کد خبر : 95051
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1396 - 10:06
-

طیبی:فوتسالی ها لنگ ۱۰ میلیون تومان پاداش فدراسیون نیستن/هر چقدر بپرسید باز هم می گویم با حسن زاده مشکلی ندارم/سطح جام باشگاه های اروپا بالاتر از جام جهانی بود/من سقف پولی فوتسال ایران را بالا بردم

طیبی:فوتسالی ها لنگ ۱۰ میلیون تومان پاداش فدراسیون نیستن/هر چقدر بپرسید باز هم می گویم با حسن زاده مشکلی ندارم/سطح جام باشگاه های اروپا بالاتر از جام جهانی بود/من سقف پولی فوتسال ایران را بالا بردم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از درخشش در جام جهانی انتظار می رفت دروازه های فوتسال دنیا به روی بازیکنان ایرانی باز شود اما در دریای پهناور فوتسالیست های ایران،تنها حسین طیبی بود که لژیونر شد و اتفاقا سر از تیم پرقدرت و اسم و رسم دار غیرت قزاقستان در آورد.طیبی اخیرا با این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،پس از درخشش در جام جهانی انتظار می رفت دروازه های فوتسال دنیا به روی بازیکنان ایرانی باز شود اما در دریای پهناور فوتسالیست های ایران،تنها حسین طیبی بود که لژیونر شد و اتفاقا سر از تیم پرقدرت و اسم و رسم دار غیرت قزاقستان در آورد.طیبی اخیرا با این تیم به عنوان سومی جام باشگاه های اروپا رسید و این افتخار را حتی بالاتر از سومی جام جهانی می داند جرا که معتقد است سطح این بازی ها بسیار بالاتر از بازی های جام جهانی بوده است.به بهانه درخشش اخیر او در فوتسال اروپا میزبان حسین طیبی بودیم و ساعاتی با او در مورد فوتسال ایران گپ و گفت کردیم که از نظرتان می گذرد:

از فردای جام جهانی تا امروز فوتسال ما چه مسیری را طی کرده و چه شرایطی داشته است؟

متاسفانه فوتسال ما شرایط خوبی نداشته و ندارد. فکر می کردیم بعد از جام جهانی اوضاع عوض شده و وضعیت بهتر شود.در سالی که فوتسال ترافیک زیادی دارد و مسابقات متعددی داریم خبری از تدارکات مناسب و بازی تدارکاتی نیست و تیم شرایط خوبی ندارد.

چرا لیگ ما الان شرایط خوبی ندارد و جز شما لژیونر شاخصی هم نداریم؟

لیگ ایران از نظر فنی فوق العاده است و در سطح لیگ های برتر جهان قرار دارد اما از نظر امکانات ضعیف ترین هستیم. وقتی پخش زنده نداریم طبیعتا باعث می شود که اسپانسرها رغبتی برای تیمداری نداشته باشند و کارشان بازدهی نداشته باشد و قید حضور در فوتسال را بزنند.در مورد لژیونرها من نباید نظری بدهم اما خودم شرایط خوبی دارم و همانطور که در ایران قراردادهای خوبی بستم در خارج از ایران هم قراردادم خوب است و بیشتر از اینجا پول می گیرم.

این بحث پاداش های تیم ملی چرا حل نمی شود؟قرار نیست پاداش های شما را بدهند؟

ما هنوز پاداش بازی ها را هم نگرفته ایم.آقای افتخاری یک پولی آورد که در حد پول توجیبی بود و ما هنوز پاداش بردهای خود را هم نگرفتیم چه برسد به پاداش سومی جام جهانی.از بس پاداش نگرفتیم نمی دانیم چقدر هم قرار است بدهند.یک پاداش از سمت وزارت ورزش به ما داد شد که ۱۶ میلیون و۸۰۰ هزار تومان بود.باور کنید بچه ها برای پاداش بازی نمی کنند و گیر ۱۰ میلیون نیستند. ما برای مردم بازی می کنیم و پاداشمان را از آنها گرفتیم اما بحث این است که باید شان و شخصیت بازیکنان حفظ شود. ما نمی خواهیم با فوتبال مقایسه شویم و فوتبالی ها هر چه می گیرند نوش جانشان اما فوتسال هم در جای خود قرارداد و باید شخصیت آن را حفظ کرد.

ما در لاتزیو و چکانو لژیونرهایی مثل شمسایی و حیدریان داشتیم.آیا تو قدم در راه آنها گذاشتی و به فکر جا انداختن این هستی که بهترین لژیونر تاریخ فوتسال حسین طیبی است؟

-من اول این را بگویم که شمسایی و حیدریان از مفاخر فوتسال ما هستند و در جهان آنها را به بزرگی می شناسند. من با حسن زاده و نظری در روسیه بودم و عملکرد خوبی داشتیم.برای شخص حسین طیبی تیمی که در اروپا قهرمان هست و از ۱۴ بازیکن ۱۲ تای آن برزیلی هستند باعث افتخار است که در این تیم باشد. مربی غیرت برزیلی است.در هر تورنمنتی که شرکت کردیم باشگاه سه تا از بهترین بازیکنان را انتخاب می کند که من در اروپا و جام ارمنکو جزو ۳ بازیکن برتر شدم.در لیگ هم با ایوان ائی برزیلی با ۱۵ گل برترین گلزن شدم.

مدتهاست این بحث از زمان همبازی شدن شما با حسن زاده در روسیه مطرح است که در آن زمان اختلافاتی با این بازیکن داشتید که تا الان هم ادامه دارد؟

من به این سوال چند بار جواب دادم و حتی آقای فردوسی پور هم از من پرسید اما ما هیچ مشکلی با هم نداریم و هر بار هم که بپرسید این را می گویم.

اینکه در تیم ملی اکثرا شما و حسن زاده در ترکیب همزمان نیستند این شائبه را دامن زده است؟

این را باید از آقای ناظم الشریعه بپرسید اما ما دو نفر حتی پست بازی مان هم با هم فرق می کند و مشکلی با هم نداریم.

در تیم ملی باند بازی یا چند دستگی وجود دارد؟

به شخصه من هیچ وقت برای قرار گفتن در ترکیب تیم یا رسیدن به یک موفقیت دست به کار غیر اخلاقی نزده ام.محترمانه بگویم بین برخی بازیکنان در تیم رفاقت بیشتری وجود دارد که شاید حتی در تیم باشگاهی به سفارش کردن برای یکدیگر هم برسد. من شده وقتی پیشنهاد خواستند مشورت دادم تا فلان بازیکن را بگیرند اما باند بازی و دسته بندی شدن را قبول ندارم.

داستان رفاقت شما و سنگ سفیدی از کجا شروع شد؟

از روز اولی که به تیم ملی آمد از سنگ سفیدی خوشم آمد.او فوتبالیست خیلی خوبی است و جز پر افتخارترین بازیکنان ایران است.

مسیری که تیم ملی ما می رود به سمت تیمی که سوم جهان شده و باید در دوره بعد از عملکردش دفاع کند هست؟

زمانی که من با تیم غیرت به اردوی خارجی رفتیم دیدم که تیم ژاپن که در جام جهانی حضور نداشت ۲۰ روز در اسپانیا اردو زده و مایی که تیم سوم جهان شدیم در برگزاری اردوهای داخلی هم مشکل داریم. ما یک بازی با روسیه داریم که هرساله هست وغیر از این در انجام بازی تدارکاتی هم مشکل داریم.

چه شد پس از جام جهانی سر از غیرت قزاقستان در آوردی؟

من بعد از جام جهانی دو پیشنهاد خوب داشتم یکی از مگنوس برزیل و یکی از غیرت قزاقستان.با دوستانی که همیشه با آنها مشورت می کنم در این باره مشورت کردم و در نهایت تشخیص دادم که به غیرت بروم. این تیم جرو دو سه تیم مطرح دنیاست و علیرغم شرایط سختی که در این تیم دارم اما از بازی کردن در آن لذت می برم و راضی هستم.

فکر نمی کنی در آن برهه که به غیرت رفتی جدایی تو زا تاسیسات دریایی ضربه بزرگی به این تیم زد؟

این بندی از قرارداد من بود که با پیشنهاد خارجی از تیم بروم.حس می کردم که بعد از جام جهانی پیشنهاد خوب برسد.غیرت تیمی بود که نمی شد پیشنهاد آن را رد کرد و شاید بعد ها افسوس آن را می خوردم. من به شمسایی هم گفتم که اگر تیم دیگری غیر از غیرت بود نمی رفتم.

شاید اگر می ماندی تاسیسات رتبه بهتری از پنجمی کسب می کرد؟

نمی شود بگویم که اگر می ماندم تاسیسات بهتر می شد و در آن برهه صلاح این بود که بروم.

در مورد رفتم شما به غیرت هم حرف وحدیثهایی مطرح بود که شاید خودت هم شنیده باشی؟

بله. من هم چیزهایی شنیدم که اصلا خوب نبود.برخی می خواستند رفتن من به این تیم را کوچک نشان بدهند اما واقعا برای من بی اهمیت بود. مثلا شنیدم که گفتند این تیم از بین طیبی و سوفاووت تایلندی یکی را می خواسته اما خود شما بگویید که این بازکین قید غیرت را می زند و به چونبوری تایلند می رود یا به مس می آید؟ این مسائل برایم خیلی بی اهمیت بود و این قدرت را به من داد تا سعی و تلاشم را بیشتر کنم و خیلی چیزها را ثابت کنم.

خودت از عملکردت در غیرت رضایت داری؟

من سه ماه دیرتر به تیم اضافه شدم و در اردوی پیش فصل هم نبودم.وقتی به تیم اضافه شدم در آستانه بازی های لیگ بودیم. مربی تیم شناخت خوبی روی من داشت.روزهای اول خیلی برای من سخت بود به خصوص که مربی برزیل به بازیکن از یک کشور دیگر اعتماد کرده بود اما خدا را شکر در تیم جا افتادم. در اروپا نسبت به تایمی که بازی کردم خوب گل زدم.در لیگ و ارمنکو کاپ هم عملکرد خوبی داشتم.

چرا تیم خوب شما نتوانست قهرمان اروپا شود؟

ما خودمان را برای بازی فینال آماده می کردیم اما مقابل اینتر موویستار در شرایطی که دو بردو مساوی بودیم دردقیقه ۳۹ گل خوردیم و فکر می کنم فوتسال روی بدش را به ما نشان داد.البته من در این بازی آسیب دیده بودم و در دقایق اولیه بازی نکردم.

تو اولین بازیکن آسیایی هستی که به این مهم می رسی؟

بله. من هدف اولم این بود که نماینده خوبی برای ایران باشم.واقعا دنیا به فوتسال ایران احترام می گذارد. نیمه نهایی اروپا بالاترین سطحی بود که تجربه کردم و حتی از جام جهانی هم سطح بالاتری داشت.این مدال برایم خیلی با ارزش بود و با ارزش ترین چیزی است که در دوران ورزشی ام دارم. این مدال تمام زحمات ۹ ماهه من را جبران کرد و خستگی از تنم بیرون شد.

فوتسال ما مدتهاست که با سرپرست اداره می شود.در این باره چه نظری داری؟

فوتسال باید مستقل باشد.سرپرستی یک ماه، دو ماه، سه ماه نه اینکه ماه ها بگذرد و فوتسال با سرپرستی اداره شود. ما باید برنامه ریزی مان از فوتبال جدا شود تا اسپانسرها رغبت کنند و به سمت فوتسال بیایند.

در مورد انصراف تیم دبیری تبریز از تیمداری چه نظری داری؟

متاسفانه این اتفاق قبلا هم افتاده و تیم های خوبی مثل شن سا، تام، منصوری ، فولاد ماهان و … رفتند.امیدوارم تا زمان شروع لیگ شرایط به نحوی شود که دبیری تبریز در لیگ بماند.برای لیگ ایران که تیم کشورش سوم جهان شده این اتفاق ها خوشایند نیست.

رقم قرارداد بازیکنان هم به جای پیشرفت افت کرده است؟

این خیلی بد است. من سقف پولی فوتسال ایران را بالا بردم و پولی گرفتم که هیچکس در فوتسال نگرفته بود. متاسفانه عده ای این را باور نکردند و حرفهایی زدند که به جای ناراحتی باید از شدت مسخره بودن به آن خندید. نتیجه اش هم این شد که الان سقف قرارداد بازیکنان علیرغم سومی در جام جهانی افت کرده است.

در مورد تیم ملی و عملکرد ناظم الشریعه هم بعد از جام جهانی بحث هایی شد.مثل اینکه برخی بازیکنان تایم می گرفتند و نکات تاکتیکی را می گفتند.نظر تو چیست؟

خیلی ها دوست داشتند ناظم الشریعه موفق نشود. این را با چیزهایی که دیدم می گویم.اما خدا عزتی به او داد تا عده ای که می خواستند او خراب شود زمین بخورند و خدا او را بالا ببرد.تیم ملی در مسیری افتاد که برزیل را ببرد. تیمی با آن عملکرد فوق العاده اش به ما باخت.او رفاقت خوبی هم در تیم حاکم کرد اما در مورد دخالت بازیکنان باید بگویم کشاورز و طاهری به عنوان بزرگتر تیم برخی مسائل را حل می کردند یا یک بازیکن طرز تفکری داشت و آن را به تیم منتقل می کرد اما حرف اول و آخر را ناظم الشریعه می زد.

اخیرا تیم ساحلی ما سوم جهان شد و تیم فوتسال زیر ۲۰ سال هم قهرمان اسیا شد.فدراسیون وقتی این موفقیت ها را در کنار امکانات کم می بیند به این نتیجه نمی رسد که لازم نیست بیشتر به این رشته ها توجه کرد؟

اول اینکه این دو موفقیت بزرگ ساحلی بازان وشیر بچه های جوان فوتسال را تبریک می گویم.نباید اینطور باشد که فدراسیون فکر کند با همین میزان توجه هم این تیم ها موفق می شوند.البته امکانات تیم ملی فوتبال جوانان یا فوتبل ساحلی از ما بیشتر بوده است و ما هنوز مشکل لباس داریم و بعد از بازی با کرواسی لباس هایمان را در فرودگاه تحویل دادیم.فوتسال ما امکانات ژاپن را داشت همیشه جزو مدعیان بود.

چند روز پیش دکتر روحانی به عنوان رئیس دولت دوازدهم انتخاب شد.چه حرفی با رئیس جمهوری منتخب مردم دارید؟

از انتخاب دوباره ایشان به عنوان رئیس جمهوری ایران خوشحالم و تبریک می گویم.امیدوارم نگاه ایشان و دولت زیر مجموعه به ورزش بیشتر باشد. من از علاقه دکتر روحانی به ورزش مطلعم و اگر توجه به ورزش بیشتر شود مطمئنا فوتسال هم در این میان سود می برد.

در مورد فوتبال هم نظرت را بگو.بازی های پرسپولیس و استقلال را دنبال می کنی؟

بله. بازی های این دو تیم در آسیا را دیدم و امیدوارم این دوتیم همراه با استقلال خوزستان به مرحله بعد صعود کنند.

در مورد مهدی طارمی نظرت چیست.خوب گل می زند اما پنالتی هم خراب می کند؟

طارمی یک مهاجم فوق العاده است.او توانایی و همه قابلیت هایی که یک مهاجم باید داشته باشد را دارد. بازی کردن در پرسپولیس سخت است و فشار زیادی به بازیکن وارد می شود اما طارمی هم در پرسپولیس و هم تیم ملی عملکرد خوبی داشته است.

در مورد پنالتی از دست رفته در بازی با لخویا توسط طارمی اگر تو بودی آن را گل می کردی؟

این را بگویم که بهترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خراب می کنند.طارمی دو سال پشت سر هم آقای گل شده و با یک پنالتی نباید او را سنجید. معتقدم پنالتی زدن در فوتسال خیلی سخت تر از فوتبال است. چون دروازه کوچک است و دروازه بان بیشتر فضای دروازه را می گیرد.

حرف خاصی مانده که بزنی؟

از پدر و مادر و همه مربیانم تشکر می کنم و یک تشکر ویژه از علی هاشمی دوست عزیزم که درقزاقستان همراه من بود و کمک زیادی به من کرد.

منبع:روزنامه خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۸:۰۴

حسین جان
یک بار هم بگو این سقف قرارداد را به چقدر رساندی؟
هر کسی قرارداد بسته که میگه در فوتسال پول خوب نمیدهند
بخصوص در تیمهای گیتی خانم و تاسیسات و مس