کد خبر : 105817
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1396 - 16:08
-

توضیحات رئیس ایفمارک درباره کنترل بازیکنان قلیانی لیگ فوتسال

توضیحات رئیس ایفمارک درباره کنترل بازیکنان قلیانی لیگ فوتسال

دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران(ایفمارک)در گفت و گو با پایگاه خبری فوتسال ایران درباره کنترل های این مرکز روی بازیکنان قلیانی توضیح داد: اینکه کسی قلیان مصرف می کند، یک رفتار است نه دوپینگ. ما در معاینات پزشکی به دو شکل  مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه سوال می کنیم. مستقیم یعنی

دکتر زهره هراتیان رئیس مرکز پزشکی فوتبال ایران(ایفمارک)در گفت و گو با پایگاه خبری فوتسال ایران درباره کنترل های این مرکز روی بازیکنان قلیانی توضیح داد: اینکه کسی قلیان مصرف می کند، یک رفتار است نه دوپینگ. ما در معاینات پزشکی به دو شکل  مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه سوال می کنیم. مستقیم یعنی پرسش از شخص مبنی بر اینکه در لیگ چند نفر بازیکن قلیانی وجود دارد؟ ما این کار را پارسال انجام دادیم و یک سری اطلاعات هم داریم.

او افزود: ما دلیلی برای چک کردن نیکوتین نداریم چون وجود نیکوتین مبنی بر هیچکدام از موارد دوپینگ نیست. بنابراین ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم. اگر رفتار قلیان کشیدن رفتار بدی است، ما آن را فقط به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می توانیم بپرسیم.

هراتیان همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اطلاعات دریافتی درباره بازیکنان قلیانی در اختیار باشگاه ها قرار می گیرد یا نه، گفت: به مانند قتلی که صورت گرفته باشه، اطلاعات پزشکی کمک به شناخت مجرم می کند. من نیز باید اطلاعات را به قاضی و خود شخص بدهم، غیر از این دو، هیچ اطلاعاتی به شخص دیگری داده نمی شود.

رئیس مرکز ایفمارک در پایان گفت: پیشنهاد من به باشگاه ها این است که بندی مبنی بر جریمه در صورت استعمال قلیان و مصرف ترامادول در قرارداد بازیکنان قرار دهند؛ چرا این کار را نمی کنید؟ اگر این کار را کنند و عکسی منتشر شد می توانند به راحتی با بازیکن برخورد کنند.  این کار باید انجام شود، چیزی که رسانه باید انجام دهد جا انداختن این پیشنهاد من است که مدیر عامل ها این بند را به قرار داد اضافه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.