینده کمیته انضباطی باید در بازی‌ها حاضر شود، خاطرنشان کرد: سال قبل از کمیته انضباطی می‌خواستیم تا نماینده‌ای را برای بازی‌های حساس بفرستد. امسال به خاطر حساسیت لیگ باید نظارت بیشتر شود چرا که پیش‌بینی می‌کنیم حواشی در پایان لیگ بیشتر شود. در جلسه امروز تصمیم‌های خوبی گرفتیم. من از مدیران باشگاه‌ها می‌خواهم به این موضوع ورود کنند. آنها نباید اجازه دهند زحماتشان به دست عده‌ای از بین برود. ضمن اینکه ما به بحث داوری در این بازی باید اشاره کنیم. کمیته داوران نیز باید نظارت بهتری روی داوران‌شان داشته باشد. ضعف داوری در بازی یکی از دلایل اصلی جنجال بود. امیدوارم کمیته داوران از داوران باتجربه و بین‌المللی برای دیدارهای حساس دعوت کند.

افتخاری در پاسخ به این پرسش که آیا وقت آن نرسیده که جریمه سنگین‌تری همچون کسر امتیاز برای چنین بی‌اخلاقی‌هایی مصوب شود؟ عنوان کرد: این ایراد آیین‌نامه‌ای است به عنوان مثال اگر این اتفاق در فوتبال می‌افتاد جریمه‌اش پنالتی بود اما در فوتسال ضربه آزاد اعلام می‌شود. کسر امتیاز را ما نمی‌توانیم مصوب کنیم و باید از سوی کمیته انضباطی به ما ابلاغ شود البته در صورت نیمه تمام ماندن بازی باید کسر امتیاز انجام شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷

جریمه نقدی خیلی بهتره تا سرمایه های ایندمون از بین بره بزرگ باشیمو بزرگ فکر کنیم.

اهواز با غيرت شنبه , ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

همین الانم کار از دسته شما خارجه نمیتونی مدیریت کنی لطفا جاتو بده به دیگری این چه اوضاعی شده فیلم بازی نگاه کن .خدا پدره درودگر رو بیامورزه خدایی مدیر بود

ساوه شنبه , ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵

تو چی میخوای از جان این فوتسال.بزار برو دیگه.استقلال هم که بدبخت کردی

فرهاد یکشنبه , ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

بالاخره خوبه این را قبول دارید که داورای فوتسال خیلی ضعیف هستن. یا اینکه خیلی از مواقع مغرضانه داوری میکنند

ایمان یکشنبه , ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

برو بابا بگو قدرت خودش بیاد رییس فوتسال بشه هم فوتسال رو بدبخت کردی هم استقلال رو ، به زور چسبیدی به فوتسال اگه اونها نبودن استادیوم هم راهت نمیدادند

نام ... یکشنبه , ۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

سلام اقای افتخاری خواهشا بخاطر این حرکت ناشایست حداقل امتیازی از تیم گیتی پسند کم کنید من به عنوان یک ایرانی این صحنه ها رو نمی پسندم این حرکت عابدین هماهنگ شده بود .داور یعنی قاضی زمین به نظر من داورها یه مشورت دوباره در مورد این زمینه کنند به نظر من با کسر امتیاز خود تیم گیتی پسندم ناراحت نمی شود چون خودشون هم میدونن بازی باختن.