کد خبر : 110056
تاریخ انتشار : جمعه 22 دی 1396 - 13:39
-

نجاریان:زمان برگزاری لیگ در سال آینده قطعاً سه ماهه اول سال ۹۷ نیست/باشگاه‌ها نمی‌توانند یک شبه حرفه‌ای شوند

نجاریان:زمان برگزاری لیگ در سال آینده  قطعاً سه ماهه اول  سال ۹۷ نیست/باشگاه‌ها نمی‌توانند یک شبه حرفه‌ای شوند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سعید نجاریان در مورود جلسه هیت رئیسه کمیته فوتسال که در شهر تبریز برگزار شد، گفت:‌ در ابتدا قهرمانی  تیم فوتسال مس سونگون  را به  مردم خوب آذربایجان و مسئولین این باشگاه تبریک می‌گویم،لیگ برتر با هزاران فرازونشیب خوب،بد بالخره به پایان رسید. وی افزود:‌ امسال لیگ  پرفشاری داشتیم این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،سعید نجاریان در مورود جلسه هیت رئیسه کمیته فوتسال که در شهر تبریز برگزار شد، گفت:‌ در ابتدا قهرمانی  تیم فوتسال مس سونگون  را به  مردم خوب آذربایجان و مسئولین این باشگاه تبریک می‌گویم،لیگ برتر با هزاران فرازونشیب خوب،بد بالخره به پایان رسید.

وی افزود:‌ امسال لیگ  پرفشاری داشتیم این موضع به تیم‌ها و باشگاهها فشار زیادی وارد کرد ما برای سال آینده مجبور نیستیم لیگ را با این صورت برگزارکنیم.همانطور که اطلاع دارید دلیل این کار بازیهای تیم ملی بوده است.

عضو هیأت رئیسه کمیته فوتسال در پاسخ به سؤالی که آیا زمان برگزاری لیگ برتر در سال آینده در این جلسه مشخص شد، گفت: تا به امروز چندین جلسه برگزار کردیم و در جلسه اخیر هم در رابطه با این موضوع صحبت شد اما هنوز نتوانسته‌ایم به یک جمع‌بندی نهایی برسیم. اگر امسال مجبور بودیم لیگ را زود شروع کردیم فقط  به خاطر تیم ملی و تورنمنتهای رسمی که داشته و همچنین بازیهای جام ملتهای اسیا بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سال آینده تیم ملی بازی‌های مهمی ندارد و قطعاً این موضوع به ما کمک بسیاری می‌کند. در بحث برنامه ریزیهای بهتری برای شروع  و ادامه لیگ در سال ۹۷  ما همیشه در جلسه‌های هیت رئیسه  ابتدا برنامه‌های تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی امید را بررسی و سپس زمان برگزاری لیگ را مشخص می کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیته فوتسال گفت: اما زمان برگزاری لیگ در سال آینده  قطعاً سه ماهه اول  سال ۹۷ نمی باشد و ما سعی می‌کنیم این بازی‌ها را در تابستان در مرداد یا شهریور برگزار کنیم به این دلیل که تیم‌ها بتوانند به آمادگی کافی برای، جذب بازیکن، پرداخت بدهی‌ها و… حود برسند.

نجاریان همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تاج رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای اعلام کرد که باشگاه‌های فوتسال حتماً باید جهت حضور در لیگ برتر پروانه‌ حرفه‌ای‌گری بگیرند، گفت: ما از ابتدای سال در جلسات خود مکرراً با باشگاه‌ها و هیأت رئیسه این مسئله را بررسی کرده‌ایم و همانطور که می دانید امسال  کمیته فوتسال مساعدت‌های زیادی به باشگاه‌ها داشته است در جلسه ای که با تاج رئیس فدراسیون فوتبال و  تارقلی‌زاده عضو AFC برگزار کردیم تمام موارد (حرفه‌ای‌گری‌ باشگاه‌ها) بحث بررسی شد.در این جلسه مقرر شد جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران باشگاه‌ها برگزار شود و این موضوع در آن جلسه مطرح و باشگاه‌ها  این کار در اولویت کاری خود قرار دهند.

عضو هیأت رئیسه کمیته فوتسال ادامه داد: اما نباید فراموش کنیم که باشگاه‌ها نمی‌توانند یک شبه حرفه‌ای شوند. حرفه‌ای‌گری باشگاه‌ها یکسری زیرساخت‌های خاص خودش را می‌خواهد؛ ورزشگاه مناسب، گزارش مالی، بازرسی و… که در حال حاضر ایران شاید فقط چند باشگاه این امکانات را داشته باشند.

نجاریان گفت: فوتسال متعلق به مردم ایران شیراز، تبریز، ساری و… می‌باشد ما نباید کاری کنیم به بهانه‌ حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها آنها را از فوتسال فراری دهیم. من به صراحت می‌گویم باشگاه‌ها توان این کار را در حال حاضر ندارند و با این کار فوتسال نابود می‌شود. همانطور که گفتم یک شبه نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم ما باید به آنها فرصت و زمان لازم را بدهیم که بتوانند شرایط خودشان را با شرایط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ وفق دهند. آنها نمی‌توانند در مدت کوتاه زیرساخـت‌های خود را آماده کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته ما به دنبال حرفه‌‌ای‌‌سازی باشگاه‌ها هستیم و به شدت آن را دنبال می‌کنیم و نمی‌گذاریم که باشگاه‌های ضعیف قربانی این موضوع شوند و سعی می‌کنیم به آنها فرصت لازم بدهیم که به مرور زمان شرایط خود را مهیا کنند و مطمئن باشید در سال آینده همانند امسال لیگ ما چهارده تیمه برگزار می شود و هیچ باشگاهی را به دلیل نداشتن پروانه حرفه‌ای‌گری از لیگ محروم نخواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.