کد خبر : 115952
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 11:40
-

مظفر: به سکوی جهانی فکر می‌کنیم/ابتدا عناوین فردی برای هیچ بازیکنی مهم نبود

مظفر: به سکوی جهانی فکر می‌کنیم/ابتدا عناوین فردی برای هیچ بازیکنی مهم نبود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،گفتگو با شهرزاد مظفر سرمربی تیم فوتسال بانوان را بخوانید: تکرار قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا اتفاق مهم و شیرینی بود. چگونه توانستید از عنوان خود دفاع کنید؟ این قهرمانی به سختی به دست آمد ولی خیلی خوشحالم حال مردم ایران با شنیدن خبر قهرمانی ما خوب

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،گفتگو با شهرزاد مظفر سرمربی تیم فوتسال بانوان را بخوانید:
تکرار قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا اتفاق مهم و شیرینی بود. چگونه توانستید از عنوان خود دفاع کنید؟
این قهرمانی به سختی به دست آمد ولی خیلی خوشحالم حال مردم ایران با شنیدن خبر قهرمانی ما خوب شده. تقریبا حدود یازده ماه به صورت مرتب کار می کردیم و بچه ها در اردوهای مداوم بودند. بعد از مسابقات داخل سالن ترکمنستان، بی وقفه کار کردیم و ۲۰ اردوی تمرینی داشتیم که هر کدام بین ۸ تا ۱۲ روز طول کشیدند. ۸ بازی تدارکاتی با تیم های خوب اوکراین، روسیه، چین و ایتالیا در ایران برگزار کردیم که کمک زیادی به ما کرد. کادر کامل و خوبی هم در اختیار ما بود و خوشبختانه در هر بخش نفراتی را داشتیم که به ما کمک می کردند؛ از آقای علی صانعی (مربی تیم ملی) در بخش مشاور فنی و آنالیز و آقای امیر فراشی (مربی دروازه بان های تیم ملی) تا مربی بدنساز، مشاور روانشناسی، ماساژور، فیزیوتراپ و پزشک دست به دست هم دادند با تمام توان کار کنیم. حمایت همه جانبه ای هم از طرف فدراسیون فوتبال صورت گرفت که تیم ما را در ۱۰ ماه گذشته حمایت کرد و واقعا هر خواسته ای داشتیم، برآورده کرد. همه این موارد، عوامل پیروزی ما بود و در نهایت غیرت، شجاعت و جنگندگی بچه ها، تمام زحمات را به ثمر رساند.
فکر می کنید بعد از مدتی فراموش شوید یا حمایت ها ادامه دار باشد؟
طبیعی است وقتی چیزی، نو و تازه باشد بازخوردهایش هم شدیدتر و هیجانی تر خواهد بود. به هر حال این قهرمانی از تب و تاب خواهد افتاد اما موضوعی که اهمیت دارد، این است که بچه های ما به چیزی که استحقاقش را دارند، برسند. الان وقتش است که بچه ها حمایت شوند. دو قهرمانی پیاپی در آسیا یعنی زمانش فرا رسیده هر کاری از دست مان برمی آید برای شان انجام بدهیم.
انتظارها از شما بالاست و همه، شاگردان شهرزاد مظفر را فقط در مقام قهرمان می بینند. چه برنامه ای دارید تا به سکوهای جهانی برسید؟
باید هم همین طور باشد و برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم. اصولا در ایران بعد از یک موفقیت، اشباع می شویم و حالت سیری و رخوت پیدا می کنیم. باید از این اتفاق جلوگیری کنیم. البته باید از این قهرمانی شاد باشیم ولی باید سریع فراموشش کنیم و برنامه ریزی هدفمند و مدون برای آینده انجام دهیم تا فاصله مان را با تیم های مطرح جهان کاهش دهیم. ما به سکوی جهانی فکر می کنیم، اصلا چرا نباید فکر کنیم؟ وقتی جزو ۵، ۶ تیم خوب دنیا هستیم قطعا باید ایمان داشته باشیم می توانیم فاصله را کاهش دهیم.
تقریبا تمام عناوین فردی نصیب ایران شد. برای بچه ها مهم بود که عناوینی مثل خانم گلی را هم کسب کنند؟
در ابتدا عناوین فردی برای هیچ بازیکنی مهم نبود، کسی به جوایز انفرادی فکر نمی کرد، تمام تمرکز ما روی کاپ قهرمانی بود و می خواستیم با جام به ایران برگردیم ولی بچه های ما به قدری برای همدیگر بازی کردند و جانفشانی و فداکاری در زمین داشتند که عنوان های فردی خود به خود به دست آمد.
پس این گونه نبود که به طور مثال سارا شیربیگی بخواهد تمام توپ ها را خودش گل کند تا خانم گل شود؟
اصلا و ابدا این گونه نبود. ما بازی خودمان را انجام دادیم ولی چون یک تیم کامل بودیم، خدا هم جوایز انفرادی را به ما اعطا کرد.
حرف پایانی شما را می شنویم…
در پایان می خواهم از تمام کسانی که در کسب این قهرمانی به ما کمک کردند و عرق ریختند، تشکر کنم. تمام اعضای جامعه فوتسال در این قهرمانی سهیم هستند. همه به نحوی به ما کمک کردند؛ از کارکنان کمپ تیم های ملی تا مرکز ملی فوتبال که میهمان شان بودیم و زحمت زیادی در یک سال اخیر به آنها دادیم. فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان، سازمان تیم های ملی، کمیته بانوان و تک تک افراد کادر فنی که کنار ما بودند، کمک کردند و همه شان در این قهرمانی سهیم هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.