کد خبر : 105797
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 10:49
-

باورساد:‌ همه تیمهای بانوان باید مربی تخصصی دروازه‌بان داشته باشند

باورساد:‌ همه تیمهای بانوان باید مربی تخصصی دروازه‌بان داشته باشند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،زهرا باورساد درباره وضعیت دروازه‌بانها در لیگ برتر فوتسال بانوان اظهار کرد: تیم دانشگاه آزاد تنها تیمی است که از لحاظ حرفه‌ای به صورت اصولی بر روی دروازبانان فعالیت می‌کند.  برای نخستین بار تیم دانشگاه آزاد، مربی دروازه‌بانان را حدود ۸ سال پیش به کار گرفت که اتفاق بسیار خوبی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،زهرا باورساد درباره وضعیت دروازه‌بانها در لیگ برتر فوتسال بانوان اظهار کرد: تیم دانشگاه آزاد تنها تیمی است که از لحاظ حرفه‌ای به صورت اصولی بر روی دروازبانان فعالیت می‌کند.  برای نخستین بار تیم دانشگاه آزاد، مربی دروازه‌بانان را حدود ۸ سال پیش به کار گرفت که اتفاق بسیار خوبی است.

او در ادامه افزود: متاسفانه در گذشته به دروازه‌بانان که نقش مهمی در تیم دارند و حدود ۷۰ درصد یک تیم دروازه‌بان آن تیم است، بهایی داده نمی‌شد اما در حل حاضر این اتفاق رخ داده است. حتی در تیم ملی نیز از زمانی که مظفر مجددا هدایت تیم  را بر عهده گرفت، مربی دروازه‌بانان به صورت اختصاصی به کار گرفته شد.

وی با توجه به اینکه به کار گرفتن مربی دروازه‌بانان کمک به حرفه‌ای شدن این بخش خواهد کرد، ادامه داد:‌دروازه‌بانی یک پست حساس است که نیاز به تمرین‌های تخصصی دارد. انتظارات همیشه از دروازه‌بانان بیشتر از بازیکنان است. اشتباه دروازه‌بان منجر به گل می‌شود به همین دلیل دروازه‌بانان باید بیشتر و تخصصی‌تر تمرین کنند که این کار نیازمند یک مربی تخصصی است.

او در ادامه با اشاره به آمادگی ذهنی و جسمی دروازه‌بانان خاطرنشان کرد: مربی دروازه‌بانان، دروازه‌بانان را از نظر شرایط ذهنی و جسمی آماده می‌کند. شرایط سختی در بازی بر روی دروازه‌بانان وجود دارد چرا که استرسی که در بازی بر روی یک دروازه‌بان است قطعا بر روی بازیکنان نیست. از زمان حضور صوفی‌زاده در فدراسیون فوتبال کلاس گلری برگزار شد که کلاس بسیار خوبی بود. امیدوارم در آینده نیز ادامه دار باشد همان طور که در سال جاری برخی دیگر از تیم‌ها، مربی تخصصی برای دروازه‌بانان در ا ختیار دارند و توانسته‌اند این روند را به سمت پیشرفت و حرفه‌ای‌تر شدن ببرند. از دروازه‌بانان گذشته باید استفاده کرد و به صورت حرفه‌ای به این موضوع نگاه شود نه اینکه فرمالیته با آن برخورد شود. مربی دروازه‌بانان باید بسیار توانمند باشند تا بتوانند به دروازه بانان کمک کنند.

او در ادامه گفت: دروازه‌بانی پست حساسی است و یک دروازه‌بان آدم حساسی است چون در شرایطی سخت قرار دارد و باید از دروازه حمایت کند. اگر گل دریافت کند ممکن است مورد شماتت کل تیم و حتی تماشاگران قرار گیرد، در صورتی که اگر بازیکنی ۱۰ اشتباه  مرتکب شوند ممکن است بازیکنان دیگر آن را جبران کنند، بنابراین همیشه چشم‌ها بر روی دروازه‌بانان است. در چند سال گذشته حرفه‌ای‌تر به این موضوع نگاه شده است و امیدوارم روند رو به رشد داشته باشد و در بین تمام تیم‌ها این اتفاق همه‌گیر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سعید شنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱

شما که هنوز یاد نگرفتین به اصول اولیه اخلاقی پایند باشید و نمیدونید و یاد نگرفتین بدون اجازه به حریم دیگران وارد نشید بهتره کلا اظهار نظر نکنید