کد خبر : 95556
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1396 - 11:32
-

بلاتکلیفی چند تیم در آستانه لیگ/سال تلخ بعد از جام جهانی

بلاتکلیفی چند تیم در آستانه لیگ/سال تلخ بعد از جام جهانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سومی ایران در جام جهانی فوتسال هم نتوانست رونق را به این رشته محبوب تیم برگرداند و فوتسال باشگاهی ایران علیرغم موفقیت فوتسال ملی در بدترین روزهای خود به سر می برد. در شرایطی که چیزی تا شروع لیگ برتر نمانده هنوز تعدادی از تیم ها استارت نزده اند و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سومی ایران در جام جهانی فوتسال هم نتوانست رونق را به این رشته محبوب تیم برگرداند و فوتسال باشگاهی ایران علیرغم موفقیت فوتسال ملی در بدترین روزهای خود به سر می برد. در شرایطی که چیزی تا شروع لیگ برتر نمانده هنوز تعدادی از تیم ها استارت نزده اند و برخی تیم ها هم وضعیت روشنی ندارند.این در حالی است که این هفته مهلت اعلام آمادگی تیم های برای حضور در مسابقات لیگ برتر به اتمام می رسد و باشگاه ها باید این هفته آمادگی خود را اعلام کنند.

استارت زده ها

در میان تیم های لیگ برتری چندین تیم است که مدتهاست استارت زده و برنامه های خود برای لیگ برتر را شروع کرده اند.گیتی پسند اصفهان مدافع عنوان قهرمانی از مدتها پیش با سرمربی جدید خود یعنی علی افضل تمرینات را آغاز کرد.تاسیسات دریایی هم با وحید شمسایی به کارش ادامه داد و تمرینات این تیم هم هفته هاست شروع شده است.مسی ها بعد از سپردن سکان هدایت تیم خود به حمید بی غم استارت زده اند.حفاری هم با کیاوش علاسوند مربی جوان خود ادامه می دهد و تمرینات این تیم هم آغاز شده است و هم اکنون در اردوی خارج از استان به سر می برند.فرش آرای مشهد هم از مدتها پیش تمرینات خود را آغاز کرد. این تیم که قرار بود چند بازیکن اسمی را جذب کند در نهایت با افزایش آنچنانی بودجه روبرو نشد اما اتاق مهم در این تیم جدایی مجید مرتضایی و آمدن محسن خبیری به عنوان سرمربی بود.دیگر تیمی که چندی است تمرینات خود را آغاز کرده آذرخش بندرعباس است.تیمی که فصل قبل با مشکلات عدیده مالی روبرو بود این فصل شرایط بهتری پیدا کرده و با جذب چند بازیکن نسبتا مطرح بعید است این بار برای بقا بجنگد.مقاومت البرز هم بعد از جایگزینی کیانفر به جای فلاح مدتی است تمرینات خود را آغاز کرده است. تیم شهرداری ساوه هم که بناست با محسن حسن زاده به کارش ادامه دهد استارت زده تا این تیم هم مثل فصل قبل با حفظ اسکلت اصلی تیمش شرایط خوبی داشته باشد.

دبیری ،ارژن و شهروند در آستانه استارت

دبیری تبریز در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان در لیگ برتر شرکت می کند.تیمی که قرار است با نام جدید هافمن حضور یابد این روزها به دنبال بازگرداندن بازیکنان جدا شده خود است.از این تیم شنیده می شود فرهاد فخیم به عنوان مربی بازیکن فعالیت می کند تا دبیری پس از وحید شمسایی و جواد اصغری مقدم سومین مربی بازیکن را هم تجربه کند.دبیری پس از انتخاب سرمربی طی روزهای آینده تمرینات خود را استارت می زند.ارژنی ها هم که در کش و قوس تیمداری یا عدم آن بودند با قول هایی از سوی مسئولان شهری روبرو شده اما به نظر می رسد تیمداری آنها در لیگ برتر محتمل است و حتی با تیم امید خود هم شده در مسابقات شرکت می کنند. مورد عجیب دیگر اما شهروند ساری است.تیم محبوب شمال ایران بعد از انتخاب مجدد نجاریان مدیرعاملش به عنوان عضو شورای شهر ساری هنوز استارت نزده و اخباری هم از این تیم به گوش نمی رسد.بر اساس شنیده ها شهروند طی روزهای آینده سرمربی خود را از بین علی رعدی و مصطفی نعمتی انتخاب خواهد کرد و سپس کار تمدید قرارداد و جذب بازیکنان را آغاز می کند.شهروندی ها در شرایطی هنوز استارت نزده اند که مدیر عامل آن عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال هم هست.

بالا تکلیف ها

وضعیت چند تیم اما کاملا مبهم است.سرشناس ترین آنها یاسین پیشرو قم است که به طور قطع از اسپانسری نماینده قم دست برداشته اما امتیاز این تیم در قم باقی خواهد ماند.مسئولان هیات فوتبال قم به دنبال رایزنی با چند اسپانسر برای حمایت از این تیم هستند اما اگر تا زمان شروع لیگ اسپانسری پیدا نکنند قطعا در لیگ برتر شرکت می کنند تا امتیاز در قم باقی بماند.آتلیه طهران قم تیم دوم این شهر که به تازگی لیگ برتری شده اما شرایط مشخصی ندارد.این تیم مذاکراتی با سن ایچ ساوه برای واگذاری امتیاز داشته و به نظر می رسد مالک باشگاه از پس هزینه های تیمداری درلیگ برتر بر نمی آید.مسعودی سرپرست این تیم در مورد وضعیت آتلیه می گوید: موضوع مشکلات مالی تیم در لیگ برتر همچنان به قوت خود باقی است و ما هر لحظه در حال از دست دادن فرصت آماده سازی هستیم.با توجه به این که هنوز راهی برای جذب حامی مالی نیافته‌ایم گزینه فروش امتیاز تیم آتلیه طهران قم به خارج از استان قم روی میز است و احتمالاً این تیم واگذار می‌شود.باشگاه سن ایچ ساوه یکی از مشتریان تیم آتلیه طهران است اما در این زمینه توافقی شکل نگرفته است.همه بازیکنان و کادر تیم آتلیه طهران بدون این که یک ریال دستمزد بگیرند وارد کار شدند و تیم را به لیگ برتر آوردند اما ارزش این کار از سوی هیچ‌کس در استان قم درک نمی‌شود و به هر کسی که برای حل مشکلات مراجعه کردیم به ما پاسخ منفی داد.

وضعیت دیگرتیم صعود کرده به لیگ برتر هم چندان جالب توجه نیست. مقاومت قرچک که بار دیگر آرزوی جوانان قرچک پس از انحلال منصوری را بر آورده کرده بود حالا با عدم حمایت مسئولان شهری روبرو شده تا بحث انحلال انها هم مطرح شود.قاسمی سرپرست این تیم می گوید: تا به امروز ما چندین جلسه مختلف برگزار کردیم که متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نگردید و بعد از این جلسات ما به صراحت تمام طی نامه‌ای به فرمانداری اعلام کردیم با توجه به این شرایط حاضر نیستیم که در لیگ برتر شرکت و امتیاز این تیم را به فروش می‌رسانیم. از طرف شورای شهر مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان گفته‌اند که کمک می‌کنیم، اما همین ۲۰۰ میلیون تومان حتی هزینه‌های ایاب‌ و ذهاب ما به شهرهای مختلف هم نمی‌شود. یک تیم هزینه‌هایی همچون پوشاک، ایاب و ذهاب، دستمزد مربی، کادر فنی و حتی بازیکنان و… دارد. من در اینجا به صراحت می‌گویم اگر حداقل مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون برسد، به ما کمک زیادی می‌شود و ما می‌توانیم با این مبلغ استارت کار خود را بزنیم و در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کنیم.

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.