کد خبر : 111869
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 بهمن 1396 - 13:57
-

سفال منش:لبنان هم مشکلاتی مثل تغییر زمان، سردی هوا، وضعیت هتل و زلزله را دارد/همه در تایپه از فوتسال ایران می‌گویند/ تایلند را بردیم که به ایران نخوریم!

سفال منش:لبنان هم مشکلاتی مثل تغییر زمان، سردی هوا، وضعیت هتل و زلزله را دارد/همه در تایپه از فوتسال ایران می‌گویند/ تایلند را بردیم که به ایران نخوریم!
سرمربی ایرانی تیم ملی فوتسال لبنان گفت: دوست داریم با تیم ملی ایران در فینال جام‌ملت‌های آسیا بازی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال لبنان با هدایت شهاب سفال‌منش شگفتی‌ساز مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا و با شکست دادن تیم مدعی تایلند و قرار گرفتن در رتبه نخست گروه D، از رویارویی با ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی گریخت.

شهاب سفال‌منش درباره موفقیت تیمش در این رقابت‌ها توضیح داد: ما از یک سال پیش در لبنان استارت زدیم و ابتدا تلفیقی از بازیکنان تیم المپیک و باتجربه‌ها را در ترکمنسنان محک زدیم و سپس اسامی نهایی برای جام ملت‌ها مشخص شد. در واقع یک سال بسیار فشرده را در لبنان پشت سر گذاشتیم تا تیم فعلی آماده شود. لبنان پتانسیل زیادی دارد و کشور فوتسال خیزی است اما نیاز به نظم و انضباط تیمی دارد. لبنانی‌ها فردی را می‌خواستند که فوتسال را به آن‌ها آموزش دهد اما به لحاظ بودجه‌ای، چندان وضعیت خوبی نداشتند.

او افزود: ما در مجموع ۲۸ روز برای آمادگی تیم زمان داشتیم و ۱۷ جلسه تمرین برگزار کردیم، کمپ یک هفته‌ای برپا کردیم و ۴ بازی دوستانه هم با تیم‌های عراق و مالزی انجام دادیم. مشکلات ما مشابه مشکلات بازیکنان تیم ملی ایران است. ما هم دیر به چین تایپه وارد شدیم و مشکلاتی مثل تغییر زمان، سردی هوا، وضعیت هتل و زلزله را داشتیم.

سرمربی تیم ملی لبنان همچنین درباره اینکه با اول شدن در گروه، از مقابله با ایران فرار کردند، گفت: از اول می‌دانستیم اگر تیم دوم گروه شویم به ایران می‌خوریم. این اتفاق برای ما در انتخابی المپیک افتاده بود و فکر می‌کنم بدشانس‌ترین تیم در آسیا تیمی است که در مرحله حذفی به ایران بخورد. تیم ایران هم از نظر من نسل بسیار خوبی دارد و تیمی است که شخصیت قهرمان شدن در مسابقات را دارد بازیکنانش هم به لحاظ روانی آماده بازی با تایلند هستند.

سفال‌منش همچنین درباره پیروزی تیمش مقابل تایلند یکی از مدعیان قهرمانی اظهار کرد:‌ ما وقتی کیفیت بازی‌های تایلند را دیدیم هم‌دل شدیم تا این تیم را شکست داده و در مرحله حذفی به ایران نخوریم. با کیفیتی که عراق مقابل ایران نشان داد، کار راحتی هم مقابل این تیم در مرحله یک‌چهارم نهایی نداریم. با این حال هدف اولمان صعود از گروه و افزایش رده‌بندی جهانی لبنان بود. لبنان در هشت سال اخیر در سید سه قرار می‌گرفت اما با این مسابقات به جمع هشت تیم برتر برگشت. ما تا اینجا به اولین هدفمان رسیدیم؛ از اینجا به بعد هر اتفاقی بیفتد، شگفتی جدیدی برای ماست. عراق دو هفته در لبنان اردو زد و هزینه زیادی کرده است. اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا دست پر از زمین خارج شویم. اگر صعود کنیم، دوست دارم با ایران بازی کنیم چون هر کشوری در آسیا باید افتخار کند مقابل ایران بازی‌ می‌کند.

مدرس بین‌المللی فوتسال همچنین تاکید کرد: در چین تایپه همه از فوتسال ایران صحبت می‌کنند. هر چه قدر که ایرانی‌ها در آسیا تیم‌های بیش‌تری داشته باشند نشان می‌دهد فوتسال از آن ایرانی‌هاست. بازی با ایران برای منِ مربی یک درس است. این شانس چقدر خوب است که در مرحله گروهی یا حداقل در مرحله نیمه نهایی به یک تیم رو کند. اگر خدا کمک کند و عراق را شکست دهیم و از نیمه نهایی هم عبور کنیم، در فینال با ایران مصاف خواهیم کرد اما صحبت دراین‌باره خیلی زود است و ما ابتدا سد محکمی به نام عراق داریم.

سفال‌منش در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا قراردادش را با لبنان تمدید خواهد کرد یا نه، به ایسنا گفت: قرارداد من بعد از جام‌ملت‌ها با لبنان تمام می‌شود و به ایران برمی‌گردم تا ببینم مقصد بعدی کجاست. درخواست تمدید قرارداد را داده‌اند اما هنوز جواب نداده‌ام چون نیاز به استراحت دارم و باید به پیشنهادهای دیگر هم فکر کنم.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پرشین گلف چهارشنبه , ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

پیروز باشی پسر