کد خبر : 33737
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 مهر 1396 - 11:05
-

بازخوانی یک مصاحبه تاریخی/در همچنان بر روی همان پاشنه می چرخد!

بازخوانی یک مصاحبه تاریخی/در همچنان بر روی همان پاشنه می چرخد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، گویا تکرار اتفاقات در ورزش و فوتسال ایران امری طبیعی است. اینکه تیم هایی بروند و با حداقل امکانات موفق به کسب نتایج مورد نظر نشوند. پس از حذف پرسر و صدای تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۲  سه تن از بازیکنان اصلی این تیم مصاحبه مفصلی داشتند و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، گویا تکرار اتفاقات در ورزش و فوتسال ایران امری طبیعی است. اینکه تیم هایی بروند و با حداقل امکانات موفق به کسب نتایج مورد نظر نشوند. پس از حذف پرسر و صدای تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۲  سه تن از بازیکنان اصلی این تیم مصاحبه مفصلی داشتند و از موانع برای موفقیت گفتند.
بازخوانی این مصاحبه خالی از لطف نیست این درحالی است که خیلی از مشکلات مذکور همچنان در فوتسال ما خود نمایی می کند. قضاوت با شما!

مصطفی نظری ، محمد کشاورز و محمد طاهری بازیکنان با سابقه تیم ملی بودند که در گفت‌وگو به طرح حواشی موجود در سال‌های اخیر فوتسال پرداختند و خواستار ریشه یابی و برطرف کردن این مسائل شدند.

در زیر گفت وگوی کامل با این سه ملی‌پوش را می خوانید:

* فقط مردم حامی ما بودند

 در حالی که همه کارشناسان معتقد بودند می‌توانستیم مراکش و پاناما را با اختلاف گل زیاد ببریم اما با حداقل گل به پیروزی رسیدیم. چه اتفاقی رخ داد که چنین پیروزی نزدیکی رقم خورد؟

طاهری: ابتدا از مردم عذرخواهی می‌کنم. فقط مردم بودند که در این مدت حامی تیم ملی بودند. هیچ حمایتی از تیم نشده بود و تیم ملی آن روحیه‌ای که باید برای حضور در جام جهانی را داشته باشد، نداشت. اما شکست برابر کلمبیا باعث شرمندگی مقابل مردم شد. نمی‌خواهم توجیه کنم اما در این مسابقات با مشکلاتی روبرو بودیم. ما در تمام بازی‌ها تیم سرتری بودیم. در بازی برابر کلمبیا ۶۹ درصد توپ و میدان را در اختیار داشتیم اما در مجموع بدشانسی آوردیم. بازیکنان سعی و تلاش خود را کردند اما روز‌مان نبود. مشکلاتی داشتیم و کارشناسان باید این مسائل را ریشه یابی کنند که از کجا نشات می‌گیرد. چرا باید بازی به بازی افت کنیم. مگر بازیکنان همان نفراتی نبودند که در نیمه دوم برابر اسپانیا این تیم را ذلیل کرده بودند. چرا این گونه می‌شود که بازی برابر پاناما و مراکش را با اختلاف یک گل می‌بریم. اگر مشکل از بازیکنان بود که در دیدار اول نیز نمی‌توانستند نتیجه بگیرند. امیدوارم کارشناسان با خرد جمعی به نتیجه مثبتی برسند تا فوتسال از این که هست، بدتر نشود و بتواند به روزهای خوب خود برگردد.

* مشکلات‌مان قبل از سفر شروع شد

محمد کشاورز به عنوان کاپیتان تیم ملی در این دوره از مسابقات حضور داشت و سومین حضور خود را تجربه می‌کرد. درباره مشکلات به وجود آمده در تایلند کمی صحبت کنید.

کشاورز: مشکلات ما از قبل از سفر شروع شد. یکی از مشکلات ما درگیری‌های اهالی فوتسال بود. من در خبرها خواندم که برخی دوستان می‌گفتند تیم باید قهرمان جهان شود. من یک سؤال دارم. چرا باید ایران قهرمان شود. چه چیزی داریم. از تیمی که نمی‌تواند یک اردو برگزار کند، چه انتظاری داریم. تیم گواتمالا در مالزی اردو زده و بازی دوستانه دارد. اسپانیا که از لحاظ قدرت برترین تیم جهان است،‌ ۱۰ روز زودتر اردو می‌زند. همه اردو می‌زنند اما ما در برگزاری یک اردوی داخلی مانده‌ایم. تیم می‌خواهد به مسابقات جهانی برود اما در برگزاری چند بازی دوستانه مانده است. اینها مشکلات قبل از سفر بود. در تایلند نیز با مشکلاتی روبرو بودیم. همین جا اعلام می‌کنم تمام بازیکنان تیم ملی نه دنبال مسائل مالی هستند و نه به آن فکر می‌کنند اما به هر حال حق و حقوق بازیکنان باید داده شود. بازیکنان فوتبال ما چند وقت پیش کره جنوبی را شکست دادند. با یک عزم ملی چنین افتخاری رقم خورد. همه از آنها حمایت کردند اما خدا شاهد است، چه کسی از فوتسال حمایت کرد؟ یک مقدار مسئولان کلاه خود را قاضی کنند. متاسفانه هم اکنون بازیکنان سیبل شده‌اند. در خیابان زمانی که مردم با ما روبرو می شوند یک تیکه‌ای به ما می‌اندازند. مردم رنجیده خاطر شده‌اند. باید مسئولان بنشینند و ببینند چه کارهایی برای تیم ملی انجام داده‌اند.

مشکلات تیم ملی پیش از جام جهانی هم بوده است. چرا این مسائل برطرف نشد؟

کشاورز: من اسم کسی را نمی‌آورم. اما کسانی که درباره فوتسال مسئول هستند، باید شرایط پیرامونی تیم را مساعد کنند. وظیفه بازیکن این نیست که دنبال چیزی برود باید فقط تمرین کند. کسانی که در مقابل بازیکنان مسئول هستند باید از تیم حمایت کرده و آنها را تامین کنند. حق بازیکنان است که حمایت شوند. قبل از جام جهانی دائم در تمرین بودیم و یک نفر پیدا نمی‌شد بگوید حال‌تان چطور است. در جام جهانی هم با مشکلات مربوط به این میدان بزرگ روبرو بودیم. با تمام این شرایط بازیکنان عملکرد خوبی در جام جهانی داشتند. نمی‌خواهم بی‌مورد دفاع کنم، اما سخت‌ترین روز برای یک گلر روزی است که یک توپ به سمت او نیاید. باید منطقی صحبت کرد. روزی که توپ به سمت دروازه نمی‌آید دفاع و دروازه‌بان سرد می‌شوند و واقعا یکی از روزهای سخت است. با این حال اعلام می‌کنم در یک شکست همه مقصر هستند. از من بازیکن گرفته تا مدیر و مربی.

* فقط بازیکنان می خواستند به جمع ۴ تیم برویم

گفتید بازی به بازی تیم ملی با افت روبرو می‌شد. این مسئله از لحاظ بدنسازی بود یا مسائل دیگر؟

نظری: از لحاظ فنی و بدنی هیچ مشکلی نداشتیم. ۴۰ دقیقه روی دروازه تیم‌ها کوبیدیم. اگر گریه بازیکنان را پس از شکست می‌دیدید متوجه می‌شدید با چه غیرتی بازی می‌کنند. همه آمده بودیم که جزو ۴ تیم قرار بگیریم اما انگار فقط ما (بازیکنان)می‌خواستیم. هیچ کس دیگری چنین موضوعی را نمی‌خواست. حداقل در حرف هم چنین صحبتی نکردند. مشکلات ما از زمانی شروع شد که باشگاه‌ها از لیگ برتر انصراف دادند. غیاثی مربی ما حرف زیبایی زد و به من گفت ۶ ماه طول می کشد تا روحیه بازیکن را درست کنیم. بازیکنی که در گذشته مبلغ خوبی دریافت می‌کرد و حالا دستمزدش کاهش پیدا کرده، نه اینکه بازیکنان بخواهند به پول فکر کنند بلکه باشگاه‌ها قبلا امکانات و شرایط خوبی داشتند که حالا دیگر این این امکانات را در لیگ نداریم.

* نظری: بچه ام عمرا باور کند بهترین دروازه بان جهان بوده ام

نظری: بعد از این مشکلات می‌رسیم به جام جهانی. همانطور که محمد (کشاورز) گفت ما حتی یک اردوی کیش هم نداشتیم. یعنی فدراسیون پول اردوی کیش هم برای فوتسال ندارد؟ صبح تا شب باید در کمپ تیم‌های ملی تمرین کنیم؟ بازیکنی که یک ماه، دو ماه از خانواده خود دور است، آیا زمانی که می‌خواهد به مسابقات برود نباید یک مقدار به آنها پول بدهند و بگویند به خانواده خود برسید و زمانی که دور از خانواده است فکر و خیالی نکند؟ آیا از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار کرده‌اند؟ محمد کشاورز بهترین بازیکن آسیا شد اما یک تقدیر و تشکر خالی هم نکردند. من در سال ۲۰۱۰ بهترین دروازه‌بان جهان شدم و تا آخر عمرم آن را روی پیشانی خود خواهم زد و افتخار می‌کنم. بنده هیچ چیزی از فدراسیون فوتبال و شخص دیگری که به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شدم، ندارم. اگر بچه من به دنیا بیاید عمرا باور کند که پدرش روزی بهترین دروازه‌بان دنیا شده. چیزی ندارم که ثابت کنم. مگر اینکه در اینترنت ببیند. این مشکلات برای یک روز و دو روز گذشته نیست. چند مدت است که دارد به تیم ملی فشار می‌آورد. همین طور در سراشیبی قرار گرفته‌ایم و بازیکنان سعی می‌کنند تا تیم را بالا بکشند. تیم در این سراشیبی قرار گرفته و هیچ کس هم نیست به این موضوع فکر کند. چه کسی برای تیم کاری انجام داده است؟

* ۲ سال برنامه ریزی کردند که تیم نتیجه نگیرد

نظری: تیم باید قهرمان دنیا می‌شد اما فقط به خاطر بازیکنانی که داشت. بازیکنان ما، بهترین‌های دنیا هستند. آیا یک بار پرسیدید که چه مشکلی دارید؟ بازیکنان یک روز مانده به فصل نقل و انتقالات به باشگاه‌ها پیوستند. آن وضع اسفناک تبانی، آن از وضع اسفناک لیگ و این هم تیم ملی. مگر بازیکن سیبل است که هر جا رفت، بگویند او مقصر است. ما همان بازیکنانی بودیم که برابر اسپانیا بازی کردیم. یعنی در یک هفته بازیکن با این همه تغییر مواجه می‌شود؟ بازیکن همان بازیکن است اما با افکار پریشان‌تر. فکر بازیکن در تمرین نیست. به فکر مسابقه نیست. به جای اینکه او را حمایت کنند می‌گویند تو خوب نیستی. صبح به صبح اعصاب او را خرد می‌کنند. چه باید کرد. با چنین اوضاعی نمی‌توان عملکرد خوبی را شاهد باشیم. قبل از اعزام مشخص بود که تیم نتیجه نمی گیرد. اصلا یک پروسه دو ساله طرح ریزی کردند تا تیم نتیجه نگیرد و در نهایت هم به هدفشان رسیدند.

* مسئولان باید قبول کنند که ضعیف عمل کردند

فدارسیون‌ فوتبال توانایی رسیدگی به مسائل را دارد چرا که برای فوتبالی‌ها امکانات لازم را فراهم می‌کند اما مشکلات در فوتسال وجود دارد. این مسائل را ناشی از عدم توانایی رئیس کمیته فوتسال می‌دانید یا عدم رسیدگی فدراسیون فوتبال؟

کشاورز: در مورد باشگاه‌ها نمی توانم صحبت کنم. در مورد انصراف تیم‌ها هم باید بگویم که مشکل همه جا هست اما دلیل نمی‌شود همه انصراف دهند. این موضوع را حرفه‌ای نمی‌دانم. باشگاهی مثل فولاد ماهان که ساختاری حرفه‌ای دارد زیبنده نیست که برود. باید می‌ایستاد و مبارزه می‌کرد. در مورد بازیکنان نمی‌دانم مشکل کجاست. فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد کاری کند یا کمیته فوتسال؟ واقعا با این همه تجربه در تیم ملی می‌گویم که کاری برای بازیکنان نمی‌کنند. با سند و مدرک حرف می‌زنم که برای بازیکنان فوتسال هیچ کاری نکردند. اگر کمیته فوتسال استقلال داشت، خیلی از مشکلات حل می‌شد. اگر کاری برای بازیکنان فوتسال انجام دادند بیایند بگویند تا ما هم بدانیم. کسانی که در قبال فوتسال مسئول هستند ضعیف عمل کردند که بازیکنان و باشگاه‌ها صدای شان درآمده است. باید قبول کنند که به فوتسال رسیدگی نکردند و ضعیف عمل شد. زمانی که به فوتبالی‌ها رسیدگی می شود اما فوتسال نادیده گرفته می‌شود، این نشان از ضعف است.

* مگر بازیکنان فوتسال گدا هستند؟!

در رقابت‌های آسیایی عنوان سومی را کسب کردیم و ناکام بودیم اما مسئولان در انتخاب خود پافشاری کردند و با همان کادر فنی به جام جهانی رفتیم. نظرتان درباره کادر فنی چیست؟

نظری: من یک بازیکن هستم و صحبت در خصوص کادر فنی در حیطه وظایف من نیست. مدیریت می‌تواند از سرمربی خود حمایت کند یا این کار را انجام ندهد. اما این را باید بگویم که کسانی که در فوتسال کار می‌کنند خودشان را خرج فوتسال، تیم ملی و باشگاه‌ها نکردند. این مورد ماحصل عدم موفقیت ماست. در این چند ساله این آقایان هر کسی که هستند و هر جایگاهی که دارند، می‌توانستند با رابطه و و گفتمان جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرند. می‌توانستند با یک جلسه دوستانه، نگذارند که باشگاه‌ها بروند. من جایی اشتباه کردم و باید آن را بپذیرم نه اینکه مقابل آن بایستم. مطمئن باشید که تمام افراد این موضوع را می‌پذیرند. مشکل اساسی ما این است که افرادی که در ورزش کار می‌کنند خودشان را خرج ورزش نمی‌کنند. می‌گویند ما به این جایگاه بچسبیم و کار کنیم.

کشاورز: در مورد سؤال شما نمی‌توانم جواب قطعی بدهم. کادر فنی از لحاظ تاکتیک تیمی و بدنی خوب عمل کرد. حرف من این است که فوتسال ما را چیزهای دیگری ویران کرد. تیم ملی فوتسال زمانی ویران شد که ارج و قرب بهترین بازیکن فوتسال آسیا رعایت نشد. هر چیزی یک ارزشی دارد و باید ارزش آن حفظ شود. علی صانعی حرف خوبی زد. گفت کسی به تیم ملی کمک نکند اگر می‌خواهد کمک کند به اندازه شان و منزلت بازیکنان کمک کند. فکر نمی‌کنم ارزش و منزلت بازیکنان فوتسال پس از این همه بازی سنگین، ۱۰۰ دلار باشد. قبل از اینکه برویم در مسائل فنی و تاکتیکی جستجو کنیم باید برویم ببینیم چه اقدامی انجام دادیم که از بازیکنان انتظار داریم. مگر بازیکنان خدای ناکرده گدا هستند که به آنها ۱۰۰ دلار می‌دهیم؟! اگر چیزی وجود ندارد، ندهید. اگر چیزی هست برای همه باید باشد. چه طور بعد از یک برد فوتبال از همه جا به آنها پاداش می‌دهند. من نمی‌گویم به فوتبالی‌ها ندهید. فوتبالی‌ها از دوستان من هستند. زحمت کشیدند و همه را خوشحال کردند. به نظر من باید ۱۰۰ میلیون به آنها بدهند. بازیکن حرفه‌ای باید پول حرفه‌ای بگیرد. اما اگر او صد میلیون می‌گیرد آیا حق فوتسال ۲۰ میلیون نیست؟ ما به جام جهانی رفتیم و ۲۱ روز در تایلند بودیم. خجالت می کشم که بگویم بازیکنان نتوانستند سوغاتی برای خانواده‌هایشان بخرند. دیگر چه بگویم. شرایط به هیچ عنوان خوب نیست. دوستان، خود را خرج فوتسال نمی‌کنند و بازیکنان را در انزوا نگه داشته‌اند.

* متاسفانه در فوتسال همه چیز به یک شخص ختم می شود

چه نیرویی وجود دارد که اجازه تغییر و تحولات نمی‌دهد؟

نظری: این از وظایف ما نیست. ما باید مشکلات را بگوییم. مسئولان هستند که باید تغییر و تحول ایجاد کنند. نمی‌دانیم چه کسی باید برود و چه کسی بیاید. بازیکنان اکنون صحبت می‌کنند، چون جان به لب شان رسیده. متاسفانه در فوتسال همه چیز به هم ربط دارد. باشگاه به بیرون، بیرون به تیم ملی و تیم ملی هم به یک نفر ختم می‌شود. بازیکن در باشگاهش هم جرات ندارد صحبت کند. چون بعد در تیم ملی متضرر می‌شود. نمی‌شود که همه چیز به هم ربط داشته باشد. این مسائل هیچ ربطی به هم ندارد. همه چیز به یک نفر ختم می‌شود. به باشگاهی می‌خواهی بروی باید جواب بدهی، نمی‌خواهی بروی باید به یک نفر پاسخ دهی.

* اگر به من بگویند اسپانسر پیدا می‌کنم

نظری: اسپانسر پیدا کردن برای رشته فوتسال که این همه محبوب است کاری ندارد. فدراسیون فوتبال کمک نمی‌کند، خودمان اقدام کنیم اما این موضوع کار یک بازیکن نیست. اگر فردا بگویند آقای نظری شما که دروازه‌بان تیم هستی باید دنبال اسپانسر هم بروی من قبول می‌کنم و فردایش این کار را انجام می‌دهم. می‌شود این کارها را کرد اما جزو حیطه وظایف بازیکن نیست. مربی باید مربیگری کند و بازیکن نیز در میدان بازی کند. باز هم می‌گویم آقایان خودشان را برای فوتسال خرج نمی‌کنند. چندین سال است که با این مسئله دست و پنجه نرم می‌کنیم. اکثر باشگاه‌ها از لیگ انصراف دادند. این اتفاقات چه زمانی افتاد؟ این مسائل را ببینید. تام ایران خودرو، فولاد ماهان، استقلال، پرسپولیس، ارم کیش، فیروزصفه تمام اینها کنار کشیدند. سال ۲۰۰۸ اتفاقی افتاد که باعث شد اسپانسرها زیاد شدند. چرا مسئولان ما برای پخش تلویزیونی اقدامی نمی‌کنند؟ وظیفه من بازیکن نیست دست به چنین کاری بزنم.

* جوری مصاحبه نکنیم که مردم بخندند

 افشین دبیری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که تیم ملی با سه مصدوم عازم جام جهانی شد. این موضوع را قبول داری؟

کشاورز: بحث خودم من هم بود. کسانی که مصاحبه می‌کنند باید خدا را هم در نظر بگیرند. مگر می‌شود بازیکن مصدوم به جام جهانی برود که مسابقات سنگینی داریم. این یک امر غیر ممکن است. اگر بگویند شرایط ایده آل نداشتند منطقی است اما بازیکنی با مصدومیت نمی‌تواند در این فشار سنگین بازی کند. کسانی که مصاحبه می‌کنند کلاه خود را قاضی کنند. چیزی نگویند که اگر خواننده خواند به آنها بخندد. بگویند آقای X نباید می‌رفت. این را می‌شود قبول کرد. ببینید تمام بازیکنان ما به جز ۲ دروازه‌بان مان به میدان رفتند حتی یک دقیقه. از علی کیایی که کمترین بازی را داشت تا تمام بازیکنان باتجربه. این حرف‌ها نه منطقی پشتش است نه کسی قبول می‌کند.

* رفتار و گفتارشان در شان بازیکنان نبود

حاشیه‌هایی که عنوان کردی چه بود؟

نظری: تیم بدون حاشیه نمی‌شود. ما از لحاظ روحی افت کردیم. چیزی در رسانه‌ها منعکس شد که بازیکنان دلارهای خود را پس دادند. من تائید می‌کنم که چنین اتفاقی افتاد. تمام بازیکنان دلارهای خود را پس دادیم و اعلام کردیم که برای پول به جام جهانی نرفتیم. مطمئن باشید اگر ما جزو ۴ تیم می‌رفتیم هم اکنون با دلی‌ پرتر می‌آمدیم. اکنون نمی‌توانیم حرف بزنیم چون باخته‌ایم. دلارها را پس دادیم چون آن پول در شان و شخصیت بازیکنان نبود. بزرگترین حاشیه‌ای که به تیم ملی ضربه زد رفتار و گفتاری بود که در شان و شخصیت بازیکنان نبود. بحث دلار و مسائل در گذشته هم بوده است. اما در این دوره رفتار شایسته‌ای با بازیکنان صورت نمی‌گرفت. حداقل کسانی که در فوتسال فعالیت کردند می‌دانند چه اتفاقاتی رخ داده است. ما همواره با سیلی صورت خودمان را سرخ می‌کنیم. یکی از مسئولان که همراه‌مان بود و با من آشنا بود پیش من آمد و گفت من فکر می‌کردم شما در ناز و نعمت حضور دارید و ماساژور،‌ تدارکاتچی و افراد مختلفی دارید اما زمانی که دیدم با چه وضعی در تایلند حاضر شده اید از ورزش کلا ناامید شدم.

* صعود می کردیم حرف های بیشتری برای گفتن داشتیم

این رفتار و گفتار که می‌گویید از سوی چه کسی بوده؟

نظری:‌ چه کسی می‌خواهد باشد. نمی‌خواهم این موضوع را باز کنم. اگر ما در جزو ۴ تیم قرار می‌گرفتیم خیلی حرف‌های بیشتری داشتیم که بزنیم. هم اکنون بخواهیم حرفی بزنیم می‌گویند بهانه جویی می‌کنند. آنجا شرایط خوبی نداشتیم. بازیکن تیم ملی فوتسال گدا نیست که صد دلار جلویش می‌اندازند. برنامه‌مان این بود که جزو ۴ تیم برویم و بعد صحبت خودمان را بکنیم. اما با شکست برنامه‌هایمان به هم ریخت.

* تا چه زمانی سکوت کنیم

 این اتفاقات از چه زمانی در تیم ملی بود؟

طاهری: همیشه چنین مسائلی وجود داشت. متاسفانه یا خوشبختانه بازیکنان فوتسال محجوب هستند. شاید به شخصیت‌شان هم توهین شده باشد اما حرفی نمی‌زنند. اما تا چه زمانی باید با این شرایط ادامه دهیم؟ بازیکنان خواسته زیادی ندارند فقط می‌گویند شان‌شان حفظ شود. ما برای پول نرفته بودیم و می‌خواستیم افتخار کسب کنیم اما دادن صد دلار شأن بازیکن را زیر سؤال می‌برد. گدا نیستیم بخواهیم این پول‌ها را بگیریم. حاضر بودیم مجانی برای مردم و پیراهن تیم ملی بازی کنیم اما نباید با شخصیت بازیکن، بازی شود. باید تصمیم جدی گرفت که این فوتسال از این وضعیت خارج شود.

* شخصی غذا برای خوردن نداشت!

در تایلند با چه مشکلاتی روبرو بودید؟

نظری: مشکلات ما در آنجا زیاد بود. جای گفتن ندارد اما شخصی با ما به سفر آمده بود که غذا برای خوردن نداشت یعنی او را در لیست قرار نداده بودند. این موضوع فاجعه است. او مرا قسم داده اسمش را نبرم. او برای تیم ملی زحمت می‌کشید اما غذای رستوران را به او نمی‌دادند چون تیم ملی پولش را حساب نکرده بود. بعد اسپانیا که در کنار ما قرار داشت ۳۰ همراه داشت و بهترین امکانات در اختیارش بود. ما قبل از بازی با اسپانیا رفتیم تا یک تمرین گروهی داشته باشیم. دیدیم که آنها ۱۰ دکتر داشتند. یکی از بازیکنان آنها مصدوم شده بود. ۳-۴ فیزیوتراپ مشغول کار بودند تا او را به بازی برگردانند. آن وقت مصطفی طیبی بینی‌اش می‌شکند مسئولان ما دنبال آن هستند کجا ببرند هزینه آن کمتر شود. این مسائل فاجعه است. حرف ما این است که آقایان خود را برای فوتسال خرج نمی‌کنند. در گذشته این چنین نبود. اولین باری که در دروازه تیم ملی ایران ایستادم سال ۲۰۰۵ بود. تیم ملی در آن زمان در ناز و نعمت بود و با بهترین شرایط قهرمان شدیم. تیم ملی، تایلند را در بهترین شرایط برد. برای اولین بار بود که در تیم ملی حاضر شده و جای رضا ناصری را پر کرده بودم. شرایط سختی داشتم اما آنقدر امکانات‌مان خوب بود که هیچ یک از بازیکنان سختی تحمل نکردند اما حالا شرایط آن زمان را با اکنون مقایسه کنید. هر چه جلوتر می‌رویم شرایط بدتر می‌شود.

* گواتمالا در مالزی اردو می زند ما در برج میلاد!

نظری: در ایران بازیکن ۳۰ ساله را تمام شده تلقی می‌کنند در حالی که در تیم‌های برتر جهان تازه بازیکن به دوران اوج خود رسیده است. خفقان در فوتسال وجود دارد. هم اکنون بازیکنان ویترین هستند اما مردم نمی‌دانند چه رفتاری با آنها می‌شود. ما را ممنوع المصاحبه کردند تا حاشیه از تیم ملی دور شود. اما اگر این گونه نبود مصاحبه می‌کردیم، می‌گفتیم کسی در تیم ملی را باز کند و ببیند ما اصلا لباس برای تمرین داریم؟ آیا بازیکنان روحیه دارند؟ گواتمالا و اسپانیا در مالزی و تایلند اردو می‌زنند ما هم به برج میلاد رفتیم.

* خجالت می کشیم درباره برخی مسائل صحبت کنیم

چرا بازیکنان با صراحت صحبت نمی‌کنند و نمی‌گویند چه کسی اجازه پیشرفت به فوتسال نمی‌دهد؟

طاهری: ما به مردم حق می‌دهیم که از دست ما دلگیر باشند و عذرخواهی هم می‌کنیم اما خیلی از مسائل را مردم نمی‌دانند. آنها به اندازه کافی آگاه هستند و از ورزش می دانند و متوجه می‌شوند که مشکل از کجاست.

کشاورز: زمانی که می‌گوییم به بازیکن صد دلار می‌دهند مسئول پول دادن چه کسی است؟ وقتی می‌گوییم غذای تایلند مناسب نیست مسئول آن چه کسی است؟ مسئول آن بازیکن و مربی نیستند. کسی که مسئولیت دارد باید چنین کاری بکند. در فوتسال حجب و حیا زیاد است و به همین دلیل صحبتی نمی‌شود. اگر هم اکنون کمتر به این مسائل می‌پردازیم به خاطر این است که تیم ملی نتیجه نگرفته است. زمانی که خواننده این مسائل را می‌خواند و می‌بیند تیم ملی باخته، با خود می‌گوید آنها دنبال توجیه هستند. در جام جهانی یکسری مسائل است که رویم نمی‌شود بگویم و زمانی که خواننده بخواند بازیکن تیم ملی در غذایش مانده است، چه فکری می‌کند. خجالت می‌کشیم این مسائل را بگوییم. مسئولینی که آنجا بودند از دادن غذای ایرانی به بازیکنان عاجز بودند. همه می داننند که غذاهای تایلند و کلا شرق آسیا برای ما ایرانی‌ها مناسب نیست. خجالت می‌کشیم در خیابان راه برویم. روی مان فشار زیادی است، اما خوب است که مردم یک سری چیزها را بدانند.

* صحبت می شود اما کسی رسیدگی نمی کند

 وحید شمسایی و جواد اصغری مقدم صحبت‌هایی را در خصوص جابجایی تیم ملی با اتوبوس در مسابقات آسیایی مطرح کردند؛ نظرتان دراین باره چیست؟

طاهری: تازه در اتوبوس سرپا هم بودیم (با خنده) برخی بازیکنان صحبت‌هایی را مطرح کردند، اما آیا کسی بود که به آن رسیدگی کند؟ صحبت کردن چه فایده‌ای داشت. قبل از جام جهانی کسی سراغ ما را گرفت؟ این کار بازیکن است که برود دنبال مسئولان و بگوید شما به بازیکنان روحیه دهید؟ الان من یک مصاحبه از جواد نکونام خواندم که از شرایط ناراضی است. این همه از آنها حمایت شد البته حق شان است. باید به آنها برسند. اما با این همه، می‌گویند حمایت‌ها کمرنگ شده پس ما باید چه بگوییم؟ چه کاری برای تیم ملی انجام داده‌اند؟ وقتی بازیکنی فکرش مشغول باشد چه کاری می‌تواند بکند. امیدوارم همان صحبت‌هایی که مطرح شد،‌ رسیدگی کنند. بازیکن جوانی که تازه وارد فوتسال شده با چه امیدی می‌خواهد ادامه دهد. متاسفانه همیشه برای ما نوشدارو پس از مرگ سهراب رسیده!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

کاملا مشخص است که از دید این دوستان همواره همه چیز در پول و امکانات دیده میشود و بس . هیچ یک حتی وارد بحث فنی هم نشدند که چرا نتیجه نگرفتند و فکر میکنند بازیکنان و کادر هیچ مشکل فنی نداشته و ندارند همه همیشه شعار داده و میدهند که ما برای پول بازی نمیکن ولی فقط حرف پول و امکانات است شاید بهتر باشد افرادی که تیم ملی انتخاب میشوند حق عضویت هم بدهند چرا که در قبال نام تیم ملی قراردادهای باشگاهی انها بسیار افزایش میابد پس اینها باید خودشان را خرج تیم ملی کنند ضمنا در این کشور افراد زیادی در مشاغل مختلف چندین سال باید کارکنند و پس انداز کنند تا ماشین یا خونه معمولی بخرند ولی همین فوتسالیها در عرض چند سال به بهترین ماشین رسیده و بسیاری هم خانه یا مغازه دار شده اند یک سوال هم وجود دارد و ان اینکه مگر شما چگونه زندگی میکنید و خرج میکنید که با قراردادهای کلان دم از نداری هم میزنید فکر کنم تعدادی از شماها نان و پول هم که میخوردید پولتان تمام نمیشد البته برای انجام تعدادی از بازیها از همه ملی پوشان تشکر میکنیم ولی…