کد خبر : 98217
تاریخ انتشار : جمعه 30 تیر 1396 - 14:58
-

کفاشیان: کشورها برای رفع تکلیف به جام‌باشگاه‌ها نیامده‌اند، آنها قهرمانی می‌خواهند/قبلاً برزیلی‌ها بازیکنان خارجی تیم‌های آسیایی بودند، حالا ایرانی‌ها

کفاشیان: کشورها برای رفع تکلیف به جام‌باشگاه‌ها نیامده‌اند، آنها قهرمانی می‌خواهند/قبلاً برزیلی‌ها بازیکنان خارجی تیم‌های آسیایی بودند، حالا ایرانی‌ها

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی کفاشیان درمورد آخرین وضعیت برگزاری  فوتسال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا در ویتنام گفت: این هشتمین دوره جام باشگاه‌هاست که در حال برگزاری است. این جام ۸ سال پیش قرار بود با ۱۰کشور برگزار شود اما ۹ کشور حضور پیدا کردند و امسال با توجه به درخواست‌های زیادی که در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی کفاشیان درمورد آخرین وضعیت برگزاری  فوتسال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا در ویتنام گفت: این هشتمین دوره جام باشگاه‌هاست که در حال برگزاری است. این جام ۸ سال پیش قرار بود با ۱۰کشور برگزار شود اما ۹ کشور حضور پیدا کردند و امسال با توجه به درخواست‌های زیادی که در آسیا وجود داشت در حال حاضر این مسابقات به ۱۴ تیم افزایش یافته و در حال برگزاری است.

وی در ادامه گفت: همانطور که می‌دانید تمام کشورها در این مسابقات برای قهرمانی آمده‌اند و نه برای رفع تکلیف و با برنامه‌ریزی کاملی وارد این مسابقات شدند و سطح مسابقات بسیار بالا است و به شکلی است که AFC تصمیم گرفته باشگاه‌ها را به سمت حرفه‌ای شدن سوق داده و این از اهمیت فوتسال است.

رئیس کمیته فوتسال آسیا گفت: در سال‌های قبل به دلیل اینکه متقاضی کم بود AFC به این مسابقات اهمیت نمی‌داد اما الان می‌بینیم که علاقه‌مندان زیادی فوتسال توانسته در کشورها جذب کند. مثلا در جوانان ما شاهد حضور ۲۱ کشور بودیم و در جام باشگاه‌ها روز به روز درخواست‌ها بیشتر می‌شود و این بود که AFC بودجه بسیار قوی برای فوتسال پیش‌بینی کرده است و این بودجه نسبت به چند سال قبل حدود  ۴ برابر شده و امیدوارم ما هم بتوانیم با همین روند ادامه دهیم  چه در آسیا و چه در ایران قدم‌های خوبی برای توسعه فوتسال برداریم.

وی درپاسخ به سوالی در مورد اینکه اکثر بازیکنان و مربیان مدعی هستند که جام باشگاه‌ها از کیفیت بهتری نسبت به جام ملت‌ها برخوردار است و به دلیل اینکه در جام باشگاه‌ها تیم‌ها می‌توانند از بازیکنان خارجی استفاده کنند گفت: این موضوع درست است. باشگاه‌ها انگیزه خوبی دارند و خوب در حال سرمایه‌گذاری هستند و خود AFC  به این نتیجه رسیده که اسپانسری برای باشگاه‌ها در نظر بگیرد که هم می‌تواند تبلیغات و هم درآمدزایی برای باشگاه‌ها باشد. AFC دوست دارد باشگاه‌ها به سمت حرفه‌ای پیش بروند.

 کفاشیان گفت: امروز شاهد آن هستیم که هیچ محدودیتی برای باشگاه‌ها از نظر جذب بازیکنان خارجی وجود ندارد و از همه مهمتر خوشحال هستم که قبلاً اکثر تیم‌ها از بازیکنان برزیلی استفاده می‌کردند اما امروز شاهد هستیم که اکثر بازیکنان خارجی تیم‌ها ایرانی هستند و باعث خوشحالی و افتخار هر ایرانی است.

وی افزود: امروز شاهد این هستیم که یکسری از کشورها که اصلا در فوتسال حضور نداشتند به این حوزه وارد شده‌اند و به خوبی توانسته‌اند در باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و با جذب بازیکنان خارجی حرفه‌ای قدم‌های خوبی در فوتسال برداشته‌اند. که قطعا این موضوع در آینده می تواند باعث پیشرفت فوتسال شود.

کفاشیان گفت: نکته جالبی که در کشورها اتفاق افتاده که اکثر این کشورها در حال برگزاری لیگ در کشورشان هستند. ما حدود ۱۰ لیگ در کشورهای آسیایی  در حال حاضر داریم و کشورها به این نتیجه رسیدند که به صورت تک تیمی نمی‌توانند در فوتسال پیشرفت کنند.

وی در پاسخ به سوالی که کشورهای مثل ویتنام، ایران،‌ژاپن و.. که از بهترین‌های فوتسال آسیا هستند چرا باید یک سهمیه در جام باشگاهها  داشته باشند گفت:  ما نباید فراموش کنیم در توسعه فوتسال در سطح آسیا هستیم. همه به خوبی می دانند ایران و ژاپن و …  در سطح آسیا و یا جهان خوب هستند اما بقیه هنوز  قدم‌های اول را برداشته‌اند و AFC باید مطمئن باشد که تیم‌ها و لیگ‌ها در آسیا در حال سرمایه‌گذاری و فعالیت هستند و به سمت حرفه‌ ای شدن بروند. مثل فوتبال بعضی از کشورها ۴ تیم دارند و بعضی ۳ یا دو تیم و یا بعضی اصلا. اما هنوز ما نتوانسته‌ایم به آن سمت برویم اما با قدمهای بعدی که برای حرفه‌ای شدن برمی‌داریم. اگر AFC تشخیص دهد که در کشوری دو باشگاه حرفه‌ای وحود دارد و یک کشور نگاهی به فوتسال ندارد قطعاً به آن کشورهایی که فعالیت‌های حرفه‌ای بیشتری دارند سهمیه بیشتری می‌دهد.

وی در پایان درمورد سطح بازی گیتی‌پسند و وضعیت این تیم گفت: به نظر من باشگاه گیتی‌ پسند یکی از باشگاه‌های قدیمی کشور است و در فوتسال به خوبی سرمایه‌گذاری کرده و مدیریت خوب ورزشی دارد. همانطور که می‌بینیم در این مسابقات هم از هیات کاملا ورزشی و تیم خوبی اعزام نموده و خوشحالم که این باشگاه روز به روز در حال توسعه است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.