کد خبر : 118526
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مرداد 1397 - 9:50
-

پاسخ منفی کمیته ملی المپیک به درخواست کمیته فوتسال

پاسخ منفی کمیته ملی المپیک به درخواست کمیته فوتسال
به گفته سرپرست کاروان بازی‎‌های المپیک جوانان، پیگیری مسئولان فوتسال در مورد تعداد نفرات ترکیب تیم اعزامی به این بازی‎ها و افزایش آنها از ۱۰ نفر فعلی نتیجه‎ای نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،هر یک از تیم های حاضر در رقابت های فوتسال بازی های المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین مجاز به معرفی ترکیب ۱۰ نفره هستند. همین مسئله دغدغه اعضای کادر فنی تیم فوتسال جوانان ایران را برای شرکت در این بازی ها موجب شده است. نگرانی آنها از این بابت است که به خاطر تعداد کم اعضای ترکیب تیم، بروز هرگونه مشکل احتمالی مانند مصدومیت یا محرومیت بازیکنان می تواند عملکرد تیم را تحت تاثیر قرار دهد.

اگرچه معرفی ترکیب ۱۰ نفره برای بازی های المپیک جوانان، تصمیمی است که از طرف کمیته بین المللی المپیک (IOC) اتخاذ شده اما با پیگیری های مربیان ایران، مسئولان کمیته فوتسال ایران نامه نگاری هایی در این زمینه داشته و حتی از کشورهای مانند عراق، ژاپن، برزیل و روسیه که ارتباطات نزدیکی با فوتسال ایران دارند نیز درخواست حمایت کرده اند.

علی کفاشیان رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال نیز طی مکاتبه با کمیته ملی المپیک پیگیر این موضوع برای رفع نگرانی اعضای کادر فنی تیم اعزامی به آرژانتین بوده اما مسئولان این کمیته تغییر قوانین در این زمینه، آنهم با درخواست چند تیم شرکت کننده را غیر ممکن می دانند.

اصغر رحیمی سرپرست کاروان ایران در بازی های المپیک جوانان آرژانتین در این زمینه گفت: مسئولان فوتسال فدراسیون فوتبال موضوع و نگرانی خود را بابت معرفی ۱۰ بازیکن برای این بازی ها با ما در میان گذاشته اند اما نتیجه گیری در این زمینه برای افزایش تعداد نفرات اعزامی تقریبا بعید است.

وی در  توضیح این مسئله گفت: در بازی های المپیک جوانان، مسئله مدال آوری در درجه دوم اهمیت قرار دارد. وقتی کشوری در موردی مانند این موضوع بحث دارد و آن را پیگیری می کند، یعنی به دنبال مدال است در حالیکه المپیک جوانان بیشتر برای اشاعه دوستی و همدلی میان کشورها و اشاعه فرهنگ آنها برگزار می شود.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی کمیته ملی المپیک با بیان اینکه رقابت های فوتسال المپیک جوانان با حضور ۱۰ تیم برگزار می شود اما هیچ کشوری مانند ایران پیگیر این مسئله (ترکیب ۱۰ نفره) نیست، خاطرنشان کرد: اعزام ترکیب ۱۰ نفره برای المپیک جوانان، تصمیم کمیته بین المللی المپیک است و بعید است تصمیمی که توسط مقامات این کمیته اتخاذ شده به این راحتی آنهم با درخواست کشورها تغییر کند. از طرفی تمام هزینه های لازم برای حضور در المپیک جوانان توسط میزبان بازی ها تامین می شود. به معنای واقعی کشورهای شرکت کننده، مهمان این بازی ها هستند. حالا اینکه کشور مهمان در مورد تعداد نفرات خود بحث داشته باشد و خواستار افزایش آنها باشد، اصلا درست نیست.

رحیمی تاکید کرد که تیم فوتسال مردان ایران با ترکیبی ۱۰ نفره همراه با کادر فنی سه نفره در بازی های المپیک ۲۰۱۸ جوانان شرکت می کند.

سومین دوره بازی های المپیک جوانان ۱۴ تا ۲۶ مهرماه به میزبانی آرژانتین در بوینوس آیرس برگزار می شود. رقابت های فوتسال این بازی ها در هر دو بخش پسران و دختران برگزار می شود. تیم پسران فوتسال ایران سال گذشته با قهرمانی در آسیا جواز شرکت در این بازی ها را کسب کردند.

تیم فوتسال دختران ایران نیز با قهرمانی در جام ملت های آسیا سهمیه شرکت در بازی های المپیک جوانان را به دست آورد اما از آنجا که از هر کشور تنها یک تیم – در بخش پسران یا دختران – می تواند در این بازی ها شرکت کند و تیم پسران یک سال زودتر صاحب سهمیه شده بود، اعزام این تیم به آرژانتین منتفی شد.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.