کد خبر : 118290
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 مرداد 1397 - 10:01
-

شمس:کمیته فوتسال به دنبال شمس زدایی و شمسایی زدایی است/انتخابی که در مورد برترین بازیکن انجام دادند واقعاً تعجب‌برانگیز بود/در این انتخابات حق حسن‌زاده به راحتی خورده شد

شمس:کمیته فوتسال به دنبال شمس زدایی و شمسایی زدایی است/انتخابی که در مورد برترین بازیکن انجام دادند واقعاً تعجب‌برانگیز بود/در این انتخابات حق حسن‌زاده به راحتی خورده شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در مورد برگزاری مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال، گفت: خدا را شکر این مراسم برگزار و برترین‌ها اعلام شد. حرکت جدیدی که در فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال انجام شده شمس‌زدایی و شمسایی‌زدایی است یعنی اینکه در لیگ برتر سال گذشته تیم وحید شمسایی دوم و تیم من

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در مورد برگزاری مراسم برترین‌های فوتبال و فوتسال، گفت: خدا را شکر این مراسم برگزار و برترین‌ها اعلام شد. حرکت جدیدی که در فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال انجام شده شمس‌زدایی و شمسایی‌زدایی است یعنی اینکه در لیگ برتر سال گذشته تیم وحید شمسایی دوم و تیم من سوم لیگ شدند، اما اسم هیچ کدام‌مان در میان برترین مربیان نبود و به جای مربیان تیم‌های دوم و سوم؛ تیم‌های چهارم و  دوازدهم قرار داشت.

وی ادامه داد: حرکتی که در حال حاضر در فدراسیون شروع شده حذف ما ۲ نفر از صحنه فوتسال است و قرار است از این به بعد از ما به عنوان دکور در مراسم‌های مختلف استفاده شود و یا اینکه در مراسمی ما را به عنوان دکوراسیون در صندلی عقب جای دهند و بگویند اینها هم در فوتسال حضور دارند. مشخص است که تاج ریاست فدراسیون فوتبال قصد حذف  امثال ماها را از فوتسال دارد. واقعاً نمی‌دانم چرا برخوردها با ما اینگونه است؟ ما که جز خوبی به فوتسال و توسعه این ورزش و کسب افتخار برای ایران کاری انجام ندادیم.

* کی‌روش با فوتبال اتوبوسی روزی ۱۲۰ میلیون حقوق می‌گیرد

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال، گفت: شما ببینید در حال حاضر فردی مثل کی‌روش با ما مردم ایران و فدراسیون فوتبال چه کرده است؟ من همیشه به صراحت گفتم که وی لیاقت سرمربی‌گری تیم ملی را ندارد. شما می‌دانید که کی‌روش چقدر دستمزدش است و چقدر  ارز از این مملکت به کشور خود می‌برد؟ وی سالی حدود ۴۶ میلیارد تومان دستمزدش است که اگر این مبلغ را به ۳۶۵ روز تقسیم کنیم چیزی حدود رقمی روزانه ۱۲۰ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: من منکر زحمت بازیکنان تیم ملی فوتبال نمی‌شوم، اما آیا به نظر شما  تیم ملی که با سیستم اتوبوسی که کی‌روش در تیم ملی ایجاد کرده و فوتبال بزن زیرش، ارزش این همه پول آن هم به دلار خرج کردن را دارد؟ این مبلغ علاوه بر پاداش‌هایی است که فدراسیون به صورت جداگانه به وی پرداخت می‌کند. خدا راشکر که تیم اوت شد اگر تیم به مرحله دوم می‌رفت کی‌روش در قانون اساسی هم دخالت می‌کرد، شانس آوردیم که این بدترین نتیجه‌ای بود که ایران گرفت؛ حالا این مربی مدعی است که باید ۷ بازیکن تیم ملی معاف شوند. مطمئنم اگر فدراسیون همین طور پیش برود کی‌روش از دور تصمیم می‌گیرد که فلانی با فلانی ازدواج کند و فدراسیون تاج با یک چشم گفتن موضوع خاتمه یابد.

* بازیکنی که از تیم ملی قهر کرده را به عنوان برترین فوتسالیست سال معرفی کردند

شمس افزود: مطمئن باشید از این به بعد مقابل فدراسیون فوتبال تاج ما آرام نمی‌نشینیم. چرا من و شمسایی که تیم‌مان در لیگ برتر دوم و سوم شده حتی اسم‌مان در لیست گزینه‌ها نبود؟ حتما آنها باید دلیل قانع کننده‌ای برای حرفشان داشته باشند. چرا تیم چهارم و دوازدهم در لیست بودند، اما تیم‌های اول و دوم لیگ نبودند؟ در مورد بقیه انتخاب‌ها هم بگویم انتخابی که در مورد برترین بازیکن انجام دادند واقعاً تعجب‌برانگیز بود و جای تأسف دارد. بازیکنی که از تیم ملی قهر و خداحافظی کرده است را برای مجدداً به تیم ملی دعوت می‌کنند و در نهایت دو عنوان برتری را به او می‌دهند. در حالی که به گفته اکثرا مربیانی که در رای گیری شرکت کرده مدعی بودند که ما به اصغر حسن‌زاده رای دادیم و وی را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کردیم. آنها برای اینکه آن شخص را مجدداً به تیم ملی برگردانند حق یکی دیگر را حتی با نظر انتخاب کارشناسان ضایع می‌کنند.

سرمربی فصل گذشته گیتی‌پسند اصفهان افزود: متأسفانه این باجی است که خودمان در حال رواج دادن آن به بازیکنان  و در حال پرورش بازیکن‌سالاری هستیم. مطمئن باشید که این حرکت‌ها در تاریخ فوتسال ایران ماندگار است. همیشه یک عده‌ای نیستند که برای شما دست و هورا بکشند، من مطمئنم هستم آنهایی که باید این صحبتها را بفهمند به خوبی فهمیده‌اند. در این انتخابات حق حسن‌زاده به راحتی خورده شد در حالی‌که اکثر مربیان به وی رأی دادند. حتی خود من به عنوان بهترین بازیکن به وی رأی دادم؛ همه می‌دانند که حسن‌زاده چندین سال پشت‌سر هم به عنوان مرد فوتسال آسیا انتخاب می‌شود، اما آنها به خاطر اینکه بتوانند فردی را که از فوتسال خداحافظی کرده را مجددا به تیم ملی دعوت کنند از وی تجلیل می‌کنند.  آنها حتی در انتخاب گزینه‌های  برترین‌ها اشتباه کرده‌اند؛ در گزینه‌های برترین‌ها از  ۳ نفری که مطرح بودند ۲ نفر از آنها به صراحت اعلام کرده بودند که از تیم ملی خداحافظی می‌کنند و برای رضایتشان، آنها را در لیست کاندیدای بهترین‌ها قرار دادند.

* فوتسال را در حاشیه فوتبال قرار دادند و همه چیز بنام فوتبال تمام شد

شمس در پاسخ به سؤالی که آیا این مراسم در حد و اندازه فوتسال برگزار شد یا خیر، گفت: با صراحت می‌گویم خیر. فوتسال را در حاشیه فوتبال قرار داده‌اند و همه چیز در این مراسم به نام فوتبال تمام شد. جالب‌تر از همه این موضوع که شما در کجای دنیا دیده‌اید که  از یک استاندار، پلیس و یا نماینده مجلس دعوت می‌شود در یک مراسم ورزشی شرکت و جوایز را اهدا کنند؟ پس جایگاه پیشکسوتان فوتسال در کجا قرار دارد؟ در این مراسم حتی یک نفر از پیشکسوتان فوتبال حسن حبیبی، علی پروین، جباری و … و یا فوتسال وحید شمسایی، محمود خوراکچی،افضلی، ابطحی و … حضور نداشتند. واقعاً نمی‌دانم این چه مراسمی بود. مانور نمایندگان مجلس و یا استانداران و یا مسئولین دیگر بود. من قصد بی احترامی و جسارت را به این عزیزان ندارم. حرف من مسئولان فدراسیون فوتبال است؛ مگر این مراسم مربوط به فوتسال و فوتبال نبود. چرا نباید از پیشکسوتان‌مان که زحمات زیادی برای این ورزش کشیده‌اند در توزیع جوایز بهره ببریم؟

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری چگونه است هنوز مراسم برگزار نشده برترین های فوتسال در رسانه‌ها اعلام شده،گفت:این موضوع هم جای تأسف دارد. در رابطه با فوتسال مطمئنم که این موضوع ((انتخابات)) از قبل طراحی شده و بعضی از مربیان در این انتخابات دخالت داشتند، اما در مورد فوتبال نمی‌دانم.

* هیأت رئیسه فوتسال سلطنتی و موروثی است

 شمس در پاسخ به سوال دیگری که شما عملکرد هیأت رئیسه را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: در حال حاضر هیأت رئیسه فوتسال سلطنتی و موروثی است و ۱۵ سال است که آنها به فوتسال حکومت می‌کنند. مطمئن باشید که بعد از رفتنشان این عنوان به فرزندان آنها می‌رسد و به همین صورت ادامه پیدا می‌کند و به فرد دیگری نمی‌رسد. این میراث، نسل به نسل به عنوان میراث ابدی فرزندانشان است. ما انتخابات را طبق اساسنامه برگزار می‌کنیم، اما فایده‌ای ندارد؛ سالهاست که آنها حاکم مطلق فوتسال هستند. زمان انتخابات که فرا می رسد فردی که بعداً خواهید فهمید شبانه با مدیران باشگاه‌ها و رؤسا لابی می‌کنند که همین‌ها انتخاب شوند، اصلا انتخابی وجود ندارد، انتخابات آنها مثل کشورهای دیکتاتوری که از قبل رأی‌شان مشخص است کاملاً مشخص است. من حتی در هفته گذشته  به کفاشیان گفتم که مواظب باشید که آنها مجددا نتوانند لابی کنند.

 وی گفت: این مراسم می‌آید و می‌رود و اینکه شما همه فوتبالیست‌ها، پیشکسوتان فوتبال و فوتسال را دعوت می‌کنید و آنها به مراسم‌هایتان نمی آیند باید زنگ خطری برای شما باشد. تا کی می‌خواهید دنبال استانداری، نماینده مجلس و پلیس باشید که بمانید. شما اگر می‌خواهید بمانید باید با پیشکسوتان فوتبال و فوتسال باید تعامل کنید که در این مراسم‌ها شرکت کنند. واقعا من متأسفم؛ این اولین مراسمی بود که هر چه من چشم انداختم یک پیشکسوت فوتبال و فوتسال ندیدم! شما ببینید پیشکسوتان فوتبال مهدی مهدوی‌‌کیا، وحید هاشمیان، علی دایی، علی کریمی و از گذشته‌ها حسن حبیبی، همایون شاهرخی علی جباری و علی پروین هیچکدام در این مراسم حضور نداشتند.

* حقوق سالیانه مربیان ایرانی از دستمزد یک روز کی‌روش کمتر است

 سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال افزود: حتی برای بیننده تلویزیونی این علامت سؤال پیش آمده که اینهایی که در ردیف اول مراسم نشسته‌اند به غیر از تاج رئیس فدراسیون و علی کفاشیان، معروفند بقیه ناآشنا هستند. این علامت سؤال است که پیشکسوتان فوتبال و فوتسال کجا هستند؟ من دعوت شده بودم، اما وقتی می‌فهمم که قرار است سابقه و آبرو و حیثیتمان را ببخشیم، در خانه می‌نشینیم خیلی بهتر است. بالاخره یک روزی در مملکت کسی پیدا می‌شود که بگوید این پیشکسوتان و استخوان خرد کرده‌های ورزش کجا هستند.

 شمس افزود: شما ببینید چقدر سرمربیان تیم ملی فوتبال و فوتسال در حقوق با یکدیگر اختلاف دارند؟ سرمربیان ایرانی در تیم‌های ملی ماهی حدودا ۱۰ میلیون که ۱۰ درصد مالیات کم می‌شود؛ ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌گیرند که در سال می‌شود ۱۰۸ میلیون تومان؛ یعنی حقوق آنها  از پول یک روز کارلوس کی‌روش که ۱۲۰ میلیون تومان می‌گیرد،کمتر است. در صورتی‌که مربیان ایرانی موفقیت‌هایشان بیشتر از این مرد پرتغالی بوده؛ یکی تیم را سوم کرده و دیگری تیم را به هشت‌تای برتر دنیا برده است. این ظلمی است که فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش به مربیان ایرانی می‌کنند؛ به خاطر همین است که هیچ کس به مراسم‌ها نمی‌رود. یعنی تفاوت یک روز در مقابل یک سال مربی ایران. به قول برانکو کی‌روش کسی است که تا به حال قهرمانی به چشم خود ندیده است.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

سینا چهارشنبه , ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

چواجو میدی تو جاوید کی خدافطی کرد خداشفات بده تورو خجالت بکش ازسنت حسن زاده باپارتی ولابی هرسال میشد که امسال دیگه نشد خداروشکر آقای شمس

نام پنجشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۸:۰۶

جناب شمس اینکه به شما تیم نمى دهند بخاطر این هست که در این ٨ سال اخیر هر جا بودید تیم رو نابود کردید دبیرى و دانشگاه آزاد از بارزترین آنها هستند دلیلش ضعف فنى و مدیریتى شما هست چه ربطى به فدراسیون داره در ضمن شما اصلا در حدى نیستید که درباره کیروش نظر بدی فقط میخواى خودت رو مطرح کنى با این کار که دیگه فایده اى نداره کارنامه شما خیلى ضعیف هست!!

نام ... پنجشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸

کلا این اقا همیشه مخالفه
حسن زاده انتخاب بشه میگه حق جاوید بود
جاوید انتخاب بشه میگه حق حسن زاده بود

نام ... پنجشنبه , ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

دستمزد کیروش دو میلیون دلار است که حدود ۱۶ میلیارد در سال است این اقای دلار رو ۲۳هزار تومان حساب کرده!!!!!!