کد خبر : 113671
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1396 - 10:19
-

نتوانستم یک کلمه هم با اینفانتینو صحبت کنم/به ماجرای دلخوری ملی پوشان فوتسال ورود نمی کنم/هر چیزی که فدراسیون برداشته، چند برابرش برای فوتسال خرج کرده است/جایگاه شمسایی خیلی بالا و همیشگی است/ از خدایمان بود گیتی پسند جای تیم ملی برود

نتوانستم یک کلمه هم با اینفانتینو صحبت کنم/به ماجرای دلخوری ملی پوشان فوتسال ورود نمی کنم/هر چیزی که فدراسیون برداشته، چند برابرش برای فوتسال خرج کرده است/جایگاه شمسایی خیلی بالا و همیشگی است/ از خدایمان بود گیتی پسند جای تیم ملی برود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال در گفتگویی نوروزی به مسائل فوتسال و زندگی شخصی اش پرداخت. آقای کفاشیان! در واپسین روزهای سال ۹۶ هستیم. امسال به لحاظ فوتبالی و فوتسالی چطور بود؟ امسال برای ما بسیار پرکار بود. در فوتسال رویدادها و نتایج خوبی داشتیم. برای فوتبال هم همین طور.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال در گفتگویی نوروزی به مسائل فوتسال و زندگی شخصی اش پرداخت.

آقای کفاشیان! در واپسین روزهای سال ۹۶ هستیم. امسال به لحاظ فوتبالی و فوتسالی چطور بود؟

امسال برای ما بسیار پرکار بود. در فوتسال رویدادها و نتایج خوبی داشتیم. برای فوتبال هم همین طور. رفتن به جام جهانی و پنج ستاره شدن از اتفاقات مهمی بود و باعث شد سال پرباری باشد. این موضوع قطعا مسئولیت ما را سنگین می‌کند تا در سال‌های آینده این موفقیت‌ها را تکرار کنیم. نباید از موفقیت‌های امسال مغرور شویم. حفظ و بهتر شدن نتایج، سخت‌تر است. البته امسال هم نتوانستیم در فدراسیون فوتبال به لحاظ درآمدی به اهدافمان برسیم. آن هم به خاطر پر زور بودن صدا و سیما بود و زور ما به آن ها نمی‌رسد. با روندی که آنها جلو می‌روند، فعلا نمی‌توان روی حق پخش حساب کرد. با این وضعیت آنها بهره بردارند و ما هم مثل کارگرهایی هستیم که چیزی گیرمان نمی‌آید.

برای تعطیلات نوروز چه برنامه‌ای دارید؟

سه روز قبل از نوروز باید در جلسه هیات رئیسه AFC در مالزی شرکت کنم. در سومین روز تعطیلات به ایران بازمی‌گردم. اکثر سال‌ها هنگام تحویل سال ایران نیستم چون جلسات AFC معمولا آخرین روزهای سال برگزار می‌شود. زمانی که دلار ارزان بود و برای حضور در جلسات به مالزی می‌رفتم، همه در خیابان، ایرانی بودند و عید را به هم تبریک می‌گفتند اما الان کمتر شده ولی باز هم ایرانی‌ها در مالزی هستند.

با خانواده به سفر می‌روید؟

در این سال‌ها خیلی کم پیش آمده که با خانواده به سفر برویم اما شاید عید دو سه روز با هم به کیش برویم. شمال را خودم بیشتر دوست دارم اما در نوروز کمی شلوغ می‌شود.

هر سال اربعین هم به کربلا می‌روید.

بله این سفر یکی از بهترین سفرهای زندگی‌ام است که به عشق امام حسین(ع) پیاده روی و زیارت می‌کنیم. این سفر واقعا به من انرژی می‌دهد و خیلی دوستش دارم. امسال زانویم هم خیلی درد می‌کرد اما با این درد رفتم ولی چون دونده بودم، جلوتر از بقیه در پیاده روی حرکت می‌کردم (می‌خندد)

برای خانواده چقدر وقت می گذارید؟

همیشه شب‌ها تا صبح برای خانواده وقت می‌گذارم (با خنده). پسر بزرگ‌ترم (محسن) و دخترم ازدواج کرده‌اند. با احسان هم زیاد کاری نداریم و معمولا با همسرم هستم. به هر حال خانواده را دوست دارم و معمولا پنج‌شنبه و جمعه برای‌شان وقت می‌گذارم. گاهی اوقات هم اروپا می‌رویم اما نوروز همیشه کارم زیاد است.

شما همیشه در کارتان با چهره خندان ظاهر می‌شوید. در خانه اگر خسته باشید از شما ایراد نمی‌گیرند؟

نه من در خانه هم خوش اخلاقم و تا به منزل می‌رسم به سراغ شستن ظرف‌ها می‌روم و خانه را تمیز می‌کنم اما به دور از شوخی، در خانه هم همین طور هستم. به هیچ وجه آدمی نیستم که دو چهره داشته باشم. البته مواقعی هم در کار بیرون، بسیار عصبانی می‌شوم. مثل اوقاتی که شما مطلبی می‌نویسید اما در خانه چیزی بروز نمی‌دهم. دلیل ندارد ناراحتی بیرون را به خانه ببریم. حتی اگر در خانه هم ناراحتی باشد، آن را باید به بیرون بیاوریم. به هر حال کار ما و فعالیت اصلی ما بیرون از منزل است. فعالیت‌هایی نیز در محله دارم و در مسجد با هیات امنا کار می‌کنیم. در کل دوست دارم کم کم کارم را در فوتبال کاهش دهم.

به بازنشستگی فکر می‌کنید؟

خیلی وقت است که بازنشست شده‌ام.

منظور کنار رفتن از سمت‌های مدیریتی در فوتبال بود.

خیر به این موضوع فکر نمی‌کنم اما دوست دارم کارم را در فوتبال کم کنم. هر موقع از توان افتادم و قدرت بدنی نداشتم بازنشست می‌شوم اما باید بگویم یکی از برنامه‌های شخصی‌ام که همیشه پابرجا بوده، ورزش است. هفته‌ای چهار پنج روز در مجموعه ورزشی انقلاب تمرین می‌کنم. می‌خواهم فوتسال را هم در این دو سه سالی که در فدراسیون هستم به سر و سامانی برسانم تا شکل و شخصیت خودش را پیدا کند.

بعد از دو سال چه کار خواهید کرد؟

بیشتر به فکر ساخت و ساز برای آن دنیا هستم.

در کنار کار هم می‌توان، آن دنیا را ساخت.

بله می‌شود اما بدون کار بهتر می‌شود. البته نمی‌توانم پیش بینی کنم. شاید مسئولیت دیگری بعد از فدراسیون فوتبال بخواهند بدهند. با این حال خودم را از فعالیت‌های اجتماعی دور نمی‌کنم. البته فعالیت سیاسی نمی‌کنم چون علاقه ندارم مثلا نماینده مجلس یا عضو شورای شهر شوم.

خودرو شخصی شما چیست؟

خودرو فدراسیون دستم است و با مگان تردد می‌کنم.

خودرو شخصی ندارید؟

خیر خودروی شخصی ندارم.

برای کارهای شخصی مثل مسافرت چه کار می کنید؟

با هواپیما تردد می‌کنم.

مثلا سفر قم بخواهید بروید، چه کار می کنید؟

آژانس می‌گیرم (با خنده)

چندی پیش سریال «لیسانسه‌ها» از شبکه سه پخش می‌شد که یکی از نقش‌هایش “علی کفاشیان” بود.

بله سریال خوبی بود. آقای تاج هم یک روز از آقای سروش صحت (کارگردان سریال) دعوت کرد و در فدراسیون با او صحبت کردیم. معتقدم هر سریالی که پخش شود و خنده روی لب‌های مردم بیاورد، ما راضی هستیم.

بازیگر نقش شما در این سریال همیشه در حال دویدن بود.

به هر حال سریال طنز بود. من هم همیشه در حال دویدن هستم.

اهل تلویزیون یا سایر تفریحات مثل مطالعه، موسیقی و سینما هستید؟

اولا هر وقت فیلم نگاه می‌کنم، زود خوابم می‌برد اما تنها چیزی که در تلویزیون می‌بینم، اخبار است. شاید برخی اوقات فیلم کمدی باشد و نگاه کنم.

آخرین فیلم سینمایی که دیدید چه بود؟

اخیرا هیج فیلم سینمایی ندیدم. تکه‌هایی از سریال‌ها را می بینم. فوتبال‌های خارجی را هم اخیرا علاقه مند شده‌ام و می‌بینم. البته نیمه دوم آن‌ها را نمی‌بینم چون ساعت ۱۲ به بعد خوابم می‌برد. بازی تیم‌های ایرانی را هم مثل تیم ملی، استقلال یا پرسپولیس نگاه می‌کنم.

شما به این مشهور هستید که هیچ حساسیتی به اخبار و انتقادات رسانه‌ها نشان نمی‌دهید.

نه اصلا حساسیتی ندارم. خیلی مواقع هم خیلی حرف‌ها می‌زنند اما می‌گذرم و حتی تکذیب هم نمی‌کنم. زیاد اهمیت نمی‌دهم چون کارشان را انجام می‌دهند و گناه دارند (می‌خندد). من هم نمی‌خواهم وقتی روی آن بگذارم.

از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید؟

یعنی چه؟

منظورم شبکه‌هایی مثل تلگرام، اینستاگرام و … است.

از اینستاگرام استفاده نمی‌کنم اما در تلگرام و واتس‌اپ هستم و بیشتر کاربری من، ارسال پیام است که بیشتر در سفرهای کاری و خارجی انجام می‌شود اما زیاد وقت نمی‌کنم که بروم ببینم در گروه‌ها و کانال‌ها چه می‌گذرد. در گروهی عضو هستم که تمام مدیران پیشین بانک مرکزی حضور دارند. همه مسائل اقتصادی را بررسی می‌کنند و گاهی می‌بینم ۵۰۰ پیام آمده که نخوانده‌ام. خیلی هم دوست دارم مسائل اقتصادی را دنبال کنم و ببینم ارز چه شد، اعتبار ریالی چه شد یا وضعیت اقتصاد چه طور است چون همه اعضای گروه کارشناسند و نظرات خوبی می‌دهند اما من وقت نمی‌کنم آنها را بخوانم. گاهی اوقات اگر یک ساعت وقت خالی پیدا کنم، واردش می‌شوم و نگاهی می‌اندازم.

برخی معتقدند خنده‌های شما یک سیاست است.

از ابتدا سعی کرده‌ام نظراتم را به صورت مثبت بگویم و همیشه بخندم. اگر لج یکسری خبرنگارها هم در بیاید، باز هم می‌خندم! به هر حال کمتر عصبانی می‌شوم و خوش رو هستم و واقعا خیلی نمی‌توانم عصبانی شوم. به جز در مواقعی خاص و نادر. البته حرصم را در خودم می‌ریزم اما دوست دارم با طرف بگویم و بخندم چون طلبکارش که نیستم. شاید از کسی خوشم هم نیاید اما با او خوش رفتاری می‌کنم.

یک سوال شخصی دیگر دارم و اگر تمایل داشتید پاسخ دهید. منزل شما در کدام منطقه است؟

شهرک غرب.

این که گفته می‌شود با کاظم سلیمانی (دبیر کمیته فوتسال) در یک ساختمان هستید صحت دارد؟

نه او در خانه خودش است و ما در برج می‌نشینیم.

بهترین و بدترین اخلاق علی کفاشیان چیست؟

بهترین اخلاقم این است که خوش اخلاقم. بدترینش هم این است که عصبانیتم را در خودم می‌ریزم.

از این ناحیه آسیب دیده‌اید؟

آسیب ندیده‌ام اما به هر حال این اخلاق را دارم که در خودم می‌ریزم و بروز نمی‌دهم.

انتقاداتی به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح است و گفته می‌شود برخی اعضا سود چندانی برای فدراسیون فوتبال ندارند.

به هر حال این افراد رای آورده و انتخاب شده‌اند. درباره هیات رئیسه خیلی نمی‌توانم صحبت کنم چون خودم به عنوان کسی که نظر می‌دهد در جلساتش شرکت می‌کنم اما این که شکل کارش چطور است، ورود نمی‌کنم و علاقه‌ای هم ندارم.

زمانی که اینفانتینو به ایران آمد، صحبت فوتسالی با او کردید؟

اصلا نتوانستم یک کلمه هم با او صحبت کنم.

در مورد گرفتن میزبانی جام جهانی فوتسال می‌توانستید با او صحبت کنید.

بله می‌خواستیم این کار را کنیم اما فرصتی پیش نیامد.

وحید شمسایی بالاخره به تیم ملی دعوت می‌شود تا رکورد آقای گلی را از فالکائو پس بگیرد؟

این موضوع با نظرکادر فنی است و من در ریز مسائل تیم ملی ورود نمی‌کنم. شمسایی هم مثل بقیه فوتسالی‌ها خدمت زیادی به این رشته کرده و سرمایه ما است. ما دو سال پیش قبل از حضور ناظم الشریعه، برای سرمربیگری تیم ملی با شمسایی صحبت کردیم اما به خاطر مخالفت باشگاه تاسیسات دریایی که آن زمان شمسایی با آن قرارداد داشت، نتوانستیم او را سرمربی تیم ملی کنیم. جایگاه شمسایی در فوتسال خیلی بالا بوده و همیشگی است. جایگاه وحید مثل ما نیست که دو سال باشیم و سپس برویم. او همیشه هست و ما زمانی می‌رویم اما این که به تیم ملی دعوت می‌شود یا نه به کادرفنی مربوط می‌شود.

چند ملی پوش فوتسال از جمله مهدی جاوید، فرهاد توکلی و احمد اسماعیل پور دلخوری‌هایی دارند و در آستانه خداحافظی از تیم ملی هستند. آیا خودتان به این موضوع ورود کرده‌اید؟

نه ورود نکردم. این‌ها وظیفه سرمربی تیم ملی است. ناظم الشریعه باید با بازیکنان صحبت کند و اگر مواردی بود، به من منعکس کند تا من ورود کنم اما ابتدا به ساکن خودم ورود نمی‌کنم.

حسین شمس هفته پیش مصاحبه تندی علیه شما و مهدی تاج کرده و به دلیل مخالفت فدراسیون با رفتن تیمش (گیتی پسند) به اردوی کویت اعتراض کرده بود.

برای ما نامه‌ای مبنی بر درخواست برای رفتن گیتی پسند نیامد. کویتی‌ها از ما دعوت کردند و ما هم نظر کادر فنی تیم ملی را گرفتیم. گفتند ملی پوشان در حال استراحتند و فضایی برای تمرین نداریم. حرفشان منطقی بود و نرفتیم اما اگر گیتی پسند به جای تیم ملی می‌رفت از خدایمان بود و موافقت می‌کردیم اما کسی از ما چنین چیزی نخواست.

شمس در این مصاحبه گفته بود چون شما برای مهدی تاج در مجمع رای جمع کرده‌اید، نمی‌تواند شما را برکنار کند.

من رای جمع کرده‌ام؟ من برای کسی رای جمع نمی‌کنم. به تاج رای دادند چون قبلا هشت سال نایب رئیس فدراسیون بوده و عملکردش را دیده‌اند. او را می‌شناختند و رای دادند. من هم به عنوان نائب رئیس هستم. پس در مجمع کسی رای جمع نمی‌کند و اعضا خودشان هر کسی را که بخواهند انتخاب می‌کنند.

درآمد کمیته فوتسال در صورت‌های مالی سال پیش، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قید شده بود. بسیاری از فوتسالی‌ها این سوال را دارند که این درآمدها از کجا آمده و کجا هزینه می‌شود؟

درآمدهای ما از طریق ورودی تیم‌ها در مسابقات به دست می‌آید. این رقم نیز باید خیلی بیشتر شود و به دنبال درآمدهای بیشتری هستیم. مبالغی که از تیم‌ها به عنوان ورودی مسابقات می‌گیریم، برای خود مسابقات هزینه می‌شود. بخشی از هزینه‌های ما را در حال حاضر فدراسیون فوتبال می‌دهد. بنابراین به دنبال گرفتن اسپانسر هستیم تا از فدراسیون فوتبال پول نگیریم.

البته چند سال پیش فدراسیون هم از فوتسال کمک گرفته بود و برای دادن طلب ۵۰۰ میلیونی پرسپولیس و هزینه ۸۰ میلیونی سفر تیم ملی فوتبال به برزیل، از خزانه فوتسال برداشت کرد.

هر چیزی که فدراسیون فوتبال برداشته، چند برابرش را برگردانده و برای فوتسال خرج کرده است. هزینه‌های فوتسال را فدراسیون می‌دهد. تمام مسائل مالی ما شفاف است و حسابرسی می‌شود. اگر نیاز باشد، در اختیار رسانه‌ها نیز قرار می‌دهیم.

منبع:ایسنا-علی احدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.