کد خبر : 110845
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1396 - 14:33
-

سرمربی تایلند: در جام‌ملت‌ها به دنبال قهرمانی نیستیم/ بازیکنان زیر ۲۰ سال را دعوت کردم/ همیشه از ایران پیشنهاد داشتم

سرمربی تایلند: در جام‌ملت‌ها به دنبال قهرمانی نیستیم/ بازیکنان زیر ۲۰ سال را دعوت کردم/ همیشه از ایران پیشنهاد داشتم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال تایلند برای مسابقات جا‌م‌ملت‌های آسیا تدارک ویژه‌ای دیده است. تایلندی‌ها که در اسپانیا اردو زده‌اند، قرار است با تیم ملی پرتغال و اسپانیا بازی دوستانه برگزار کنند. خوزه ماریا پازوس مندز ملقب به پولپیس سرمربی اسپانیایی و ۴۲ ساله تایلند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، تیم ملی فوتسال تایلند برای مسابقات جا‌م‌ملت‌های آسیا تدارک ویژه‌ای دیده است. تایلندی‌ها که در اسپانیا اردو زده‌اند، قرار است با تیم ملی پرتغال و اسپانیا بازی دوستانه برگزار کنند.

خوزه ماریا پازوس مندز ملقب به پولپیس سرمربی اسپانیایی و ۴۲ ساله تایلند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران به سوالات مربوط به جام‌ملت‌های آسیا پاسخ داد. متن کامل این مصاحبه را در ادامه بخوانید:

*وضعیت تیم ملی تالیند در آستانه جام‌ملت‌های آسیا چطور است؟ چند روز برای این مسابقات زمان دارید؟

برای آماده سازی تیم برای جام ملت های آسیا دوست داشتم زمان بیشتری داشته باشیم ولی به‌خاطر لیگ و کاپ تایلند که دیر تمام شد زمان کمی برای آمادسازی داشتیم. پس تصمیم گرفتیم به اروپا سفر کنیم و با تیم‌های قوی و بزرگی همچون اسپانیا و پرتغال بازی کنیم تا بتوانیم سطح خودمان را ارتقا دهیم. در این اردو چند بازیکن جوان از تیم ملی زیر ۲۰ سال تایلند نیز به جمع ما اضافه شده‌اند که تجربه بسیار خوبی می تواند برای آنها باشد. ما دوست داشتیم زمان زیادی برای آماده سازی داشته باشیم که نشد ولی این نمی تواند دلیل باشد و باید در فرصت کم به آمادگی ۱۰۰ درصد برسیم.مندز پولپیس*در اردوی اسپانیا چه برنامه‌هایی را دنبال می‌کنید؟

روز سه‌شنبه در مادرید به مصاف تیم ملی اسپانیا خواهیم رفت. این تیم خود را برای جام ملت های اروپا آماده می کند. روز جمعه نیز در لیسبون پرتغال به مصاف تیم ملی پرتغال خواهیم رفت و روز شنبه به چین تایپه سفر خواهیم کرد تا چند روز زودتر از شروع مسابقات در این کشور مستقر شویم.

*پیش‌بینی شما از قهرمان جام‌ملت‌های امسال چیست؟

من شانس قهرمانی ایران را بیشتر از سایر تیم‌ها می‌دانم چون در بهترین شرایط خود قرار دارند و در جام جهانی قبلی با حضور در نیمه نهایی نشان دادند پیشرفت کرده‌اند. آن‌ها در آخرین بازی دوستانه خود، روسیه را شکست دادند و اگر برای بازی های آسیایی در آمادگی کامل باشند، مطمئنا قهرمان خواهند شد. تیم بعد از ایران نیز تیم ملی ژاپن است که یکی از تیم های قدرتمند این دوره از بازی ها خواهد بود. هدف ما معرفی چند بازیکن جوان در این دوره از بازی‌ها است تا در ۲۰۲۰ قدرتمندترین تیم باشیم. من اعتقاد دارم اگر تایلند بخواهد قهرمان این دوره از مسابقات شود باید ایران و ژاپن در آمادگی ۱۰۰  درصد نباشند ولی اگر در آمادگی کامل باشند حضور در فینال نیز برای ما سخت خواهد بود. ما باید هماهنگی و هارمونی خوبی بین بازیکنان جوان ۲۰ ساله و ۲۷-۲۸  ساله‌های قبلی ایجاد کنیم تا به هدفمان که رسیدن به مرحله نیم نهایی بازی هاست، برسیم.

از سال ۲۰۰۸ که من اولین تجربه جام ملت های آسیا را کسب کرده ام تا کنون پیشرفت زیادی در تیم ها رخ داده است. قبل از این در هر تورنمنت ۱ یا ۲ بازی سخت وجود داشت ولی الان تیم های جدید بسیاری هستند که می توانند مشکل ساز شوند .

*تیم ملی تایلند نسبت به جام‌جهانی ۲۰۱۶ چه تغییراتی داشته است؟

ما نسبت به جام جهانی قبلی ۳-۴ تغییر خواهیم داشت و هدف ما معرفی بازیکنان جدید به فوتسال آسیا است تا در ۲۰۲۰ قهرمانی آسیا را کسب کنیم. قرارداد من با تایلند تا ۲۰۲۰ است و بعد از جام جهانی قراردادم با این تیم به اتمام می رسد.

مندز پولپیس*شما در سال ۲۰۱۲ از گزینه‌های هدایت ایران بودید. چه شد که این همکاری شکل نگرفت؟

در سال ۲۰۱۲  تمایل داشتم که با ایران قراردادم را امضا کنم ولی در آن مقطع نیمی از قرارداد من با تیم ملی ازبکستان باقی مانده بود و به همین دلیل اجازه جدا شدن به من را ندادند. برای هر مربی در دنیا آرزوست که هدایت تیم ملی ایران را به عهده بگیرد چون یکی از قدرتمندترین تیم های دنیاست که می تواند در سطح بسیار بالایی بازی کند ولی در حال حاضر مربی خوبی بالای سر این تیم است که حرفه ای فوتسال بازی می کنند. من از تیم های لیگ ایران نیز در این چند سال پیشنهادهایی دریافت کرده ام ولی همیشه قرارداد داشتم و همکاری با ایرانی‌ها شکل نگرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴

شما که با تیم اصلی تان هم ۱۰ تا از ایران خوردید