کد خبر : 106665
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1396 - 23:21
-

دلیل مخالفت ترابیان با دعوت از شمسایی چیست؟/ او آقای گلی وحید را به رسمیت نمی شناسد!

دلیل مخالفت ترابیان با دعوت از شمسایی چیست؟/ او آقای گلی وحید را به رسمیت نمی شناسد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حالی که اغلب فوتسالی ها حمایت همه جانبه خود برای بازگشت وحید شمسایی به تیم ملی را اعلام کرده اند، عباس ترابیان ساز مخالف زد و در مصاحبه ای(اینجا بخوانید) گفت: : فکر می‌کنم موضوع دعوت مجدد از شمسایی به تیم ملی­ آن طور حیاتی نیست که تا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حالی که اغلب فوتسالی ها حمایت همه جانبه خود برای بازگشت وحید شمسایی به تیم ملی را اعلام کرده اند، عباس ترابیان ساز مخالف زد و در مصاحبه ای(اینجا بخوانید) گفت: : فکر می‌کنم موضوع دعوت مجدد از شمسایی به تیم ملی­ آن طور حیاتی نیست که تا این حد به آن­ بها می‌دهند.

اما دلیل این مخالفت ها چیست؟ چرا ترابیان با حفظ عنوان آقای گلی در ایران مخالف است؟

برای پاسخ به این سوال، باید ۵ سال به عقب برگردیم. ترابیان بعد از جام جهانی ۲۰۱۲ از ریاست کمیته فوتسال استعفا کرد و با حضور در مناظره تلویزیونی شبکه خبر مقابل صادق درودگر، صحبت های فراموش نشدنی مطرح کرد.

ترابیان در این مناظره، افتخارات شمسایی و شمس را زیر سوال برد و گفت: چه کسی گل‌های شمسایی را شمرده است که می‌گویند آقای گل جهان است. در مورد حسین شمس هم که عنوان می‌شود بهترین مربی جهان است، باید بگویم که او تنها یک بار در سایت فوتسال پلنت این عنوان را به دست آورده و آن یکبار هم از طریق من به این عنوان رسید.

وحید شمسایی در همان ایام به اظهارات ترابیان واکنش تند و بی سابقه ای نشان داد و مدارک آقای گلی خود را هم در اختیار رسانه ها قرار داد.

شمسایی در واکنش به صحبت‌های عباس ترابیان مبنی بر این که چه کسی گل‌های شمسایی را شمرده است و او آقای گل جهان نیست؟ بیان کرد: من هیچ کاری برای مملکتم نکردم. اصلا گل‌های من را ترابیان زده است. ترابیان هشت سال بهترین گلزن آسیا شد. اصلا یادم رفته بود. در جام جهانی ۲۰۰۰ گواتمالا این عکس ترابیان بود که به جای شمس در سایت فیفا منتشر شد. من هیچ کاری نکردم. اصلا مگر من بازیکن تیم ملی بودم؟ فقط یادم می‌آید شخصی به نام شمسایی در فوتسال وجود داشت که گل می‌زد و آقای گل جهان شده بود.

وی ادامه داد: یادم می‌آید یک زمان شمسایی بود که افتخار آفرینی می کرد، اما مسئولان فوتسال تقدیر و تشکر خشک و خالی هم نمی‌کردند، اما شمس از جیب خودش یک سکه، درودگر خودرو هدیه می‌داد و قالیباف ۳۰ سکه می‌داد، اما مسئولان فوتسال نکردند، چون به دنبال گدا پروری بودند. من با ۳۵۰ میلیون بازی نمی‌کنم، چون احتیاجی به آن ندارم و گدا نیستم و خدا مرا کمک کرده و می‌توانم خرج خانواده‌ام را بدهم.

شمسایی افزود: آقای ترابیان! فراموش کرده اید من زمانی که در تیم ملی بودم در تایلند هفت ساندویچ می‌خریدید و می‌گفتید بین ۱۵ نفر مدیریت کنید؟ فراموش کرده اید که پول آب را خودمان حساب می‌کردیم؟ فراموش کرده اید که با اتوبوس شهری در چین جابجا می‌شدیم؟ فراموش کرده‌اید که هفت ساعت در فرودگاه می‌ماندیم، اما دست به جیب نمی‌شدید. این حرف‌ها را به کسی بزن که در فوتسال نباشد و نداند. فراموش کرده‌اید که گفتی تا من باشم اجازه نمی دهم ماهان در فوتسال تیمداری کند؟ بهروز ریخته گران خودش به من گفت، تا عباس ترابیان باشد تیم نمی‌دهم و اگر این آقا برود پنج تیم خواهم داد. فراموش کرده‌ای که با مصطفی نظری به دفترت آمدیم و گفتی که تا من در فوتسال باشم اجازه نمی دهم که ریخته گران در فوتسال باشد؟ یادت رفته ۱۰ تیم را فراری دادی؟ حالا می‌گویی که بضاعت فوتسال همین است؟

ملی‌پوش سابق فوتسال در ادامه با اشاره به این که استعفای ترابیان جنبه تبلیغاتی دارد، افزود: خواهشا ادای آدم‌های خوب را در نیاورید و نگویید که استعفای کتبی دادید. خواهشا امروز بروید. کسی شما را نمی‌خواهد. حالا به من می گویی که گل‌هایم را کسی نشمرده است؟ پس این همه افتخارات در ویترین خانه من برای خودم نیست و امانت ترابیان است که من نگه‌اش می‌دارم!

شمسایی همچنین تصریح کرد: فوتسالی که ۱۰ سال پیش با دادگان و درودگر به بازیکنان خودرو هدیه می‌داد امروز گدای ۱۰۰ دلار شده است. اصلا بازیکنان برای پول بازی نمی‌کنند و به عشق مردم به میدان می‌روند. آقای ترابیان شما برای بازیکنان شخصیت قائل نشدید. در این چند سال حضورتان یک بازی لیگ برتر از تلویزیون پخش شد که آن هم من جورش کردم و آقای پورمحمدی را در فرودگاه اصفهان دیدم و خواهش کردم تا بازی فولاد ماهان و شهید منصوری قرچک را پخش زنده کند. علی طاهری شاهد این ماجراست. زمان درودگر و دادگان هر هفته‌ جام رمضان هم پخش می‌شد، اما شما چه کار کردید؟ من زمانی که بهترین بازیکن آسیا شدم در کوچه برایم جشن گرفتند، اما شما چه کار کردید؟ حیدریان رفت. هاشم زاده رفت. به آنها چه دادید؟ همه را فراری دادید و حالا هم می‌گویید من شمس را بهترین مربی جهان کردم! این فوتسال برای امثال سعید رجبی ، سید مهدی ابطحی، رضا حیدریان، بابک معصومی ، حسن انصاری فرد، حسین شمس و صادق درودگر است و شما باید از آن بروید.

وی افزود: تیمی که به تایلند رفته بود همان تیمی بود که در ۲۰۰۸ پنجم جهان شده بود. تمام بازیکنان تیم ملی بزرگ‌اند و حیف این بازیکنان که در مجموعه شما کار می‌کنند. امروز خدا را شکر می‌کنم که برای شما بازی نکردم. من به خاطر مردم سرم را می‌دهم و فنا می شوم، اما فوتسال باید به جایگاه واقعی‌اش برسد و آدم‌های بزرگ وارد آن شوند. مردم شما را قبول نمی‌کنند. خواهشا ادا در نیاورید و بروید. آدم‌های اطراف خودتان را هم ببرید. شما را به خدا قسم می‌دهم که از این فوتسال دست بردارید. دیگر کسی رغبت نمی‌کند به سمت این رشته بیاید. نمونه این‌ها می‌توان به حرف آمدن بازیکن بزرگی مثل کشاورز ، نظری و طاهری اشاره کرد که پس از جام جهانی مصاحبه کردند، چون دیگر واقعا گرفتارند. آقای ترابیان بدان که من نه احتیاجی به پول دارم و نه معروفیت. من تنها به مردم محتاجم و خدا را شکر که الان عزتم را از خدا گرفته‌ام. شما خواستید من را خراب کنی، اما نمی‌دانستی که آن بالا خدایی هست. دیگر بس کنید، چقدر عوام فریبی. خواهش عاجزانه و برادرانه دارم که ادا و اصول در نیاورید و نگویید که استعفا نوشته‌ام و به فدراسیون داده‌ام. همین امروز بروید.

شمسایی اضافه کرد: میز، آقایان را بزرگ کرده است. اگر این میز نباشد شما هیچ جا نیستید، اما امثال بازیکنان که عرق می‌ریزند همیشه ماندنی خواهند بود. مگر از سعید رجبی آقای گل جام جهانی ۱۹۹۲ تا به امروز خبری بود. بدبختی ورزش همین است. سال ۱۹۹۲ آن گروه متشکل از مایلی کهن، ابطحی ، ورمزیار ، رجبی و … فوتسال را رونق دادند. خواهش می‌کنم به فکر این چیزها باشید.

شمسایی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر آدمی را می‌خواهیم که فوتسالی بوده، تجربه مدیریت داشته و سرد و گرم را چشیده باشد تا خون تازه به فوتسال تزریق شود. فقط این آقایان بروند همه چیز حل خواهد شد. همه را فراری دادند. باشگاه‌ها، آدم‌ها، پیشکسوت و بزرگان فراری شده‌اند، اما نمی‌دانستند که ماه پشت ابر نمی‌ماند.

( این مصاحبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱ در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است)

گزارش:محسن صالحی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴

البته واقعا اقای ترابیان و بعضی دوستان انموقع که دوباره در نیم فصل به تیم سابق خود برگشتند در رقم زدن بعضی کارها و نتایج و یا قهرمانی تیمی مثل گیتی پسند در جریان ماجرای تبانی بزرگ فوتسال ایران و نابودی حق منصوری نقش بسزایی داشتند

نام ... چهارشنبه , ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲:۳۹

ترابیان بزرگ فوتسال و فوتبال ایران است این باید قبول کنید
حتی کیروش هم جناب ترابیان آورد و زیر پایش را خالی کردند
ترابیان کار خوبی میکرد در زمانی که فدراسیون ریالی برای فوتسال خرج نمیکرد با جیب خالی برای شماو ایران افتخار کسب میکرد
اگر مدیریت جناب ترابیان نبود شماها وجود نداشتید
همون طرفدار آقایان باشید که با سکه دل شما را به دست میاوردند
هرکی باج و رشوه به بازیکن بده خوبه نه ترابیان ها که اجازه نمیدادند شما هیچ خدایی را بنده باشید
تاسف از این سایت که دنبال تخریب و ایجاد جنجال است و برای هرکس که پول بهتری بدهد مطلب میزند
اگر به نفع ترابیان مطلب نمیزند فقط به دلیل آن است که بهش باج نمیدهد
اگر شهامت دارید مطالب من را انتشار دهید
میدونم که ندارید
ولی بدانید از مطالبم عکس میگیرم و انتشار میدم‌ و مینویسم که شهامت انتشار حرف مخالفتان را نداشتید

نام ... چهارشنبه , ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲:۴۰

۱

بی نام چهارشنبه , ۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

همه میدونن که نابودی فوتسال کار ترابیان هستش همین ۱۰۰ دلاری کردن پادش های تیم ملی ،عدم نتیجه گیری در جام جهانی ۲۰۱۲ همش کار خودشه.تا موقعی که این آدم تو فوتسال باشه هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه.خود کیروش هم اینو شناخت چه آدمیه که نفر اول همینو از تیم ملی انداخت بیرون.همه میدونن که این آدم با یه سری باند بازی ها هنوز تو فوتسال مونده و بیرون هم نمیره،ترابیان اصلا در حدی نیست که بخواد راجع به شمسایی اظهار نظر کنه