کد خبر : 92466
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1396 - 13:37
-

فخیم:پیروزی مقابل گیتی پسند و تاسیسات فوق العاده خوشحال کننده بود/دبیری به صورت تمام و کمال حقوق بازیکنان را پرداخت می کند

فخیم:پیروزی مقابل گیتی پسند و تاسیسات فوق العاده خوشحال کننده بود/دبیری به صورت تمام و کمال حقوق بازیکنان را پرداخت می کند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، گفتگوی مفصل با فرهاد فخیم ملی پوش سابق فوتسال ایران را بخوانید. در ابتدا معرفی مختصری از خود داشته باشید. من فرهاد فخیم محمدعلی‌نیا متولد ۱۳۶۳ در محله خیام تبریز هستم. چطور شد وارد فوتسال شدید؟ در محل زندگی مان با دوستان فوتبال بازی می کردیم که کم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، گفتگوی مفصل با فرهاد فخیم ملی پوش سابق فوتسال ایران را بخوانید.
در ابتدا معرفی مختصری از خود داشته باشید.
من فرهاد فخیم محمدعلی‌نیا متولد ۱۳۶۳ در محله خیام تبریز هستم.
چطور شد وارد فوتسال شدید؟
در محل زندگی مان با دوستان فوتبال بازی می کردیم که کم کم با حضور در تیم های مختلف و مدارس فوتبال این رشته را به صورت حرفه ای دنبال کردم. ابتدا وارد تیم فوتبال جوانان کارگران شدم، پس از آن نیز مدت زیادی در تیم فوتبال شهرداری در لیگ های مختلف حضور داشتم. به فوتبال علاقه بیشتری داشتم اما چون به تیم ملی امید فوتسال دعوت شدم، در ادامه دوران ورزشی ام این رشته را دنبال کردم. پس از آن در تیم های گسترش فولاد، فولاد ماهان اصفهان، فیروز صفه اصفهان بازی کردم و هم اکنون نیز به مدت ۵ سال است که در تیم دبیری عضویت دارم. دوران سربازی خود را هم در تیم پاس گذراندم.
در این مدت چه عناوین و مقام هایی انفرادی و تیمی بدست آوردید؟
در فوتسال آنچنان عناوین انفرادی بخصوصی نداریم اما یک بار در تیم دبیری آقای گل شده ام و دو سه فصل هم دومین گلزن برتر لیگ شده ام. از نظر تیمی هم یک بار با تیم دبیری و سرمربیگری وحید شمسایی قهرمان لیگ برتر شدیم.
در ۱۷ سالگی به تیم ملی فوتسال دعوت شدم و در جام ملت های آسیا مقابل تیم اندونزی دو گل به ثمر رساندم. پس از آن دو سه سال هم در تیم ملی بودم تا اینکه وقفه ای ایجاد شد و سراغ فوتبال رفتم که باعث مصدومیت های پیاپی شد. به همین دلیل دوباره به فوتسال برگشتم و مجددا به تیم ملی هم دعوت شدم تا اینکه دو سال پیش از فوتبال ملی خداحافظی کردم.
این فصل لیگ برتر فوتسال برای شما و تیم دبیری چطور بود؟
ما در ابتدای فصل و دوران بدنسازی زحمات زیادی کشیدیم و آمادگی خیلی خوبی داشتیم. بازی های خوبی هم ارائه دادیم اما چون قرعه بسیار سختی داشتیم و در همان هفته های ابتدایی به مصاف مدعیان قهرمانی رفتیم، هم از نظر نتیجه و هم از نظر بدنی کمی افت کردیم. اما در ادامه نتایج بسیار خوبی گرفتیم و بازی ها را با برد پشت سر گذاشتیم. البته در اواخر فصل چندین مصدوم داشتیم و دو نفر از همبازی ها نیز به سربازی رفتند و ما شاید با ۶ بازیکن در بازی ها شرکت می کردیم.
در کل سال بسیار خوبی برای فوتسال بود چون هم تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی گرفت و هم در لیگ ۴ تا ۵ تیم مدعی برای تا هفته های آخر برای قهرمانی تلاش کردند.
متاهل هستید؟
در ۲۳ سالگی ازدواج کرده ام که تقریبا می شود ۹ سال پیش؛ دختر سه ساله ای هم دارم که خیلی بازیگوش است و بعضی اوقات که او را سر تمرین می آورم همه را سرگرم خودش می کند و تمرین را تعطیل می کند!
ما ۱۳ تا بازی خارج از خانه داریم و در طول فصل یکی دو بار نیز در اردوها شرکت می کنیم که در همه این مدت دور از خانواده هستیم، چاره ای نیست و ما این موضوع را قبول کرده ایم.
گفته می شد در ابتدای فصل با باشگاه مس سونگون مذاکره کرده بودید.
در اوایل فصل تصمیم گیری در خصوص سیاست های باشگاه دبیری برای فصل پیش رو با تاخیر همراه بود. به همین دلیل و اینکه برخی حرف و حدیث ها بوجود آمده بود من با مدیران باشگاه مس صحبت های کوتاهی داشتم اما در حال حاضر از اینکه در دبیری ماندم بسیار راضی هستم.
از حضور در جام باشگاه های آسیا همراه با تیم دبیری بگویید که البته با نتایج خوبی همراه نبود.
تیم دبیری تجربه لازم را برای حضور در این رقابت ها نداشت و هم اینکه چند نفر از بازیکنان خوب ما که در قهرمانی تیم نقش اساسی داشتند از باشگاه جدا شدند. حسین شمس نیز در جذب نفرات کمی اشتباه عمل کرد به همین دلیل و برخی مسائل دیگر موفق نشدیم نتایج لازم را بدست آوریم.

تلخ ترین و شیرین ترین خاطره تان از سال ۹۵ چه هستند؟
کسب پیروزی مقابل گیتی پسند و تاسیسات دریایی برایم فوق العاده خوشحال کننده بود . تلخ ترین مورد هم باخت مقابل تیم ساری بود که باعث شد قهرمانی را از دست بدهیم.
سال ۹۵ هم از نظر ورزشی و هم از نظر شخصی سال خیلی خوبی برایم بوده است.
در خصوص وضعیت فوتسال ایران بگویید.
در ایران اکثر بچه ها از همان دوران مدرسه فوتسال بازی می کنند و اکثرا هم مردم در سالن ها اوقات فراغت خود را فوتسال بازی می کنند. به همین دلیل فوتسال ما بسیار پرمهره است اما امکانات ما پاسخگوی این سطح بسیار خوب استعداد ها و بازیکنان ما نیست. با این حال هم لیگ ما و هم تیم ملی ما از قدرت های فوتسال جهان می باشد.
جا دارد از خانواده دبیری نیز که حاضر شده اند در رشته فوتسال و ورزش سرمایه گذاری کنند تشکر کنم. من در تیم های زیادی بازی کرده ام و می توانم ادعا کنم که باشگاه دبیری جزو معدود باشگاه هایی است که به صورت تمام و کمال حق و حقوق بازیکنان را پرداخت می کند.
قرارداد های فوتسال هم مثل فوتبال میلیاردی است؟
اصلا و به هیچ وجه اینگونه نیست. البته در فوتبال هم بازیکنان میلیاردی شاید انگشت شما باشند اما به طور میانگین می توان گفت که ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون قرارداد منعقد می شود. در حالی که سقف قرارداد در فوتسال برای بازیکنان تیم ملی و واقعا شاخص کشور ۲۵۰ میلیون است. به نظر با توجه به جایگاه فوتسال ما در جهان وضعیت قرارداد ها خوب نیست.
پتانسیل فوتسال آذربایجان را چگونه می بینی؟
در حال حاضر سه یا چهار تیم پایه خوب داریم که بازیکنان خوبی را برای سال های آینده آماده می کنند. اما باز هم از نظر امکانات مادی کمی مشکل وجود دارد که امیدوارم با حمایت مسئولین این روند تغییر کند. با این حال در حاضر به نظر من فوتسال استان از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و هم در لیگ تیم های مدعی داریم و هم بازیکنان پایه خوبی را تربیت می کنیم.
دکتر دبیری: عاشق ورزش
فوتسال: بهترین ورزش
کربلا: آخر عشق
آقای گلی:‌ در حد خاطره
فرهاد فخیم: انسان خاکی
وحید شمسایی: کوه انگیزه
آذربایجان:‌ دیار غیرت

منبع:تبریزمن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.