کد خبر : 111648
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 11:39
-

درخواست سرمربی تیم دختران زیر ۲۰ سال ایران از کمیته فنی

درخواست سرمربی تیم دختران زیر ۲۰ سال ایران از کمیته فنی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهناز یار گفت: درک تاکتیکی بازیکنان تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال کشور در حال پیشرفت است و انجام بازی های تدارکاتی و شرکت این تیم در جام آزاد روسیه فرصت خوبی برای ادامه روند پیشرفت و آمادگی کامل تیم برای حضور در المپیک نوجوانان است. وی گفت: تیم ملی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهناز یار گفت: درک تاکتیکی بازیکنان تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال کشور در حال پیشرفت است و انجام بازی های تدارکاتی و شرکت این تیم در جام آزاد روسیه فرصت خوبی برای ادامه روند پیشرفت و آمادگی کامل تیم برای حضور در المپیک نوجوانان است.
وی گفت: تیم ملی فوتسال زنان چین فروردین ماه برای انجام دو دیدار تدارکاتی با تیم ملی فوتسال زنان ایران به تهران سفر می کند، این تیم در مدت حضور در ایران یک دیدار دوستانه مقابل تیم دختران زیر ۲۰ سال برگزار می کند.
جام ملت های فوتسال زنان آسیا اردیبهشت ماه سال ۹۷ به میزبانی کشور تایلند برگزار می شود و کسب عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان کشورمان مجوز حضور تیم فوتسال دختران نوجوان ایران در المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین خواهد بود و انجام دیدارهای تدارکاتی می تواند به حضور قدرتمند ایران در این رقابت ها کمک کند.
یاری اضافه کرد: همه ساله تیم ملی فوتسال زنان کشورمان در تورنمنت چهار جانبه روسیه (آزادی) شرکت می کند، اما سال آینده به دلیل همزمانی رقابت های جام ملت های آسیا در تایلند و تورنمنت چهار جانبه جام آزادی امکان اعزام تیم ملی به روسیه وجود ندارد و این فرصت خوبی است تا با اعزام تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال زمینه برای افزایش تجربه این بازیکنان فراهم شود.
این مربی با یادآوری اینکه تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال ترکیبی از تیم های دختران زیر ۲۰ سال و زیر ۱۷ سال است ، گفت: پس از اردوهای انتخابی برای این دو تیم به صورت مجزا، تاکنون ۶ مرحله اردوی آماده سازی برای این دو تیم با عنوان تیم زیر ۲۰ سال برگزار شده است و خوشبختانه کارهای اصلاح تکنیکی انجام شده و هم اکنون در حال تمرین روی اجرای تاکتیک ها هستیم.
وی با یادآوری اینکه میانگین سنی تیم جوانان ۱۸ سال است، گفت: بهترین بازیکنان دو رده سنی زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال انتخاب شده اند این افراد علاوه بر فیزیک مناسب از نظر قدی هم در شرایط خوبی هستند و می توانند حداقل سه سال در دو رده سنی جوانان و نوجوانان برای کشور بازی کنند بر همین اساس ما امیدواریم که با تلاش های فدراسیون فوتبال شرایط برای اعزام این تیم به تورنمنت جام آزادی روسیه فراهم شود تا تجربه بازیکنان در حد قابل توجهی افزایش یابد.
یاری اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان تیم زیر ۲۰ سال دانش آموز هستند بنابراین تاکنون امکان برگزاری بیش از یک اردو در هر ماه وجود نداشت اما با توجه به اینکه المپیک نوجوانان مهر ماه سال آینده برگزاری می شود و ایران شانس زیادی برای حضور در این رقابت ها دارد برنامه ای به فدراسیون ارائه شد تا از فروردین سال آینده اردوهای تیم دختران به صورت پیوسته برگزار شود.
این مربی فوتسال اضافه کرد: المپیک نوجوانان آرژانتین مهم ترین رویداد این رده سنی است و برای حضور توانمند در این رقابت ها باید ۶ ماه نخست سال ۹۷ تیم زیر ۲۰ سال تمرینات منظم و تدارکاتی های کافی داشته باشد.
یاری از مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال خواست به تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال اعتماد کنند و شرایط را برای حضور این تیم در تورنمنت روسیه فراهم کنند.
وی همچنین در مورد بازیکنان تیمش گفت: خوشبختانه برای هریک از پست ها بازیکنان خوبی شناسایی شده است و بهترین ها به تیم زیر ۲۰ سال دعوت شده اند.
یاری اضافه کرد: همچنین تلاش کردیم تا بازیکنان جذب تیم های لیگ برتر، دسته یک و دسته دو شوند که در حال حاضر ۱۰ بازیکن از مجموع ۲۰ بازیکن حاضر در اردوهای تیم زیر ۲۰ سال در این سه لیگ شاغل هستند که این موجب کاهش استراس و افزایش خودباوری و اعتماد به نفس همراه با تجربه بیشتر آنان خواهد شد.
سرمربی تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال ایران گفت: هنوز برای رسیدن به آمادگی تکنیکی و تاکتیکی کامل فاصله داریم اما امیدواریم با برگزاری اردوهای مستمر به آمادگی کامل برسیم.
یاری گفت: یکی از مشکلات عمده تیم فوتسال دختران زیر ۲۰ سال مشکل بدنسازی است زیرا بیشتر این بازیکنان تجربه ای از تمرینات هوازی و کار با وزنه ندارند و سال ۹۷ باید به طور جدی در اردوهای مستمر تیم در این بخش کار شود تا تیم از نظر بدنی قوای کافی برای حضور در میادین جدی را پیدا کنند.

مصاحبه:شاهین فراست

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.