کد خبر : 114397
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 9:43
-

سایه شوم و بختک سیاه بر آسمان تاریک فوتسال

سایه شوم و بختک سیاه بر آسمان تاریک فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال و بازهم یک خبر، خبری تلخ اما بازهم تکراری. این بار هم یک تیم دیگر از حضور در لیگ برتر فوتسال انصراف داد، آن هم تیمی که قهرمانی لیگ را یدک می کشد و یکی از پرافتخارترین تیم های ایران به شمار می رود. تیمی که حتی در قاره

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فوتسال و بازهم یک خبر، خبری تلخ اما بازهم تکراری. این بار هم یک تیم دیگر از حضور در لیگ برتر فوتسال انصراف داد، آن هم تیمی که قهرمانی لیگ را یدک می کشد و یکی از پرافتخارترین تیم های ایران به شمار می رود.

تیمی که حتی در قاره پهناور آسیا هم صاحب عنوان است اما با همه این شرایط باید قبول کنیم که این خبر تلخ واقعیت دارد و امروز باید شاهد باشیم که تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران هم می رود تا به تاریخ بپیوند.
تیم فوتسال تاسیسات دریایی درسال ۱۳۹۱ با خرید امتیاز تیم فوتسال استیل آذین تهران وارد مسابقات لیگ دسته یک فوتسال شد. در همان سال نخست با سرمایه‌گذاری مناسب و جذب بازیکنان خوشنام، توانست خود را به عنوان یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر معرفی کند. تاسیسات در پایان مرحله گروهی و با تفاضل گل بهتر نسبت به پروفیل زالی توانست به عنوان تیم دوم گروه «الف» و پایین‌تر از گیتی‌پسند نوین اصفهان به مرحله حذفی صعود کند. تاسیسات در این مرحله با شهرداری نیک‌اندیش اصفهان دیدار کرد و موفق شد طی دو بازی رفت و برگشت این تیم را ۶ بر ۵ شکست دهد و به همراه گیتی‌پسند نوین اصفهان به لیگ برتر در سال ۱۳۹۲ صعود کند.
این گونه بود که تاسیساتی ها در جمع لیگ برتری ها حضور یافتند و در ۶ سال گذشته برای موفقیت و رسیدن به سکوهای ترقی و پیشرفت از هیچ کوششی دریغ نکردند تا در نهایت امروز با خاطره های شیرینی همچون دو عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال های ۹۳ و ۹۴ و یک قهرمانی در جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۵ وداعی هر چند تلخ از فوتسال ایران و آسیا داشته باشند.
خبر تلخ تر این است که مسئولان باشگاه تاسیسات دریایی تهران اعلام کرده اند که این انصراف تنها به فوتسال باز می گردد و قرار است این باشگاه در سایر رشته ها به جز فوتسال به فعالیت خود ادامه دهد. حال باید پرسید فوتسال چه بر سر مسئولان تاسیسات دریایی آورده که آنها قید حضور در این رشته را زده و عطایش را به لقایش بخشیده اند؟
آمدن و رفتن همیشه بوده و هست اما چرا کسی نمی پرسد در فوتسال چه می گذرد که هر از چندگاهی شاهد خداحافظی و وداع تیم ها و باشگاه های مختلف از این چرخه هستیم؟ صفحات تاریخ فوتسال را که ورق بزنیم به نام هایی همچون پیمان تهران، استقلال، پاس، تام ایران خودرو، شن سای ساوه، شهید منصوری قرچک، فولاد ماهان اصفهان ، دبیری تبریز و … بر می خوریم که روزی در فوتسال بودند و امروز از آنها تنها نامی باقی مانده است. چرا در این مدت و در این سالها کسی سراغی از دلایل و علل حذف نام ها در موفق ترین رشته تیمی و توپی ایران نمی گیرد. چرا برای مسئولان ورزش ایران به ویژه بالانشین های فدراسیون فوتبال این مساله تا این حد بی اهمیت است و هزاران چرا و ابهاماتی که سال هاست به رشته تحریر در می آید اما پاسخی برای آن نیست و یا شاید قرار باشد که نباشد.
فراموش نکنیم تاسیسات تنها یک تیم و باشگاه نبود، تاسیسات دریایی تهران فرصتی بود برای دور هم جمع شدن بازیکنان شاخصی همچون وحید شمسایی، مصطفی نظری، اصغری مقدم، مهدی جاوید و … که اکنون آنها نیز دچار مشکلات و حواشی های این خداحافظی هستند. بازیکنانی که هر کدامشان برای تیم ملی یک وزنه به شمار می روند و بر هم زدن این جمع بی شک عواقب خود را دارد.
وحید شمسایی سرمربی تیم تاسیسات دریایی درباره تصمیم انصراف مسئولین این باشگاه از تیم داری در لیگ برتر فوتسال گفته است: سال گذشته تیم تاسیسات حدود ۱۵۰ میلیون تومان از جیب خود داد تا مسابقاتش پخش مستقیم شود. چرا کمیته مسابقات ما نباید راهبردی برای پخش مستقیم مسابقات داشته باشد تا تیم ها بتوانند اسپانسر بگیرند و ادامه حیات دهند یا چرا به تیمی که قهرمان شده بها داده نمی شود و سال بعد برای شرکت در مسابقات ۴۰ میلیون تومان ورودی پرداخت می کند.
باید قبول کرد یکی از مسایل مهم در این بخش به مشکلات مالی و عدم بازگشت سرمایه ها باز می گردد. سال هاست مسابقات فوتسال آنطور که شایسته است از رسانه ملی به طور زنده پخش نمی شود و اگر گهگاه حاشیه ها و درگیری های این رشته نبود شاید همین خبرهای منتشر شده هم دیده نمی شد.
روزی نبوده که فوتسالی ها از بی مهری های موجود گلایه نکرده باشند، زمانی نبوده که خواسته های به حق آنها از سوی مسئولان مربوطه رد نشود و فرصتی نبوده که آنها از فاصله های موجود میان خود و فوتبالی ها ابراز انزجار نکنند اما کو گوش شنوا.
فراموش نکنیم هر چه لیگ بهتر و پویاتری داشته باشیم، تیم ملی مقتدرتری را خواهیم داشت، تیمی که می تواند به پشتوانه بازیکنان مستعد خود و سرمایه هایی که گفتیم برای ایران و ورزش کشورمان کسب افتخار در عرصه آسیایی و البته جهانی کند. در این میان بیشترین ضربه را تیم ملی فوتسال خواهد خورد که پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و کسب عنوان سومی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ کلمبیا باید با قدرت بیشتری خود را برای کسب مقام های بهتر و دفاع از عناوین قبلی مهیا کند. این در حالی است که با انصراف تیم‌ها و لغو بازی‌ها، طبیعتا بازیکنان آماده‌ای به تیم ملی تحویل داده نمی‌شوند و کار محمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی سخت‌تر خواهد شد.
عباس ترابیان، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال پس از این اتفاق از کناره گیری تاسیسات دریایی ابراز تاسف می کند و می گوید: متاسفانه تاسیسات دریایی دچار مشکلات مالی شده و تیمش را منحل کرد؛ از سوی فدراسیون فوتبال به همراه علی کفاشیان نزد مدیرعامل تاسیسات دریایی رفتیم تا با تعامل شاهد ترک لیگ برتر از سوی این باشگاه نباشیم اما متاسفانه صنعت نفت و به ویژه بخشی که در این خصوص باید به تجهیزات دریایی اجازه می داد؛ همکاری نکردند و این امر باعث شد این تیم منحل شود.
به هر حال فوتسال موفق‌ترین رشته تیمی ایران محسوب می‌شود که توانسته برای اولین بار در تاریخ بر روی سکو برود و عنوان سومی جهان را کسب کند اما تیم ملی که باید از لیگی پویا و منظم تغذیه شود حالا شاهد لغو بازی‌ها و البته کنار کشیدن برخی تیم‌های سرشناس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.