کد خبر : 110169
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 - 13:06
-

صالح: پیشرفتی در لیگ فوتسال ندیدم/مربیان بدون اینکه برنامه تاکتیکی داشته باشند،روی ستاره‌های تیم خود حساب باز می‌کنند

صالح: پیشرفتی در لیگ فوتسال ندیدم/مربیان بدون اینکه برنامه تاکتیکی داشته باشند،روی ستاره‌های تیم خود حساب باز می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناصر صالح درباره ارزیابی‌اش از لیگ برتر فوتسال که هفته گذشته با قهرمانی مس سونگون خاتمه یافت،‌ بیان کرد: در ابتدا باید بگویم با توجه به مشکلات اقتصادی که در ورزش ایران وجود دارد، همین که مدیران توانستند تیمشان را جمع و جور کنند، با ارزش است. در بخش

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناصر صالح درباره ارزیابی‌اش از لیگ برتر فوتسال که هفته گذشته با قهرمانی مس سونگون خاتمه یافت،‌ بیان کرد: در ابتدا باید بگویم با توجه به مشکلات اقتصادی که در ورزش ایران وجود دارد، همین که مدیران توانستند تیمشان را جمع و جور کنند، با ارزش است. در بخش فنی هم باید بگویم اغلب مربیان لیگ، به سمت ستاره‌محوری سوق پیدا کردند؛ یعنی مربیان بدون این که برنامه تاکتیکی داشته باشند، روی ستاره‌های تیم خود حساب باز می‌کنند.

او افزود: مس سونگون قهرمان شد اما همین تیم در قرچک، پنج گل دریافت کرده بود. گیتی‌پسند هم با این همه ستاره، چند بازی مهم را از دست داد. تاسیسات دریایی تهران نیز به آذرخش بندرعباس و هیات فوتبال باخت. در مجموع فکر می‌کنم فوتسال ایران امسال پیشرفتی نداشت. اگر می‌خواهیم فوتسال پیشرفت کند، باید خودمان را با تاکتیک‌های روز دنیا هماهنگ کنیم اما در لیگی که گذشت، سبک جدیدی از مربیان ندیدیم.

مدرس بین‌المللی فوتسال همچنین اعتماد باشگاه‌ها به مربیان را یکی از نقاط مثبت لیگ برتر دانست و گفت: فرصت دادن به مربیان جوان، بسیار ارزشمند است. به عنوان مثال آقای نجاریان در شهروند ساری به اسماعیل‌پور اعتماد کرد و هرچند نتایج خوبی به دست نیامد اما حضور مستمر سرمربی در تیم، باعث کسب تجربه گران‌قدری شد.

صالح همچنین تعداد بازیکنان جوان و پدیده لیگ را کافی ندانست و تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری لیگ، این است که بازیکنان جوان به فوتسال معرفی و به تیم ملی راه یابند. اما چند بازیکن جوان از لیگ در تیم ملی حضور دارند؟ از آقای صانعی که تلاش می‌کند پشتوانه خوبی برای تیم ملی بسازد تشکر می‌کنم. اما به جز استعددیابی، مهم این است که مربیان باشگاهی به جوان‌ها اعتماد کنند. اگر در هر بازی دو دقیقه به بازیکن جوان فرصت دهید، هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

مربی سابق تیم ملی همچنین به غیبت مربیان با دانش در لیگ اشاره کرد و افزود: دوره مربی‌گری سطح سه که بهترین دوره مربی‌گری در جهان است، در ایران برگزار شد اما فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال، برنامه‌ای ندارند تا از دانش مربیان استفاده شود. در حال حاضر مربیانی که مدرک سطح سه دارند، بیرون هستند و این خوب نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

اقای صالح خوب بود اشاره ای هم به چگونگی نحوه حضور و لابی تعدادی از همان افراد حاضر در دوره سطح سه فوتسال که برگزار شد میکردید

نام ... یکشنبه , ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

مگه کسی جرات میکنه به تعدادی از تیمهای بزرگ در این چند سال بگه تاکتیک ندارند مثل همین گیتی در این چند سال که فقط به اتکای حضور نفرات متعدد ملی پوش و شناخت انها از یکدیگر و خلاقیت فردی انها نتیجه گرفته و فقط روی چند مورد کار ایستگاهی برنامه داشتند