کد خبر : 99176
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1396 - 10:13
-

تاریخچه جام باشگاه های آسیا

تاریخچه جام باشگاه های آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، امروز از ساعت ۱۶:۳۰ دو تیم چونبوری تایلند و گیتی پسند ایران در هو چی مین ویتنام به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف قهرمان هشتمین دوره این رقابت ها مشخص شود. سال ۲۰۱۰ این رقابت ها در ایران شهر اصفهان به میزبانی سالن پیروز برگزار شد تا فولاد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، امروز از ساعت ۱۶:۳۰ دو تیم چونبوری تایلند و گیتی پسند ایران در هو چی مین ویتنام به مصاف هم خواهند رفت تا تکلیف قهرمان هشتمین دوره این رقابت ها مشخص شود.
سال ۲۰۱۰ این رقابت ها در ایران شهر اصفهان به میزبانی سالن پیروز برگزار شد تا فولاد ماهان اصفهان با غلبه بر السد قطر اولین قهرمانی این دوره از مسابقات را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.
این رقابت ها در دو گروه ۵ تیمی برگزار می شد که با حکم فیفا نماینده عراق از شرکت در این مسابقات محروم شد تا یکی از گروه ها به ۴ تیم تقلیل یابد.
همچنین ناگویا ژاپن با پیروزی مقابل تای پرت تایلند مقام سوم این مسابقات را کسب نماید.
سال ۲۰۱۱ میزبانی این مسابقات به کشور قطر و شهر دوحه رسید تا ۸ تیم برتر آسیا در سالن الریان مین هال به مصاف همدیگر بروند. در این دوره از رقابت ها شهید منصوری قرچک نماینده کشورمان در این مسابقات بود.
این رقابت ها در دو گروه چهار تیمی به مصاف هم رفتند که شهید منصوری با سه برد و با اقتدار به عنوان صدرنشین به مرحله دوم بازی ها صعود کرد.شهید منصوری در فینال بازی ها برابر ناگویا به نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد تا عنوان نائب قهرمانی این مسابقات را کسب کند.
الصداقت لبنان نیز در ضربات پنالتی الریان قطر را شکست داد تا در جایگاه سوم قرار بگیرد.
احمد اسماعیل پور از شهید منصوری قرچک بعنوان بهترین بازیکن مسابقات و علی اصغر حسن زاده از الریان قطر با ۱۰ گل بعنوان آقای گل انتخاب شوند.
سال ۲۰۱۲ کشور کویت، شهر کویت سالن سالن الیارموک میزبان بازی ها بود تا مانند سال ۲۰۱۱ در دو گروه ۴ تیمی شاهد رقابت تیم ها باشیم. گیتی پسند ایران نماینده کشورمان توانست با اقتدار پس از یکسال وقفه دوباره کاپ قهرمانی را به ایران بیاورد.
گیتی پسند در فینال با نتیجه ۲ بر یک تیم آردوس تاشکند را شکست داد و ناگویا ژاپن در بازی رده بندی از سد الریان قطر گذشت تا پرونده این دوره از رقابت ها نیز بسته شود.
سال ۲۰۱۳، شهر ناگویا ژاپن و سالن اوشن ارنا میزبان ۸ قدرت برتر قاره کهن بود. گیتی پسند برای دومین سال پیاپی نماینده کشورمان در این بازی ها بود. گیتی پسند مانند سال ۲۰۱۲ دوباره به فینال رقابت ها رسید تا برابر چونبوری تایلند صف آرایی کند که در نهایت این دیدار با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید تا ضربات پنالتی اشک را در چشمان ایرانی ها و خنده را بر لبان تایلندی ها بنشاند تا روند قهرمانی یکسال در میان ایران در این بازی ها حفظ شود. ناگویای میزبان نیز با پیروزی ۶ بر ۴ مقابل شنزن چین عنوان سومی بازی ها را کسب کرد.
سال ۲۰۱۴، کشور چین میزبان جام باشگاه های آسیا شد. دبیری تبریز نماینده کشورمان در این دوره از رقابت ها بود که این تیم با شکست مقابل ناگویا در مرحله نیمه نهایی اولین تیم ایرانی که به فینال رقابت ها نتوانست صعود کند لقب گرفت.
ناگویا با پیروزی ۵ بر ۴ مقابل چونبوری تایلند دومین قهرمانی خود در این بازی ها را جشن گرفت. دبیری تبریز نیز با پیروزی در مقابل میزبان رقابت ها ( شنزن) عنوان سومی را کسب نمود.
سال ۲۰۱۵ میزبانی دوباره به ایران و اصفهان آمد تا سالن نقش جهان اصفهان میزبان جام باشگاه های آسیا شود. این دوره از رقابت ها با ۱۲ تیم پیگیری شد که تیم ها در ۴ گروه ۳ تیمی مقابل هم قرار گرفتند. شمسایی و شاگردانش مصمم بر حفظ کاپ قهرمانی در ایران بودند.
تاسیسات در فینال رقابت ها به مصاف القادسیه کویت که در گروه یک بازی ها نیز همگروه بودند، رفت و مانند بازی گروهی این تیم را شکست داد تا قهرمان این بازی ها دوباره تیمی از ایران باشد. در بازی رده بندی نیز تای سون نام از سد نفت الوسط عراق گذشت.
سال ۲۰۱۶ کشور تایلند میزبان رقابت ها بود.این دوره نیز مانند دوره قبلی با ۱۲ تیم برگزار شد که تاسیسات دریایی ایران نماینده کشورمان در این بازی ها بود. ایران برای اولین بار در بین ۴ تیم برتر قاره کهن نماینده نداشت.ناگویا ژاپن با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل نفت الوسط عراق که قدرت بهادری و فرهاد توکلی دو ملی پوش ایرانی را در اختیار داشت قهرمان شد تا با سه قهرمانی تاریخ ساز شود و فاصله خود را با تیم های دیگر افزایش دهد.چونبوری تایلند نیز با پیروز ۶ بر یک مقابل دیبالحیسن امارات عنوان سومی را کسب نمود.
سال ۲۰۱۷ ویتنام، شهر هو شی مین میزبان گیتی پسندی ها و ۱۳ تیم دیگر این رقابت ها می باشد. این بازی ها برای اولین بار با ۱۴ تیم برگزار می شود که گیتی پسند نماینده ایران در گروه سوم این رقابت ها حضور داشت. شاگردان افضل با حذف رقبایش فینالیست بازی ها شد تا امروز از ساعت ۱۶:۳۰ بیرابر چونبوری تایلند به میدان برود تا هم بتواند انتقام شکست سال ۲۰۱۳ را از این تیم بگیرد و یک گام دیگر به ناگویا که در این دوره از رقابت ها غائب بود نزدیک تر شود.از ساعت ۱۳:۳۰ نیز دو تیم تای سون نام ویتنام و الریان قطر برای کسب عنوان سومی به مصاف هم خواهند رفت.
نمایندگان ایران از هفت دوره قبلی جام باشگاه های آسیا موفق شده اند ۳ دوره عنوان قهرمانی، ۲ نائب قهرمانی و یک عنوان سومی را کسب کنند.ژاپنی ها نیز با ۳ قهرمانی و ۳ مقام سومی در تعقیب ایران هستند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.