کد خبر : 110557
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دی 1396 - 10:06
-

الگوبرداری از لیگ های موفق اروپا

الگوبرداری از لیگ های موفق اروپا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مدتهاست که انتقاداتی به شیوه کنونی برگزاری لیگ برتر می شود. اینکه تنها قهرمان لیگ صاحب منفعت می شود و بقیه تیم ها انگیزه ندارند و در پایین جدول هم تلاش برای بقاست و عملا تیم های میانه جدولی بازی هایی تشریفاتی دارند. این عامل به مسائلی چون تبانی هم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مدتهاست که انتقاداتی به شیوه کنونی برگزاری لیگ برتر می شود. اینکه تنها قهرمان لیگ صاحب منفعت می شود و بقیه تیم ها انگیزه ندارند و در پایین جدول هم تلاش برای بقاست و عملا تیم های میانه جدولی بازی هایی تشریفاتی دارند. این عامل به مسائلی چون تبانی هم دامن می زند. از سوی دیگر مشخص شدن چهره قهرمان و دو تیم سقوط کننده در لیگ اخیر پیش از هفته پایانی بازی ها را زا جذابیت انداخت تا طرح برگزاری بازی های فوتسال به شیوه والیبال یا لیگ های فوتسال اسپانیا وروسیه مطرح شود.بدین ترتیب که مثلا ۸ تیم اول پس از پایان بازی ها دوباره با هم روبرو شده و قهرمان از جمع آنها مشخص شود و شاید این تدبیر باعث شود تیم ها تا پایان با قدرت در مسابقات شرکت کنند. این طرح هنوز خام است و قرار است در هیات رئیسه مطرح شود اما با توجه به مصاحبه های اکثر اعضای هیات رئیسه آنها با کلیت این طرح موافقند و ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی هم تمایل به برگزاری لیگ به این شیوه دارد.به خصوص که در کشورهایی مثل روسیه یا اسپانیا هم مشابه آن را داریم.کریم منصوری عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال در این خصوص گفت: تمام اعضای سازمان لیگ فوتسال به این نتیجه رسیده اند که مدل برگزاری لیگ را عوض و شبیه به لیگ اسپانیا و روسیه کنند. ما داریم روی این طرح کار  می کنیم و مطمئنم به یک نتیجه می رسیم.گاهی اوقات هفت هفته مانده به پایان مسابقات تکلیف تیم ها روشن می شود. ما می خواهیم لیگ را جذابتر کنیم و بی انگیزگی را از بین ببریم به این صورت که شش، هفت تیم بالای جدول تا هفته آخر برای قهرمانی بجنگند و شش، هفت تیم پایین جدول برای بقا در لیگ تلاش کنند.

از سوی دیگر کاظم سلیمانی دبیر سازمان لیگ هم در این خصوص گفت: در چندین جلسه که با هیأت رئیسه برگزار شد قرار شد سال آینده برگزاری لیگ برتر همانند لیگ والیبال یا لیگ فوتسال اسپانیا باشد. به این صورت که تیم‌ها مانند فصل قبل که به صورت دوره‌ای مقابل هم بازی می‌کنند در مرحله بعد هشت تیمی که در رده‌های اول تا هشتم جدول لیگ قرار دارند به پلی آف می‌روند و مقرر شده این تیم‌ها به صورت رفت و برگشت با هم بازی کنند که در پایان قهرمان لیگ شناخته خواهد شد. هدف از تغییرات در لیگ نخست جذابیت بازی‌ها است و دوم اینکه نتوان قهرمان لیگ را پیش‌بینی کرد.

گفتنی است در روزهای آینده در مصاحبه با کارشناسان و مربیان شیوه برگزاری جدید را مورد بررسی قرار داده و راهکاری های مناسب برای برگزاری بهتر آن را پیشنهاد می کند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

اقا اینکار اشتباهه
انهاب باید بیان از لیگ ما و باشگاههای ما و چگونگی تبانی کردن و چگونگی قهرمانی تیمها و مربیگری بدون مدرک و مبالغ بسیار نزدیک قراردادها و ساختار باشگاهها و امکانات وابعاد بعضی سالنها و فحاشی و کتک زدن داور و پرتاب اجسام به سمت توپ و ورود بازیکن ششم به زمین و خوردن پول مردم و چگونگی رفتار بعضی داوران و ناظران و عوامل فدراسیون و …با بعضی باشگاهها و خیلی مسایل دیگه الگوبرداری کنند