کد خبر : 107461
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1396 - 11:39
-

یاری: حضور پرقدرت بانوان در المپیک نیاز به مسابقات تدارکاتی خارجی دارد/ خیلی از بازیکنان جوان ما شانس حضور در لیگ‌برتر را ندارند!

یاری: حضور پرقدرت بانوان در المپیک نیاز به مسابقات تدارکاتی خارجی دارد/ خیلی از بازیکنان جوان ما شانس حضور در لیگ‌برتر را ندارند!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یاری  در خصوص روند آماده‌سازی تیم دختران برای حضور در بازی‌های المپیک۲۰۱۸ آرژانتین افزود: فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال حمایت‌های زیادی از تیم دختران داشته‌اند، اما حالا این تیم نیاز به حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی و بازی‌های دوستانه دارد که یکی از بهترین فرصت‌ها تورنمنت چهارجانبه روسیه است که

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، یاری  در خصوص روند آماده‌سازی تیم دختران برای حضور در بازی‌های المپیک۲۰۱۸ آرژانتین افزود: فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال حمایت‌های زیادی از تیم دختران داشته‌اند، اما حالا این تیم نیاز به حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی و بازی‌های دوستانه دارد که یکی از بهترین فرصت‌ها تورنمنت چهارجانبه روسیه است که اردیبهشت ماه۹۷ برگزار می‌شود.
این مربی ادامه داد: با توجه به اینکه تیم‌ملی فوتسال زنان اردیبهشت ماه باید در مسابقات جام ملت‌های آسیا به میزبانی تایلند شرکت کند، بنابراین امکان حضور در تورنمنت بین المللی روسیه را نخواهد داشت و این یک فرصت مناسب برای سه دیدار تدارکاتی قابل توجه برای تیم دختران است تا به سطح خوبی از آمادگی دست یابند.
یاری با یادآوری اینکه بازی‌های المپیک آرژانتین مهرماه برگزار خواهد شد، گفت: ما تاکنون چند بازی دوستانه انجام داده‌ایم و خوشبختانه با اختلاف گل قابل توجه به پیروزی رسیده‌ایم بنابراین دیدارهای داخلی دیگر برای ما کارآمد نخواهد بود و ما باید برای شناسایی نقاط ضعف تیم و محک بازیکنان نیاز به بازی دوستانه در سطح بین‌المللی داریم.
سرمربی تیم فوتسال دختران نوجوان و جوان ادامه داد: با توجه به اینکه ما بازی‌های المپیک را در پیش داریم میانگین سنی فوتسالیست‌های دعوت شده به اردوها را بین ۱۵ تا ۱۷ سال در نظر گرفته‌ایم تا ضمن آماده‌سازی تیم نوجوانان برای المپیک پشتوانه‌سازی خوبی برای تیم جوانان و امید باشد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از این بازیکنان شانس حضور در رقابت‌های لیگ برتر را ندارند، گفت: شش تن از فوتسالیست‌های نوجوان با رایزنی و هماهنگی جذب تیم‌های باشگاهی شده‌اند اما بقیه بازیکنان این شانس را نداشته و آماده‌سازی آنان منوط به حضور در اردوهای تیم نوجوانان است.
یاری با اشاره به اینکه بیشتر بازیکنان تیم فوتسال دختران دانش آموز هستند و امکان برگزاری اردوهای بیشتر و افزایش روزهای اردو میسر نیست، افزود: امیدوارم تیم هایی که بازیکنان نوجوان دارند به آنان اعتماد کرده و فرصت بازی بیشتری به آنان بدهند تا این بازیکنان به سطح بهتری از آمادگی برسند.
این مربی تمرین برای حفظ توپ و اصلاح تکنیکی را از مهم ترین برنامه اردوی آماده سازی تیم ملی عنوان کرد و گفت: تیم از نظر آمادگی جسمانی مشکلات زیادی دارد که امیدوارم با توجه به قول های فدراسیون در جذب یک مربی متخصص بدنساز، بتوانیم تمرینات بدنسازی بازیکنان را از فروردین سال آینده با جدیت پیگیری کنیم.
در صورتی که تیم ملی فوتسال زنان بتواند در جریان مسابقات جام ملت های آسیا در تایلند که اردیبهشت سال ۹۷ برگزار می شود عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی را کسب کند، تیم فوتسال دختران جوان جواز حضور در بازی‌های المپیک نوجوانان را کسب خواهد کرد.
دور جدید تمرینات تیم فوتسال دختران نوجوان و جوانان با حضور ۲۰ بازیکن از ۱۷ تا ۲۰ آذر ماه در آکادمی ملی فوتبال برگزار می شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.