کد خبر : 95450
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 15:14
-

ناظم الشریعه:‌با ترکیبی از تیم الف و ب به ترکمنستان می‌رویم/ عالیقدر تیم نداشته باشد،‌خط می‌خورد/ باید از انحلال دبیری جلوگیری شود

ناظم الشریعه:‌با ترکیبی از تیم الف و ب به ترکمنستان می‌رویم/ عالیقدر تیم نداشته باشد،‌خط می‌خورد/ باید از انحلال دبیری جلوگیری شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم‌الشریعه ابتدا درباره لغو اردوی خارجی تیم ملی فوتسال ایران در ماه رمضان گفت: جلسه‌ای با مسئولان کمیته فوتسال داشتیم و قرار شد که با توجه به شروع لیگ از ششم تیرماه اردویی برای تیم ملی برگزار نشود، چرا که بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها هستند و تیم‌ها نیز زمان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم‌الشریعه ابتدا درباره لغو اردوی خارجی تیم ملی فوتسال ایران در ماه رمضان گفت: جلسه‌ای با مسئولان کمیته فوتسال داشتیم و قرار شد که با توجه به شروع لیگ از ششم تیرماه اردویی برای تیم ملی برگزار نشود، چرا که بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها هستند و تیم‌ها نیز زمان زیادی برای آماده‌سازی خود ندارند؛ بنابراین ترجیح دادیم اردوها را بعد از شروع لیگ برگزار کنیم و به احتمال فراوان بعد از جام باشگاه‌های آسیا بازیکنان را سه روز در هفته به اردوی تیم ملی فرا می‌خوانیم تا برای شرکت در مسابقات داخل سالن آسیایی ترکمنستان آماده شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ترکیب اصلی تیم بزرگسالان به ترکمنستان اعزام می‌شود؟ گفت: چند بازیکن از تیم ملی زیر ۲۰ سال دعوت خواهیم کرد؛ البته ما تیم ملی «ب» هم داریم و برای حضور در این مسابقات ترکیبی از تیم ملی الف و ب را دعوت می کنیم. بازیکنان زیر ۲۰ سال که قهرمان آسیا شدند، باید در لیگ تجربه‌اندوزی کنند و خودشان را نشان دهند. ما برای بازی‌های آسیایی بهترین‌ها را مدنظر می‌گیریم و اولویت‌مان با جوان‌هاست. ضمن اینکه امسال باید در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا هم شرکت کنیم و فرصت خوبی نصیب‌مان شده تا بازیکنان جوان را زیر نظر بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال همچنین از مذاکره با تیم‌های اروپایی برای برگزاری دیدار تدارکاتی خبر داد و افزود: در جلسه‌ای که با کفاشیان و ترابیان داشتم، گفتند که با سه چهار کشور از جمله اسلوونی و قزاقستان مذاکره شده تا قبل از جام ملت‌های آسیا و داخل سالن آسیا بازی دوستانه داشته باشیم. همچنین تورنمنت چهار جانبه‌ای مدنظر دارند تا با حضور تیم‌های روسیه، آرژانتین و پرتغال در آذر ماه به میزبانی اصفهان برگزار شود. به اعتقادم آذر، تاریخ خوبی برای برگزاری این تورنمنت است و ما در برنامه جدید لیگ این تاریخ را خالی کرده‌ایم و برنامه جدیدی جهت برگزاری این تورنمنت تنظیم شده است.

سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد غیبت مهران عالیقدر در اردوهای گیتی پسند، خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی در لیگ بازی نکند جایی در تیم ملی نخواهد داشت و باید به خانه‌اش برود. ما بازیکنانی را به تیم ملی دعوت می‌کنیم که در تیم‌های باشگاهی فعال باشند. مطمئنا باشگاه گیتی‌پسند هم مشکل این ملی‌پوش را حل خواهد کرد و خودشان بهتر می‌توانند برای حل آن، راهکار بدهند.

ناظم‌الشریعه در پاسخ به این پرسش که آیا استعدادیابی تیم المپیک ایران را هم همچون تیم زیر ۲۰ سال به عهده خواهد داشت؟ بیان کرد: برای استعدادیابی با علی صانعی هماهنگ هستم البته ما برای این کار زمان زیادی داریم و یک سال و نیم تا شروع المپیک باقی مانده است. در حال حاضر تیم ملی بزرگسالان و بازی‌های داخل سالن آسیایی و جام ملت‌های آسیا در اولویت ماست و برنامه فشرده‌ای پیش‌رو داریم. صانعی هم در تیم ملی بزرگسالان به ما کمک می‌کند و هم هدایت تیم ملی المپیک را بر عهده خواهد داشت.

وی همچنین در پایان در مورد وضعیت بحرانی تیم‌های لیگ برتری و به فروش گذاشتن امتیاز آنها گفت: اگر بتوانیم تیم‌های باشگاهی را حفظ و آنها را تقویت کنیم، تیم ملی خوبی خواهیم داشت. نباید این موضوع را نادیده گرفت که امرار معاش بازیکنان تیم ملی از باشگاه‌هاست و در صورت بروز مشکلی در لیگ، تاثیرش را در تیم ملی خواهیم دید. به هر حال باشگاه‌ها هم توقع دارند که دیده شوند و هزینه‌ای که در تیم‌داری می‌کنند، کمی برگشت داشته باشد. من راهکارش را نمی‌دانم اما باید کاری کنیم که این تیم‌ها از خود استان‌های‌شان حمایت شوند چون فدراسیون نمی‌تواند با تعیین بودجه کاری برای‌شان انجام دهد و این، استان‌ها هستند که باید از تیم‌های‌شان حمایت کنند. واقعا ناراحت‌کننده است که تیمی با قدمت دبیری تبریز منحل شود و همه باید کمک کنند که جلوی این کار گرفته شود.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸

To mardi padashe bache hato begir

ستار پنجشنبه , ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

چه خبر از حاج آیت اللهی؟؟خوب هستند؟راستی برای عالیقدر چه تیمی در نظر گرفتی؟خیلی دلت میخواد برای گیتی پسند حاشیه درست کنی تا تو آسیا نتیجه نگیره