کد خبر : 92399
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 فروردین 1396 - 13:38
-

ترابیان: میزبان جام جهانی، اوایل مهر معرفی می شود

ترابیان: میزبان جام جهانی، اوایل مهر معرفی می شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان درباره تائید مدارک میزبانی ایران توسط فیفا اظهار کرد: فیفا طی نامه ای که به امضای «بوبان» معاون دبیرکل رسیده است، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده مدارک ایران مورد تایید قرار گرفته و هیچ نقصی نداشته است. وی افزود: فیفا همچنین در این نامه اشاره کرده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، عباس ترابیان درباره تائید مدارک میزبانی ایران توسط فیفا اظهار کرد: فیفا طی نامه ای که به امضای «بوبان» معاون دبیرکل رسیده است، به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرده مدارک ایران مورد تایید قرار گرفته و هیچ نقصی نداشته است.
وی افزود: فیفا همچنین در این نامه اشاره کرده که تصمیم نهایی در خصوص اعطای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ در جلسه شورای فیفا در روزهای ۲۸ و ۲۹ سپتامبر(۶ و ۷ مهر) اتخاذ خواهد شد.
رئیس کمیته فنی فوتسال همچنین راجع به معیارهای فیفا برای اعطای میزبانی جام جهانی عنوان کرد: چند معیار اساسی در اولویت قرار دارد. اولین آن، سوابق فوتسال در آن کشور و سخت افزارهایش است. نیوزلند که علاقه‌مندی زیادی به گرفتن میزبانی جام جهانی دارد، سابقه فوتسالی نداشته و ممکن است فیفا از این جهت ایراد بگیرد. استرالیا، یکی دیگر از کشورهای مطرح نیز هنوز لیگ حرفه ای به آن شکل ندارد و دادن میزبانی به استرالیا نیز تا حدودی غیر ممکن است.
وی در ادامه در خصوص سایر معیارها بیان کرد: فیفا به دنبال این است تا کشوری که میزبانی را به عهده می گیرد از بیشترین امکانات در کمترین شهر برخوردار باشد. به عنوان مثال کلمبیا جام جهانی را در ۵ شهر برگزار کرد اما بهتر بود یک شهر میزبانی را به عهده می گرفت و آن شهر نیز از تمامی امکانات برخوردار بود. از همین رو فیفا برای برگزاری جام جهانی کشورها را ملزم کرده در هر شهر ۳ استادیوم برای بازی های رسمی و سه سالن تمرینی داشته باشند. همچنین هر سالن باید ۴ رختکن داشته باشد و نوع کفپوش سالن ها نیز بسیار برای آن ها مهم است. جزئیات بسیار زیادی در بررسی‌های فیفا وجود دارد؛ از دوش آب سرد و گرم گرفته تا جایگاه خبرنگاران و اینترنت سالن. آنها اسکوربرد را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهند، جایگاه دوربین ها، اتاق دوپینگ و داوران باید کاملاً مجهز باشد. بعد از این ها، سراغ هتل ها می روند؛ باید فاصله هتل تا محل تمرین، بازی و فرودگاه بیشتر از یک فاصله مشخص نباشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.