کد خبر : 92601
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 11:29
-

محمدی:دوستان به بعضی مسائلی که نیست دامن می‌زنند/ تیم ملی فوتسال به پوست‌اندازی نیاز ندارد

محمدی:دوستان به بعضی مسائلی که نیست دامن می‌زنند/ تیم ملی فوتسال به پوست‌اندازی نیاز ندارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سپهر محمدی دروازه‌بان یکی از بازیکنان پرافتخار فوتسال ایران است. او دوست دارد به همراه گیتی‌پسند در جام باشگاه‌های جهان بازی کند و باز هم به افتخارات خود بیفزاید. متولد ۱۷ مردادماه سال ۱۳۶۸ در خیابان سپهسالار اصفهان است؛ کسی که از هفت سالگی همانند هر پسر بچهٔ

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، سپهر محمدی دروازه‌بان یکی از بازیکنان پرافتخار فوتسال ایران است. او دوست دارد به همراه گیتی‌پسند در جام باشگاه‌های جهان بازی کند و باز هم به افتخارات خود بیفزاید.

متولد ۱۷ مردادماه سال ۱۳۶۸ در خیابان سپهسالار اصفهان است؛ کسی که از هفت سالگی همانند هر پسر بچهٔ دیگری به سمت توپ گرد و مستطیل سبز رنگ رفت، در تیم‌های پایه فولاد مبارکه سپاهان تمرینات خود را زیر نظر مربیان این باشگاه آغاز کرد؛ عضویت در تیم‌های نوجوانان و جوانان فولاد مبارکه سپاهان تا سال ۱۳۸۰ مراحلی بود که دروازه بان شماره یک تیم گیتی پسند و تیم ملی تا قبل از ورود به فوتسال آن را طی کرد.

به گفته خودش سال ۸۰ بنا به توصیه یکی از مربیانش به سمت فوتسال کشیده شده و به عضویت تیم بسیج فولاد مبارکه در رقابت‌های لیگ دسته یک درآمده است؛ چرا که می‌خواست فوتسال را نیز تجربه کند. بعد از آن علاقه شدیدی به فوتسال پیدا کرد، چند سالی در تیم بسیج فولادمبارکه بود، تا سال ۸۵ که به پیشنهاد تیم فولاد ماهان وارد مرحله‌ای از زندگی‌ شد که تا امروز ادامه دارد…

صحبت از سپهر محمدی است؛ گلری که ۳ سال درون دروازه فولادماهان ایستاد و بعد از آن یک سال به فیروز صفه رفت و بعد به تیمی وارد شد که بیشترین و بهترین خاطرات و افتخارات خود را با آن به دست آورد، گیتی پسند خانهٔ بعدی محمدی بود، تیمی که هنوز هم محافظت از دروازه آن را بر عهده دارد و در قهرمانی‌های این تیم نقش زیادی داشته است.

قهرمانی گیتی پسند، در لیگ برتر و کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا در آخرین ماه سال موجب شد تا خبرنگار ایسنا با مرد شماره یک این تیم به گفت‌وگو بپردازد:

* سال ۱۳۹۵ بر خلاف دوسال گذشته سال خوبی برای سپهر محمدی بود، درسته؟

شاید بتوان این طور گفت، سال ۹۳ و ۹۴ با وجود اینکه ما تا یک قدمی قهرمانی نیز رفتیم، اتفاقاتی افتاد که این موضوع محقق نشد، یک سال با اختلاف یک امتیازی و یک بار هم با تفاضل گل، قهرمانی را در آخرین لحظه از دست دادیم. اما در آخرین روزهای پایانی سال ۹۴ اتفاقات خوب آغاز شد، قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و بعد از آن سومی در جام جهانی و برای نخستین بار در یک رشته تیمی در جهان بر سکو رفتیم و در نهایت قهرمانی لیگ برتر و دوباره آسیایی شدن.

* این قهرمانی چطور به دست آمد؟

ما برای این قهرمانی فصل ۹۵ را با برنامه آغاز کردیم، حدود دو ماه قبل از شروع لیگ تمرینات بدنسازی خوب و با کیفیتی را آغاز کردیم، در کنار آن تمرینات دیگری نیز داشتیم، در واقع خیلی اصولی حرکت کردیم؛ امسال خیلی از حمایت های باشگاه نیز قابل تحسین بود. آقایان جنتی و عراقی زاده در تمامی مراحل با قدرت در کنار تیم بودند تا در نهایت توانستیم به هدفی که داشتیم، دست یابیم.

*کیفیت لیگ امسال و تیم‌های حاضر چطور بود؟

ببینید، طی دو سال قبل نیز ما ظرفیت و پتانسیل قهرمانی را هم داشتیم، اما خب، به هرحال فوتسال است. برخی مواقع جبران یک اشتباه خیلی سخت می‌شود؛ آن هم در لیگ برتر ایران که هر سال ۴ یا ۵ تیم، مدعی هستند. بنابراین اجازه و فرصتی برای اشتباه نداری چرا که ممکن است یک اشتباه برای تیم خیلی گران تمام شود و قابل جبران نباشد. موضوعی که برای تیم ما طی دو فصل قبل رخ داد، اما این فصل اجازه تکرار آن را ندادیم.

*و در نهایت گیتی پسند قهرمان شد…

خیلی سخت بود، امسال ۵ تیم برای قهرمانی می‌جنگیدند، به خصوص در هفته‌های پایانی این فرصت برای رقبای ما پررنگ‌تر شد، این موضوع حساسیت و استرس را برای تیم بیشتر کرد. به نظر من، تنها تیمی که شایستگی این قهرمانی را داشت، گیتی پسند بود. به هرحال تیمی که از ابتدای فصل تا هفته بیست و ششم، صدر جدول را در اختیار دارد به نظر من شایسته قهرمانی است.

* اما قبول کنید با وجود اینکه تیم خوبی بودید، امسال تیم فراز ونشیب زیادی داشت، در نیم فصل اول خیلی عالی ظاهر شدید و نیم فصل دوم کمی دچار نوسان شدید و قهرمانی را به هفته آخر و اما و اگر رساندید، علت چه بود؟

یکسری مسائل طبیعی است، تیمی که نتایج خوبی می‌گیرد و با اختلاف زیاد در بالای جدول است، این انگیزه را در تیم‌های دیگر به وجود می‌آورد تا با انگیزه و انرژی مضاعفی به مصاف صدرنشینی بروند. آنچه موجب نوسان تیم ما در نیم فصل دوم شد، زیاد بودن بازی‌های خارج از خانه ما در مقابل تیم‌های مدعی بود، با این حال مشکل خاصی نداشتیم. هر چند این مسابقات با پیروزی همراه بود، اما می‌توانستیم نتایج بهتری به دست آوریم.

*حاشیه‌هایی که در دور برگشت به ویژه در هفته‌های آخر برای تیم ایجاد شد، چقدر در کسب نتایج تأثیر داشت؟

منظور از حواشی چیست؟ من اصلاً آن را درک نمی‌کنم. البته شاید به این دلیل است که من خودم را وارد این مسائل نمی‌کنم، همیشه سعی کردم در زمان تمرین و مسابقه به وظیفه خود عمل کنم و توجهی به موضوعات دیگر نداشته باشم. اما تاکید می‌کنم، همیشه یکسری مسائل برای تیم‌های بزرگ و مدعی به وجود می‌آید، که طبیعی است و باید با آن برخورد منطقی داشت. شاید یکسری اختلاف نظرها به وجود آید، که همیشه بوده و هست، ولی خب می‌توان آن‌ها را به راحتی حل و مدیریت کرد و مشکل خاصی نبود. این نظر شخصی من هست شاید یک نفر دیگر ادعا کند که مشکل بوده و …

* افشین کاظمی گفته بود که در نیم فصل دوم همدلی از تیم رفته بود …

به نظر من همدلی از تیم نرفته بود، بلکه برخی دوستان به بعضی مسائلی که نیست دامن می‌زنند. گیتی پسند نمی‌توانست بدون همدلی بازیکنانش به قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کند و این موضوع نشان می‌دهد که بازیکنان گیتی پسند همدل بوده‌اند.

*از رفتن مهدی جاوید که یکی از بهترین دوستانت هم هست بگو! قضیه چه بود؟

این تصمیمی بود که باشگاه و خود مهدی جاوید گرفتند، من نیز به عنوان یک بازیکن باید تنها به وظایف خود در مقابل تیم عمل کنم. مهدی جاوید در هر تیمی که باشد برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

*سپهر محمدی از عملکرد خودش در این فصل راضی بود؟

بله از عملکرد خودم راضی بودم و فکر می‌کنم یکی از سال‌هایی بود که خیلی سرحال بازی کردم و درون دروازه ایستادم و راضی بودم. به هرحال زمانی که تیمی قهرمان می‌شود، یکی از افراد تأثیرگذار، فردی است که درون دروازه ایستاده و نتیجه نشان می‌دهد که عملکرد خوبی داشته است.

*قصد رفتن به اروپا را داری؟

خیلی دوست دارم در تیم‌های بزرگ بازی کنم الان شرایطم در گیتی پسند خوب است و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا است، اگر قهرمان شویم، جام باشگاه‌های جهان را در پیش رو خواهیم داشت. روزهای بزرگی پیش رو داریم، چیزی که هست الان شرایط خوبی دارم. اولویتم در حال حاضر نیز گیتی پسند است، با اینکه قراردادم تمام شده، در ایران به تیم دیگری فکر نمی‌کنم، امیدوارم شرایط خوبی ایجاد شود، تا دوباره بتوانم در خدمت این تیم باشم و از دروازه آن حراست کنم، اگر شرایط مثل فصل قبل باشد، دوست دارم که بمانم؛ البته اگر باشگاه در مورد من نظر داشته باشد.

*بعد از قهرمانی گیتی پسند، رئیس فدراسیون گفت، قهرمان واقعی دبیری تبریز است …

نظر خاصی ندارم، قهرمان لیگ، گیتی پسند شد و جام قهرمانی در اصفهان بر دستان بازیکنان این تیم بالا رفت.

*برای سپهر محمدی گل خورده اهمیت داشت یا قهرمانی با گیتی پسند؟

جام قهرمانی برای من مهمتر از کمترین گل خورده بود، هر کس که اهل فن باشد، متوجه می‌شود که گیتی پسند یک تیم رو به جلو هست و خیلی طبیعی است که به تیم‌ها موقعیت زیادی می‌دهد. من با توجه بیش از حد به اینگونه مسائل تمرکزم را به هم نمی‌ریزم.

*تیم سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را گرفت، فکر می‌کنید تیمتان با این ترکیب می‌تواند موفق باشد؟

شما مطمئن باشید، گیتی پسند با تمام قدرت برای دفاع از حیثیت ایران پا به مسابقات آسیایی می‌گذارد. امیدوارم که نماینده شایسته‌ای برای ایران باشیم و جام را دوباره به اصفهان برگردانیم.

* قهرمانی تیم یا کسب عنوان بهترین بازیکن و دستکش طلایی؟

بیشتر تلاشم برای کسب نتایج خوب ومطلوب تیم است، بیشتردر خدمت تیم هستم و شخصی فکر نمی‌کنم. دوست دارم تیم مقام بیاورد، حالا اگر در کنار آن عنوان دیگری هم به دست بیاورم که چه بهتر! اگر هم به دست نیاورم، اصلاً مهم نیست. مهم؛ کسب بهترین نتیجه تیم است که برای رسیدن به آن تمام تیم یکی می‌شود؛ در جام باشگاه‌های آسیا عنوان بهترین دروازه بان نداریم، اگر گلری خیلی خیلی خوب کار کرده باشد، می‌تواند در بین گزینه بهترین بازیکن قرار گیرد، اما در جام باشگاه‌های جهان بهترین دروازه بان داریم.

*موفقیت‌های زیادی با تیم‌های باشگاهی و ملی به دست آوردی، اشاره می‌کنی؟

با این که با فوتبال شروع کردم، اما خوشحالم که به فوتسال آمدم. افتخارات زیادی در فوتسال داشتم؛ حضور در دو دوره جام جهانی ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶، سومی جهان، قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا با تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا و المپیک آسیایی. حضور ۳ دوره جام جهانی کوچک و قهرمانی در این مسابقات البته عنوان دومی و سومی هم داشتیم و قهرمانی‌های متعدد در لیگ ایران و عنوان بهترین گلر ایران.

* مرد شماره یک تیم قهرمان لیگ فوتسال ایران، الگویی هم دارد یا خیر؟

علاقه زیادی به “تیاگو” -دروازه بان تیم ملی برزیل- که هنوز هم بازی می‌کند، دارم. “تیاگو” دو دوره در جام جهانی بهترین دروازه بان جهان شد و البته در فوتبال از بچگی طرفدار “احمدرضاعابدزاده” در ایران و “بوفون” – دروازه بان ایتالیا- بودم. بوفون به واقع اسطوره دروازه بانی دنیا است، گلری که تا ۴۰ سالگی در سطح اول و حرفه‌ای جهان باشد به طور قطع گلر بزرگی است.

* خیلی کم درگیر حاشیه هستی. این خوب است یا بد؟

من بیشتر دوست دارم، تمرکز خودم را روی وظایف و مسایلی که بر عهده‌ام است، بگذارم و کار خودم را انجام بدهم، شخصیت من در طول سال‌هایی که در عرصه ورزش بودم، اینگونه بوده که بیشتر به دنبال منافع تیمی باشم و به مسائل حاشیه ای توجه نکنم.

*به نظرت الان تیم ملی نیاز به پوست اندازی دارد؟

تیم ملی الان از نظر میانگین سنی خوب است. اکثر بازیکنان ما بین ۲۶ و ۲۷ سال هستند و فکر می‌کنم، سال‌های بیشتری بتوانند در خدمت تیم ملی باشند.

* کمی سوالات غیر فوتسالی، غذای مورد علاقه‌ات چیست؟ بریانی یا …

نه اتفاقاً، به دلیل این که بریانی خیلی چرب و سنگین هست کمتر می‌خورم، غذای مود علاقه‌ام قورمه سبزی و فسنجان هست، آن هم دستپخت مامان.

*و رابطه‌ات با دنیای هنر چطور است؟

تقریباً باید گفت، رابطه‌ای نیست. متاسفانه علاقه‌ای به موسیقی ندارم، پایه و اساس زندگی من بر روی ورزش است، از صبح که بیدار می‌شوم به فوتبال فکر می‌کنم، تا شب که بخوابم، با دوستانم باشم، به فوتبال فکر می‌کنم. یعنی مساله مهم دیگری نیست که ذهنم را درگیر کند، تمرکزم تنها بر روی این مساله است. ضبط ماشین اکثر اوقات خاموش است، مگر اینکه صدای یکی از مداح های اصفهانی مورد علاقه ام را گوش بدهم.

* اهل سینما رفتن هستی؟

سینما هم بچه بودم، رفتم. نام فیلم‌های سینمایی را درست نمی‌دانم و نمی‌شناسم، علت خاصی هم ندارد. اما پرویز پرستویی و فیلم مارمولک او را دوست دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 16 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

عقاب اسیا انشالله در تمام مراحل زندگی موفق باشی

بابک چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

کدوم افتخارات!!!
تاریخ مصرف تو هم تمومه…

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

سپهر محمدی حالاحالاها کار میده به تیم ملی
مثل اینکه شما تاریخ داشتی ودورانداختنت؟؟؟

اصغر چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

چیه باند بازیو ترکوندن و انداختنت بیرون، اینجوری مشغول کردی خودتو!!!

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

باند بازی ؟؟؟؟ این وصله ها به سپهر نمی چسبده باندی بازی مال آقای صمیمی هست که گل آقای ناظم هست نه مال سپهر که نونه بازوشا می خوره

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

قابل توجه آقایان بابک واصغر بنده تمام بازیهای داخلی و ملی فوتسال را حتی الامکان میبینم وآنها را با دقت رصد میکنم وبایستی بگویم در حال حاضر سپهر محمدی بهترین دروازه بان دروازه بان ایران میباشد.وامثال شماها بایستی به وجود چنین جوانانی افتخار کنید نه اینکه واینطوری کامنت بگذارید وباعث دلسردی این اسطوره های ورزشی کشور شوید.

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

انشاالله مثل همیشه موفق باشی و باعث سر بلندی کشورت باشی

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

ماشالله ناجی تیم ملی سپهر دست طلایی

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

داداش یه چشم پزشکی حتما بره تا افتخارات سپهر دست طلایی رو ببینی .
هرچند مشکل از چشمات نیست
سوزشت از جای دیگه هستش خخخخخخخخ

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

باند بازی مال اون کسیه که گل آقای ناظم هستش و بازی با اسپانیا از وسط زمین لایی میخوره .
خوبه خدا به انسان عزت بده
همه دنیا دیدن اگه بازی با پرتغال پنالتی هارو نمیگرفت الان معلوم نبود اقای ناظم کجا بودن

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

داداش پرچمت بالاست شک نکن .
نه قرمز نه آبی
سپهر اصفهااااانی

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

درود بر سپهر دست طلایی
سپهر سپاهانی همینه همینه

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

یه نفرم که تو فوتسال داره سالم کار میکنه بعضی ها میان حرفای مفت میزنن .
امثال سنگ سفیدی و عابدین ننگ فوتسالن ….
درود بر سپهر محمدی

نام ... چهارشنبه , ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

اگه یپهر اون پنالتییارو نگرفته بود الان معلوم نبود کجابودی ناظم اقا

عشق.گیتی پنجشنبه , ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰:۳۱

سپهر صخره سنگی تو افتخار اصفهان و ایرانی

علی جمعه , ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱:۰۰

آیت اللهی تشکر تشکر