کد خبر : 101361
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 شهریور 1396 - 11:13
-

صانعی:سطح المپیک از مسابقات جهانی هم بالاتر است/با دیدن جوان ها انرژی می گیرم/این امکان نیست که برای ۴۰۰ نفر لباس تهیه کنیم/به اطرافیان تیم می گویم از بازیکنان زیر ۱۸ سال زیاد عکس بگیرید چون در این تیم ستاره زیاد است

صانعی:سطح المپیک از مسابقات جهانی هم بالاتر است/با دیدن جوان ها انرژی می گیرم/این امکان نیست که برای ۴۰۰ نفر لباس تهیه کنیم/به اطرافیان تیم می گویم از بازیکنان زیر ۱۸ سال زیاد عکس بگیرید چون در این تیم ستاره زیاد است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی به شرایط تیم فوتسال جوانان ایران و برگزاری اردوهای تدارکاتی و شناسایی استعدادها پرداخت و تاکید کرد نسل زیر ۱۸ سال فوتسال ایران ستاره های زیادی دارد که می تواند این رشته را تا ۱۰ سال بیمه کند. صانعی همچنین به توضیح درباره مشکلات البسه در اردوهای این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی به شرایط تیم فوتسال جوانان ایران و برگزاری اردوهای تدارکاتی و شناسایی استعدادها پرداخت و تاکید کرد نسل زیر ۱۸ سال فوتسال ایران ستاره های زیادی دارد که می تواند این رشته را تا ۱۰ سال بیمه کند. صانعی همچنین به توضیح درباره مشکلات البسه در اردوهای این تیم اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم به هر بازیکن از الان یک لباس بدهیم باید یک تولیدی لباس کنار کمپ تیم های ملی بزنیم!

مشروح گفتگو با علی صانعی که بی سر و صدا به شناسایی استعدادهای جوان فوتسال ایران مشغول است تا این تیم را روانه مسابقات المپیک کند، در ذیل می آید:

* آقای صانعی! تاکنون چند دوره اردوی تیم جوانان برگزار شده است و برنامه کلی شما برای این تیم چیست؟

– علی صانعی: در برنامه کلی ما حدود ۴۰۰ بازیکن باید در اردوی تیم جوانان حاضر شوند تا آنها را از نزدیک ببینیم. تاکنون سه اردو داشته ایم و اردوی بعدی هفته آینده برگزار می شود. در هر اردو ۴۰ نفر حضور دارند و در پایان هفته چهارم، ۱۶۰ نفر ارزیابی خواهند شد که از این تعداد، ۳۵ نفر انتخاب می شوند. بعد از آن استراحت ۱۵ روزه داریم چون تیم ملی هم باید در مسابقات آسیایی داخل سالن شرکت کند. به این ترتیب، مرحله بعدی اردوها دهم مهرماه شروع می شود. در این مرحله، استعدادیابهای استانی از استان خودشان ۵ نفر بازیکن جوان برتر را به ما معرفی می کنند که در مجموع ۱۶۰ بازیکن دیگر را در مهر و آبان ارزیابی می کنیم.

* ۱۶۰ نفری که تا هفته آینده ارزیابی می شوند، از کجا به شما معرفی شده اند؟

– این ۱۶۰ نفر را در لیگ برتر و دسته اول جوانان، لیگ برتر و دسته اول نوجوانان، لیگ مناطق و مسابقات دانش آموزی زیر نظر گرفتیم و به تیم ملی دعوت کردیم. آنقدر این موضوع برایمان اهمیت داشت که کل کادر فنی تمام این لیگ ها را از نزدیک مشاهده کرد. ما در سراسر ایران به جستجوی بازیکنان پرداختیم و هر کدام از اعضای کادر فنی به ۶ شهر سفر داشت. به هر حال این کار ارزشش را داشت چون بازیکنان خوبی پیدا کرده ایم.

* در نهایت و بعد از ارزیابی ۴۰۰ بازیکن، چند نفر را به عنوان اعضای نهایی انتخاب خواهید کرد و چه برنامه هایی برای آن تیم نهایی دارید؟

– قرار است تا آخر آبانماه ۴۰۰ بازیکن را ارزیابی کنیم. از این تعداد، ۴۰ یا ۵۰ نفر گزینش می شوند و تا پایان سال ۹۶ چند بازی تدارکاتی با کشورهای مختلف برگزار می کنیم. درخواست این بازی ها را به کمیته فوتسال داده ایم و منتظر پاسخ هستیم. بعد از این بازی ها، ۲۵ نفر را به عنوان نفرات نهایی انتخاب می کنیم و در سال ۹۷، کار را با این ۲۵ نفر پیش خواهیم برد.

* حجم این استعدادیابی و اردوهای آماده سازی بسیار بالاست. چطور می توانید در عرض چند ماه ۴۰۰ بازیکن را زیر نظر بگیرید؟

– این کار خیلی سخت است ولی قبلا هم از این کارها کرده ایم. ۱۰ سال پیش زمانی که در تیم امید و جوانان بودم، از این نوع استعدادیابی ها داشتیم. امسال زمان بیشتری داریم و مسابقاتی که قرار است برویم (المپیک جوانان) بسیار مهمتر است. سطح المپیک از مسابقات جهانی هم بالاتر است و فقط تیم های تاپ دنیا در آن حضور دارند. تاجایی که می دانم روسیه با تیم زیر ۱۸ سال خود در چند تورنمنت شرکت کرده است. از این لحاظ از تیم های تاپ دنیا عقب هستیم ولی به هر حال تا الان هم خوب پیش رفته ایم.

* فوتسال رشته ای است که از لحاظ مالی مورد حمایت زیادی قرار نمی گیرد. آیا این مسئله با وجود حجم کاری زیاد باعث دلسردی و دلزدگی شما نمی شود؟

– ما خاک این رشته را خورده ایم. زمانی را به یاد می آورم که در تیم ملی فقط یک دست لباس داشتیم و ۶ ماه در مسابقات مختلف فقط همان یک دست لباس را می پوشیدیم. آن موقع حتی سالن تمرین نداشتیم و مجبور بودیم ۶ صبح، ۱۲ ظهر و ۸ شب تمرین کنیم چون سالن اختصاصی فوتسال نداشتیم. اگر آن شرایط را با الان مقایسه کنیم متوجه می شویم خیلی جلوتر هستیم ولی امیدواریم وضعیت فوتسال بهتر هم بشود. ما باید تلاشمان را دوبرابر کنیم و نگذاریم بازیکنان جوان هم به خاطر این مسائل دلسرد شوند. اگر بخواهیم پا پس بکشیم فایده ای ندارد.

نگاه بازیکنان جوان هم به ماست. هر موقع که با حرارت بیشتری بدون توجه به مشکلات کار کنیم، بازیکنان جوان هم دلگرم می شوند. بالاخره یک روز به فوتسال توجه می شود؛ شاید زمانی که ما دیگر نباشیم به فوتسال توجه شود ولی در هر حال یک بخشی از این کار ما به خاطر عشق به فوتسال است و یک بخش دیگر به خاطر شوق و ذوق بازیکنان جوان. این بازیکنان مرا به وجد می آورند و با دیدن آنها انرژی می گیرم؛ بازیکنانی که از دور افتاده ترین شهرها با عشق و علاقه خودشان را به اردوها می رسانند و باعث می شوند انگیزه ما هم بیشتر شود.

* نداشتن لباس یکدست که حداقلی ترین امکانات مورد نیاز برای یک تیم است، در روزهای گذشته در اردوهای شما خبرساز شد. چرا باید اردوهای آماده سازی و استعدادیابی به این شکل برگزار شود؟

– ما درخواست لباس را داده ایم و لباس تیم جوانان آماده است ولی این امکان نیست که برای هر اردو، به هر بازیکن یک دست لباس بدهیم. اگر اینطور باشد باید کنار کمپ تیم های ملی یک تولیدی لباس بزنیم! ضمن اینکه سایز لباس بازیکنانی که به اردوی تیم دعوت می شوند را نمی دانیم. ما الان در مرحله اولیه شناسایی هستیم آن هم با حضور ۴۰۰ بازیکن. اگر اینطور باشد باید هر هفته ۵۰ دست لباس به بازیکنان بدهیم که در حال حاضر شرایطش فراهم نیست. سال گذشته هم اردوهای استعدادیابی را با کاور برگزار کردیم و به خاطر سرمای هوا، سعی کردیم لباس گرم به بازیکنان بدهیم. الان این امکان نیست که برای ۴۰۰ نفر لباس تهیه کنیم. فدراسیون فوتبال هم که یک تیم ندارد. آنها باید پاسخگوی سایر تیم های ملی در تمام رده های سنی باشند. لباس بازیکنان تیم جوانان زمانی به آنها داده می شود که به ۵۰ نفر پایانی برسیم. اینطور برایمان مقدور است. البته سایر موارد مثل امکانات تغذیه و خوابگاه شرایط بسیار خوبی دارد و مشکلی در این زمینه نیست.

* کار شما در تیم جوانان بی سر و صدا پیش می رود. آیا از بازیکنانی که تاکنون برای تیم جوانان دیده اید، در آینده نفراتی مثل وحید شمسایی ها، محمدرضا حیدریان ها، محمد کشاورزها، علی صانعی ها و غیره در می آید؟

– بگذارید یک موضوع را به شما بگویم. ما قبل از بازی های زیر ۲۰ سال آسیا و زمانی که برای این تیم استعدادیابی می کردیم، برای آن تیم خیلی ستاره نداشتیم ولی تیم زیر ۱۸ سال ما خیلی پربار است.مطمئن باشید تا هفت، هشت سال دیگر بازیکنان خوبی از این تیم خواهید دید. من گاهی به اطرافیان تیم می گویم از بازیکنان زیر ۱۸ سال زیاد عکس بگیرید چون در این تیم ستاره زیاد است. خیلی از این بازیکنان هم از استانهای محروم و شهرهایی هستند که در سطح اول فوتسال نیستند. من به این نسل از فوتسال ایران بسیار امیدوارم و مطمئنم ۱۰ سال فوتسال ایران را بیمه خواهند کرد. البته باید در این زمینه از مربیان پایه هم تشکر کنم. فوتسال به خودی خود محروم و مظلوم است ولی فوتسال پایه بسیار محرومتر و مظلومتر است و جا دارد به مربیانی که در رده سنی پایه فوتسال کار می کنند، خسته نباشید بگویم.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.