کد خبر : 104779
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آبان 1396 - 10:07
-

صالح:ناظم الشریعه باید برای جوان ها انگیزه ایجاد کند/ نسل بعدی تیم ملی بی تجربه است/تمدید قرارداد مرحله به مرحله اشتباه است

صالح:ناظم الشریعه باید برای جوان ها انگیزه ایجاد کند/ نسل بعدی تیم ملی بی تجربه است/تمدید قرارداد مرحله به مرحله اشتباه است

ناصر صالح مدرس فوتسال با حضور در غرفه پایگاه خبری فوتسال ایران در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات در مورد کیفیت فوتسال کشورمان گفت: ما در کشورمان بازیکنان و جوان های بسیار خوبی داریم که رکن اصلی موفقیت یک تیم محسوب می شود ولی اینکه چطور از این سرمایه استفاده می کنیم جای سوال

ناصر صالح مدرس فوتسال با حضور در غرفه پایگاه خبری فوتسال ایران در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات در مورد کیفیت فوتسال کشورمان گفت: ما در کشورمان بازیکنان و جوان های بسیار خوبی داریم که رکن اصلی موفقیت یک تیم محسوب می شود ولی اینکه چطور از این سرمایه استفاده می کنیم جای سوال دارد. چرا که اگر انگیزه ای بین بازیکنان جوان نباشد پیشرفتی به وجود نمی آید. ۳ الی ۴ باشگاه در لیگ فوتسال داریم که به خاطر داشتن امکانات و شرایط مالی خوب اکثر ملی پوشان را جذب کرده اند که نمی تواند به پیشرفت فوتسال کمک کند. همانطور که در بازی روز گذشته تاسیسات و مس هم شاهد بودید اصلا بازی کیفیت فنی خوبی نداشت.من معتقدم آقای ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی باید انگیزه ای برای جوان ها ایجاد کند چون فوتسال ما با این رویه تا چند سال آینده تمام خواهد شد و این نسل فوتسال نیز تا چند سال آینده کنار گذاشته خواهند شد و شاهد حضور یک نسل دیگر که بی تجربه هستند در تیم ملی خواهیم بود. آقای ناظم الشریعه باید در دیدگاه خود تغییراتی ایجاد کند و ارزش بیشتری به اخلاق مداری در تیم ملی بدهد چون اخلاق محوری و روحیه ورزشکار از فوتسال ما به کنار می رود.متولی این کار جز سرمربی تیم کسی نمی تواند باشد و کسانی که باعث ایجاد بی اخلاقی می شوند را باید کنار بگذارد، مگر کمبود بازیکن داریم؟الان ما می توانیم دو تیم ملی بسیار خوب داشته باشیم.لازم است ناظم الشریعه در کنار مربیان باشگاهی باشد تا این عزیزانی که زحمت می کشند و بازیکن تحویل تیم ملی می دهند دلگرم باشند و بدانند که اگر بازیکنی بی اخلاقی کرد و احترام مربی را نگه نداشت از تیم ملی کنار گذاشته خواهد شد که متاسفانه تا به امروز چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی در مورد اینکه سوم شدن ایران در جام جهانی چه پیامدهایی برای فوتسال ما داشت عنوان گرد: سال ۱۹۹۲ ما موفق شدیم عنوان چهارمی دنیا را کسب کنیم در سال ۲۰۱۶ موفق شدیم مقام سوم جهان را کسب کنیم یعنی ۲۴ سال طول کشید تا فوتسال ایران یک پله بالاتر بیاید که اتفاق خیلی بدی است. ما در برنامه ریزی های بلند مدت در کشورمان مشکل داریم.کادرفنی و بازیکنان زحمت کشیدند تا این عنوان و اعتبار را بدست بیاریم که یکی از ثمرات آن حضور بیش از ۱۰ بازیکن و مربی در جام باشگاه های آسیا بود.کادرفنی تیم، کمیته فنی و سازمان لیگ باید با یک برنامه ریزی مناسب کمک کنند تا در دور بعدی جام جهانی برای کسب عنوان قهرمانی و نائب قهرمانی بجنگیم تا بتوانیم قدرت و اعتبار فوتسال مان را بیش از پیش نشان دهیم.

صالح در مورد جوان گرایی در فوتسال ملی گفت: سیاست فدراسیون فوتبال و آقای ناظم الشریعه است که آینده فوتسال ما را رقم می زند.حال باید از مسئولین در مورد سیاستش سوال کرد که آیا قصد دارند مانند بازی های داخل سالن آسیا که در ترکمنستان برگزار شد با تیم سوم جهان که چند بازیکن جوان تزریق شده بود در بازی ها شرکت کنند ؟ تیم هایی مثل ژاپن که آینده نگر هستند با تمام بازیکنان خود در این مسابقات شرکت نکردند ولی فوتسال ما فقط به حال فکر می کند و کاری به آینده ندارد. اگر در جام جهانی ۲۰۲۰ می خواهیم موفق باشیم باید از الان برنامه ریزی کنیم.

وی در مورد اینکه قرارداد سرمربی تیم ملی مرحله به مرحله تمدید می شود و شاید همین امر سبب ترس از جوان گرایی می شود عنوان کرد: این یک سیاست اشتباهی است.اگر فدراسیون فوتبال و کمیته فنی به سرمربی تیم ملی اعتقاد دارند باید قرارداد بلند مدتی تا سال ۲۰۲۰ با سرمربی تیم ملی امضا کنند تا با اختیار و آرامش به کار خود ادامه بدهد  در غیر اینصورت مثل سابق سراغ مربی درجه دوم خارجی بروند و نتیجه نگیرند.ناظم الشریعه با تیم ملی نتایج خوبی کسب کرده است ولی باید اختیارات سرمربی تیمی بیشتر و نگرشی تغییر یابد و نباید نگران یکی دو باخت در بازی های آسیایی باشیم چون نگاه ما برای جام جهانی ۲۰۲۰ است.

مدرس فوتسال کشورمان در مورد لیک برتر فوتسال ایران و فاصله طولانی بین دو  لیگ گفت: من به آقای سلیمانی دبیر محترم کمیته فوتسال پیشنهاد دادم تا مانند کشورهای برتر فوتسال دنیا مانند ایتالیا و اسپانیا و برزیل بعد از پایان بازی های دوره ای بازی هایی بین ۴ تیم اول لیگ برگزار کنیم تا تن بازیکنان به تن هم بخورد تا شاهد پیشرفت فوتسال کشورمان باشیم. باید دنبال ایده های جدید باشیم که در اینصورت تیم ها برای کسب عنوان چهارمی انگیزه پیدا می کنند و می توان قهرمان واقعی را از دل لیگ بیرون آورد.

صالح در ادامه به سووالات کوتاه ما اینگونه پاسخ داد:

جریان‌سازترین خبر(سوژه ای با پرداختن بهش باعث شد یه ایراد فوتسال برطرف بشه)

پیگیری جوان گرایی و انگیزه دادن به جوانان در فوتسال

تلخ‌ترین خبر:

عدم راهیابی به فینال جام جهانی

شیرین‌ترین خبر:

سوم شدن در جام جهانی

نقطه ضعف پایگاه خبری:

پایگاه خبری متعلق به همه است و در شان این مجموعه نیست که وابسته یکی دو نفر باشید و بیشتر اخبار آن ها را پوشش دهد.

نقطه قوت:

تلاش بی چون چرای مجموعه برای پیشرفت فوتسال

یک جمله برای پایگاه خبری:

آرزوی موفقیت برای همه اعضای پایگاه خبری فوتسال و امیدوارم همیشه صداقت را سرلوحه کارشان قرار دهند.

از ۲۰ چند میدید؟

۲۰ بخاطر اینکه می دانم با دست خالی به فوتسال خدمت می کنید.

کدام بخش را بیشتر می‌پسندید؟(رادیو، نتیجه زنده، فوتخند، اخبار انتقادی، عکس و فیلم)

همه بخشها خوب هستند ولی نتایج زنده با ارزش تر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.