کد خبر : 115285
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 12:08
-

خوراکچی: خودمان را تیتر نمی‌کنیم، ما چاره درد فوتسال را می‌دانیم/ من و شمس و شمسایی بیرون می‌مانیم چون همکار ما ارزش همه را پایین می‌آورد

خوراکچی: خودمان را تیتر نمی‌کنیم، ما چاره درد فوتسال را می‌دانیم/ من و شمس و شمسایی بیرون می‌مانیم چون همکار ما ارزش همه را پایین می‌آورد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وضعیت این روزهای فوتسال، صدای خیلی‌ها را درآورده. رکود و بی‌خبری بیش از هر چیزی آنهایی که سال‌های سال در این رشته حضور داشته‌اند را کلافه و ناراحت کرده. محمود خوراکچی با سال‌ها تجربه مربیگری در تیم ملی و لیگ برتر فوسال،‌ یکی از کسانی است که با صدای بلند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وضعیت این روزهای فوتسال، صدای خیلی‌ها را درآورده. رکود و بی‌خبری بیش از هر چیزی آنهایی که سال‌های سال در این رشته حضور داشته‌اند را کلافه و ناراحت کرده. محمود خوراکچی با سال‌ها تجربه مربیگری در تیم ملی و لیگ برتر فوسال،‌ یکی از کسانی است که با صدای بلند می‌گوید این شرایط چاره دارد.
حرف‌های دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در مورد فوتسال و دردهایش را می‌خوانید:
* ترکش‌های اتفاقات جامعه فقط در تن فوتسال رفت
افسوس و صد افسوس که اینهمه سرمایه فوتسالی در کشور ما موج می‌زند اما یک سری اتفاقات جامعه،‌ همیشه ترکش‌هایش به فوتسال می‌خورد. من تعجب می‌کنم که ما رشته‌ای را داریم که در جهان حرف اول را می‌زند اما اینقدر در کشور توجه به آن کم است. مثل اینکه در یک خانواده دو فرزند وجود داشته باشد که یکی در دانشگاه شریف قبول می‌شود و دیگری با کلاس تقویتی باز هم کم می‌آورد، اگر اهداف درازمدت داشته باشیم باید آنکه اینقدر مستعد است را حمایت کنیم. این حکایت فوتسال ما است که می‌رود مقام می‌آورد در جهان و آسیا و بازیکن برترش در سطح جهان اضافه می‌شود، بعد هر چه مشکلی مالی است نشأت گرفته از وضعیت کشور، ترکشش به بدنه فوتسال وارد می‌شود، مثل همین تاسیسات دریایی.
* روزهای خوب و بد فوتسال در سیر سینوسی لیگ برتر شکل گرفت
فوتسالی که ۱۲ قهرمانی آسیا دارد و اگر به AFC بگویی سه تیم برتر باشگاهی را نام ببرد حتما از گیتی‌پسند،‌ تاسیسات دریایی و چونبوری تایلند اسم می‌برد،‌ آن وقت تاسیسات دریایی تیم فوتسالش را منحل می‌کند. یعنی یک برجی ساخته شده،‌ اما در آخرین مرحله این برج را نابود می‌کنند. ما ۱۵ سال است که می‌گوییم مسیر سینوسی فوتسال در لیگ برتر خیلی متغیر بوده، یک زمانی شن‌سا و تام ایران خودرو بودند به همراه پرسپولیس و استقلال و فوتسال پخش زنده داشت از شبکه سراسری. آن زمان روزهای خوبِِ فوتسال بود،‌ اسپانسرها هم آمدند و این رشته به وضعیت ایده‌آل رسید. بعد یک دوره رکود و افت داشتیم تا بعد از جام‌جهانی ۲۰۰۸ که شن‌سا و تام هم از لیگ رفته بودند و به جایش فولادماهان، فیروزصفه و بعد هم گیتی‌پسند آمدند. گسترش‌فولاد و دبیری هم به این جمع اضافه شدند و رقابت‌ها واقعا در سطح بین‌المللی شده بود و این نمودار لیگ بالا رفت. بعد دوباره این سرمایه‌گذارها رفتند و نمودار آمد پایین که وضعیت فعلی شکل گرفته است.
* کنار هر کدام از ما قدیمی‌ها ۱۰ تا اسپانسر خوابیده
به نظر من باید یک‌بار برای همیشه این شرایط در فوتسال تمام شود. از اعضای هیات رئیسه خواهش می‌کنم به شکلی اساسی به داد فوتسال برسند. ما زمانی که این فوتسال را به اعضای هیات رئیسه و کمیته توسعه فنی سپردیم توقع داریم که به دادمان برسند. بیایند از ما کمک بگیرند با خلوص نیت کمک خواهیم کرد. باید از ما قدیمی‌ها و استخوان خردکرده‌های این فوتسال کمک بخواهند از من،‌ وحید (شمسایی)، مهدی ابطحی، حسین شمس، ناصر صالح، علی رعدی، محمدرضا حیدریان و… یک دفعه بیایند از ما بخواهند که حرف بزنیم تا آرزو به گور نشویم که از ما هم کمک بخواهند. یک بار کمیته توسعه فوتسال بگوید شما که بالاترین مدرک مربیگری را دارید فکر می‌کنید چرا سرمایه‌گذار از فوتسال می‌رود. کنار هر کدام از ما ۱۰ تا اسپانسر خوابیده ولی چه کنیم که ما را نمی‌آورند.
* پراید و بنز هر دو سواری می‌دهند،‌ اما این کجا و آن کجا
وحید باید کنار بماند اما یک عده ماندگار شوند. این اتفاق بد است و از آن بدتر این است که در فوتسال هم جریان عرضه و تقاضا وجود دارد، یک عده می‌آیند و با قیمت‌های پایین وضعیت سایر مربیان را هم خراب می‌کنند. باشگاه هم می‌بیند قیمت یک نفر خیلی کم است،‌ از او استفاده می‌کند. پراید هم راه می‌رود، بنز هم راه می‌رود اما این کجا و آن کجا. برخی همکاران ما هم ارزش خودشان را پایین می‌آورند و هم سایرین را. سیدمهدی ابطحی می‌گفت از یکی از مربیان پرسیده چرا با این قیمت سرمربیگری فلان تیم را قبول کردی، که او جواب داده بود چون در لیگ برتر دوبرابر لیگ یک به من پول می‌دادند. حالا رقمی که برای لیگ برتر دریافت کرده،‌ آنقدر پایین است که اصلا نمی‌توانم میزانش را عنوان کنم. اینکه صرفا سرمربی یک تیمی بشوی هنر نیست مهم این است که چقدر می‌توانی آن مجموعه را به اهدافش برسانی.
* فوتسال هر سال خاک بر سرتر می‌شود!
با این کارهایی که انجام می‌شود فوتسال هر سال خاک‌بر‌سرتر از قبل می‌شود! بروید پای درددل حسین شمس بنشینید. دو روز پیش با او حرف می‌زدم،‌ گریه می‌کرد. این فاجعه است. یک جمله‌ای در کلاس مربیگری AFC به ما می‌گفتند که ویترین هر باشگاهی سرمربی‌اش هست. آنوقت اینجا ۱۶ مربی‌ی که مدرت برتر آسیا گرفته‌اند باید بدون تیم بمانند و مربیانی در راس کار باشند که از ۲۰ آیتم مربیگری، ۱۸ آیتم آن را ندارند. همین هاست که کیفیت لیگ را پایین می‌آورد. یک دوستی تعریف می‌کرد زمان مهندس محلوجی، از رئیس یکی از فدراسیون‌ها در مورد بودجه سالیانه‌اش پرسیده بود که مثلا گفته بود ۲۰۰ میلیون بودجه می‌خواهم که او را برکنار کرده بودند به این دلیل که چرا اینقدر اهداف و دورنگاهت کوچک است و این رشته ورزشی را خاک بر سر می‌کنی! این مربیان قیمت را آورده‌اند پایین که در آخر فصل هم توقع باشگاه از آنها پایین باشد.
* خروج فوتسال از بحران هیچ کاری ندارد
ما نمی‌خواهیم خودمان را تیتر کنیم، ما شناسنامه فوتسال ایران هستیم، حالا می‌خواهند باور کنند یا نکنند. ما دلسوزان فوتسالیم که می‌خواهیم از تجربه ما هم استفاده شود،‌ به خاطر خود فوتسال. از کمیته توسعه هم توقع داریم که همه را دور هم جمع کنند، همه بنشینند تا فوتسال را از این بحران خارج کنیم. به نظر من هم این کاری ندارد،‌ اول باید پخش زنده تلویزیونی را حل کنیم،‌ اگر بازی‌ها زنده پخش شود ببینید اسپانسرها خودشان چطور می‌آیند.

منبع:روزنامه پیروزی- مرضیه دارابی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

سلطان خوراکچی کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نام ... شنبه , ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

آقای خوراکچی به جز تام ایران خودرو(تیم ملی سابق)با کدام تیم قهرمان لیگ برتر فوتسال ایران شدید؟
آقای ابطحی به جز تیم پیمان با کدام تیم قهرمان لیگ برتر ایران شد؟
آقای شمس به جز پاس تهران با کدام تیم قهرمان لیگ برتر فوتسال شد؟
بحث آقای شمسایی کاملا جداست
چون ایشان نشان داد در زمان مربیگری بدون آقای سفال منش هیچ کاری نمی تواند انجام دهد
به جای این حرفها سعی کنید به جوانها بها بدهید
قرار نیست تا ابدالدهر شما سرمربیان فوتسال باشگاه ها باشید