کد خبر : 102807
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1396 - 11:57
-

توکلی:قبل از بازی‌ها به ما اعلام شد که ۶۰۰ دلار به همراه ۲۰ سکه پاداش تیم قهرمان است/از زمانی که ناظم‌الشریعه آمده، آرامش خوبی را به تیم‌ملی تزریق کرده است/پس از جام‌جهانی نگرش به تیم‌ملی کمی متفاوت شد

توکلی:قبل از بازی‌ها به ما اعلام شد که ۶۰۰ دلار به همراه ۲۰ سکه پاداش تیم قهرمان است/از زمانی که ناظم‌الشریعه آمده، آرامش خوبی را به تیم‌ملی تزریق کرده است/پس از جام‌جهانی نگرش به تیم‌ملی کمی متفاوت شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرهاد توکلی که اخیرا همراه با تیم‌ملی به عنوان قهرمانی بازی‌های داخل سالن آسیا دست پیدا کرده است، درخصوص قهرمانی ایران در این مسابقات، سطح این رقابت ها، عدم دریافت پاداش کمیته ملی المپیک و … به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید. *تیم‌ملی ایران بازهم توانست به مقام قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرهاد توکلی که اخیرا همراه با تیم‌ملی به عنوان قهرمانی بازی‌های داخل سالن آسیا دست پیدا کرده است، درخصوص قهرمانی ایران در این مسابقات، سطح این رقابت ها، عدم دریافت پاداش کمیته ملی المپیک و … به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

*تیم‌ملی ایران بازهم توانست به مقام قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند و ثابت کند همچنان در آسیا حرف اول را می‌زند.

بعد از جام ملت‌های آسیا که معتبرترین مسابقات در سطح آسیا است، بازی‌های داخل سالن نیز دومین تورنمنت معتبر در آسیا محسوب می‌شود؛ این رقابت‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و در هر چهار دوره قبلی نیز ایران قهرمان شده بود و این دوره از این نظر که سایر تیم‌ها می‌خواستند مقام قهرمانی را از دست ایران خارج کنند، کار را برای ما سخت‌تر کرده بود.

*سطح مسابقات چطور بود؟

تیم‌هایی همچون تایلند، ژاپن و ازبکستان که رقیب ما محسوب می‌شوند، از نظر کیفیتی بسیار خوب بودند، البته ژاپن امسال یک تیم جوان، خوب و با کیفیت را روانه مسابقات کرده بود که قطعا این تیم آینده فوتسال این کشور است. سایر تیم‌ها نیز با نفرات اصلی آمده بودند و سطح مسابقات نیز بسیار بالا بود و خدا را شکر توانستیم تمام تیم‌ها را با قدرت شکست دهیم و به عنوان قهرمانی برسیم.

*شما در این مسابقات چند بار هت تریک هم داشتید.

این مسابقات به صورت المپیکی برگزار شد و آقای گلی و بهترین بازیکن نداشت و حتی به کادر فنی هم مدال و به تیم‌ملی نیز جام قهرمانی ندادند. من و دیگر بازیکنانی که در این رقابت‌ها گلزنی کردیم، یک کار تیمی بود و تمام بازیکنان خوب کار کردند.

*چرا اعضای تیم‌ملی حاضر نشدند، پاداش کمیته ملی المپیک را دریافت کنند؟

قبل از بازی‌ها به ما اعلام شد که ۶۰۰ دلار به همراه ۲۰ سکه پاداش تیم قهرمان است ولی زمانی که قهرمان شدیم، متوجه شدیم که این جوایز برای رشته‌های تیمی نصف می‌شود و پس از صحبتی که بازیکنان با یکدیگر و همچنین کادرفنی داشتند، به این نتیجه رسیدیم که این پاداش را دریافت نکنیم. ما سه روز قبل از آغاز مسابقات به ترکمنستان رفتیم و نزدیک به ۱۵ روز آن‌جا بودیم، در حالی که رشته‌های انفرادی بازی‌های‌شان طی دو یا سه روز تمام می‌شد.

ما بسیار سختی کشیدیم و تنها تیمی از ایران بودیم که به قهرمانی رسیدیم و ۳۰۰ دلار مبلغ قابل توجه و زیبنده بازیکنان فوتسال نیست. اگر برای هر بازی ۱۰۰ دلار هم به ما می‌دادند، مبلغ آن پس از شش بازی بیشتر از ۳۰۰ دلار می‌شد. پس می‌خواهند به تیم بانوان هم که سوم شد هم ۱۰۰ دلار بدهند؟ به نظرم کار خوبی بود که این پاداش را نگرفتیم و همین‌که از نگرفتن پاداش خوشحال شدیم، ارزش آن خیلی بیشتر بود تا این‌که آن پاداش ۳۰۰ دلاری را می‌گرفتیم و ناراحت بودیم.

*تمام اعضای تیم تصمیم‌شان این بود که این پاداش گرفته نشود؟

بعد از جام‌جهانی که آن اتفاق افتاد و پاداش‌های کمی را برای تیم در نظر گرفتند، بازیکنان تیم‌ملی با خود قول و قرار گذاشتند که اگر بازهم این‌‌گونه با ما رفتار شد، پاداش را دریافت نکنیم و نشان دهیم که ما به خاطر این پول‌های بی‌ارزشی که داده می‌شود، بازی نمی‌کنیم. در بازی‌ها داخل سالن آسیا نیز وقتی اعلام شد که مبلغ پاداش ما چقدر است، تمام بازیکنان موافقت کردند که این پاداش را دریافت نکنیم.

*آقای ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم‌ملی تاکنون عملکرد موفقی داشته است و به نظر می‌رسد با حضور او تیم‌ملی با آرامش کار خود را دنبال می‌کند.

از زمانی که ناظم‌الشریعه آمده است، آرامش بسیار خوبی را به تیم‌ملی تزریق کرده و با دوستی که بین مجموعه تیم  به وجود آمده است، توانسته‌ایم بهترین نتایج را کسب کنیم. در زمان حضور او در کادر فنی در بازی‌های داخل سالن آسیایی، مسابقات جام ملت‌های آسیا  و جام جهانی شرکت کرده‌ایم و به مقام هم رسیده‌ایم و این‌ها نشان می‌دهد که او تاثیر مثبتی روی عملکرد تیم‌ملی داشته است. آقای ناظم‌الشریعه با شخصیت بسیار خوب و همچنین آرامشی که در کنار مدیریت قوی‌اش دارد، توانسته به تیم‌ملی نظم بسیار خوبی بدهد. ناگفته نماند که در کنار او یک تیم بسیار خوب و قوی به نام کادر فنی که متشکل از آقای صانعی، هاشم‌زاده، دوران، فراشی و دکتر شیرزاد است نیز قرار دارد که همگی یک کادر بسیار قوی را شکل داده‌اند و به واسطه آن‌ها توانسته‌ایم تا این‌جای کار بهترین نتایج را کسب کنیم.

*باتوجه به مقام سومی جهان، انتظارات از فوتسال ایران بالا رفته است و شاید این توقعات در ادامه کار را برای تیم‌ملی سخت‌تر کند.

بعد از این‌که در جام‌جهانی سوم شدیم و قهرمان بلامنازع آسیا هم هستیم، انتظار از تیم‌ملی فقط کسب عنوان قهرمانی است و همین کار ما را سخت کرده است؛ این توقع را خود بازیکنان و کادرفنی با بازی‌های خوب و نتایجی که به دست‌آورده‌اند، ایجاد کرده‌اند، البته باعث خوشحالی و غرورمان است که مردم تنها انتظار قهرمانی را از ما دارند و امیدوارم تا زمانی که در خدمت تیم‌ملی هستیم، بهترین عملکرد را داشته باشیم و همیشه عنوان قهرمانی را به دست آوریم.

*به نظر شما با توجه به افتخارآفرینی‌هایی که تیم‌ملی داشته است، اکنون چقدر به حمایت مسوولان برای تکرار این عناوین نیاز دارد؟

پس از جام‌جهانی نگرش به تیم‌ملی کمی متفاوت شد و مسوولان توجه بیشتری به تیم داشتند. خدا را شکر شرایط از نظر البسه و اسکان نیز خیلی بهتر شد. همچنین باید از آقای ساکت تشکر کنم که قول داد قبل از اعزام به مسابقات اخیر، پاداش معوقه جام‌جهانی را پرداخت کند که با هر تلاشی هم که بود یکی دو روز پس از اعزام تیم‌ملی این کار را انجام داد. به هر حال مسوولان اگر بخواهند این تیم‌ملی را که واقعا نسل خیلی خوب و طلایی است، برای جام‌جهانی بعدی و همچنین قهرمانی جهان آماده کنند، باید بهترین امکانات را در اختیار بازیکنان بگذارند و بعد هم آن موقع از بازیکنان انتظار بهترین نتیجه را داشته باشند. ما باید بدون دغدغه و کم و کاستی به فکر بازی کردن برای تیم‌ملی باشیم و مسایل جانبی نتواند روی عملکرد و روحیه بازیکنان تاثیر منفی بگذارد.

*زمانی که همراه با تیم نفت عراق بودید در یکی از دیدارهای تیم‌تان به دلیل اعتراض به داوری، با جریمه سنگینی از سوی کمیته انضباطی AFC مواجه شدید که البته پس از اعتراض از میزان جریمه شما کاسته شد. این کمیته هشداری هم به شما داده است که در صورت تکرار مجازات‌های سنگین‌تری برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

من در آن بازی هیچ مشکلی نداشتم و حرکت ناجوانمردانه‌ای هم انجام ندادم و توهینی نداشتم ولی بعد از اتمام بازی به شدت ناراحت بودم و مصاحبه‌ای انجام دادم  و در مورد داوری صحبت‌هایی داشتم.  بعد از آن هم متوجه شدم که کارم اشتباه بود و همین تجربه‌ای شد که دیگر در عصبانیت مصاحبه نکنم . در مورد کاهش جریمه هم باید تشکر ویژ‌ه‌ای از آقایان تارقلی‌زاده و سعید داشته باشم که با پیگیری‌های‌شان از طریق کمیته استیناف، باعث کاهش مبلغ جریمه شدند. خیلی کم پیش می‌آید که عصبانی شوم و امیدوارم در آینده دیگر این اتفاق برای من نیفتد.

منبع:ایسنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.