کد خبر : 113730
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 فروردین 1397 - 13:12
-

نصیرلو:روز سیزده بدر را دوست دارم/ کسی جرات ندارد به محمود نصیرلو پیشنهاد نامتعارف بدهد/ داوران جوان قدر موقعیت فعلی را بدانند/ حداقل ۴ جلسه تمرین در طول هفته انجام می‌دهم

نصیرلو:روز سیزده بدر را دوست دارم/ کسی جرات ندارد به محمود نصیرلو پیشنهاد نامتعارف بدهد/ داوران جوان قدر موقعیت فعلی را بدانند/ حداقل ۴ جلسه تمرین در طول هفته انجام می‌دهم

محمودرضا نصیرلو داور بین‌المللی و باسابقه کشورمان در گفتگویی تفصیلی و عیدانه با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص مسائل مختلف پاسخگوی سوالات ما بود. در ادامه متن کامل این گفتگو را مشاهده کنید. *ابتدا نظرتان را در مورد سال جدید بفرمایید؟ همه به شما می‌گویند سال خوبی داشته باشید ولی من به شما می‌گویم

محمودرضا نصیرلو داور بین‌المللی و باسابقه کشورمان در گفتگویی تفصیلی و عیدانه با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص مسائل مختلف پاسخگوی سوالات ما بود. در ادامه متن کامل این گفتگو را مشاهده کنید.

*ابتدا نظرتان را در مورد سال جدید بفرمایید؟

همه به شما می‌گویند سال خوبی داشته باشید ولی من به شما می‌گویم سال خوبی را برای خود خلق کنید. به فکر آمدن روزهای خوب نباشید زیرا آنها نخواهند آمد. به فکر ساختن باشید روزهای خوب را باید ساخت. آرزو می‌کنم خلاق سال جدید خود باشید.

*بهترین خاطره‌ای که از عید در ذهن دارید چیست؟

همه ی نوروز سرتاسر خاطره است اما روز سیزده بدر را خیلی دوست دارم. هر ساله به جنگل و طبیعت زیبای منطقه دو هزار شهوار می‌رویم و در کنار اقوام و فامیل و خانواده خیلی خوش میگذرد.

*چه احساسی نسبت به عیدی دادن و عیدی گرفتن دارید؟

واقعا حس خیلی خوبی دارم. هیچوقت لحظاتی رو که از پدر و مادر مرحومم پولهای نو رو از وسط قرآن می‌گرفتم، فراموش نمی‌کنم. الان هم که بیشتر عیدی می‌دهم و احساس بسیار خوب دارم.

*درمورد قضاوت بازی‌های جام ملتهای آسیا در اواخر سال ۹۶ صحبت کنید.

پس از ۴ روز تاخیر بعلت بدی آب و هوا و یرف در جاده ها، توانستم به چین تایپه برسم که واقعا جا دارد از کنفدراسیون فوتبال آسیا که دو مسئول خود را مامور کرد تا پیگیر وضعیت من باشد تشکر کنم. همینطور از حامد مومنی عزیز که در روابط بین الملل فدراسیون فوتبال و جناب علی تارقلیزاده در AFC نهایت همکاری را با من داشتند، تشکر میکنم. این مسابقات برای اولین بار با حضور ۱۶ تیم برگزار شد که این نشان دهنده رشد و توسعه فوتسال در آسیاست.

*در این بازی‌ها چند قضاوت داشتید و عملکردتان چگونه بود؟

در این مسابقات، ۴ قضاوت بعنوان داور داشتم و چند قضاوت نیز بعنوان کمک داوران انجام وظیفه نمودم. بازی‌هایی که قضاوت کردم چین‌تایپه با بحرین، تایلند با لبنان، ژاپن با ازبکستان و در یک چهارم نهایی ژاپن با بحرین بوده است. خداراشکر نهایت تلاشم را انجام دادم تا نماینده خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشم.

*شرایط داوری ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

امسال ما فصل را با حضور بهترین مدرس فوتسال جهان پدرو گالان از اسپانیا شروع کردیم که بسیار کمک کرد تا از نظر دانش داوری، داوران عزیز ما به روزرسانی شوند. همچنین جوانگرایی کمیته داوران در بخش فوتسال نیز یکی از ارکانی بود که داوران با انگیزه بیشتری لیگ را قضاوت کنند. بنظرم فصل موفقی را گذراندیم گرچه برای رسیدن به مدارج بالاتر باید سخت تلاش کنیم.

*بنظرتون چرا در ایران بیش از حد به داوری اعتراض می‌کنند؟

یکی از مهمترین دلایل بنظرم فراهم نبودن امکانات سخت‌افزاری است. توجه داشته باشید ما از نظر فنی بهترین لیگ را در آسیا داریم و اکثر بازیکنان می‌توانند در لیگ‌های حداقل آسیایی بازی کنند. استاندارد نبودن اکثر سالن‌های‌ کشور از لحاظ سخت‌افزاری (نزدیکی خصوص زمین بازی با دیواره‌ها و همچنین تماشاگران) البته به خودمان نیز توصیه می‌کنم که نسبت به مفهوم مدیریت در بازی و روانشناسی داوری بیشتر مطالعه کنیم و آموزش لازمه داده شود و انجام ندادن عدالت در بازی را به حساب مدیریت در آن بازی نگذاریم.

*در طی سال‌های زیادی که قضاوت کرده‌اید، تا کنون پیشنهاد نامتعارفی به شما برای پیروز کردن تیمی شده است؟

انصافا کسی جرات ندارد این پیشنهاد را به محمود نصیرلو بدهد.(با خنده)

*اگر زمان به عقب بازگردد، باز هم وارد عرصه داوری می‌شوید؟

حتما و صد درصد. من عاشق داوری هستم. گرچه همیشه ناملایماتی هست اما من ذاتا دوست دارم برای بدست آوردن چیزی سختی همراه باشد و یک فلسفه در زندگی من وجود دارد که برای بدست آوردن چیزی باید چیز دیگری را از دست بدهی.

*ارزیابی شما از عملکرد داوران ایرانی در سال ۹۶ چگونه است؟

ما فصل را با استاد منوچهر نظری شروع کردیم و سپس جناب علیرضا سهرابی و حسین شاهمرادی به داوران فوتسال کمک کردند که مهمترین خصوصیات دوستان، پر رنگ کردن شخصیت داوری و جوانگرایی بود که انصافا در این فصل عدالت از نگاه عمومی در چیدمان داوری به خوبی رعایت شد. توصیه من به داوران جوان اینست ک قدر موقعیت فعلی را بدانند که با تلاش و پشتکار شرایط زمانی طوری فراهم شده است که می‌توانند با سرعت بیشتری به بالاترین سطح برسند درحالیکه در زمان بنده و دوست عزیزم وحید عرض‌پیما، کار بسیار سخت‌تر بود.

*خیلی‌ها می‌خواهند بدانند محمود نصیرلو برای حفظ آمادگی بدنی حود چگونه تمرین می‌کند؟

من در هفته حداقل ۴ جلسه تمرین بین یک ساعت تا ۷۵ دقیقه در برنامه زندگی خود گذاشته‌ام. معمولا جمعه‌ها ۲ ساعت با خودم خلوت می‌کنم و یک برنامه هفتگی ورزش و اجتماعی می‌نویسم و معمولا هم بالای ۹۵ درصد آن را انجام می‌دهم.

*جام جهانی ۲۰۲۰ در حدود ۲ سال دیگر برگزار می‌شود. شما بعنوان یکی از داورانی که از شاتس بالایی برای حضور در این مسابقات برخوردارید، در صورت انتخاب شدن چه هدفی در این بازیها برای خود متصور هستید؟

خوشبختانه عیار داوران ایرانی آنقدر بالاست که ما همیشه در جام جهانی فوتسال داور داشته‌ایم. آقایان حسین عسگری، استاد صدرالدین موسوی که سه دوره حضور در جام جهانی را داشته و در هر سه دوره تا مراحل پایانی مسابقات قضاوت داشته و در یک دوره نیز در فینال بازی‌ها حضور داشتند. از همینجا از کمیته محترم داوران تقاضا می‌کنم در خصوص توسعه داوری خصوصا بحث آموزش از جناب موسوی بیشتر بهره ببریم. جناب علیرضا سهرابی در دو دوره حضور داشتد و جناب وحید عرض‌پیما نیز در جام جهانی کلمبیا حاضر بودند. در واقع وظایف ما داوران بین المللی در ابتدا اینست که جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی نماینده داشته باشد و هر فردی که به آن مسابقات اعزام شود، برایش آرزوی موفقیت داریم.

*پس از پایان دوران قضاوت، وارد عرصه نظارت و تدریس دوره های داوری هم می‌شوید؟

بیشتر از بحث نظارت و تدریس، بدنبال مدیریت در ورزش خواهم بود و برای این مهم انشالله تا پایان دوران داوریم دکترای مدیریت ورزشی را نیز خواهم گرفت.

*بهترین و بدترین خاطره محمود نصیرلو در سال ۹۶؟

قضاوت در فوتسال سراسر از بهترین خاطرت است اما قضاوت در فینال جام جهانی کوچک برزیل و روسیه از بهترین لحظاتی بود که در داوری لذت بردم و بدترین خاطره من در داوری موقعی بود که از کلاس فصل در مشهد مقدس برمی‌گشتم که خبر فوت مادرم را به من دادند.

*حرفهای پایانی…

جا دارد ار پایگاه خبری فوتسال ایران که بعنوان یکی از ارکان توسعه فوتسال تلاش می‌کند و همینطور از همه دوستان و پیشکسوتان عزیزم که برای من تلاش کردند، تشکر نمایم. از شهرداری تنکابن نیز قدردانی میکنم. همچنین از خانواده عزیزم و همسر مهربانم و فرزندانم مبینا و مهدیار که همیشه حامی و پشتیبان من بوده‌اند تقدیر می‌کنم. از همینجا بابت مسافرت‌های زیاد و عدم حضور در کنار خانواده از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم.

 

پاسخهای کوتاه به کلمات مطرح شده:

*قضاوت: عشق من.

*تمرین داوری: لذت بردن.

*محوطه جریمه: بحران.

*سوت:همدم زمین بازی.

*کارت قرمز: کارتی که من زیاد استفاده می‌کنم.

*مازندران:فقر آن زیر برگ‌های سبزش نهفته است.

*شهرداری: خدمت به مردم.

*سیاست: فرشتگان هم در آن به ناکجا آباد می‌روند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱:۲۵

چراباداوران غیرازنصیرلومصاحبه نمیکنید؟؟؟

منطق پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹

راه داره داداش!!