کد خبر : 102810
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 مهر 1396 - 12:43
-

ناظم الشریعه:در جریان محرومیت سنگ سفیدی بودیم/ شجری اولین بازیکنی است که به اردوی بعد دعوت می شود

ناظم الشریعه:در جریان محرومیت سنگ سفیدی بودیم/ شجری اولین بازیکنی است که به اردوی بعد دعوت می شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم الشریعه به ارزیابی عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات داخل سالن آسیا و قهرمانی در این رقابتها پرداخت و درباره دعوت از بازیکن محروم توضیحاتی ارائه کرد: ملی پوشان یک «الف» هم جا نمی اندازند باتوجه به اینکه مسابقات لیگ پرفشار برگزار می شد، نمی توانستیم تمرین

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سیدمحمد ناظم الشریعه به ارزیابی عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات داخل سالن آسیا و قهرمانی در این رقابتها پرداخت و درباره دعوت از بازیکن محروم توضیحاتی ارائه کرد:

ملی پوشان یک «الف» هم جا نمی اندازند
باتوجه به اینکه مسابقات لیگ پرفشار برگزار می شد، نمی توانستیم تمرین زیادی با ملی پوشان داشته باشیم. چند بازیکن جوان هم به تیم اضافه شده بود و فرصت زیادی برای دست‌کاری در ترکیب تیم نداشتیم. با این حال بازیکنان ایران تمرکز فوق العاده ای دارند. آنها هر چیزی را که می گوییم، بدون جا انداختن حتی یک «الف» در زمین پیاده می کنند. شاید گاهی عدم آمادگی مشکلاتی ایجاد می کرد ولی اکثر مشکلات ما با آنالیز خوب حریفان حل می شد. تاکتیک پذیری بازیکنان تیم ملی ایران بالا رفته است و آنها دقیقا می دانند که در زمین چه می خواهند. ما روی محمد شجری و محمدرضا سنگ سفیدی هم حساب کرده بودیم ولی بعد از اتفاقاتی که افتاد، مجبور شدیم دست به تغییراتی بزنیم.

مربی تایلند به ایران توهین کرده بود
بازی با تایلند سخت ترین بازی ما بود آنهم به خاطر مسائل حاشیه ای که قبل از بازی ایجاد شده بود. کمک مربی تایلند، سرمربی تیم چونبوری در مسابقات جام باشگاه ها بود که موفق شده بود گیتی پسند را شکست بدهد. این مربی بعد از همان مسابقه، به ایران توهین کرده بود. بازیکنان روی این توهین حساس و هم قسم شدند تایلند را شکست بدهند. تایلند تیم خیلی خوبی بود ولی زمانی که ۳ بر ۲ جلو افتادیم، تمرکزش را از دست داد و به یکباره از هم فرو پاشید.

به ازبکستان مجال ندادیم
با تیم ازبکستان در فینال بازی کردیم. این تیم از دقیقه یک پاور پلی کرد که واقعا شوخی نیست. آنها در بازی قبل با ژاپن، تیم حریف را سورپرایز کرده بودند ولی مقابل ما موفق نشدند راه به جایی ببرند. ازبکستانی ها در ضربات ایستگاهی و کرنر هم استاد هستند ولی مجالی به آنها ندادیم.

کاملا در جریان محرومیت سنگ سفیدی بودیم
برخلاف صحبتهایی که مطرح شده بود، کاملا در جریان محرومیت دو جلسه ای محمدرضا سنگ سفیدی بودیم. می خواستیم محرومیت این بازیکن، در همین تورنمنت که بازی های آسانی داشتیم از بین برود. بر همین اساس از فدراسیون فوتبال خواستیم با نامه نگاری با AFC، آنها را در جریان بگذارند که بازی نکردن و رفع محرومیت سنگ سفیدی لحاظ شود. من نفر به نفر بازیکنان تیم ملی را زیر نظر دارم و معتقدم بهترین زمان برای تمام شدن محرومیت سنگ سفیدی همین مسابقات بود.

بازیکن شماره ۷ تایلند باید زودتر اخراج می شد
درباره اینکه سنگ سفیدی با اخراج شدنش در مسابقات باعث لطمه زدن به تیم ملی می شود باید بگویم مطمئنا آنچه که باید به بازیکنان بگوییم را می گوییم. سنگ سفیدی مدتی زیر فشار بود. او بازیکن جوانی است که گاهی اوقات زیر فشار قرار می گیرد و اخراج می شود. البته در بازی با تایلند، بازیکن شماره ۷ این تیم باید ۱۰ دقیقه قبل از تصمیم داور، از زمین اخراج می شد چون پای حسین طیبی را لگد کرد.

شخصیت تیم ملی متفاوت از قبل است
مهمترین نکته تیم ملی این است که بازیکنان فهمیده اند شخصیت تیم متفاوت از قبل است. مسئولان هم باید کمک کنند و این شخصیت را بالاتر بگذارند. برزیل همشه برزیل است چون صرفنظر از هرکسی که در این تیم بازی می کند و یا فردی که سرمربی است، دارای یک شخصیت شده است. گاهی اوقات هم اتفاق می افتد که برزیل در تورنمنتها حذف شود مثل جام جهانی کلمبیا ولی نتیجه همیشه شخصیت نمی آورد.

با احترام پاداش قهرمانی را نگرفتیم
نگرفتن پاداش تیم ملی بعد از قهرمانی در بازی های داخل سالن، یک تصمیم دسته جمعی بود. وزیر ورزش قبل از شروع مسابقات گفت که طلای فوتسال برای ما مهم است. البته شنیده ام که این میزان پاداش مصوبه بوده است. ما هم تافته جدا بافته نیستیم ولی قرار نیست شخصیت تیم ملی خرد شود. ملاک این مصوبه چه بوده است. من کاری به مسئولان ندارم. آنها هم مقصر نیستند ولی باید این مصوبه پاداش ها تغییر کند. ما با احترام این پاداش را نگرفتیم.

شجری اولین بازیکنی است که دعوت می شود
برای بازیکنانم احترام قائلم و آنها را مثل پسران خودم می دانم. هرچند گاهی در تمرینات عصبانی می شوم و سر بازیکنان داد می زنم ولی بیرون از زمین همه با هم رفیق هستیم. به عنوان مثال محمد شجری در این بازی ها مصدوم شد. پزشک هم گفته بود نمی تواند بازی کند ولی خود محمد علاقه داشت برای تیم ملی به میدان برود. او حتی تمرینات جداگانه ای انجام می داد تا زودتر به شرایط مسابقه برگردد. این مسائل و یکدلی ها در تیم ما وجود دارد. حالا هم می گویم محمد شجری اولین بازیکنی است که به اردوی بعدی تیم ملی دعوت می شود چون در همین تیم ملی مصدوم شد.

زمان آغاز اردوی بعدی تیم ملی
ما باید خودمان را برای مرحله مقدماتی جام ملتهای آسیا که در تبریز برگزار می شود آماده کنیم. اردوی ما از ۱۹ مهرماه تشکیل می شود و یک جلسه در تهران تمرین می کنیم. سپس به تبریز می رویم و آماده بازی با تاجیکستان و افغانستان می شویم.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ايراني دوشنبه , ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷

باعث افتخارید..