کد خبر : 95621
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 12:06
-

قمی‌ها عامل اوج‌گیری فوتسال ساوه / ساوه الگوی حمایت از ورزش حرفه‌ای برای مسوولان قم

قمی‌ها عامل اوج‌گیری فوتسال ساوه / ساوه الگوی حمایت از ورزش حرفه‌ای برای مسوولان قم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،از زمانی که فوتسال به شکل رسمی در اواخر دهه ۱۳۷۰ دارای لیگ برتر شد و بازیکنان شاخص این رشته در ترکیب تیم‌های مختلف باشگاهی وارد کارزار لیگ برتر شدند، استان قم نیز همواره بازیکنان مطرحی در تیم‌های خود و سایر تیم‌های باشگاهی داشته است اما اکنون فوتسال قم درگیر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،از زمانی که فوتسال به شکل رسمی در اواخر دهه ۱۳۷۰ دارای لیگ برتر شد و بازیکنان شاخص این رشته در ترکیب تیم‌های مختلف باشگاهی وارد کارزار لیگ برتر شدند، استان قم نیز همواره بازیکنان مطرحی در تیم‌های خود و سایر تیم‌های باشگاهی داشته است اما اکنون فوتسال قم درگیر بسیاری از مسائل و عدم حمایت مسؤولان است و در عوض ظرفیتی غنی و بزرگ از فوتسال قم در سایر شهرها به پیشرفت این رشته خدمت می‌کنند و جالب این است که خارج از قم قدر آنها را بیشتر می‌دانند.

به ویژه در یک دهه اخیر که بازیکنان تربیت شده در فوتسال قم بعد از خدمات ارزنده‌ای که به فوتسال شهر خود ارائه کردند، در ترکیب دیگر تیم‌های لیگ برتر، منشاء اثرات مثبت و سازنده در پیشرفت فوتسال سایر استان‌ها هستند و به همین دلیل همواره از فوتسال قم به نیکی یاد می‌شود.

 * فوتسال قم با سابقه کسب ۲ عنوان برترین بازیکن آسیا

نمونه این ادعا علی‌اصغر حسن‌زاده است که دو دوره در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به واسطه درخشش در مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا و موفقیت با تیم ملی ایران، عنوان بهترین بازیکن سال قاره کهن را از سوی AFC کنفدراسیون فوتبال آسیا به خود اختصاص داده است.

این بازیکن بعد از سال‌ها بازی در تیم‌های باشگاهی قم، حتی به خارج از کشور و لیگ روسیه رفت و در لیگ برتر ایران یکی از عوامل اصلی قهرمانی تیم‌های باشگاهی خود نظیر فولاد ماهان اصفهان، تاسیسات دریایی تهران و گیتی‌پسند اصفهان به شمار می‌رود و با تاسیسات قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را نیز جشن گرفته است.

بازیکنان دیگری همچون علیرضا وفایی، ابوالقاسم عروجی، میثم ایلانلو، محسن شنوفی، سعید تقی‌زاده، مسلم اولادقباد، مهدی حسن‌زاده و محسن حسن‌زاده در یک دهه اخیر به نمایندگی از استان فوتسال خیز قم در سطح اول فوتسال باشگاهی ایران برای تیم‌های دیگر استان‌ها به میدان رفته و با درخشش خود پرچم فوتسال قم را بالا نگه داشته‌اند.

 * انتقال دانش فوتسال قم به نقاط مختلف کشور

اکنون فوتسال قم قدم‌ها را فراتر از تربیت و پرورش بازیکنان مستعد و معرفی آنها به سطح اول فوتسال کشور گذاشته و آرام آرام بازیکنانی که در سال‌های نه‌چندان دور با این رشته افتخارات زیادی کسب کرده و چهره بوده‌اند، پا به عرصه مربیگری گذاشته و دانش خود را که مرهون فوتسال قم هستند، به سایر استان‌ها و بازیکنان مستعد دیگر نقاط کشور انتقال می‌دهند تا این رشته ورزشی تمام استعدادهای خود را در سراسر ایران بشناسد.

نمونه این مربیان محسن حسن‌زاده است که با سابقه بازی در تیم‌های متعدد باشگاهی فوتسال ایران و دعوت به تیم ملی، اکنون یک مربی سازنده و موفق در تیم فوتسال شهرداری ساوه است، مربی‌ که قهرمانی تنها جام حذفی فوتسال ایران با تیم ماهان‌تندیس قم در سال ۱۳۹۲ و همچنین کسب عنوان نایب‌قهرمانی چهاردهمین دوره لیگ برتر در اوایل دهه ۱۳۹۰ را در کارنامه دارد و اکنون در کنار دو مربی دیگر مطرح قم قدرت‌الله باقری و حسین صبوری اعضای کادر فنی تیم فوتسال شهرداری ساوه را تشکیل می‌دهند.

 * خاطره تلخ شهرداری از سقوط به دسته اول

فوتسال ساوه بعد از نتایج ضعیفی که سه سال قبل منجر به سقوط تیم شهرداری این شهر به لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور شد، در فصل ۹۵ – ۱۳۹۴ لیگ دسته اول به لیگ برتر بازگشت و مسوولان شهرداری ساوه برای حفظ این تیم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران، یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتسال قم و بازیکن خوش‌نام سال‌های نه‌چندان دور این رشته یعنی محسن حسن‌زاده را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کردند.

در نگاه اول، هدف‌گذاری و انتظار مسوولان شهرداری ساوه از سرمربی قمی تیم‌شان، حفظ این تیم در لیگ برتر بود و اینکه شهرداری نتایجی بگیرد که ساوه‌ای‌های علاقمند به فوتسال دیگر نگران جایگاه این تیم در لیگ برتر و خطر سقوط به دسته اول فوتسال ایران نباشند.

 * شاگردان حسن‌زاده در جمع مدعیان قهرمانی

این خواسته مسوولان باشگاه شهرداری ساوه با درایت حسن‌زاده جوان و خوش‌فکر در فصل ۱۳۹۵ لیگ برتر فوتسال ایران رخ داد، فصلی که ۱۴ تیم در ۲۶ هفته با یکدیگر رقابتی نزدیک و نفس‌گیر داشتند و حسن‌زاده تیم شهرداری ساوه را بین مدعیان قهرمانی در جایگاه ششم قرار داد.

این در حالی است که انتظار مسؤولان شهرداری ساوه حفظ این تیم در جدول بود، اما شاگردان محسن حسن‌زاده در تیم شهرداری به نوعی عمل کردند که این تیم اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود می‌توانست در جمع مدعیان کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال قرار بگیرد.

 * درخشش قمی‌ها برای ارتقاء فوتسال ساوه

فوتسال ساوه با اینکه در کشور شناخته شده است اما بعد از کناره‌گیری پرماجرای تیم شن‌سا در اوایل دهه ۱۳۸۰ و عدم مدیریت صحیح نتوانست راه شن‌سا را ادامه بدهد و تیم‌های باشگاهی این شهر کوچک اما پرطرفدار و علاقمند به فوتسال، در هر دوره حضور در لیگ برتر خطر سقوط به دسته پائین‌تر را به شدت احساس می‌کردند.

به دلیل اینکه بازیکنان قدیمی فوتسال ساوه آرام آرام پا به سن گذاشته و از چرخه فوتسالیست‌های حرفه‌ای خارج شده بودند، مربی قمی تیم شهرداری در سال نخست پذیرش مسؤولیت سرمربیگری این تیم، بازیکنان شاخص و مستعدی از فوتسال قم را به این تیم برد و اینگونه شد که اتحاد و درخشش قمی‌ها منجر به رتبه ششمی و عملکرد موفق شهرداری در لیگ برتر شد تا این تیم از نگرانی خطر سقوط به دسته پائین‌تر نجات یابد.

 * رتبه ششمی شهرداری در فاصله ۲ امتیازی قهرمان آسیا

زمانی می‌توان به عملکرد موفق سرمربی قمی تیم شهرداری ساوه پی برد که بدانید این تیم بعد از مدت‌ها دوری از لیگ برتر توانست بعد از تیم‌های بزرگی همچون گیتی‌پسند اصفهان، دبیری تبریز، مس سونگون، حفاری اهواز و تاسیسات دریایی تهران رتبه ششم لیگ هجدهم فوتسال ایران را به خود اختصاص بدهد.

بالطبع مدیران شهرداری ساوه از عملکرد محسن حسن‌زاده، کادر فنی و بازیکنان تیم شهرداری ساوه رضایت کامل دارند زیرا تاسیسات دریایی تهران قهرمان لیگ‌های شانزدهم و هفدهم تنها با دو امتیاز اختلاف نسبت به شهرداری ساوه یعنی با ۵۰ امتیاز پنجم شد و شهرداری با ۴۸ امتیاز به مقام ششم رسید.

این در حالی است که تیم تاسیسات دریایی تهران با بودجه‌ای چند میلیاردی در فصل ۱۳۹۵ لیگ برتر نتوانست از قهرمانی خود دفاع کند، از جام باشگاه‌های آسیا حذف شد و با ناکامی بزرگی در جام باشگاه‌های فوتسال جهان روبه‌رو شد اما مسوولان این باشگاه به حمایت از وحید شمسایی پرداختند.

 * تایید عملکرد مثبت حسن‌زاده در لیگ هجدهم

اینگونه است که مدیران شهرداری ساوه که هیچ قولی از مربی قمی تیم خود برای بودن در جمع مدعیان قهرمانی نگرفته بودند و عملکرد حسن‌زاده با رتبه‌ ششمی لیگ هجدهم را مثبت می‌دانند، با درایت و تدبیر به حمایت از محسن حسن‌زاده برای هدایت این تیم در لیگ برتر ۱۳۹۶ فوتسال کشور پرداختند.

کار بزرگ دیگری که حسن‌زاده برای فوتسال شهرستان ساوه انجام داده، میدان دادن به بازیکنان مستعد و آینده‌دار تیم‌های پایه شهرداری ساوه است، ضمن اینکه حسن‌زاده در فصل قبل مسابقات لیگ برتر کشور به چند بازیکن ساوه‌ای که تقریبا فراموش شده بودند نیز میدان داد.

 * تشویش اذهان عمومی بر ضد قمی‌ها شهرداری

اما اخیرا در حاشیه تیم شهرداری ساوه برخی حاشیه‌سازها به تشویش اذهان عمومی بر ضد سرمربی قمی تیم شهرداری پرداخته و سعی در زیر سئوال بردن عملکرد موفق این تیم با هدایت محسن حسن‌زاده هستند، حاشیه‌سازهایی که معتقدند فوتسال ساوه باید با بازیکنان بومی در لیگ برتر حضور یابد، در حالی که همان‌ها به خوبی می‌دانند که حتی دوران درخشان فوتسال ساوه با تیم شن‌سا نیز تنها با بازیکنان بومی این شهر اتفاق نیافتاد و شن‌سا نیز از تمام نقاط ایران بازیکن غیر بومی داشت و طرح دو اصطلاح بومی و غیر بومی در فوتسال و ورزش حرفه‌ای امروز کاملا منسوخ شده است.

در واقع در ورزش حرفه‌ای امروز و در رشته پرطرفداری همچون فوتسال، دیگر صحبت از بومی و غیر بومی چندان پذیرفتنی نیست، چرا که اگر فوتسال ساوه می‌توانست به توان فوتسالیست‌های بومی اکتفا کند، به لیگ دسته اول سقوط نمی‌کرد و در لیگ هجدهم نیز ششم نمی‌شد و باید اثرات موفق حضور مربیان و بازیکنان قمی در این تیم را به خوبی دید.

اکنون که تغییراتی توسط سرمربی قمی تیم شهرداری به منظور تقویت این تیم در آستانه لیگ جدید صورت گرفته، برخی حاشیه‌سازها در اطراف این تیم به دلایل نامعلوم، با تشویش اذهان سعی در سلب اعتماد مسوولان شهرداری ساوه به کادر فنی و بازیکنان قمی این تیم دارند، در حالی که مسوولان شهرداری به خوبی می‌دانند که فکر کردن به این ادعا موجب لطمه زدن و آسیب به موقعیت این تیم در آستانه لیگ جدید فوتسال باشگاه‌های برتر کشور می‌شود.

 * نتایج موفق دیدارهای خانگی و ۸ برد متوالی در نیم‌فصل دوم

به نظر می‌رسد مسوولان تیم شهرداری ساوه با تداوم تدابیر هوشمندانه خود و استمرار حمایت همه‌جانبه از کادر فنی این تیم امسال نیز می‌توانند انتظار نتایج موفق این تیم در لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور را داشته باشند، اتفاقی که سال گذشته با اعتماد آنها به مربیان خود تحقق یافت.

در واقع بعد از تیم شن‌سای ساوه که با بهره‌گیری از چندین بازیکنان غیر بومی قهرمان ایران و آسیا شد، می‌توان تیم شهرداری ساوه در فصل ۱۳۹۵ لیگ برتر فوتسال ایران را با هدایت مربیان و تاثیرگذاری بازیکنان شاخص فوتسال قم موفق‌ترین تیم تاریخ حضور فوتسال ساوه در لیگ برتر دانست.

تیمی که در ۱۳ بازی خانگی فصل قبل لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تنها یک باخت در سالن فجر ساوه متحمل شد و در نیم‌فصل دوم لیگ برتر سال ۱۳۹۵ با هشت برد متوالی بدون باخت و تساوی یکی از شاخص‌ترین تیم‌ها بود و چنانچه حواشی نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم نبود حتی این تیم بهتر نتیجه می‌گرفت.

 * شهرداری ساوه الگوی حمایت از ورزش حرفه‌ای برای مسوولان قم

مسوولان شهرداری ساوه که می‌توانند الگوی خوبی برای مدیران استان قم باشند، با آگاهی کامل از توانمندی مربیان و بازیکنان فوتسال قم بار دیگر برای لیگ نوزدهم به قمی‌های تیم خود اعتماد کرده‌اند و برای بومی کردن تیم شهرداری به حسن‌زاده و فضا دادن این مربی به بازیکنان بومی رده‌های پایه شهر ساوه اعتماد کرده‌اند.

این در شرایطی است که شهرداری ساوه در سال‌های تیم‌داری در لیگ برتر به چندین مربی فوتسال ایران اعتماد کرده‌اند اما هیچ زمان نتوانسته‌اند نتیجه این اعتماد خود را به خوبی بگیرند، به همین دلیل وجود قمی‌ها را در تیم شهرداری برای انتقال دانش و تجربه بالای قمی‌ها به استعدادهای شهر ساوه اولویت قرار دادند تا این تیم خود را مصمم به حضور در جمع مدعیان قهرمانی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال در فصل ۱۳۹۶ بداند.

اکنون که فوتسال قم با داشتن دو نماینده در مسابقات فصل جدید لیگ برتر باشگاه‌های کشور با چالش بزرگ حمایت نشدن از سوی مسوولان این استان دست به گریبان است، حمایت همه‌جانبه مسوولان شهرداری ساوه از قمی‌های کادر فنی و بازیکن این تیم می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای مسوولان استان قم باشد.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

سلام
اقای حسن زاده شما خیلی ادم زرنگی هستید
اگه مدیر عامل شهرداری ساوه یه فرد ورزشی بود که سابقه مدیریت داشت متوجه میشد با این همه بازیکن تیم شهرداری ساوه مدعی قهرمانی بود،وقتی مدیر عامل با پارتی و فامیل بازی مدیر عامل بشه میاد اول فصل میگه این تیم با این همه نفر نباید به لیگ ۱ سقوط کنه و شما با اون همه نفر فکر میکنی ششم جدول شدی نتیجه خوبی گرفتی،،؟
راستی از مهدی حسن زاده چه خبر،،شنیدم پارسال یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پارسال بوده ولی امسال باشگاه از ورودش به ساوه جلوگیری کرده
خیلی زرنگی ایول
مهدی حسن زاده ۳ سال جایی بازی نکرده بود،،ولی اوردیش ۰۷ میلیون براش پول گرفتی،،در حق برادر خودت خیانت کردی
حالا مهدی حسن زاده باید بره دنبال تیم بگرده
اگه از لحاظ فنی و اخلاقی خوب بوده این ۳ سال کجا بازی میکرده؟
تو مربی نیستی،اصول مربیگری و زیر پا گذاشتی وقتی علی مروتی توی تمرین به همتون فحش داد و رفت و دوباره برگشت عیار کارت اونجا مشخص شد که اینکاره نیستی
انشالله مدیر عامل عوض بشه ببینم شما تو ساوه میزارن بمونی،،؟

ناشناس سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

راست میگن اقای حسن زاده همرو بومی کن بلکه دوباره پشت تیمو مثل ۳ سال پیش خالی کنن نیان که تیم اوت بشه
یا مثل بعضی بازیکنای بومی سال قبل سن ایچ جلوی امیدیه بزارن تو کار تیم و ۷ تا بخورن که اخر فصل حسرت همون تفاضل و بخورن
بازیکنای بومی ساوه البته به غیر از چنتاشون تعصب دارن تو این چند سال اخیر نشون دادن خیلی حاشیه دارن و اصلا قابل اعتماد نیستن

نام ... سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

اقای قمی چیه منافعت رو تو خطر دیدی اومدی توهم زدی اگ بومی و غیر بومی منسوخ شده شما خودتون چرا نمیزارید تیماتون غیر بومی بش همش میگید ۷۰درصد بومی اخ اقای حسن زاده کدوم بازیکن بومی رو بازی داد مروتی رو هم باز داد از ترس این بود کتک نخور فش نشنوه وگرنه اونم بازی نمیداد بعدم برو تاریخ مطالعه کن ببین قدمت ساوه چقدر قم چقدر حضرت معصومه نبود شما هیچی نبودین پول مارو میگیرید در کمال پرویی ب مردم ما توهین میکنید

نام ... سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

ن اقای حسن زاده تیم رو قمی کن یهو برن کسی نمونه بعدم ما ام احمد اسماعیل پور رو داریم ک هم افتخارات رو کسب کرده

نام ... سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰

سلام اقای حسن زاده و قمی های محترم اون سالی که ساوه افتاد تمام تیم به غیر از ۲ نفر همه غیر بومی بودند سندش موجود

نام ... سه شنبه , ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴

خیلی جالب اقای حسن زاده به فکر منافع خودش و قمی هاست

بینام چهارشنبه , ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲:۳۴

حسن زاده مربی خیلی خوبی هست شماهابرید خودتان را اصلاح کنید

نام ... چهارشنبه , ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۴:۲۹

کادر فنی تیم وقتی مهره ی غیر بومی به تیم تزریق می کنه باید ۲ الی ۳ درجه سطح بازیشون بالاتر باشه نه که هم سطح یا پایین تر باشن چون بودجه برای فوتسالیست های ساوجی در درجه ی اول

نام ... پنجشنبه , ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

مااون مو.قع توساوه برزیلی داشتیم قم فوتبال میدونست چیه