کد خبر : 109524
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 - 15:01
-

۶۰درصد تیم‌ملی ژاپن را تغییر داده‌ام/ نتایج ایران در ترکمنستان سورپرایزم نکرد/ گرفتن میزبانی جام‌جهانی برای ما یک موفقیت بزرگ است/ برنامه‌ریزی بد AFC به ضرر ما شد

۶۰درصد تیم‌ملی ژاپن را تغییر داده‌ام/ نتایج ایران در ترکمنستان سورپرایزم نکرد/ گرفتن میزبانی جام‌جهانی برای ما یک موفقیت بزرگ است/ برنامه‌ریزی بد AFC به ضرر ما شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناکامی ژاپن در راهیابی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ ازبکستان و عدم راهیابی این تیم به جام‌جهانی کلمبیا باعث توجه فوتسال جهان به دومین ابرقدرت فوتسال آسیا شد. برونو سرمربی جدید ژاپنی‌ها در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص اتفاقات آسیایی۲۰۱۶، میزبانی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناکامی ژاپن در راهیابی به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ ازبکستان و عدم راهیابی این تیم به جام‌جهانی کلمبیا باعث توجه فوتسال جهان به دومین ابرقدرت فوتسال آسیا شد. برونو سرمربی جدید ژاپنی‌ها در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص اتفاقات آسیایی۲۰۱۶، میزبانی جام‌جهانی۲۰۲۰، ترکیب جدید ژاپن و … صحبت کرد که در ذیل آمده است:

*آقای برونو در ابتدا از اینکه این فرصت را به ما دادید تشکر می‌کنیم …

-من هم خوشحالم که برای اولین بار با یک رسانه ایرانی –Fut5al- در مورد فوتسال صحبت می‌کنم و بسیار خوشحال هستم.

*قبل از هر چیز همه ایرانی‌ها علاقمند هستند که بدانند چطور شد ژاپن در مسابقات ۲۰۱۶ آسیا نتوانست به نیمه‌نهایی برسد و جام‌جهانی را هم از دست داد؟

-این را می‌توانم بگویم من چند ماه پس از این شکست سرمربیگری ژاپن را برعهده گرفتم اما زمانی که به ژاپن آمدم کاملا لمس کردم و متوجه شدم که این شکست در مسابقات جام ملت‌های آسیا در ازبکستان ضربه بزرگ و شدیدی برای فوتسال این کشور بوده چراکه همیشه ژاپن در جمع چهار تیم بوده و همیشه هم در جام‌جهانی حاضر بوده است و این بار این اتفاق رخ نداده بود. به همین خاطر نیز ژاپنی‌ها از آن روز تصمیم گرفته بودند در قسمت‌های مختلف فوتسال خود دست به تغییر بزنند که یکی هم تغییر سرمربی بود که مرا انتخاب کردند.

580ebc09-ca14-4a9e-bc6c-5ab1d3093d95

*با این توصیف شما آیا تیم‌ملی ژاپن اکنون تغییر نسل داده؟

-بله، من یک تیم‌ملی جوان را تشکیل داده‌ام و شروع آن هم نمایش ما در بازی‌های داخل سالن ترکمنستان بود. درست است ما در مرحله پنالتی در نیمه‌نهایی از ازبکستان شکست خوردیم و برنز گرفتیم اما این شروع کار ما بود.

*نظرتان در مورد نتایج رقبای ژاپن و مخصوصا بردهای پرگل ایران در مسابقات اخیر داخل سالن آسیا در ترکمنستان چیست؟

-حقیقت این است که نتایج ایران مرا در عشق‌آباد سورپرایز نکرد. چون همان تیم‌ملی‌ای که سوم جهان شد و الان هم در شرایط خوبی است را به عشق‌آباد آوردند اما میانگین تیمی که من به ترکمنستان آوردم ۲۲سال و ۷ماه بود و همانطور که گفتم یک تیم کاملا جوان بود. اما تیم‌هایی چون ایران، ازبکستان و ویتنام تیم اصلی خود را آورده بودند و شکست ما با این شرایط و نتایج پرگلی که رقم خورد چیز عجیبی نبود بلکه طبیعی و قابل پیش‌بینی بود. حتما شما هم دیدید که ما بازیکنان جوان آورده بودیم اما آنها تیم‌های اصلی خود را به مسابقات داخل سالن آسیا آورده بودند.

*چند درصد تیم‌ملی ژاپن نسبت به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۶ اکنون تغییر کرده است؟

-الان نمی‌توانم درصد دقیقی از اینکه چقدر از بازیکنان ۲۰۱۶ ازبکستان در تیم فعلی حضور دارند را بگویم. اما تقریبا باید بگویم ۵۰درصد بازیکنان قبلی و ۵۰درصد جدید هستند ولی این درصد می‌تواند به ۶۰ به ۴۰درصد هم تغییر داشته باشد به این معنی که بازیکنان جوان و جدید بیشتری در ترکیب ما در مسابقات چین تایپه۲۰۱۸ حضور داشته باشند.

*از موریه‌کا ستاره تیم‌ملی ژاپن چه خبر؟ او در چین تایپه حاضر خواهد بود؟

-اگر بخواهیم در مورد وضعیت فعلی‌اش بگویم او بازدهی عالی‌ای در لیگ ژاپن داشته است من در این مدت یک سال و چند ماهی که سرمربی تیم‌ملی ژاپن شده‌ام در اکثر اردوها دعوتش کرده‌ام چون او بازیکنی است که روحیه پیروزی‌طلب و جاه‌طلبی دارد، در عین حال بازیکن منطقی‌ای است و به احتمال زیاد در تیم من در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ خواهد بود.

برونو ژاپن

*با نتایج تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی به نظر می‌رسد که ژاپن امسال برای رسیدن به عنوان دلخواهش در چین تایپه کار دشوارتری خواهد داشت…

-خب، در جام‌جهانی سه تیم از آسیا جزو ۱۷ تیم اول جهان شدند؛ ایران که سوم شد و تایلند و ویتنام هم به یک هشتم راه پیدا کردند و تیم چهارم هم که ازبکستان بود که هر چهار تیم با ما رقابت دارند. ما درجام ملت‌های آسیایی چین تایپه باز هم شاهد سورپرایزهای بعدی خواهیم بود همانطور که ناکامی ژاپن در راهیابی به جمع چهار تیم همه را سورپرایز کرد. در حقیقت فوتسال در دنیا از سلطه چند کشور خاص درآمده و دموکرات شده چراکه قبلا یا اسپانیا یا برزیل جام‌جهانی را به خانه می‌برد اما این دفعه آرژانتین این کار را کرد. عین همین اتفاق در آسیا هم افتاده و دیدید که ژاپن در جمع چهار تیم نبود. سطح فوتسال الان با چهار سال قبل و هشت سال قبل قابل مقایسه نیست و خیلی فرق کرده است و بعد از این هم همین خواهد بود بنابراین هیچ چیز در آسیایی امسال هم قابل پیش‌بینی نیست.

*یعنی در جام ملت‌های آسیا۲۰۱۸ باز هم اتفاقات جدید پیش‌بینی می‌کنید؟

-من معتقدم نه تنها در آسیایی که در جام‌جهانی بعدی سورپرایزهای جدیدتری رخ خواهد داد. فوتسال سطحش در آسیا عین جام‌جهانی فرق کرده است و هر روز در حال پیشرفت است. من در کنفرانس خبری قبلی در جام‌جهانی کلمبیا که سرمربی ویتنام هم بودم گفتم که تیم‌های بزرگ باید مراقب تیم‌های آسیایی باشند و دیدید که ایران سوم شد. در آسیایی هم هر اتفاقی محتمل است.

*هماهنگی لیگ ژاپن با برنامه‌های شما برای آماده‌سازی تیم‌ملی چگونه است؟

-متاسفانه مشکل ما امسال برنامه‌ریزی بد AFC است که جای گلایه باقی گذاشته است. این کار غیرحرفه‌ای بود که AFC مسابقات جام ملت‌های آسیا را در فوریه برگزار کرد و این برنامه‌ریزی به ضرر ما شد. در لیگ ژاپن که عین لیگ حرفه‌ای اسپانیا و برزیل حرفه‌ای است، نمی‌شود برنامه‌های آن را تغییر داد و فشار زیادی به تیم‌ملی وارد می‌شود چراکه از روزی که لیگ به اتمام می‌رسد ما باید بلافاصله ظرف ۱۰روز خود را آماده جام ملت‌های آسیا کنیم و در همین فاصله هم یک سفر به چین تایپه داشته باشیم که به شدت بر روی برنامه‌های آماده‌سازی ما تاثیرگذار خواهد بود.

*راستی، درخواست میزبانی شما برای جام‌جهانی۲۰۲۰ به کجا رسید؟ به نظر می‌رسد شدیدا پیگیر هستید…

-بله ما هم تقاضای میزبانی جام‌جهانی را برای برگزاری آن در استان هاروچی داده‌ایم ولی متاسفانه فیفا تا امروز در مورد تصمیم‌گیری نهایی در انتخاب میزبان جام‌جهانی تاخیر داشته که این تاخیر نه تنها ژاپن بلکه همه متقاضیان این میزبانی را ناامید و سرخورده کرده است ولی اگر بتوانیم میزبانی جام‌جهانی را بگیریم، حکم یک پیروزی بزرگ را برای ما خواهد داشت.

ترجمه: فرحان قضبان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

جالبه ما فکر می کردیم زمان جام ملتها به ضرر ما و به نفع تیمهای شرق اسیا مثل ژاپن است
اینطور که مشخص است ژاپنی ها هم از این زمان راضی نیستذد
اقای کفاشیان چه جوابی دارید بدهید