کد خبر : 84723
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1395 - 18:08
-

خوراکچی:رسیدن به عنوانی بهتر از سومی جهان مستلزم داشتن مربیانی به روز است/در این کلاس ها وارد دنیای جدیدی شدیم/جای خالی مربیان زیادی احساس می شود

خوراکچی:رسیدن به عنوانی بهتر از سومی جهان مستلزم داشتن مربیانی به روز است/در این کلاس ها وارد دنیای جدیدی شدیم/جای خالی مربیان زیادی احساس می شود
محمود خوراکچی از حضورش در کلاس های مربیگری پیشرفته فوتسال گفت.

محمود خوراکچی مربی فوتسال ایران در گفتگو با پایگاه خبری فوتسال ایران در مورد حضور در کلاس های پیشرفته مربیگری فوتسال که در حال برگزاری است گفت: بعد از سومی ایران در جام جهانی بدون تردید این اتفاق بزرگ و مهمی است که برای فوتسال ایران رخ داده است و گامی است به سوی بالاتر رفتن دانش مربیان.تکرار سومی جهان و رسیدن به مقامی بهتر در دوره بعد مستلزم داشتن مربیانی با دانش و به روز است و یکسری شرایط، مراحل و معیارها وجود دارد تا مربی بتواند بازیکن را به شرایط آرمانی برساند.ما در سال ۱۹۹۲ به عنوان چهارمی رسیدیم و ۲۴ سال طول کشید تا به مقامی بهتر از چهارمی در جهان برسیم اما اگر بخواهیم ظرف ۴ سال مقامی بهتر از سومی کسب کنیم باید پتانسیل مربی هایمان بالا برود و این قبیل کلاس ها به این مهم کمک می کند.

خوراکچی افزود:این کلاس برای سومین بار است که در دنیا برگزار می شود و به دلیل زحمات کمیته آموزش و آقای تارقلی زاده است.تارقلی زاده از عنصرهای مهم ایران در AFC  است و با توجه به نتایج خوبی که گرفتیم این کلاس ها را به ایران آوردند. می خواهند توسعه فوتسال در آسیا توسط مربیان ایرانی انجام شود.

این مربی ادامه داد:ما وارد دنیای جدیدی شدیم و باید توانایی فنی،ذهنی،تمرکزی،روحی روانی،فیزیکی،مدیریتی،اجرایی،ساختار و .. را داشته باشیم تا به استانداردهای فیفا برسیم.همانطور که بازیکنان خوبی داریم باید از طریق مربیان هم اعتبار فوتسال خودمان را بالا ببریم.

خوراکچی با بیان اینکه اتحاد و همدلی خوبی بین مربیان حاضر در این کلاس وجود دارد تاکید کرد:جای خیلی از افراد مثل رضا ناصری هم در این کلاس ها خالی است.در سال ۲۰۱۹ سرمربی ها باید مدرک پرو لایسنس را داشته باشند که یک سطح از سطح سه بالاتر و بالاترین سطح مربیگری است.این کلاس هنوز در دنیا برگزار نشده و باید منتظر باشیم.

مدیرفنی تیم تاسیسات دریایی با بیان اینکه این کلاس درس های زیادی به ما داد اذعان داشت:در این کلاس ها وارد یک دنیای جدید شده ایم.همه عوامل دست به دست هم داد تا کلاس خاصی را شاهد باشیم.محیط ،امکانات،رستوران و میزبانی هتل المپیک همه چیز خوب است و به برگزاری با کیفیت کلاس ها کمک کرده است.

خوراکجی ادامه داد:چیزی که در این کلاس ها خیلی مهم بود اینکه در همه موارد تمرکز حرف اول را می زد.

این مربی ضمن تمجید دوباره از علی تارقلی زاده که نقش پررنگی در برگزاری مناسب این کلاس ها داشت از دو مربی بدنساز ایرانی و خارجی این دوره به نیکی یاد کرد و گفت:سیلوار از برزیل و دکتر پرنو از ایران مرا تحت تاثیر قراردادند و آموزش های آنها دریچه تازه ای از بدنسازی را به روی ما بازکرد.همچنین از عباس ترابیان که مدیریت این کلاس ها را بر عهده داشت و آقایان صالح و شمس و کمیته آموزش هم تشکر می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

رسول یکشنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

امیدوارم بعد از این کلاس ها بتونی یه تیم پیدا کنی
اقای کمک مربی