کد خبر : 115990
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 اردیبهشت 1397 - 11:28
-

گفتگو با دو ملی پوش ایذه ای تیم فوتسال بانوان

گفتگو با دو ملی پوش ایذه ای تیم فوتسال بانوان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرشته خسروی و طاهره مهدی پور دو بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی فوتسال بانوان ایران که چند روز پیش در جام ملت های آسیا موفق شدند، قهرمان این جام شوند،در گفتگویی به سوالات پاسخ دادند.  ابتدا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟ طاهره مهدی پور هستم متولد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،فرشته خسروی و طاهره مهدی پور دو بازیکن جوان و آینده دار تیم ملی فوتسال بانوان ایران که چند روز پیش در جام ملت های آسیا موفق شدند، قهرمان این جام شوند،در گفتگویی به سوالات پاسخ دادند.

 ابتدا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟

طاهره مهدی پور هستم متولد مرداد ۱۳۷۵ شهرستان ایذه

فرشته خسروی هستم متولد ۲۳ فروردین ۱۳۷۵ شهرستان ایذه

از حضور و دعوتتان به اردوی تیم ملی بگوید؟

مهدی پور: از ۱۲ سالگی فوتسال شروع را کردم و ۱۵سالگی دعوت شدم به تیم ملی فوتسال، درحالی که همزمان ۲۴ نفر دیگر هم دعوت شده بودند. بین ۲۴‌ نفر انتخاب شدم.

خسروی: سال ۹۳ به تیم ملی فوتبال دعوت شدم ۲ سال عضو تیم ملی فوتبال بودم؛ و اواخر سال ۹۴ به تیم ملی فوتسال دعوت شدم.

از دعوت خود به تیم ملی بگوید؟

خسروی: آرزوی هر ورزشکاری است که به تیم ملی دعوت شود و جایگاه خود را در آن حفظ کند. از زمانی که فوتسال را شروع کردم اولین هدفم این بود که عضو تیم ملی شوم، در کوتاه مدت هم به خواسته ام رسیدم و خیلی خوشحال هستم.

مهدی پور: من هدفم از ابتدا تیم ملی بود. خوشحال بودم و احساس غرور میکردم با توجه به سنم و سختی های را که به جان خریده بودم تا به این موقعیت برسم.

از بازی ها و سطح مسابقات جام ملت های آسیا صحبت کنید؟

خسروی: برای من این اولین حضورم در دومین دوره مسابقات جام ملت های آسیا بود که از سطح بسیار بالایی برخوردار است. تیم های بیشتری نسبت به دوره ی اول مسابقات شرکت داشتند و اینکه تجربه ی متفاوتی بود. با توجه به سطح بالای بازی ها و انتظار تکرار قهرمانی، کار را سخت کرده بود اما به لطف خدا و تلاش بچه ها و کادر فنی توانستیم مجددا قهرمان شویم.

مهدی پور: من دومین حضورم درجام ملتها بود، ۲ سال در اردو بودیم و از خانواده هایمان دور و اینکه خیلی تمرین میکردیم صبح و بعدازظهر و عرق می ریختیم تا به آنچه که میخواهیم دست پیدا کنیم. در مورد سطح بازی ها باید بگویم که سطح این مسابقات بالا بود. و این موضوع شرایط را برایمان سخت می کرد ولی ما با پشتکار و توانمندی توانستیم تمامی رقبای خود را شکست دهیم و با غرور و افتخار روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم‌.

چه حسی داشتید که موفق شدید در لباس تیم ملی قهرمان آسیا شوید؟

خسروی: حس فوق العاده ای بود فقط خدا را شاکرم که توانستیم جواب زحمات چندین ساله خود را بگیریم و شرمنده خانواده و ملت عزیز ایران نشویم.

مهدی پور: حس غرور و افتخار داریم که توانستیم با وجود این محدودیت ها یکبار دیگر قدرت ایران را به همه ی آسیایی ها ثابت کنیم.

بعد از اینکه قهرمان شدید عکس العمل مردم و مسئولین چطور بود؟

خسروی: حمایت مردم عزیز از قبل از قهرمانی با ما بود و بعد از قهرمانی هم خیلی به ما لطف داشتند که قدردان ملت ایران هستیم. مسئولین هم حمایت های لازم را برای کسب این عنوان انجام دادند که جا دارد از فدراسیون فوتبال تشکر و قدرانی کنم.

مهدی پور: وقتی که اسم ایران اول باشد. مردم، مسئولین و آن هایی که خارج از کشور هستند، همه خوشحال می شوند و بیشتر از همه مردم عزیزمان خوشحال شدند. چون چیزی از ما ندیدند بخاطر اینکه بازی ها پخش نشد ولی با این قهرمانی توانستیم خوشحالشان کنیم.

شما با کسب این عنوان نزد مردم ایذه محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته کسب کردید، در این مورد صحبت میکنید؟

خسروی: مردم خونگرم ایذه همیشه به ما لطف داشتند و باعث افتخار بنده هستند که خودم را جزو چنین مردم فهیمی میدانم. امید به اینکه قهرمانان بیشتری از این شهر پا به عرصه های ملی بگذارند و افتخار آفرینی کنند.

مهدی پور: مردم که لطف داشتند و واقعا ما را شرمنده کردند که جا دارد از آقای میثم دادمرز رئیس اداره ورزش و جوانان ایذه، عباس راکی رئیس هیات فوتبال و کسانی که ما را شرمنده خود کردند تشکر کنم. انشاالله بتوانیم در مسابقات دیگر نیز افتخار دیگری برای ورزش ایذه به ارمغان بیاوریم.

با این قهرمانی همه نگاه ها به سمت شما رفت، برای آینده باشگاهی چه تصمیمی خواهید گرفت؟

خسروی: قطعا همینطور است. مسئولیت ما سنگین تر شده و باید بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم جوابگوی اعتماد باشگاه ها و همینطور لطف مردم، باشیم.

مهدی پور: من عضو باشگاه ملی حفاری اهواز هستم و هر ساله برای سکوی اول میجنگیم و کماکان در خدمت این باشگاه حرفه ای هستم.

استقبال از شما در ایذه چطور بود؟ از اینکه با افتخار وارد زادگاه خود شدید چه احساسی داشتید؟

خسروی: اول اینکه جا دارد تشکر کنم از همه ی مردم و مسئولین که زحمت کشیدند و تشریف آوردند و مهم تر از همه خانواده ی عزیزم که همیشه حامی وپشتیبان من بودند. برای من بزرگترین افتخار و شادی لبخند رضایت آن ها است.

مهدی پور: بنده نیز تشکر میکنم از کسانی که به استقبال ما آمدن از جمله خانواده و مربیان عزیزم. هر چند که در سال ۲۰۱۵ قهرمان آسیا شدیم ولی هیچ مدیر و مسئولی، به استقبال ما نیامدند به جز آقای حاتمی کسی از من تقدیر نکرد و حتی یک پیام تبریک نگفتند. این اولین باری بود که به استقبال ما آمدن به هر حال آدم وقتی به عنوان یک قهرمان به زادگاهش بر می گردد، یک احساس غرور و شعف بهش دست می دهد خدا را شکر میکنم که توانستم با سربلندی به ایذه برگردم.

چه انتظاری از مسئولین ایذه و استان دارید؟

مهدی پور: می خواهم تشکر کنم از مسئولین ایذه که پیگیر نتایج بودند و بعد از قهرمانی، ما را شرمنده خود کردند. اما واقعیت امر این است انتظار داشتیم فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر و مسئولین ادارات نسبت به کسب این عنوان نگاه ویژه تری داشته باشند.

خسروی: برای افرادی مثل ما که تمام دوران زندگی را وقف هدف مشخصی می کنند و می شود گفت، شبانه روز در تلاش و تکاپو هستند، در واقع داشتن انگیزه مهمترین مسئله به حساب می آید. حمایت از طرف ارگان های مربوطه چه حمایت معنوی چه حمایت مالی، تامین نیازهای حرفه ای برای ادامه این مسیر و افتخار آفرینی مجدد به امید خدا فراهم می آورد.

در پایان چه صحبتی دارید؟

مهدی پور: تشکر می کنم از تمام کسانی که باعث شدند من به اینجا برسم و دست همه این عزیزان را می بوسم و از مردم عزیزم که با دعای خیرشان ما را بدرقه کردند و باعث شدند مابه این قهرمانی دست پیدا کنیم تقدیر و تشکر می کنم. همچنین از شما جناب بیگلری که همیشه و در هر زمان به فکرمان هستید نهایت سپاس را دارم.

خسروی: از پدر و مادرم و تمام کسانی که برای من زحمت کشیدند تشکر می کنم. تشکر از شما آقای بیگلری که ترتیب این گفتگو را دادید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.